Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 вересня 2023 року справа № 580/5488/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гаврилюка В.О.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Черкаській області до Приватного акціонерного товариства Промбуд С про стягнення коштів,
встановив:
Головне управління ДПС у Черкаській області (далі Головне управління, позивач) подало позов про стягнення з Приватного акціонерного товариства Промбуд С (далі товариство, відповідач) з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, та за рахунок готівки на користь бюджету через Головне управління ДПС у Черкаській області податковий борг у сумі 240053,23 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено те, що відповідач не сплачує у добровільному порядку узгоджений податковий борг, а тому позивач звертається до суду з позовом про його стягнення.
Ухвалою від 04.07.2023 суддя Черкаського окружного адміністративного суду прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження в адміністративній справі, вирішив справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справі (у письмову провадженні).
Відзив на позовну заяву від відповідача не надійшов.
Розгляд справи по суті відповідно до частини 3 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) розпочато через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.
Згідно підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Пунктом 54.1 ст. 54 ПК України визначено, що крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до підпункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Як свідчать матеріали справи, згідно інтегрованих карток відповідача відповідач має непогашений податковий борг перед бюджетом у сумі 240053,23 грн по таких податках:
1) з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у сумі 88458,44 грн, що виник згідно:
- податкової декларації № 9273404644 від 19.12.2022 по строку сплати 30.12.2022 у сумі 108116,00 грн, з урахуванням сплати в сумі 107328,51 грн;
- податкової декларації № 9299894465 від 18.01.2023 по строку сплати 30.01.2023 року у сумі 19200,00 грн;
- податкового повідомлення-рішення від 08.02.2023 № 0010610403 у сумі 819,25 грн;
- уточнюючого розрахунку податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок № 9108405164, за 01.02.2023 від 11.05.2023 у сумі 33916 грн;
- податкового повідомлення-рішення від 06.04.2023 № 0029950403 у сумі 33735,70 грн;
2) з орендної плати з юридичних осіб у сумі 96398,46 грн, що виникла згідно:
- податкового розрахунку земельного податку № 9033205317 від 16.02.2022 по строку сплати 30.03.2022-30.12.2022 із щомісячним платежем 6251,64 грн та по строку сплати 30.01.2023 із платежем 6251,69 грн на загальну суму 68768,09 грн, з урахуванням сплати в сумі 3959,1 грн;
- податкового розрахунку земельного податку № 9069296321 від 08.06.2022 по строку сплати 08.06.2022-30.12.2022 із щомісячним платежем 170,59 грн та по строку сплати 30.01.2023 із платежем 170,5 грн на загальну суму 2046,99 грн;
- податкового розрахунку земельного податку № 9089050670 від 24.04.2023 по строку сплати 24.04.2023-30.05.2023 (за 4 місяці) із щомісячним платежем 7383,54 грн на загальну суму 29534,16 грн;
- податкового розрахунку земельного податку № 9092767502 від 26.04.2023 по строку сплати 26.04.2023-30.05.2023 (за 4 місяці) із щомісячним платежем 2,08 грн на загальну суму 8,32 грн;
3) з податку на прибуток приватних підприємств у сумі 27621,75 грн, що виник згідно:
- податкової декларації № 9432664828 від 08.03.2022 по строку сплати 11.03.2022 року у сумі 11132,00 грн, з урахуванням переплати в сумі 170,25 грн;
- податкової декларації № 9309083768 від 28.02.2023 по строку сплати 13.03.2023 у сумі 16660,00 грн;
4) з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості у сумі 27574,58 грн, що виник згідно:
- податкової декларації № 10606481 від 18.02.2021 по строку сплати 31.01.2022у сумі 5497,50 грн, з урахуванням сплати в сумі 1745,42 грн;
- податкової декларації № 9033208032 від 16.02.2022 по строку сплати 29.04.2022-31.10.2022 із щоквартальним платежем в сумі 5955,63 грн та по строку сплати 30.01.2023 року у сумі 5955,61 грн на загальну суму 23822,50 грн.
Таким чином, податкові зобов`язання із податку на додану вартість, з орендної плати з юридичних осіб, податку на прибуток приватних підприємств та з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що сплачується юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості, які самостійно визначені відповідачем в податкових деклараціях та уточнюючих розрахунках є узгодженими та є податковим боргом відповідача.
Згідно з підпунктом 54.3.2 пунктом 54.3 статті 53 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Підпунктом 54.3.3 вказаної статті визначено, що згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до пункту 57.3 статті 53 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Як свідчать матеріали справи, ППР від 08.02.2023 № 0010610403 та від 06.04.2023 № 0029950403 направлені відповідачу за адресою реєстрації згідно п. 42.2 ст. 42 ПК України, що підтверджується наявними у матеріалах справи копіями рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення, у зв`язку із чим вважаються отриманими відповідачем.
П. 56.1 ст. 56 Податкового кодексу України передбачає право платника оскаржити рішення, прийняті контролюючим органом в адміністративному або судовому порядку.
Згідно з вимогами п. 56.1 ст. 56 Податкового кодексу України скарга подається до контролюючого органу вищого рівня протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Підп. 56.17.1. п. 56.17. ст. 56 Податкового кодексу України встановлює, що процедура адміністративного оскарження закінчується днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк.
День закінчення процедури адміністративного оскарження на підставі абз. 2 підп. 56.17.5. п. 56.17. ст. 56 Податкового кодексу України вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.
Оскільки докази оскарження у встановлений Податковим кодексом України строк вищевказаних податкових повідомлень-рішень відсутні, суд дійшов висновку про узгодженість визначених ними грошових зобов`язань.
За вимогами підп. 14.1.175 п.14.1 статті 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання визнається податковим боргом.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно пункту 59.3 вказаної статті податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання. Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.
Пунктом 59.5 зазначеної статті передбачено, що у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
У зв`язку з несплатою відповідачем узгодженої суми податкового зобов`язання позивачем сформована податкова вимога про сплату боргу форми Ю № 0000202-1304-2300 від 04.04.2023, яка направлена відповідачеві за місцем знаходження згідно п. 42.2 ст. 42 ПК України, що підтверджується наявною у матеріалах справи копією рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, у зв`язку із чим вважається отриманою відповідачем.
Станом на час подання позовної заяви та розгляду справи податковий борг в розмірі 240053,23 грн відповідач не сплатив.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.п. 95.3, 95.4 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Суд встановив, що відповідач має відкриті рахунки у НОМЕР_1 АТ Ощадбанк м. Черкаси, АТ Креді Агріколь банк, АТ ПУМБ що підтверджується довідкою Головного управління ДПС у Черкаській області від 16.06.2023 № 4159/5/23-00-13-04-06 про наявність рахунків у банках.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи є обґрунтованими, а вимоги такими, що належить задовольнити.
Під час вирішення питання про розподіл судових витрат, суд враховує таке.
Частинами 1, 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки, Головне управління є суб`єктом владних повноважень та враховуючи, що у справі позивач не поніс жодних судових витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, тому у даному випадку підстави для відшкодування судових витрат позивачеві відсутні.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 9, 14, 73-77, 139, 242 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків у банках та за рахунок готівки Приватного акціонерного товариства Промбуд С на користь бюджету через Головне управління ДПС у Черкаській області податковий борг у сумі 240053 (двісті сорок тисяч п`ятдесят три) грн 23 коп.
Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Учасники справи:
1) позивач Головне управління ДПС у Черкаській області (18002, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, код ЄДРПОУ 44131663);
2) відповідач Приватне акціонерне товариство Промбуд С (18036, м. Черкаси, вул. В. Чорновола, 267, код ЄДРПОУ 05390170).
Рішення складене у повному обсязі та підписане 04.09.2023.
Суддя Василь ГАВРИЛЮК
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2023 |
Оприлюднено | 07.09.2023 |
Номер документу | 113242959 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Василь ГАВРИЛЮК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні