Ухвала
від 05.09.2023 по справі 620/6002/21
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

05 вересня 2023 року Чернігів Справа № 620/6002/21

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Баргаміної Н.М., розглянувши у письмовому провадженні в приміщенні суду звіт Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради про виконання рішення суду у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Деснянського району Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради, Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради про визнання неправомірними дій та стягнення коштів,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулась до суду з заявою, в якій просить встановити судовий контроль шляхом зобов`язання боржника Управління соціального захисту населення Деснянського району Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради, Департамент соціальної політики Чернігівської міської ради подати звіт про виконання судового рішення у справі № 620/6002/21 від 07.07.2021, встановити відповідний строк для цього (7 робочих днів); постановити відповідну ухвалу про встановлення судового контролю у справі № 620/6002/21 від 07.07.2021, та направити її для виконання боржнику - Управління соціального захисту населення Деснянського району Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради, Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради.

Свою заяву мотивує невиконанням рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 07.07.2021 по справі № 620/6002/21.

Вивчивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 07.07.2021 у справі №620/6002/21 позов ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Деснянського району Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради, Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради про визнання неправомірними дій та стягнення коштів було задоволено частково, визнано протиправною бездіяльність Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради щодо не нарахування та не виплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, зобов`язано Департамент соціальної політики Чернігівської міської ради нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми такої допомоги, в решті позову відмовлено.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18.04.2023 заяву ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення було задоволено, зобов`язано Департамент соціальної політики Чернігівської міської ради подати до Чернігівського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 07.07.2021 у справі № 620/6002/21 протягом десяти днів з дати отримання копії цієї постанови.

Ухвалою суду від 14.07.2023 було встановлено Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради новий строк для надання звіту про виконання судового рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 07.07.2021 у справі № 620/6002/21 до 14.08.2023.

На адресу суду надійшов звіт Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради про виконання судового рішення, в якому вказано, що на виконання рішення суду Департаментом соціальної політики Чернігівської міської ради було здійснено нарахування ОСОБА_1 недоплаченої грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми такої допомоги, в сумі 7354,00 грн. Вказує, що Департаментом було підготовлено та надано до Департаменту соціального захисту населення Чернігівської обласної державної адміністрації інформацію щодо потреби в бюджетних асигнуваннях для забезпечення грошових зобов`язань, які виникли на підставі рішень на користь стягувана за бюджетною програмою за КПКВК 2501290 «Забезпечення виконання рішень суду», сума коштів, які підлягають виплаті станом на 07.07.2023 склала 26 135 945,00 тис. грн. (включно 7354,00 грн на виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 07.07.2021 у справі № 620/6002/21). Зазначає, що рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 07.07.2021 по справі № 620/6002/21 буде виконане в повному обсязі в порядку черговості визначеної у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2021 № 902, а Департаментом вжито всі дії та конкретні заходи, спрямовані на виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду у справі № 620/6002/21.

В подальшому, в зв`язку з тривалою невиплатою заборгованості та встановленням ефективного способу захисту прав позивача, ухвалою суду від 25.07.2023 було встановлено спосіб і порядок виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 07.07.2021 у справі № 620/6002/21 шляхом стягнення з Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік в розмірі 7354,00 грн.

Так, судом встановлено, що на виконання рішення суду Департаментом соціальної політики Чернігівської міської ради було здійснено нарахування ОСОБА_1 недоплаченої грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми такої допомоги, в сумі 7354,00 грн.

Згідно частини першої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Частиною другою статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Отже, з вказаних законодавчих положень вбачається, що судом можуть бути вжиті заходи реагування судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах у формі встановлення нового строку для подачі звіту, накладення штрафу на особу, відповідальну за виконання рішення суду.

При цьому, під час розгляду звіту про виконання рішення суду, суд зобов`язаний надавати правову оцінку кожному доводу суб`єкта владних повноважень стосовно підстав невиконання судового рішення.

За висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 01.02.2022 (справа №420/177/20), переслідуючи мету забезпечення реалізації конституційного принципу обов`язковості судових рішень, зокрема, у публічно-правових спорах, адміністративні суди повинні зважено підходити до вибору процесуальних засобів такого забезпечення, щоб це не призводило до порушення основоположних засад адміністративного судочинства та щоб такі засоби не були надмірними за визначених умов та не призводили до порушення прав, гарантованих Конституцією та законами України, а також Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод. Це означає, що негативні наслідки недобровільного виконання судового рішення мають бути пропорційними та збалансованими, а санкції, накладені судом у зв`язку з невиконанням судового рішення, не повинні бути надмірними; при цьому мають враховуватися усі обставини, які стали причиною невиконання судового рішення, надаватися оцінка діям боржника, спрямованих на таке виконання, міру його вини тощо.

Так, поданий відповідачем звіт, надані суду документи свідчать про виконання Департаментом соціальної політики Чернігівської міської ради рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 07.07.2021 по справі № 620/6002/21 в частині нарахування ОСОБА_1 недоплаченої грошової допомоги до 5 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми такої допомоги.

Щодо виплати недоплаченої грошової допомоги до 5 травня за 2021, то суд зазначає, що ухвалою суду від 25.07.2023 було встановлено спосіб і порядок виконання рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 07.07.2021 у справі № 620/6002/21 шляхом стягнення з Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік в розмірі 7354,00 грн.

Так, суд вважає за необхідне зазначити, що механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення, визначає Порядок виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 № 845.

Так, згідно пункту 3 вказаного Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів до органів Казначейства (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Пунктом 24 вищенаведеного Порядку передбачено, що стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник (відкриті рахунки), або за його місцезнаходженням документи, зазначені упункті 6цього Порядку.

Безспірне списання коштів з рахунка боржника здійснюється в першочерговому порядку. Проведення платежів з рахунка боржника здійснюється після безспірного списання у разі наявності коштів на рахунку (пункт 25 вказаного Порядку).

За таких обставин, суд зазначає, що чинним законодавством встановлено спеціальний порядок виконання рішення про стягнення коштів з боржників, державних органів, який передбачає активні дії з боку стягувача в частині подання виконавчого документа до органу Казначейства та подальше безспірне списання коштів з рахунку боржника, а тому не потребує встановлення судового контролю за його виконанням в частині стягнення.

При цьому, суд зазначає, що позивачу 28.07.2023 було видано виконавчий лист про стягнення з Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік в розмірі 7354,00 грн.

Тобто, враховуючи зміну способу і порядку виконання судового рішення, та, як наслідок, зміну законодавчого алгоритму його виконання, суд вважає, що правові підстави для подальшого судового контролю за виконанням рішення суду від 07.07.2021 по справі № 620/6002/21 за заявою позивача, поданою на виконання рішення про зобов`язання Департамент соціальної політики Чернігівської міської ради нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік у розмірі п`яти мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми такої допомоги, відсутні, в зв`язку з чим суд приходить до висновку про необхідність прийняти звіт Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради про виконання судового рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 07.07.2021 по справі № 620/6002/21.

Керуючись статтями 241-242, 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Прийняти звіт Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради про виконання рішення суду у справі за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Деснянського району Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради, Департаменту соціальної політики Чернігівської міської ради про визнання неправомірними дій та стягнення коштів.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Апеляційна скарга на ухвалу суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 05.09.2023.

Суддя Н.М. Баргаміна

Дата ухвалення рішення05.09.2023
Оприлюднено08.09.2023
Номер документу113273791
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання неправомірними дій та стягнення коштів

Судовий реєстр по справі —620/6002/21

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 25.07.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 19.07.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 19.07.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 14.07.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 14.07.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Постанова від 18.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні