Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 вересня 2023 року Справа№200/2575/23
Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Аканова О.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (в письмовому провадженні) позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «ВІКНА-СЕРВІС» (місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Байкальська, буд.9/21, код ЄДРПОУ 35420714) до Головного управління Державної податкової служби України у Донецькій області (місцезнаходження: 87500, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Італійська, буд.59, код ЄДРПОУ 44070187), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) про
визнання протиправними дій щодо неприйняття податкової декларацій з відміткою «уточнююча» до податкової декларацій з плати за землю за 2014, якою зменшено податкові зобов`язання з орендної плати за землю на суму 10 977,54 грн. та зобов`язання прийняти та опрацювати в АІС «Податковий блок» податкову декларацію з відміткою «уточнююча» до податкової декларації з плати за землю за 2014 і зобов`язання внести зміни до інтегрованої картки з плати за землю з юридичних осіб шляхом виключення суми з основного платежу в розмірі за 2014 рік 10 977,54 грн.;
визнання протиправними дій щодо неприйняття податкової декларацій з відміткою «уточнююча» до податкової декларацій з плати за землю за 2015, якою зменшено податкові зобов`язання з орендної плати за землю на суму 131 730,47 грн. та зобов`язання прийняти та опрацювати в АІС «Податковий блок» податкову декларацію з відміткою «уточнююча» до податкової декларації з плати за землю за 2015 і зобов`язання внести зміни до інтегрованої картки з плати за землю з юридичних осіб шляхом виключення суми з основного платежу в розмірі за 2015 рік 131 730,47 грн.;
визнання протиправними дій щодо неприйняття податкової декларацій з відміткою «уточнююча» до податкової декларацій з плати за землю за 2016, якою зменшено податкові зобов`язання з орендної плати за землю на суму 76 573,79 грн. та зобов`язання прийняти та опрацювати в АІС «Податковий блок» податкову декларацію з відміткою «уточнююча» до податкової декларації з плати за землю за 2016 і зобов`язання внести зміни до інтегрованої картки з плати за землю з юридичних осіб шляхом виключення суми з основного платежу в розмірі за 2016 рік 76 573,79 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду вищевказана позовна заява.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 08 лютого 2023 позивачем подано до ГУ ДПС у Донецькій області податкові декларації з відміткою «уточнююча» до податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014, 2015, 2016 роки, за якими податкові зобов`язання з орендної плати за землю зменшені на загальну суму 219 281,80 грн.
Зазначені податкові декларації не прийняті, оскільки виявлені помилки: [J0602007] документ не вiдповiдає всім вимогам електронного документа, оскiльки виявлено недостовiрнiсть значень обов`язкового реквiзиту щодо дати подання декларацiї (дата подання документа бiльше встановленого п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу Украiни загального строку давностi (1095 днiв (2555 днiв у разi проведення уточнень контрольованих операцiй вiдповiдно до статті 39 ПКУ)). Перевiрено на пiдставi п. 48.3 ст. 48, п. 49.3, п. 49.8, п. 49.18 ст. 49, п. 102.1 ст. 102 ПКУ).
Неприйняття податкових декларацій відповідачем позивач вважає незаконним та безпідставним рішенням податкового органу у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.
Від відповідача - Головного управління Державної податкової служби України у Донецькій області до суду надійшов відзив, в якому відповідач просив відмовити в задоволенні позову. Обґрунтовуючи заперечення проти позовних вимог, відповідач зазначив, що чотири електронних документа за 2014, 2015, 2016 подані 08.02.2023 мають стан документа - звітна отже не прийняті, оскільки під час прийомки даних декларацій виявлено недостовірність значень обов`язкового реквізиту щодо дати подання декларації, а саме дата подання документа більше встановленого статтею 102 Кодексу загального строку давності (1095 днів (2555 дня - у разі проведення перевірки відповідно до статей 39 і 39 2 цього Кодексу). Відповідач вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, оскільки податковий орган діяв відповідно до податкового законодавства.
Від відповідача - Державної податкової служби України надійшли пояснення по справі, в якому відповідач вказав, що відповідно до ІКС Податковий блок ТОВ Вікна-Сервіс 08.02.2023 подано 4 електронних документа до ГУ ДПС у Донецькій області. Зазначені 4 електронних документа мають стан документа - звітна отже не прийняті, оскільки під час прийомки даних декларацій виявлено недостовірність значень обов`язкового реквізиту щодо дати подання декларації, а саме дата подання документа більше встановленого статтею 102 Кодексу загального строку давності (1095 днів (2555 дня - у разі проведення перевірки відповідно до статей 39 і 39 2 цього Кодексу).
Вказали, що зі спливом зазначеного строку позивач втратив право на подачу уточненої декларації (розрахунку) з орендної плати за землю за 2014, 2015 та 2016 роки, а система в режимі автоматизованості автоматично не прийняла такі податкові декларації, оскільки нею виявлено недостовірність даних значень обов`язкового реквізиту щодо дати подання документа, яка більше встановленого статтею 102 ПК України загального строку давності, а саме 1095 днів, що виключає задоволення позову у цій адміністративній справі.
Ухвалою суду від 08 червня 2023 року прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження в адміністративній справі; розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні без повідомлення сторін).
Ухвалою суду від 20 липня 2023 року зобов`язано Головне управління Державної податкової служби України у Донецькій області надати до суду письмові пояснення, в яких зазначити, який саме контролюючий орган виявив помилки та не прийняв податкові декларації з відміткою «уточнююча» до податкової декларацій з плати за землю за 2014, 2015, 2016 років.
Ухвалою суду від 02 серпня 2023 року залучено Державну податкову службу України (місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) в якості співвідповідача по справі; розгляд справи почато спочатку.
Ухвалою суду від 18 серпня 2023 року зобов`язано Державну податкову службу України надати до суду письмові пояснення щодо заявленого позову.
Ухвалою суду від 01 вересня 2023 року зобов`язано Державну податкову службу України надати до суду письмові пояснення щодо заявленого позову.
Ухвалою суду від 06 вересня 2023 року залишено без задоволення клопотання Головного управління ДПС у Донецькій області про розгляд справи №200/2575/23 за правилами загального позовного провадження.
Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, затверджено Указ Президента України від 24 лютого 2022 року N 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", згідно якого, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.
Указом Президента України №133/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією російської федерації проти України, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.
Законом України Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 21 квітня 2022 року N 2212-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.
Законом України Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 22 травня 2022 року №2263-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.
Законом України Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 15 серпня 2022 року №2500-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.
ЗакономУкраїни «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 16.11.2022р.№2738-IXстрок дії воєнного стану в Україніпродовжено з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 06.02.2023 №2915-ІХ строк дії воєнного стану в Україніпродовжено з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 06.02.2023 №3057-ІХ строк дії воєнного стану в Україніпродовжено з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 27.07.2023 №3275-ІХ строк дії воєнного стану в Україніпродовжено з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.
Враховуючи викладене в Україні продовжує діяти воєнний стан.
Відповідно до ст. 12-2 Закону України Про правовий режим воєнного стану від 12 травня 2015 року № 389-VIII, в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України.
Рішенням Ради суддів України від 24 лютого 2022 року N 9, з урахуванням положень статті 3 Конституції України про те, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю рекомендовано зборам суддів, головам судів, суддям судів України у випадку загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів суду, працівників апарату суду, суддів оперативно приймати рішення про тимчасове зупинення здійснення судочинства певним судом до усунення обставин, які зумовили припинення розгляду справ.
Згідно п. 4 опублікованих 02.03.2022 року Радою суддів України Рекомендацій щодо роботи судів в умовах воєнного стану, судам України рекомендовано усіх доступних працівників, по можливості, перевести на дистанційну роботу.
Місцезнаходження Донецького окружного адміністративного суду визначено м.Слов`янськ Донецької області.
У зв`язку з активізацією проведення бойових дій на території Донецької області та прилеглих областей, виникнення загрози безпеці, здоров`ю та життю людей, головою Донецького окружного адміністративного суду 26 лютого 2022 року прийнято наказ №14/І-г. Про запровадження особливого режиму роботи Донецького окружного адміністративного суду у вигляді дистанційної роботи. Наказом запроваджено особливий режим роботи з 26 лютого 2022 року до закінчення воєнного стану, і до дня відновлення роботи суду у звичайному режимі.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов таких висновків.
Податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (звітну) за 2014 рік позивачем 17.02.2014 подано до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянкиГоловного управління Державної податкової служби України у Донецькій області та прийнято контролюючим органом. У податковій декларації визначено річну суму орендної плати 131730,47 грн.
Податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (звітну) за 2015 рік позивачем 27.02.2015 подано до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянкиГоловного управління Державної податкової служби України у Донецькій області та прийнято контролюючим органом. У податковій декларації визначено річну суму орендної плати 131730,47 грн.
Податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (звітну) за 2016 рік позивачем -03.02.2016 подано до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянкиГоловного управління Державної податкової служби України у Донецькій області та прийнято контролюючим органом. У податковій декларації визначено річну суму орендної плати 76573,79 грн.
Податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (уточнюючу) (нараховано до зменшення податкового зобов`язання) за 2014 рік позивачем 08.02.2023 подано до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянкиГоловного управління Державної податкової служби України у Донецькій області. У податковій декларації визначено річну суму орендної плати 10977,54 грн.
Податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (уточнюючу) (нараховано до зменшення податкового зобов`язання) за 2015 рік позивачем 08.02.2023 подано до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянкиГоловного управління Державної податкової служби України у Донецькій області. У податковій декларації визначено річну суму орендної плати 131730,47 грн.
Податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (уточнюючу) (нараховано до зменшення податкового зобов`язання) за 2016 рік позивачем 08.02.2023 подано до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянкиГоловного управління Державної податкової служби України у Донецькій області. У податковій декларації визначено річну суму орендної плати 76573,79 грн.
Податкові декларації, подані 08.02.2023 позивачем за 2014, 2015, 2016, відповідачем не прийнято, про що складено відповідні квитанції.
Як вбачається з квитанції №2 від 08.02.2023 щодо податкової декларацiї з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельнi дiлянки державної або комунальної власностi) 05610035420714J0602007300000000251220140561.XML (звітна) за 2014 за результатом обробки пакет не прийнято, виявлено помилки: «[J0602007] Документ не відповідає всім вимогам електронного документа, оскільки виявлено недостовірність значень обов`язкового реквізиту щодо дати подання декларації (дата подання документа більше встановленого п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України (далі ПКУ) загального строку давності (1095 днів (2555 днів у разі проведення уточнень контрольованих операцій відповідно до статті 39 ПКУ)). Перевірено на підставі п.48.3 ст.48, п.49.3, п.49.8, п.49.18 ст.49, п.102.1 ст.102 ПКУ).».
Як вбачається з квитанції №2 від 08.02.2023 щодо податкової декларацiї з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельнi дiлянки державної або комунальної власностi 05610035420714J0602007300000000151220150561.XML (звітна) за 2015 за результатом обробки пакет не прийнято, виявлено помилки: «[J0602007] Документ не відповідає всім вимогам електронного документа, оскільки виявлено недостовірність значень обов`язкового реквізиту щодо дати подання декларації (дата подання документа більше встановленого п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України (далі ПКУ) загального строку давності (1095 днів (2555 днів у разі проведення уточнень контрольованих операцій відповідно до статті 39 ПКУ)). Перевірено на підставі п. 48.3 ст. 48, п. 49.3, п. 49.8, п. 49.18 ст. 49, п. 102.1 ст. 102 ПКУ).».
Як вбачається з квитанції №2 від 08.02.2023 щодо податкової декларацiї з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельнi дiлянки державної або комунальної власностi 05610035420714J0602007300000000151220160561.XML (звітна) за 2016 за результатом обробки пакет не прийнято, виявлено помилки: «[J0602007] Документ не відповідає всім вимогам електронного документа, оскільки виявлено недостовірність значень обов`язкового реквізиту щодо дати подання декларації (дата подання документа більше встановленого п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України (далі ПКУ) загального строку давності (1095 днів (2555 днів у разі проведення уточнень контрольованих операцій відповідно до статті 39 ПКУ)). Перевірено на підставі п. 48.3 ст. 48, п. 49.3, п. 49.8, п. 49.18 ст. 49, п. 102.1 ст. 102 ПКУ).».
Таким чином, відповідачем не було прийнято подані 08.02.2023 позивачем уточнюючі податкові декларації з плати за землю за 2014, 2015, 2016 з тієї підстави, що декларації подано після спливу строку, встановленого п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України.
Частиною 2статті 19 Конституції Українипередбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (підпункт 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України).
Відповідно до підпункту 16.1.3 пункту 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Пунктом 36.1 статті 36 ПК України передбачено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту «а» пункту 286.1 ст. 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є, зокрема, дані державного земельного кадастру.
Пунктом 285.1 статті 285 ПК України встановлено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Згідно з пунктом 286.2 ст. 286 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянкиподаткову деклараціюна поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченомустаттею 46цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до пункту 102.1 ст. 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначенихпунктом 102.2цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня - у разі проведення перевірки операції відповідно достатей 39і39-2цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку поданняподаткової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеноїпунктом 133.4статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації або уточнюючої декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов`язань, в межах поданих уточнень, за такою податковою декларацією протягом 1095 днів (2555 дня - у разі проведення перевірки відповідно до статей 39 і 39-2цього Кодексу) з дня подання уточнюючого розрахунку (декларації).
Пунктом 102.5 статті 102 ПК України передбачено, що заяви про повернення надміру сплачених грошових зобов`язань або про їх відшкодування у випадках, передбачених цим Кодексом, можуть бути подані не пізніше 1095 дня, що настає за днем виникнення такої переплати або отримання права на таке відшкодування.
Згідно з пунктом 46.1 статті 46 ПК Україниподаткова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також суми нарахованого єдиного внеску.
Відповідно до пункту 46.5 цієї ж статті форма податкової декларації встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 48.1 ст. 48 ПК України визначено, що податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннямипункту 46.5статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов`язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Згідно з пунктом 48.2 цієї статті обов`язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.
За змістом пункту 48.3 ст. 48 ПК України податкова декларація повинна містити такі обов`язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім`я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); інформація про додатки, що додаються доподаткової деклараціїта є її невід`ємною частиною; ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
У пункті 48.4 цієї статті зазначено, що в окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов`язкові реквізити: відмітка про звітування за спеціальним режимом; код виду економічної діяльності(КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; індивідуальний податковий номер згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період; дата та номер рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій; ознака неприбутковості організації; повне найменування нерезидента; місцезнаходження нерезидента; назва та код держави резиденції нерезидента; код нерезидента, що присвоєно державою, резидентом якої він є.
Згідно з підпунктом 48.5.1 пункту 48.5 ст. 48 ПК України податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником. Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ кваліфікованого електронного підпису чи печатки платника податку.
Пунктом 48.7 ст. 48 ПК України передбачено, що податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановленихпунктом 46.4статті 46 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 49.3 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Єдиною підставою для неприйняття податкової декларації засобами електронного зв`язку в електронній формі є недійсність кваліфікованого електронного підпису чи печатки такого платника податків, у тому числі у зв`язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа, містить достовірні обов`язкові реквізити та надана у форматі, доступному для її технічної обробки.
Відповідно до пункту 49.8 ст. 49 ПК України прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбаченихпунктами 48.3та48.4статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Згідно з пунктом 49.9 ст. 49 ПК України за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов`язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.
За умови дотримання вимог, встановленихстаттями 48і49цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою:
49.9.1. за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) контролюючого органу, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про прийняття податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв`язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової декларації поштою;
49.9.2. у разі, якщо контролюючий орган із дотриманням вимогпункту 49.11цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк.
Згідно з пунктом 49.10 ст. 49 ПК України відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від`ємного значення об`єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов`язань тощо) забороняється.
Отже, зміст вищенаведених правових норм свідчить про те, що перелік підстав для відмови контролюючого органу у прийнятті податкової декларації, закріплений положеннями статей48та49 ПК України, є вичерпним; неприйняття податкової декларації з інших підстав, не передбачених податковим законодавством, забороняється.
Судом встановлено, що уточнюючі податкові декларації з плати за землю за 2014, 2015, 2016, подані позивачем до контролюючого органу 08.02.2023 засобами електронного зв`язку в електронній формі із дотриманням вимог чинного законодавства, відповідно до встановленої форми та містять усі передбачені п. 48.3, п. 48.4 ст. 48 Податкового кодексу України, обов`язкові реквізити.
Отже, Податковим кодексом України передбачено вичерпний перелік підстав за наявності яких контролюючий орган має право відмови у прийнятті податкової звітності.
Прийняття податкової декларації є обов`язком контролюючого органу.
Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу зобов`язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов`язкових реквізитів, передбачених пунктами48.3та 48.4 статті48 Податкового кодексу України. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Такий правовий висновок щодо застосування відповідних норм права викладено у постанові Верховного Суду від 19.06.2020 у справі № 810/624/17.
Відповідачами у відзиві не наведено належного обґрунтування підстав неприйняття контролюючим органом поданих позивачем уточнюючих податкових декларацій з плати за землю за 2014, 2015, 2016 роки та не надано належних доказів, які б свідчили, що позивачем були порушені вимоги пунктів48.3,48.4статті48 Податкового кодексу України при заповненні та поданні податкової звітності.
Враховуючи наведене, а також відсутність будь-яких доказів на підтвердження існування обставин, з якими положення Податкового кодексу України пов`язують можливість неприйняття податкової декларації, у відповідача не було законних підстав для відмови у прийнятті уточнюючих податкових декларацій з плати за землю, поданих позивачем. Контролюючим органом не доведено правомірність дій щодо відмови у прийнятті вказаних декларацій.
Пунктом 49.13 ст. 49 ПК України визначено, що у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.
Що стосується позовних вимог позивача про зобов`язання прийняти та опрацювати в АІС «Податковий блок» податкову декларацію з відміткою «уточнююча» до податкової декларації з плати за землю за 2014, 2015, 2016 та зобов`язання внести зміни до інтегрованої картки з плати за землю з юридичних осіб шляхом виключення суми з основного платежу в розмірі за 2014, 2015, 2016, суд зазначає наступне.
Частиною 1 статті 2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
За відсутності підстав вважати, що після прийняття податкових декларацій контролюючим органом не будуть внесені відповідні зміни до інтегрованої картки платника податків (що прямо передбачено законодавством), і, відповідно, буде порушено права і інтереси позивача, тому вищевказані похідні позовні вимоги є передчасними та на час прийняття рішення судом порушень прав і інтересів в цій частині з боку контролюючого органу не вчинено, з огляду на що задоволенню не підлягають.
Отже, обираючи спосіб захисту, суд, зважаючи на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною Законом № 475/97-ВР від 17 липня 1997 року приходить до висновку, що з метою ефективного захисту прав позивача слід прийняти рішення про визнання протиправними дій ДПС України щодо відмови у прийнятті уточнюючих податкових декларацій з плати за землю за 2014, 2015, 2016, поданих позивачем; визнання уточнюючих податкових декларацій з плати за землю за 2014, 2015, 2016, поданих 08.02.2023 позивачем, такими, що прийняті Державною податковою службою України у день її фактичного отримання контролюючим органом08.02.2023.
Щодо вимог позивача до Головного управління Державної податкової служби України у Донецькій області, суд вважає за необхідне відмовити в їх задоволенні, оскільки цим відповідачем не здійснено будь-яких протиправних дій щодо позивача.
За таких підстав, позов підлягає задоволенню частково.
Вирішуючи питання про судові витрати суд зазначає наступне.
Позивачем сплачено судовий збір в розмірі 6441,60 грн. згідно квитанції від 05.06.2023 року №21.
З врахуванням часткового задоволення позову, відповідно до ст. 139 КАС України, судовий збір підлягає стягненню з Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь позивача в розмірі 3220,80 грн.
Керуючись статтями 2, 7, 9, 77, 90, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов товариства з обмеженою відповідальністю «ВІКНА-СЕРВІС» (місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Байкальська, буд.9/21, код ЄДРПОУ 35420714) до Головного управління Державної податкової служби України у Донецькій області (місцезнаходження: 87500, Донецька область, м.Маріуполь, вул.Італійська, буд.59, код ЄДРПОУ 44070187), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними дій щодо неприйняття податкової декларацій з відміткою «уточнююча» до податкової декларацій з плати за землю за 2014, якою зменшено податкові зобов`язання з орендної плати за землю на суму 10 977,54 грн. та зобов`язання прийняти та опрацювати в АІС «Податковий блок» податкову декларацію з відміткою «уточнююча» до податкової декларації з плати за землю за 2014 і зобов`язання внести зміни до інтегрованої картки з плати за землю з юридичних осіб шляхом виключення суми з основного платежу в розмірі за 2014 рік 10 977,54 грн.; визнання протиправними дій щодо неприйняття податкової декларацій з відміткою «уточнююча» до податкової декларацій з плати за землю за 2015, якою зменшено податкові зобов`язання з орендної плати за землю на суму 131 730,47 грн. та зобов`язання прийняти та опрацювати в АІС «Податковий блок» податкову декларацію з відміткою «уточнююча» до податкової декларації з плати за землю за 2015 і зобов`язання внести зміни до інтегрованої картки з плати за землю з юридичних осіб шляхом виключення суми з основного платежу в розмірі за 2015 рік 131 730,47 грн.; визнання протиправними дій щодо неприйняття податкової декларацій з відміткою «уточнююча» до податкової декларацій з плати за землю за 2016, якою зменшено податкові зобов`язання з орендної плати за землю на суму 76 573,79 грн. та зобов`язання прийняти та опрацювати в АІС «Податковий блок» податкову декларацію з відміткою «уточнююча» до податкової декларації з плати за землю за 2016 і зобов`язання внести зміни до інтегрованої картки з плати за землю з юридичних осіб шляхом виключення суми з основного платежу в розмірі за 2016 рік 76 573,79 грн. задовольнити частково.
Визнати протиправними дії Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) щодо відмови у прийнятті уточнюючих податкових декларацій з плати за землю за 2014, 2015, 2016 роки, поданих 08.02.2023 товариства з обмеженою відповідальністю «ВІКНА-СЕРВІС» (місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Байкальська, буд.9/21, код ЄДРПОУ 35420714).
Визнати уточнюючу податкову декларацію з плати за землю за 2014 рік, подану 08.02.2023 товариством з обмеженою відповідальністю «ВІКНА-СЕРВІС» (місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Байкальська, буд.9/21, код ЄДРПОУ 35420714) такою, що прийнята Державною податковою службою України у день її фактичного отримання контролюючим органом08.02.2023 року.
Визнати уточнюючу податкову декларацію з плати за землю за 2015 рік, подану 08.02.2023 товариством з обмеженою відповідальністю «ВІКНА-СЕРВІС» (місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Байкальська, буд.9/21, код ЄДРПОУ 35420714) такою, що прийнята Державною податковою службою України у день її фактичного отримання контролюючим органом08.02.2023 року.
Визнати уточнюючу податкову декларацію з плати за землю за 2016 рік, подану 08.02.2023 товариством з обмеженою відповідальністю «ВІКНА-СЕРВІС» (місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Байкальська, буд.9/21, код ЄДРПОУ 35420714) такою, що прийнята Державною податковою службою України у день її фактичного отримання контролюючим органом08.02.2023 року.
В іншій частині позову відмовити.
Стягнути з Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська площа, буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариством з обмеженою відповідальністю «ВІКНА-СЕРВІС» (місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул.Байкальська, буд.9/21, код ЄДРПОУ 35420714) судовий збір в сумі 3220,80 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Суддя О.О. Аканов
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.09.2023 |
Оприлюднено | 08.09.2023 |
Номер документу | 113270398 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні