Ухвала
від 05.09.2023 по справі 758/10367/23
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/10367/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 вересня 2023 року Слідчий суддя Подільського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 , захисників ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Подільського районного суду м. Києва клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 42023102070000194 від 11.08.2023 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, про відсторонення від посади

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Врублівка, Романівського р-н., Житомирської обл., громадянина України, українця, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , одруженого, на утриманні малолітніх дітей не маючого, працюючого на посаді начальника дистанції Київська дистанція електропостачання РФ «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця», раніше не судимого,

підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, -

В С Т А Н О В И В :

До Подільського районного суду м. Києва надійшло клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 42023102070000194 від 11.08.2023 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, про відсторонення від посади ОСОБА_4 .

В обґрунтування клопотання прокурор вказав, що слідчим відділом Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві проводиться досудове розслідування кримінального провадження №42023102070000194 від 11.08.2023 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України.

Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженні здійснює Подільська окружна прокуратура міста Києва.

В ході досудового розслідування встановлено, що 21.07.2023 між АТ «Укрзалізниця» в особі начальника структурного підрозділу служби електропостачання регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Українська залізниця» ОСОБА_7 , що діє на підставі довіреності від 15.05.2023, посвідченої приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_8 №181 та в особі заступника начальника структурного підрозділу служби електропостачання регіональної філії «Південно-Західна залізниця» ОСОБА_9 , що діє на підставі довіреності від 15.05.2023, посвідченої приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_8 №181, з однієї сторони та автомобільний кооператив «Дубок», в особі ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , що діє на підставі довіреності від 27.03.2023 з іншої сторони укладеного договір про тимчасове приєднання до електричних мереж.

Згідно умов вказаного договору, з метою фактичного приєднання до електричних мереж, необхідно розробити та погодити ряд документів, зокрема проекту, технічних умов та інших документів.

Предметом договору є надання послуг з тимчасового приєднання до електричних мереж АТ «Українська залізниця», з метою обслуговування гаражів за адресою: Київська обл., Бучанський р-н, смт. Коцюбинське, вул. Меблева, 1-б.

Відповідальною особою від регіональної філії «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця» за виконання умов договору про приєднання до електричних мереж, оформлення та погодження необхідних документів для фактичного приєднання є ОСОБА_4 , що займає посаду начальника дистанції Київська дистанція електропостачання РФ «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця» .

Відповідно до посадової інструкції начальника дистанції (1226.2) Київської дистанції електропостачання, що затверджена директором регіональної філії «Південно-Західна залізниця» АТ «Укрзалізниця» ОСОБА_11 від 07.11.2022, посада «начальник дистанції» належить до професійної групи «Керівники».

Відповідно до розділу 5 посадової інструкції основні завдання, обов`язки та сфера відповідальності начальника дистанції:

5.1. Організовує роботу дистанції.

5.2. Здійснює безпосереднє керівництво дистанцією відповідно до чинних законодавчих і нормативних актів у межах прав та обов`язків, установлених положеннями про Дистанцію, при безумовному забезпеченні руху поїздів, охорони праці та пожежної безпеки;

5.4. Забезпечує виконання в установлені терміни доручень керівництва Служби, Філії, товариства та покладених на Дистанцію завдань;

5.4. Ставить працівникам Дистанції обов`язкові до виконання завдання з питань, що стосуються діяльності Дистанції.

5.5. Направляє діяльність Дистанції на розвиток виробництва, підвищення «надійності пристроїв, широке впровадження нової техніки та технології на основі раціонального і ефективного використання технічних засобів.

5.6. Забезпечує розширення, реконструкцію і технічне переоснащення Дистанції в межах свої компетенції та наданих повноважень.

5.7. Організовує проведення заходів щодо поліпшення ефективності використання матеріальних, паливно-енергетичних, фінансових та інших ресурсів.

5.8. Забезпечує організацію роботи з підготовки, підвищення кваліфікації і виховання кадрів, створення безпечних і сприятливих умов їх праці, дотримання законодавства з охорони праці та довкілля.

5.9. Контролює проведення атестації робочих місць і вживає заходів щодо усунення шкідливих та небезпечних факторів на підприємстві.

5.10. Організовує розробку прогнозів соціального розвитку Дистанції, реалізує заходи щодо соціального розвитку, формування матеріальної бази, організовує укладання і виконання колективного договору.

5.11. Подає пропозиції щодо прийняття на роботу, переведення, звільнення, заохочення та нагородження працівників, які відзначилися, або накладання стягнень на порушників трудової і виробничої дисципліни працівників Дистанції.

5.12. У межах компетенції від імені Дистанції підписує/візує листи, доповідні записки, запити, довідки і документи інформаційного, довідкового або аналітичного характеру тощо, які надсилаються підрозділам Філії та Товариства; а також у межах компетенції від імені Дистанції підписує/візує листи, доповідні записки, запити, довідки і документи інформаційного, довідкового або аналітичного характеру тощо, які надсилаються від імені Філії третім особам при дотриманні вимог Положення про Філію та наявності повноважень, визначених довіреністю.

5.13. Забезпечує розробку та впровадження заходів щодо забезпечення безпеки руху поїздів і автотранспорту та охорони довкілля. Контролює виконання цих заходів.

5.14. Забезпечує безпечну роботу відомчого автомобільного транспорту.

5.15. Організовує планування, облік та звітність з виробничої діяльності.

5.16. Виконує заходи по забезпеченню безпеки руху, в установленні терміни, а саме:

5.16.1. На підставі аналізу стану безпеки руху, передового досвіду роботи Товариства. Розробляє, затверджує, впроваджує плани профілактичної і виховної роботи, направлені на підвищення рівня дисципліни та безпеки руху.

5.16.2. Здійснює контроль за ходом виконання планів, заслуховує звіт причетних працівників Дистанції по виконанню профілактичної роботи, планів, заходів, усуненню недоліків виявлених комісіями Служби, Філії та Товариства.

5.16.3. Заслуховує звіти керівників цехів, аналіз їх роботи та вживанням необхідних заходів.

5.16.4. Проводить виробничі наради по розгляду стану справ щодо забезпечення безпеки руху, організаційно-технічних заходів з безпеки руху в Дистанції, виконання наказів і вказівок Товариства, керівника Філії, начальника Служби, начальника дирекції залізничних перевезень.

5.17. Організовує та проводить службове розслідування транспортних подій згідно чинного законодавства.

5.18. Вирішує питання комплектації Дистанції кадрами, покращення побутово-житлових умов, оплати праці і соціального захисту, проводить службове розслідування пошкоджень та травматичних випадків на виробництві.

5.19. Визначає, формує, планує, здійснює і координує всі види діяльності Дистанції.

5.20. Організовує роботу працівників адміністрації, ефективну взаємодію їх для підвищення рівня безпеки руху поїздів, усунення причин, що призводять до нещасних випадків, та здійснення профілактичних заходів, визначених в телеграмах, інформаційних листах, наказах

5.21. Здійснює організацію та контроль за проведенням комісійної перевірки технічного стану приладів електропостачання, на маршруті спеціального перевезення, для безпечного пропуску поїздів із спеціальним вантажем, інформація про які вважається секретною. Постійно працює з відомостями, що становлять державну таємницю відповідно до ст. 2.4.1, ЗВДТ.

5.22. Організовує проведення обстеження технічних засобів, пристроїв електропостачання і контактної мережі.

5.23. Сприяє в періодичному проведенні комплексних перевірок лінійних цехів, раптових перевірок виконання посадових обов?язків працівниками, робота яких пов?язана з рухом поїздів, вимог правил технічної експлуатації залізниць України, стану з охорони праці, відповідно до нормативів особистої участі.

5.24. Розглядає приписи органів державного та відомчого нагляду, забезпечує виконання їх вимог у зазначені терміни.

5.25. Видає наказ на проведення весняного та осіннього огляду стану охорони праці та виробничої санітарії, проводить розгляд результату огляду.

5.26. Організовує розроблення, затверджує та контролює виконання Комплексних заходів, спрямованих на доведення умов і безпеки праці до вимог законодавства з охорони праці, забезпечує виконання відповідних розділів колективного договору.

5.27. Забезпечує впровадження заходів з посилення особистої відповідальності посадових осіб та працівників за дотримання вимог стандартів, правил і норм безпеки, а також за своєчасне виконання заходів з охорони праці.

5.28. Забезпечує дотримання прав працівників, що гарантуються законодавством про охорону праці.

5.29. Організовує та забезпечує діяльність підрозділу щодо створення безпечних і здорових умов праці.

5.30. Призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань з охорони праці та промислової безпеки, визначає їх обов?язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій.

5.31. Організовує проведення обов`язкових попередніх та періодичних медичних оглядів працівників певних категорій, відповідно до законодавства.

Крім того, ОСОБА_4 перебуваючи на вищевказаній посаді, будучи наділеним організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими обов`язками, відповідно до положень ч. 3 ст. 18 КК України та п.1 примітки до ст. 364 КК України є службовою особою

Таким чином, начальник дистанції Київська дистанція електропостачання регіональної філії «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця» ОСОБА_4 , будучи відповідальною особою за виконання та укладання вищевказаного договору про тимчасове приєднання до електричних мереж, використовуючи своє службове становище, маючи на меті злочинний умисел, спрямований на одержання неправомірної вигоди, з корисливих мотивів, 20 серпня 2023 року, поблизу станції метро «Поштова Площа», за попередньою домовленістю, зустрівся з ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , представником автомобільного кооперативу «Дубок» (код ЄДРПОУ 24893356) та повідомив, що для безперешкодного виконання умов вищевказаного договору, оформлення та погодження всіх необхідних документів та фактичного приєднання, йому необхідно надати неправомірну вигоду, розмір якої повідомить на наступній зустрічі.

В подальшому, на виконання свого злочинного умислу, попередньо домовившись, 24.08.2023, ОСОБА_4 зустрівся з ОСОБА_10 за адресою: АДРЕСА_3 .

Під час зустрічі ОСОБА_4 повідомив ОСОБА_10 , що розмір неправомірної вигоди за виконання умов договору, оформлення та погодження всіх необхідних документів та фактичного приєднання, становить 3000 доларів США та 20 000 грн.

В подальшому, за попередньою домовленістю, 29.08.2023, за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 82 (поблизу закладу харчування «Гараж») ОСОБА_4 зустрівся з ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та перебуваючи в машині ОСОБА_10 марки Kia Sportage білого кольору.

Під час зустрічі ОСОБА_4 , з метою досягнення свого злочинного умислу додатково роз`яснив, що вказана сума неправомірної вигоди необхідна для швидкого погодження та видачі документів для приєднання до електричних мереж.

Після цього, маючи на меті отримання неправомірної вигоди, використовуючи своє службове становище, з корисливих мотивів, ОСОБА_4 отримав від ОСОБА_10 неправомірну вигоду у розмірі 3550 доларів США (що становить 129 818, 53 грн, відповідно до курсу НБУ станом на 29.08.2023), за прискорення виконання умов договору про тимчасове приєднання до електричних мереж гаражів автомобільного кооперативу «Дубок».

Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_4 перебуваючи на посаді начальника дистанції Київська дистанція електропостачання РФ «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця», будучи службовою особою, отримав від ОСОБА_10 , який діє від імені автомобільного кооператива «Дубок», неправомірну вигоду у розмірі 3550 доларів США (що становить 129 818, 53 грн, відповідно до курсу НБУ станом на 29.08.2023), поєднане з вимаганням неправомірної вигоди.

З урахуванням викладеного, ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, тобто у тому, що він будучи службовою особою, підозрюється у одержанні неправомірної вигоди, за вчинення ним дій в інтересах того хто надає неправомірну вигоду, з використанням свого службового становища, поєднане з вимаганням неправомірної вигоди.

З метою запобігання перешкоджанню підозрюваним ОСОБА_4 розслідуванню кримінального провадження та вчинення ним інших корупційних правопорушень, прокурор вважає за необхідне відсторонити останнього від займаної посади.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, з підстав наведених в ньому та просив задовольнити.

Підозрюваний ОСОБА_4 , його захисники ОСОБА_5 та ОСОБА_6 вказали на відсутність підстав для задоволення клопотання, просили відмовити в його задоволенні у зв`язку з необґрунтованістю, подали відповідні письмові заперечення.

Заслухавши думку сторін, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що клопотання підлягає до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що слідчим відділом Подільського управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №42023102070000194 від 11.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, процесуальне керівництво досудовим розслідуванням в якому здійснює Подільська окружна прокуратура міста Києва.

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, тобто у тому, що він будучи службовою особою, підозрюється у одержанні неправомірної вигоди, за вчинення ним дій в інтересах того хто надає неправомірну вигоду, з використанням свого службового становища, поєднане з вимаганням неправомірної вигоди.

Відповідно до ст. 12 КК України кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 368 КК України віднесено до категорії тяжких злочинів.

Обґрунтованість підозри підтверджується наступними доказами: рапортом про виявлення кримінального правопорушення від 09.08.2023, протоколом допиту свідка ОСОБА_10 , листом щодо виконаного доручення ДЗНД СБ України №5/6/1/4-5317 від 14.08.2023, протоколом затримання особи, підозрюваної у вчиненні злочину від 29.08.2023, постановою про визнання речовим доказом від 29.08.2023, протоколом огляду та вручення грошових коштів від 29.08.2023 та іншими матеріалами в сукупності зібраними в ході досудового розслідування.,

Згідно п. 4 ч. 2 ст. 131 КПК України відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження.

Згідно ч. 1 ст. 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців.

Як передбачено вимогами ч. 2 ст. 157 КПК України, при вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини: правову підставу для відсторонення від посади; достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Відповідно до роз`яснення ВССУ «Про деякі питання здійснення слідчим суддею суду першої інстанції судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб під час застосування заходів забезпечення кримінального провадження» відсторонення від посади як захід забезпечення кримінального провадження здійснюється з метою припинення кримінального правопорушення; припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного/обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

Підставою для застосування заходу забезпечення кримінального провадження є наявність обґрунтованої підозри щодо вчинення кримінального правопорушення відповідного ступеню тяжкості та потреби досудового розслідування.

Згідно ч. 1 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

Також у відповідності до ч. 5 ст. 65-1 Закону України «Про запобігання корупції» - особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

В ході досудового розслідування ще не допитано співробітників Київська дистанція електропостачання РФ «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця» щодо відомих їм обставин вчинення кримінального правопорушення. Таким чином, користуючись своїм впливом та зв`язками, будучи службовою особою, підозрюваний ОСОБА_4 може впливати на своїх колег по роботі, які є свідками, схиляючи їх до певної поведінки та надання вигідних для неї показань.

Крім цього, як встановлено в ході досудового розслідування, ОСОБА_4 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, перебуваючи на посаді начальника дистанції Київська дистанція електропостачання РФ «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця», орган досудового розслідування не виключає можливості вчинення ним інших кримінальних правопорушень, пов`язаних із корупцією, які відносяться до повноважень підозрюваного.

Згідно ст. 43 Конституції України кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку він вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду діяльності, а також гарантує громадянам захист від незаконного звільнення.

Разом з тим, відсторонення особи від посади, що має тимчасовий характер, не є тотожним із поняттям звільнення з роботи.

Розглянувши клопотання в межах питань, які були винесені на його розгляд сторонами кримінального провадження, та перевіривши надані в обґрунтування цих питань докази, з урахуванням вищенаведеного, слідчий суддя прийшов до висновку, що на даний час доведена наявність достатніх підстав вважати, що відсторонення від посади підозрюваного необхідне для припинення або запобігання його протиправній поведінці, який, перебуваючи на посаді, може незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження, які працюють та перебувають у його підпорядкуванні, знищити або спотворити речові докази.

Так, відповідно до практики Європейського суду з прав людини, наявність обґрунтованої підозри передбачає наявність фактів чи інформації, які б могли переконати об`єктивного спостерігача у тому, що відповідна особа могла вчинити злочин. На думку слідчого судді, такі фактичні дані містяться в доданих до клопотання прокурора матеріалах, в зв`язку з чим, підозра про ймовірну причетність ОСОБА_4 до вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, за викладених у клопотанні обставин, є обґрунтованою.

Таким чином, відсторонення підозрюваного від посади є необхідним для належного забезпечення кримінального провадження, дотримання завдань кримінального провадження, передбачених ст. 2 КПК України та загальних засад кримінального провадження, передбачених ст. 7 КПК України.

За встановлених в судовому засіданні обставин слідчий суддя вважає за необхідне застосувати захід забезпечення кримінального провадження у виді відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 від посади начальника дистанції Київська дистанція електропостачання РФ «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця», в межах строку досудового розслідування, тобто до 30 жовтня 2023 року.

Керуючись ст.ст. 131, 132, 154, 155 КПК України, слідчий суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання прокурора Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 42023102070000194 від 11.08.2023 за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 368 КК України, про відсторонення від посади ОСОБА_4 - задовольнити.

Відсторонити підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади начальника дистанції Київська дистанція електропостачання РФ «Південно-західна залізниця» АТ «Українська залізниця», в межах строку досудового розслідування, тобто до 30 жовтня 2023 року.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Cлідчий суддя Подільського районного суду м. Києва ОСОБА_1

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.09.2023
Оприлюднено07.09.2023
Номер документу113255902
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —758/10367/23

Ухвала від 28.09.2023

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Фрич Тетяна Вікторівна

Ухвала від 05.09.2023

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Головчак М. М.

Ухвала від 05.09.2023

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Головчак М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні