Рішення
від 06.09.2023 по справі 600/1505/23-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 вересня 2023 р. м. Чернівці Справа № 600/1505/23-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Генетік-Інвест" до Чернівецької митниці Державної митної служби України про визнання протиправним та скасування рішень, -

ВСТАНОВИВ:

21.03.2022 до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Генетік-Інвест" (позивач) до Чернівецької митниці Державної митної служби України (відповідач) з такими позовними вимогами:

визнати протиправним та скасувати рішення Чернівецької митниці про визначення коду товару від 13.10.2022 №КТ-UA408000-0013-2022.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що не погоджується із оскаржуваним рішенням, оскільки вважає, що таке прийнято з порушенням положень чинного законодавства України, а тому є безпідставним, необґрунтованим, протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Позивач посилався на те, що змінюючи код товару за УКТЗЕД з коду 2309909690 на код 2309904100, відповідач не повно з`ясував відомості про товар, його визначальні характеристики, які необхідні для здійснення контролю правильності класифікації товарів.

Вказував, що висновок Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби №142000-3201-0144 від 28.09.2022 не містить інформації, про відсотковий вміст за масою крохмалю та молочних продуктів в кормовій добавці марки "Bactesan", що є визначальними та необхідними для здійснення контролю правильності класифікації такого товару.

При цьому, позивач посилався на укладання між ним та державним науково-дослідним контрольним інститутом ветеринарних препаратів та кормових добавок №224 від 03.11.2022. згідно якого вміст крохмалю в 1 кілограмі кормової добавки марки "Bactesan" складає 23,5 % (235 г/кг); вміст кислоти молочної в 1 кілограмі кормової добавки марки "Bactesan" складає 0,36 % (3,6 г/кг).

Відповідач, не погоджуючись із позовними вимогами, подав відзив на позовну заяву, в якому зазначав, що оскільки у посадових осіб митниці відсутні засоби та обладнання для проведення хімічних досліджень, відповідач з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів звернувся до спеціалізованого органу з питань експертизи та досліджень центрального орану виконавчої влади. Зазначав, що згідно з наданим висновком заявлений до митного оформлення продукт "Бактесан" є продуктом для годівлі тварин з вмістом молочних продуктів та крохмалю.

На думку відповідача, проведення спеціалізованою митною установою дослідження в межах технічних можливостей жодним чином не перешкодила митному органу провести контроль та класифікацію товару відповідно до вимог чинного законодавства, оскільки не охоплене висновком СЛЕД Держмитслужби відповідно доповнюється інформацією, наявною в товаросупровідних документах, поданих до митного оформлення.

При прийнятті оскаржуваного рішення митний орган виходив з наявних та отриманих від декларанта та СЛЕД Держмитної служби даних та керувався вимогами чинного законодавства, відтак правильно дійшов висновку про необхідність класифікувати товар за кодом 2309904100.

Не погоджуючись із відзивом на позовну заяву, позивачем подано до суду відповідь на відзив, в якому зазначав, що він не був повідомлений про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого ним коду товару згідно з УКТЗЕД. Позивач вважає, що звернення відповідача до СЛЕД Держмитної служби з метою встановлення характеристик визначальних та необхідних для здійснення контролю правильності класифікації кормової добавки марки "Bactesan" підтверджує той факт, що відповідач не мав можливості провести контроль та класифікацію товару в порядку визначеному п. 4 розділу ІІІ Порядку №650 на підставі товаросупровідних документів.

На думку позивача, саме фактичне дослідження товару, а не тільки документів, має визначальне значення для його правильної класифікації згідно з УКТЗЕД.

Згідно доданих до матеріалів справи додаткових пояснень позивача, товариство зазначало, що при віднесенні товару до тієї чи іншої позиції необхідно виходити з більш конкретного опису товару, тобто саме характеристики товару є визначальними для класифікації товару відповідно до УКТ ЗЕД. Однак, дослідження кормової добавки марки "Bactesan" було здійснено Спеціалізованою лабораторією з питань експертизи та досліджень Держмитслуби за погодженням з Чернівецькою митницею державної митної служби України, тільки частково, в межах її технічних можливостей.

Позивач вказував, що відповідачем необґрунтовано належними та допустимими доказами, які саме властивості (характеристики кормової добавки марки "Bactesan") виявлені під час експертного досліджень проведеного СЛЕД Держмитслужби, дають підстави для класифікації та віднесення кормової добавки марки "Bactesan" до товарної підкатегорії 2309 90 41 00 товарної позиції 2309- групи 23.

На думку позивача, рішення митниці є необґрунтованим, винесеним не на підставі та не у спосіб встановлений законом, без урахування всіх обставин, які мають значення для його винесення, відтак є протиправним та підлягає скасуванню.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 24.03.2023 відкрито провадження у справі та призначено її розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 07.04.2023 призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження на 12:00 год. 02.05.2023.

В судовому засіданні призначеному на 02.05.2023, розгляд справи відкладено на 06.06.2023.

Судове засідання призначене на 06.06.2023 не відбулось, у зв`язку із цим, що сторони подали клопотання про розгляд справи без їх участі.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України, учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Враховуючи приписи ст. 194 КАС України, суд вважає за можливе здійснювати розгляд і вирішення справи за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.

Перевіривши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що відсутні підстави для задоволення адміністративного позову, виходячи з наступного.

Судом встановлено такі обставини у справі та відповідні їм правовідносини.

03.04.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Генетік-Інвест" (Покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Біотехнологія", Франція, (Продавець) укладено контракт №UA-GI001 (далі- контракт) (а.с. 21-26)

Пунктом 1.1. Контракту встановлено, що Продавець продав, а Покупець купив Bactesan кормову добавку для свиней та птиці іменовані в подальшому Товар. Ціни, якість товару, умови поставки, умови платежу, кількість і терміни поставки якого вказані в Специфікаціях до цього контракту.

Загальна сума контракту становить 30000,00 євро (п. 2.1 Контракту).

Згідно п. 3.1. Контракту товар оплачується Покупцем банківським переказом у наступний термін: 100 % передоплати після підписання контракту та специфікації.

03.04.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю "Генетік-Інвест" (Покупець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Біотехнологія", Франція, (Продавець) укладено додаткову угоду №1 до контракту №UA-GI001 (далі - Додаткова угода), якою змінено п. 2 і п. 3 Контракту і викладено його в такій редакції: загальна сума контракту складається із сум всіх Специфікацій, складених відповідно до цього Контракту (п. 2.1 Додаткової угоди); товар оплачується Покупцем банківським переказом у терміни. Вказані у Специфікації до цього контракту на кожну поставку (а.с. 27).

19.07.2022 року між Продавцем та Покупцем відповідно до умов Договору було укладено Специфікацію №9 на поставку товару - Bactesan кормову добавку для свиней та птиці в кількості 5000 кг, за ціною за 1 одиницю 3,0 євро, загальною вартістю 15000.00 євро, на умовах FCA МЄН РОШ Франція (відповідно до Інкотермс), у строки не пізніше 30 серпня 2022 та на умовах 100% передоплати після підписання контракту та специфікації (а.с. 28)

15.09.2022 уповноваженою особою позивача було подано митну декларацію №UA408020/2022/039581 стосовно товару: "Готові продукти використовувані для приготування кормів свійських тварин. Кормова добавка марки "Bactesan" (порошкоподібна) для профілактики порушень роботи органів травлення завдяки властивості пригнічування розвиток патогенних бактерій та зміцненню імунної системи", що сприяє оптимізації технічних показників. Склад (1кг) містить діючу речовину: сухе молоко ферментоване Lactobacillus Rhamnosus, Lactobacillus Farsiminis, носії кукурудза екструдована, жмих соєвий, висівки пшениці, водорості, кремнію діоксид колоїдний, кальцію пропіонат. Розфасовка у 200 паперових мішках по 25 кг".

В графі 33 декларації позивачем вказаний код товару 2309909690 (продукти, що використовуються для годівлі тварин: - інші: - інші, включаючи попередні суміші (премікси): - інші: - інші: - попередні суміші: - інші).

До вказаної митної декларації позивачем подано наступні документи: пакувальний лист №б/н від 29.08.2022, рахунок-фактура (інвойс) № 22013275 від 29.08.2022, автотранспортна накладна №427075 від 29.08.2022, міжнародний ветеринарний сертифікат або ветеринарне свідоцтво №FR3522002625DD від 26.08.2022, сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.1 №А4309655 від 29.08.2022, доповнення до зовнішньоекономічного договору (контакту) №1 від 30.06.2020, зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу №UA-GI001 від 03.04.2020, відомості про включення товарі до переліку кормових добавок, преміксів та готових кормів, ветеринарних препаратів, а саме: номер реєстраційного посвідчення та дата реєстрації №АА-09243-04-19 від 27.12.2019. митну декларацію країни відправлення №22FRD38000805663310 від 29/08/2022 (а.с. 30-31).

15.09.2022 відповідачем під час проведення митного огляду товару було відібрано проби (зразки) товару, про що свідчить акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу та актом про взяття проб (зразків) товарів.

На запит Чернівецької митниці про проведення досліджень (аналізу, експертизи)/постанови про призначення експертизи у справі про порушення митних правил від 19.09.2022 №07 (вих. від 16.09.2022 №7.2-08/1/7.2-15-03/7.17/4673) Управлінням експертиз та досліджень харчової продукції, напоїв та біологічно-активних речовин Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби з метою встановлення характеристик товару, визначальних для його класифікації згідно з УКТЗЕД проведено експертне дослідження, заявленого позивачем до митного оформлення товару, а саме: "Готові продукти використовувані для приготування кормів свійських тварин. Кормова добавка марки "Bactesan" (порошкоподібна) для профілактики порушень роботи органів травлення завдяки властивості пригнічування розвиток патогенних бактерій та зміцненню імунної системи", що сприяє оптимізації технічних показників. Склад (1кг) містить діючу речовину: сухе молоко ферментоване Lactobacillus Rhamnosus, Lactobacillus Farsiminis, носії кукурудза екструдована, жмих соєвий, висівки пшениці, водорості, кремнію діоксид колоїдний, кальцію пропіонат. Розфасовка у 200 паперових мішках по 25 кг".

Для дослідження (аналізу, експертизи) поставлено наступні завдання: визначення природи та хімічного складу продукту, зокрема вмісту крохмалю, глюкози або сиропу глюкози, мальтодектрину або сиропу мальтодектрину, молочних продуктів вітамінів чи провітаміні, амінокислот, антибіотиків, кокцидіостатиків, мікроелементів, емульгаторів, амінокислот, антибіотиків, кокцидіостатиків, мікроелементів, емульгаторів, ароматизувальних речовин, збудників апетиту.

За результатами дослідження 28.09.2022 складено висновок №142000-3201-0144 (а.с. 37-39), яким встановлено, наступне.

Згідно з маркувальною етикеткою з пакування товару продукт "Бактесан":

- містить у своєму класі: діючу речовину: сухе молоко ферментоване Lactobacillus Rhamnosus (CNCM 1-3698), Lactobacillus Farsiminis (CNCM 1-3699) 95г/кг; носії: кукурудза екструдована, жмих соєвий, висівки пшениці, водорості, кремнію діоксид колоїдний, кальцію пропіонат:

- застосування: для профілактики порушень роботи органів травлення завдяки властивості пригнічувати розвиток патогенних бактерій та зміцненню імунної системи, що сприяє оптимізації технічних показників;

- дозування: додається у корм у розрахунку: свині: свиноматки, поросята стартер 0, 5 кг/т (0,05%), поросята пре-стартер 1кг/т (0,1%), поросята з 70-ї по 85-у добу 0,4 кг/т (0,04 %), поросята по відгодівлі 0, 3 кг/т (0,03 %), поросята на відгодівлі фінішер 0, 25 кг/т (0,025 %); птиця: бройлери стартер 1 кг/т (0,1 %), бройлери гроуер 0, 5 кг/т (0, 05 %), бройлери фінішер 0, 25 кг/т (0,025%), несучки 0,3 кг/т (0,03 %); при розладах травлення збільшити дозу у двічі.

Таким чином, виходячи із заявленого складу, з урахуванням даних літературних джерел щодо хімічного складу компонентів продукту "Бактесан", він являє собою продукт для годівлі тварин з вмістом молочних продуктів (9,5 % згідно з маркуванням) і крохмалю.

Експериментально у складі дослідженої проби, яка має вигляд суміші порошкоподібної речовини світло-коричневого кольору та подрібненої зернової сировини з включеннями часточок білого кольору, із запахом зернової сировини, виявлено білкові речовини, олію (жир), мінеральні речовини (кальцій), калій, хлор, залізо, фосфор, сірку) (входять до складу компонентів продукту).

Відновлюючих цукрів (до яких відносяться, серед інших, глюкоза, мальтоза, лактоза (молочний цукор), сполук з вільною аміногрупою (до яких відносяться, зокрема, амінокислоти та їх солі) у складі проби не виявлено.

Проба виявляє позитивну якісну реакцію із розчином йоду. Перевірити кількісний вміст крохмалю у складі проби на даний час не видається можливим через відсутність тест-набору для визначення вмісту крохмалю ферментативним методом (згідно з маркувальною естетикою з пакування товару продукт "Бактесан" містить у своєму складі продукти з сої (жмих соєвий) сировину, яка унеможливлює застосування поляриметирчного методу визначення кількісного вмісту крохмалю).

Дослідження наданої проби товару проведено в межах технічних можливостей СЛЕД Держмитслужби Часткове дослідження погоджено листом Чернівецької митниці від 23.09.2022 №7.2-08/1/7.2-15-03/7.17/4863 (вх. СЛЕД Держмитслужби від 23.09.2022 №2625/7/7.2), наданим на клопотання експерта (лист СЛЕД Держмитслужби від 22.09.2022 №7.17-4/7.2-17-32-01/7.2/3420).

Окрім цього, дослідженням встановлено, що в ІЧ-спектрі екстракту проби (екстрагент петролейний ефір) має профіль, характерний для олій (жирів).

Методом рентгено-флуоресцентного аналізу в складі проби виявлено хімічні елементи: кальцій, калій, кремній, хлор, залізо, фосфор, сірку (а.с. 37-39).

13.10.2022 Чернівецькою митницею Державної митної служби України прийнято рішення про визначення коду товару від 13.10.2022 №КТ-UA408000-0013-2022, яким зокрема заявлений код товару вказаний у графі 33 Митної декларації 2309909690 змінено на код УКТЗЕД 2309904100 (а.с. 40-41).

Позивач не погоджуючись із рішенням про визначення коду товару від 13.10.2022 №КТ-UA408000-0013-2022, звернувся до суду для захисту своїх прав та інтересів.

До спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.

Відносини, пов`язані зі здійсненням митного контролю та митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України регулюються Митним кодексом України (надалі МК Україна), Податковим кодексом України, законами України з питань оподаткування та іншими нормативно-правовими актами з питань державної митної справи, чинні на день прийняття митної декларації митним органом України.

Здійснення державної митної справи базується на принципах, передбачених ст. 8 МК України, зокрема, принципів: законності та презумпції невинуватості; визнання рівності та правомірності інтересів усіх суб`єктів господарювання незалежно від форми власності; додержання прав та охоронюваних законом інтересів осіб; відповідальності всіх учасників відносин, що регулюються цим Кодексом.

Відповідно до частин 1-5 ст. 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД.

Митні органи здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТЗЕД.

На вимогу посадової особи митного органу декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари.

Для цілей класифікації товарів під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Для цілей класифікації товарів під товарами з ідентичними характеристиками розуміються товари, які мають однакові характерні для них ознаки (фізичні характеристики, хімічний склад, призначення та порядок застосування тощо) і відмінності між цими товарами не впливають на характеристики, визначальні для класифікації таких товарів за одним класифікаційним кодом згідно з УКТЗЕД.

Згідно з ч. 7 ст. 69 МК України рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням митного органу щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.

Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер (ч. 8 ст. 69 МК України).

Із наведених положень вбачається, що класифікацію товарів за УКТЗЕД здійснює декларант, а митний орган здійснює контроль за такою класифікацією. Митний орган може самостійно визначити код задекларованого товару лише у тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта. Повноваження митного органу щодо самостійного визначення коду товару не є дискреційними та обумовлені виключно наявністю порушення правил класифікації з боку декларанта.

Порядок роботи відділу митних платежів підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 №650 (надалі Порядок №650).

Згідно п. 3 розділу І Порядку №650 класифікація товару - визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, передбачених законом України "Про митний тариф України" (далі - Основні правила інтерпретації УКТЗЕД), з урахуванням Пояснень до УКТЗЕД, рішень Комітету з Гармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання статті 68 Кодексу, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення.

Відповідно до п. 4 розділу III Порядку №650 контроль правильності класифікації товарів здійснюється шляхом перевірки відповідності: опису товару в митній декларації процедурі декларування згідно з вимогами статті 257 Кодексу; відомостей про товар та коду товару згідно з УКТЗЕД, заявлених у митній декларації, відомостям про товар (найменування, опис, визначальні характеристики для класифікації товарів тощо), зазначеним у наданих для митного контролю документах, шляхом перевірки дотримання вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД, з врахуванням Пояснень до УКТЗЕД, рекомендацій, розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи відповідно до вимог статті 68 Кодексу; заявленого коду товару відомостям, наведеним у базі даних "Класифікаційні рішення" програми "Інспектор 2006" ЄАІС.

При цьому така відповідність поділяється на три категорії: а) ідентичні товари; б) подібні (аналогічні) товари; в) товари, які не підпадають під вимоги підпунктів "а" та "б" абзацу четвертого цього пункту, але мають схожі: характеристики, які є визначальними для класифікації товару; призначення або принцип дії яких є основним для класифікації товару; перевірки відповідності заявленого опису товару та коду товару згідно з УКТЗЕД відомостям, наведеним у ПРК, у разі якщо до митного контролю та митного оформлення разом з пакетом документів надається ПРК.

У випадку, передбаченому підпунктом "а" абзацу четвертого цього пункту, класифікація товару згідно з УКТЗЕД проводиться без додаткових процедур контролю.

У випадку, передбаченому підпунктом "б" абзацу четвертого цього пункту, перевіряється відповідність характеристик товару критеріям, визначальним для класифікації товару згідно з УКТЗЕД за наведеними характеристиками товару в Рішенні.

У випадку, передбаченому підпунктами "б", "в" абзацу четвертого цього пункту, виявлені Рішення на ідентичні або подібні (аналогічні) товари беруться до уваги.

У разі якщо заявлений товар не передбачений підпунктами "а"-"в2 абзацу четвертого цього пункту, процедура контролю правильності класифікації товару здійснюється відповідно до цього Порядку.

Відповідно до п. 5 розділу ІІІ Порядку №650 у разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей відповідно до вимог статті 69 Кодексу декларант або уповноважена ним особа письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого ним коду товару згідно з УКТЗЕД.

Пунктом 9 розділу ІІІ Порядку №650 визначено, що якщо для вирішення питання класифікації товару виникає потреба в спеціальних знаннях з різних галузей науки, техніки, мистецтвознавства тощо або у використанні спеціального обладнання і техніки, то митний орган може звернутися до спеціалізованого митного органу з питань експертного забезпечення або до іншої експертної установи (організації).

Залучення спеціалізованого митного органу з питань експертного забезпечення або іншої експертної установи (організації) здійснюється у разі: виникнення необхідності ідентифікації або лабораторної перевірки характеристик товарів, визначальних для їх класифікації; виникнення складних питань при класифікації товарів згідно з УКТЗЕД, вирішення яких потребує експертних досліджень.

Відповідно до п. 11 розділу ІІІ Порядку №650 у разі виникнення складного випадку класифікації товару ПМО або митним постом готується запит до ВМП у паперовому або електронному вигляді. Запит має бути обґрунтований і містити такі відомості: причина подання запиту до ВМП, позиція ПМО чи митного поста з відповідного питання класифікації товару та пропозиції щодо запропонованого коду товару згідно з УКТЗЕД. У разі надання ПМО або митним постом такого запиту до ВМП у паперовому вигляді разом із запитом передаються завірені штампом "Під митним контролем" оригінали або копії: митної декларації, згідно з якою заявлено товар до митного контролю та митного оформлення; документів, наданих разом з митною декларацією; акта про проведення митного огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу (у разі його проведення); акта про взяття проб (зразків) товарів (оригінал і копія) у разі проведення взяття проб і зразків. У разі надання ПМО чи митним постом такого запиту до ВМП в електронному вигляді запит та перелічені вище документи передаються за формою АСМО.

Пунктом 14 розділу ІІІ Порядку №650 передбачено, що рішення приймається посадовими особами ВМП або уповноваженими особами ПМО чи митного поста на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару, згідно з Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД.

У разі неможливості однозначно перевірити правильність класифікації товару на підставі задекларованих відомостей посадовою особою ВМП письмово повідомляється про необхідність надання додаткових документів чи відомостей, необхідних для підтвердження задекларованого коду товару згідно з УКТЗЕД. При цьому виконуються процедури відповідно до пунктів 6, 7, 8 цього розділу.

У пункті 4 Рішення "Висновок" зазначаються встановлений десятизначний код товару згідно з УКТЗЕД та опис товару відповідно до відомостей, які мають міститись у графах 31 та 33 митної декларації. При цьому у разі відсутності зміни коду товару згідно з УКТЗЕД Рішення не приймається.

Рішення реєструється та вноситься до бази даних "Класифікаційні рішення" програми "Інспектор 2006" ЄАІС та до центральної бази даних ЄАІС в порядку встановленим розділом IV цього Порядку.

Інформація у графі 31 митної декларації "Вантажні місця та опис товарів/Маркування та кількість/Номери контейнерів/Кількість та розпізнавальні особливості" в частині опису товару та графі 33 митної декларації "Код товару" повинна відповідати інформації, зазначеній у пункті 4 Рішення "Висновок", а реєстраційний номер Рішення зазначається у графі 44 митної декларації "Додаткова інформація/Подані документи/Сертифікати і дозволи".

Якщо посадовими особами ВМП, уповноваженими особами ПМО чи митного поста приймається Рішення, яке не відповідає інформації, заявленій декларантом у митній декларації, то ця митна декларація не може використовуватися для митного оформлення класифікованого товару.

В Україні класифікація товарів для цілей митного оформлення здійснюється згідно з вимогами Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (надалі - УКТ ЗЕД), що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України від 04.06.2020 №674-ІХ "Про Митний тариф України" (чинного на час виникнення спірних правовідносин), з урахуванням основних правил інтерпретації класифікації товарів УКТ ЗЕД та визначальних для класифікації товару характеристик.

УКТЗЕД розроблено на виконання Україною своїх міжнародних зобов`язань, а саме положень Міжнародної конвенції про Гармонізовану Систему опису та кодування товарів (надалі - ГС), Договірною стороною якої Україна стала згідно із Указом Президента України від 17.05.2002 №466/2002 "Про приєднання України до Міжнародної конвенції про Гармонізовану систему опису та кодування товарів" з набуттям усіх прав та зобов`язань, передбачених статтями Конвенції.

Чинна УКТ ЗЕД побудована на основі ГС версії 2017 року.

Україна, зокрема, зобов`язана застосовувати Основні правила інтерпретації Гармонізованої Системи опису та кодування товарів, примітки до розділів, груп.

Товарна номенклатура Митного тарифу України складається з трьох складових частин: Основних правил інтерпретації класифікації товарів, приміток до розділів та груп та безпосередньо номенклатури товарів (текстовий опис угруповань товарної номенклатури (розділ, група - два знаки, позиція - чотири знаки, підпозиція - шість знаків, категорія - вісім знаків, підкатегорія - десять знаків) та їх цифрове позначення - код товарів.

З метою забезпечення єдиного тлумачення і застосування УКТ ЗЕД в Україні запроваджено Пояснення до УКТЗЕД, побудовані на основі Пояснень до Гармонізованої системи опису і кодування товарів версії 2017 року та Комбінованої номенклатури Європейського Союзу, та затверджені наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 № 256 (надалі - Пояснення №256).

Класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД та характеристик товару, визначальних для його класифікації.

Є шість Основних правил інтерпретації класифікації товарів (надалі - ОПІ), а саме:

- Правило 1 ОПІ - назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил...;

- Правило 2 ОПІ:

(a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом),

незібраного чи розібраного;

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3;

- Правило 3 ОПІ - у разі якщо згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3

(a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3

(b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються;

- Правило 4 ОПІ - товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються;

- Правило 5 ОПІ - на додаток до наведеного до зазначених нижче товарів застосовуються такі правила:

(a) футляри для фотоапаратів, музичних інструментів, зброї, креслярського приладдя, прикрас та подібні вироби, які мають спеціальну форму і призначені для зберігання відповідних виробів або набору виробів, придатні для тривалого використання разом з виробами, для яких вони призначені, класифікуються разом з упакованими в них виробами. Це правило не поширюється на тару (упаковку), що становить разом з виробом одне ціле і надає останньому істотно іншої властивості;

(b) відповідно до правила 5 (a) тару (упаковку) разом з товарами, які в ній містяться, слід класифікувати разом з цими товарами, якщо вона належить до такого типу тари (упаковки), яка зазвичай використовується для упакування цих товарів. Це положення є необов`язковим, якщо ця тара (упаковка) придатна для повторного використання;

- Правило 6 ОПІ - для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Між тим, перші чотири Основні правила інтерпретації класифікації товарів регламентують порядок визначення товарної позиції (перші чотири знаки коду), визначають порядок віднесення товару до певної товарної позиції.

Шосте правило застосовується після того, як визначено товарну позицію, і регулює віднесення товару до відповідних підпозицій, категорій та підкатегорій.

Суд зазначає, що вказані правові вимоги чітко регулюють правила визначення коду товару. Відповідно, чіткими є ознаки діянь, які можуть кваліфікуватися як порушення таких правил. Ці ознаки не залишають місця для адміністративного розсуду при вирішенні органом доходів і зборів питання, чи допустив декларант порушення правил класифікації товару. Тобто, обставини, за яких орган доходів і зборів зобов`язаний самостійно визначити код товару, є чіткими та ясними.

Судом встановлено, що прийняттю спірного рішення передувала процедура взяття проб (зразків) товару з подальшим дослідженням їх посадовими особами відповідача.

Відповідно до ст. 356 МК України взяття проб (зразків) товарів здійснюється посадовими особами митного органу в рамках процедур митного контролю та митного оформлення, а також під час прийняття рішень щодо зобов`язуючої інформації з метою встановлення характеристик, визначальних для: 1) класифікації товарів згідно з УКТЗЕД; 2) перевірки задекларованої митної вартості товарів; 3) встановлення країни походження товарів; 4) встановлення належності товарів до наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин; 5) встановлення належності товарів до предметів, що мають художню, історичну чи археологічну цінність; 6) встановлення належності товарів до таких, що виготовлені з використанням об`єктів права інтелектуальної власності, що охороняються відповідно до закону.

Взяття проб (зразків) товарів проводиться уповноваженими посадовими особами митного органу на підставі вмотивованого письмового рішення керівника цього митного органу або його заступника (ч. 2 ст. 356 МК України).

Як вбачається з матеріалів справи, під час прийняття оскаржуваного рішення про визначення коду товару, Чернівецька митниця Державної митної служби України керувалася Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТЗЕД), затвердженою Законом України "Про Митний тариф України" від 04.06.2020 №674-ІХ; Основними правилами інтерпретації класифікації товарів ОПІ 1-6; Поясненнями до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (затвердженого наказом державної митної служби України від 14.07.2020 №256 "Про затвердження Пояснень Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності"); Порядком роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 30.05.12 №650; представленими до митного оформлення товаросупровідні документи; висновком Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 28.09.2022 №142000-3201-0144 (лист від 28.09.2022 №7.17-4/7.17-32-01/7.2/3543, представлені до митного оформлення товаросупровідні документи).

Суд, перевіряючи вмотивованість класифікаційного рішення Чернівецької митниці Державної митної служби України від 13.10.2022 №КТ-UA408000-0013-2022, яким товар "Готові продукти використовувані для приготування кормів свійських тварин. Кормова добавка марки "Bactesan" (порошкоподібна) для профілактики порушень роботи органів травлення завдяки властивості пригнічування розвиток патогенних бактерій та зміцненню імунної системи", що сприяє оптимізації технічних показників. Склад (1кг) містить діючу речовину: сухе молоко ферментоване Lactobacillus Rhamnosus, Lactobacillus Farsiminis, носії кукурудза екструдована, жмих соєвий, висівки пшениці, водорості, кремнію діоксид колоїдний, кальцію пропіонат, розфасовка у 200 паперових мішках по 25 кг" класифіковано за кодом УКТЗЕД 2309904100, виходить з наступного.

З метою забезпечення виконання Закону України "Про Митний тариф України" та постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №428 "Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України, наказом Державної митної служби України від 14.07.2020 №256 затверджено Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності. Пояснення побудовані на підставі Пояснень до Гармонізованої системи опису та кодування товарів (ГС) 2012 року.

Згідно Пояснень до УКТЗЕД "Розділ ІV. Група 23", до товарної позиції 2309 включаються продукти, що використовуються для годівлі тварин, в іншому місці не зазначені, одержані в результаті переробки рослинної або тваринної сировини до такого ступеня, що вони втратили основні властивості вихідної сировини, крім рослинних відходів, рослинних залишків і побічних продуктів такої переробки.

До товарної позиції 2309 включаються підсолоджені корми та готові кормові продукти, що складаються з суміші декількох поживних речовин, які призначені:

(1) для забезпечення тварин раціональним і збалансованим повсякденним раціоном (повноцінний корм);

(2) для одержання придатного повсякденного раціону шляхом додання в господарський (тобто зроблений у господарстві) корм органічних чи неорганічних речовин (додаткові корми); або

(3) для використання під час приготування повноцінних кормів або додаткових кормів.

До цієї товарної позиції включаються продукти, використовувані для годівлі тварин, одержані в результаті оброблення продуктів рослинного чи тваринного походження та оброблені до такого ступеня, що вони втратили основні властивості вихідного матеріалу, наприклад, у випадку продуктів, одержаних з рослинних матеріалів, характерна клітинна будова вихідної рослинної сировини стала невпізнанною під час розгляду під мікроскопом.

Відповідно до пункту "С" Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності до товарної позиції 2309, викладених в Поясненнях №256, до готових продуктів включених до товарної позиції 2309 відносять: готові продукти, використовувані для приготування повноцінних кормів чи додаткових кормів описаних вище в пунктах (А) та (В).

Ці готові продукти, відомі в торгівлі як "премікси", являють собою складні суміші, що складаються з ряду речовин (іноді називаних добавками), склад і співвідношення яких змінюються залежно від вимог тваринництва. Ці речовини підрозділяються на три групи:

(1) Речовини, що поліпшують травлення і забезпечують добру засвоюваність кормів, а також зберігають здоров`я тварин: вітаміни чи провітаміни, амінокислоти, антибіотики, кокцидіостати, мікроелементи, емульгатори, ароматизувальні речовини, збудники апетиту і т.д.

(2) Речовини, призначені для запобігання псуванню кормів (особливо жировмісних компонентів) до згодовування їх тваринам, такі як стабілізатори, антиокислювачі і т.д.

(3) Речовини, що є носіями і складаються з одного чи більше органічних поживних речовин (маніоки чи соєвого борошна, крупи, дрібних крупок, дріжджів, різних відходів харчової промисловості і т.д.) або неорганічних речовин (наприклад, магнезиту, крейди, каоліну, солі, фосфатів).

Концентрація речовин, описаних вище в пункті 1, та природа носія визначаються так, щоб, зокрема, забезпечити гомогенну дисперсію і змішання цих речовин у комбікормах, в які додаються ці продукти.

Отже, при класифікації продуктів, які використовуються для годівлі тварин і входять у товарну позицію 2309, вимоги щодо вмісту крохмалю, молочних продуктів або глюкози відносяться виключно до продуктів, які розглядаються як продукти, що є кормом, джерелом для існування тварин.

Як зазначалось вище, в графі 33 митної декларації №UA408020/2022/039581 від 15.09.2022 позивачем вказаний код товару згідно УКТЗЕД 2309 90 96 90 (продукти, що використовуються для годівлі тварин: - інші: - інші, включаючи попередні суміші (премікси): - інші: - інші: - попередні суміші: - інші).

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень №142000-3201-0144 від 28.09.2022 згідно з маркувальною етикеткою з пакування товару продукт "Бактесан" містить у своєму класі: діючу речовину: сухе молоко ферментоване Lactobacillus Rhamnosus (CNCM 1-3698), Lactobacillus Farsiminis (CNCM 1-3699) 95г/кг; носії: кукурудза екструдована, жмих соєвий, висівки пшениці, водорості, кремнію діоксид колоїдний, кальцію пропіонат, виходячи із заявленого складу, з урахуванням даних літературних джерел щодо хімічного складу компонентів продукту "Бактесан", він являє собою продукт для годівлі тварин з вмістом молочних продуктів (9,5 % згідно з маркуванням) і крохмалю.

Експериментально у складі дослідженої проби, яка має вигляд суміші порошкоподібної речовини світло-коричневого кольору та подрібненої зернової сировини з включеннями часточок білого кольору, із запахом зернової сировини, виявлено білкові речовини, олію (жир), мінеральні речовини (кальцій), калій, хлор, залізо, фосфор, сірку) (входять до складу компонентів продукту).

Зазначено, що проба виявляє позитивну якісну реакцію із розчином йоду.

Наявність у складі продукту "Бактесан" вмісту 9,5 % молочних продуктів та вмісту крохмалю і стало підставою, як зазначав відповідач, для зміни митним органом товарної категорії товару "Готові продукти використовувані для приготування кормів свійських тварин. Кормова добавка марки "Bactesan" з УКТ ЗЕД 2309909690 на УКТЗЕД 2309 90 41 00.

Згідно Пояснень до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності до товарної підкатегорії 2309 90 41 00 - без вмісту молочних продуктів або з вмістом менш як 10 мас. % цих продуктів, належать товари віднесені до:

групи 23 залишки і відходи харчової промисловості; готові корми для тварин;

товарної позиції 2309 продукти, що використовуються для годівлі тварин, в іншому місці не зазначені, одержані в результаті переробки рослинної або тваринної сировини до такого ступеня, що вони втратили основні властивості вихідної сировини, крім рослинних відходів, рослинних залишків і побічних продуктів такої переробки;

товарної підпозиції 2309 90 інші: - інші, включаючи попередні суміші (премікси): - з вмістом крохмалю, глюкози або сиропу глюкози, мальтодекситрину або сиропу мальтодекситрину, що включені до товарних підкатегорій 1702 30 50 00 -1702 30 90 00, 1702 40 90 00, 1702 90 50 00 і 2106 90 55 00 або молочних продуктів: - з вмістом крохмалю, глюкози або сиропу глюкози, мальтодекситрину або сиропу мальтодекситрину - з вмістом понад 10 мас.%, але не більш як 30 мас. % крохмалю.

Тобто, з указаного вбачається, що відповідач враховуючи висновок експертизи, яким визначено у складі кормової добавки марки "Bactesan" вміст крохмалю (без зазначення відсоткового вмісту), відніс вказаний товар до товарної підкатегорії 2309 90 41 00, згідно якої, з поміж-інших підкатегорій, визначено найменший вміст крохмалю.

Разом із цим, відносячи кормову добавку марки "Bactesan" до товарної підкатегорії 2309 90 41 00, відповідачем враховано сертифікат складу товару.

Так, відповідно до інформації, наданої виробником товару "Бактесан" СТІ Біотехноложі від 16.12.2022 в сертифікаті складу товару від 22..11.2018 та маркувальному ярлику на товар (харчова добавка "Bactesan"), відвантажений 29.08.2022 згідно накладної №22013275, вміст кисломолочного сухого Lactobacillus Rhamnosus (CNCM 1-3699) становить 95г/кг (9,5%) є мінімальним для даної харчової добавки, що випускається ТОВ "Біотехнологія", тому що він збільшується з часом, що пов`язано з активністю Lactobacillus. Також виробник наголошує на тому, що фактичний вміст Lactobacillus Rhamnosus (CNCM 1-3698), Lactobacillus Farsiminis (CNCM 1-3699) сухого кислого молока в 1 кг. Харчова добавка "Bactesan" (в грамах та % на 1 кг "Bactesan"), відвантажена ТОВ "Біотехнологія" 29.08.2022 згідно накладної №22013275 становить 150 г/кг (15%). Фактичний вміст сухих кисломолочних /молочних продуктів Lactobacillus Rhamnosus (CNCM 1-3698), Lactobacillus Farsiminis (CNCM 1-3699) в 1 кг харчової добавки "Bactesan" (в грамах і % на 1 кг "Bactesan"), з вмістом молочної кислоти 0,36% (3,6 г/кг) становить 150г/кг (15%).

На підтвердження указаного надано сертифікат формули від 16.12.2022, згідно якого продукт "Бактесан" містить наступні інгредієнти: молоко, ферментоване Lactobacillus Rhamnosus (CNCM 1-3698), Lactobacillus Farsiminis (CNCM 1-3699) 15% (150 г/кг) мін/5,10-8 мкФ/г; маїс (кукурудза) екструдований - 53,72 %; соєвий штрот (соя) 10,08 %; висівки пшеничні (тритікум) мікронізовані 10 %; морські водорості: літотамній 10%; колоїдний кремній: Е 551b 1%; консервант : Е282- 0,2 %.

Однак, обґрунтовуючи свої доводи, позивач посилався на те, що кормову добавку марки "Bactesan" необхідно було класифікувати за кодом УКТЗЕД 2309904300 (продукти, що використовуються для годівлі тварин: - інші з вмістом крохмалю, глюкози або сиропу глюкози, мальтодекстрину або сиропу мальтодекстрину, що включені до товарних підкатегорій 1702 30 51 00-1702 30 99 00, 1702 40 90 00, 1702 90 50 00 і 2106 90 55 00 або молочні продукти: - з вмістом крохмалю, глюкози або сиропу глюкози, мальтодекстрину або сиропу мальтодекстрину: - з вмістом понад 10 мас. % але не більш як 30 мас. % крохмаль: - з вмістом 10 мас. % або більше, але не менш як 50 мас. % молочних продуктів).

Щодо вказаного варто зазначити наступне.

Так, дослідженням матеріалів справи, судом встановлено, що 26.10.2022 позивач звертався до Державного науково-дослідного інституту з лабораторної діагностики та ветеринарно-санітарної експертизи із запитом про проведення дослідження (аналізу, експертизи).

Листом від 09.11.2022 №720 державним науково-дослідним інститутом з лабораторної діагностики та ветеринарно-санітарної експертизи повідомлено, що сфера акредитації їхньої установи проведення досліджень (аналізу, експертизи) кормових добавок марки "Bactesan" з метою встановлення характеристик товару, визначальних для його класифікації згідно УКТЗЕД на визначення природи хімічного складу продукту, зокрема вмісту крохмалю молочних продуктів у відсотковому співвідношення та грамах на 1 кг не передбачає.

26.10.2022 позивач звернувся до державного підприємства "Науковий центр первинної токсикології харчової та хімічної безпеки імені академіка Л.І.Медведя Міністерства охорони здоров`я" із запитом про проведення дослідження (аналізу, експертизи) кормових добавок марки "Bactesan".

Листом від 01.12.2022 №3/10-Л-355 державним підприємством "Науковий центр первинної токсикології харчової та хімічної безпеки імені академіка Л.І.Медведя Міністерства охорони здоров`я" повідомлено, що науковий центр не акредитований на проведення зазначених у запиті досліджень.

16.12.2022 позивач звернувся до Київського науково-дослідного інституту судових експертних Рувіна О.Г. із запитом про проведення дослідження (аналізу, експертизи) кормових добавок марки "Bactesan".

Листом від 26.12.2022 Київським науково-дослідним інститутом судових експертних ОСОБА_1 повідомлено позивача про те, що враховуючи велику навантаженість експертів, які виконують дослідження речовин та виробів, не видається за можливе провести дослідження у стислі терміни, а тому лист залишено без задоволення.

31.10.2022 позивач звернувся із аналогічним запитом до державного науково-дослідного контрольного інституту ветеринарних препаратів та кормових добавок м. Львів із запитом про проведення дослідження (аналізу, експертизи) кормових добавок марки "Bactesan".

03.11.2022 між позивачем та державним науково-дослідним контрольним інститутом ветеринарних препаратів та кормових добавок м. Львів укладено договір №224, згідно якого Товариство з обмеженою відповідальністю "Генетік-Інвест" (Замовник) доручає, а державний науково-дослідний контрольний інститут ветеринарних препаратів та кормових добавок м. Львів (Виконавець) зобов`язується виконати з контролю якості, безпечності продукції, згідно заявок замовника.

26.10.2022 державним науково-дослідним контрольним інститутом ветеринарних препаратів та кормових добавок було відібрано проби (зразки) для лабораторного дослідження кормової добавки марки "Bactesan", про що свідчить акт відбору проб (зразків) №В-448.

За результатами проведеного дослідження, державним науково-дослідним контрольним інститутом ветеринарних препаратів та кормових добавок складено експертний висновок від 25.11.2022 №034343 д.т./k/22, згідно якого кормова добавка марки "Bacteсan" (порошкоподібна) для профілактики порушень роботи органів травлення містить 23,5 % (235 г/кг) - крохмалю та 0,36 % - кислоти молочної.

Відтак, беручи до уваги те, що вміст крохмалю в 1 кг кормової добавки марки "Bactesan" складає 23,5 %, а молочних продуктів 15 % ( 150 г/кг), позивач вважає, що такий товар необхідно було кваліфікувати за кодом УКТЗЕД 2309904300.

У зв`язку із цим, суд зауважує, що фактично позивач визнає та погоджується із наявністю у складі кормової добавки марки "Bactesan" вмісту крохмалю.

Відтак, матеріалами справи підтверджено, що продукт кормова добавка "Bactesan" містить у своєму складі крохмаль, а тому суд вважає, що відповідач у відповідності до вимог чинного законодавства відніс продукт кормову добавку марки "Bactesan" до товарної підкатегорії 2309 90 41 00, яким визначено найменший вміст крохмалю у продукції.

Окрім цього, суд звертає увагу позивача на те, що відповідач прийняв оскаржуване рішення 13.10.2022, в той час, як експертний висновок державного науково-дослідного контрольного інституту ветеринарних препаратів та кормових добавок №034343 д.т./k/22, яким визначено вміст крохмалю в 1 кг кормової добавки марки "Bactesan" 23,5 % складено 25.11.2022.

Вирішуючи вказаний спір, суд враховує та досліджує саме ті, матеріали, на підставі яких відповідачем приймалось оскаржуване позивачем рішення.

Відтак, суд не може брати до уваги твердження позивача про те, що згідно експертного висновку державного науково-дослідного контрольного інституту ветеринарних препаратів та кормових добавок №034343 д.т./k/22 від 25.11.2022 - кормову добавку марки "Bactesan" слід віднести до товарної підкатегорії УКТЗЕД 2309 90 43 00, тобто навіть не тієї товарної підкатегорії УКТЗЕД 2309 90 96 90, що була визначена позивачем в графі 33 митної декларації №UA408020/2022/039581 від 15.09.2022, чи до товарної підкатегорії 2309 90 41 00, що була визначена митним органом згідно оскаржуваного рішення, оскільки такий висновок отриманий позивачем вже після винесення оскаржуваного рішення, а тому такий не був досліджений митним органом під час визначення товарного коду харчової добавки "Bactesan" та прийняття спірного рішення.

Водночас, суд погоджується із твердженням відповідача стосовно того, що позивач не спростовує, а навпаки підтверджує наявність у складі кормової добавки марки "Bactesan" 23,5 % крохмалю.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідачем обґрунтовано віднесено кормову добавку марки "Bactesan" до товарної підкатегорії 2309 90 41 00.

Враховуючи викладене, суд вважає, що митним органом дотримано встановлені Митним кодексом України вимоги та процедури, а тому оскаржуване рішення є правомірним та скасуванню не підлягає.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, №303-A, п. 29).

Згідно положень статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Згідно з частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

В свою чергу відповідачем надано суду належні і допустимі у розумінні статей 73-74 КАС України докази, які підтверджують правомірність оскаржуваного розпорядження.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов до висновку про те, що вимоги позивача є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Генетік-Інвест" до Чернівецької митниці Державної митної служби України про визнання протиправним та скасування рішень, - відмовити.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Генетік-Інвест" (вул. Головна, буд. 1-И, с. Тереблече, Чернівецький район, Чернівецька область, код ЄДРПОУ 36751707).

Відповідач Чернівецька митниця Державної митної служби України (вул. Руська, 248-М, м. Чернівці, Чернівецька область, код ЄДРПОУ 43971359).

Суддя В.О. Григораш

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.09.2023
Оприлюднено08.09.2023
Номер документу113273559
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо визначення коду товару за УКТЗЕД

Судовий реєстр по справі —600/1505/23-а

Рішення від 06.09.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 07.04.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 24.03.2023

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні