Рішення
від 07.09.2023 по справі 489/4406/23
ЛЕНІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Справа № 489/4406/23

Провадження № 2-а/489/78/23

РІШЕННЯ

Іменем України

07 вересня 2023 року м. Миколаїв

Ленінський районний суд м. Миколаєва в складі головуючого судді Микульшиної Г.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи позовну заяву ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_2 про скасування постанови про адміністративне правопорушення,

встановив:

В серпні 2023 ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому просив скасувати постанову про накладення на нього адміністративного стягнення у вигляді штрафу в сумі 850,00 грн. по справі про адміністративне правопорушення за ч. 2 ст. 210 КУпАП.

В позові вказав, що 26.07.2023 відносно нього начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 підполковником ОСОБА_2 було винесено постанову про адміністративне правопорушення № 3751, відповідно до якої його визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 2 ст. 210 КУпАП, а саме він начебто не прибув до районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки для повідомлення про вступ до навчального закладу.

Із вказаною постановою позивач не згоден, оскільки вважає, що обов`язок повідомити факт про його вступ до навчального закладу і навчання покладається на працівників цього закладу, і тільки після закінчення навчання або отримання диплому на нього як військовозобов`язаного покладено обов`язок повідомити про це місцевий ТЦК. Крім того посилався на те, що факт перебування на навчанні ним було повідомлено працівникам РТЦК в усній формі. Також зазначав, що в оскаржуваній постанові містяться неточності щодо написання його дати та місця народження.

Посилаючись на викладене позивач звернувся з даним позовом до суду.

Ухвалою Ленінського районного суду міста Миколаєва від 08.08.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

Сторони повідомлялись судом про розгляд справи належним чином, шляхом поштових відправлень.

14.08.2023 від відповідача ІНФОРМАЦІЯ_2 в особі начальника підполковника ОСОБА_5 надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого він просить суд в задоволенні позову відмовити в зв`язку з його безпідставністю. Відповідач заперечує ту обставину, що в листопаді 2022 року ОСОБА_1 повідомляв працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 про своє навчання в Миколаївському національному аграрному університеті, посилався на те, що докази та підтвердження цієї обставини відсутні.

Суд, дослідивши матеріали справи і встановивши фактичні обставини, дійшов наступного.

Відповідно до військового квитка серії НОМЕР_1 ОСОБА_1 є військовозобов`язаним, 08.11.2022 медичною комісією при ІНФОРМАЦІЯ_1 визнаний придатним до військової служби.

26.07.2023 старшим оператором відділення зв`язку ІНФОРМАЦІЯ_2 старшим солдатом ОСОБА_3 складено Протокол про адміністративне правопорушення за ч. 2 ст. 210 КУпАП. Згідно вказаного Протоколу встановлено, що 26.07.2023 о 10:00 гр. ОСОБА_1 прибув до ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 . В ході перевірки встановлено, що ОСОБА_4 є військовозобов`язаним та в 2022 році вступив на навчання до закладу вищої освіти «Миколаївський національний аграрний університет» денної форми навчання, однак до ІНФОРМАЦІЯ_1 про вступ до вищого навчального закладу повідомив лише 26.07.2023.

Відповідно до вимог п. 8 Правил військового обліку,затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1487 від 30.2.2022 особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних. Зазначених у статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів»,а також надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію».

Відповідно до вимог п. 11 ст. 38 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військовозобов`язані зобов`язані дотримуватись правил військового обліку, а саме протягом семи днів прибувати до районних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки для постановки на військовий облік,надавати дані щодо зміни місця проживання, місця роботи, сімейного стану, освіти, стану здоров`я тощо.

Таким чином ОСОБА_1 вчинив правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 210 КУпАП, тобто порушення призовниками,військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, вчинене в особливий період, а саме неприбуття до районного територіального центру комплектування та соціальної підтримки для повідомлення про вступ до вищого навчального закладу.

26.07.2023 начальником ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_5 винесено Постанову № 375, відповідно до якої ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 210 КУпАП та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у сумі 810,00 грн.

Позивач ОСОБА_1 зі вказаною постановою не згоден та зазначає про те, що обов`язок повідомити факт про його вступ до навчального закладу і навчання покладається на працівників цього закладу.

Згідно довідки Миколаївського національного аграрного університету від 18.04.2023 за вих. № 90 ОСОБА_1 у 2022 році вступив до Миколаївського національного аграрного університету і зараз навчається на першому курсі денного відділення ХТМ 1/1 факультету (ОС «Магістр»). Строк закінчення закладу освіти - 31.12.2023.

Згідно ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема, визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 210 КУпАП передбачено відповідальність за порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку.

Згідно п. 11 ст. 38 ЗУ «Про військовий обов`язок і військову службу» призовники, військовозобов`язані, резервісти в разі зміни їх сімейного стану, стану здоров`я, адреси місця проживання (перебування), освіти, місця роботи, посади зобов`язані особисто в семиденний строк повідомити про такі зміни відповідні органи, де вони перебувають на військовому обліку, у тому числі у випадках, визначених Кабінетом Міністрів України, через центри надання адміністративних послуг та інформаційно-телекомунікаційні системи.

У відповідності до ст. 7 ЗУ «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів» до персональних даних призовника, військовозобов`язаного та резервіста належать: 1) прізвище; 2) власне ім`я (усі власні імена); 3) по батькові (за наявності); 4) дата народження; 5) місце народження; 6) стать; 7) місце проживання та місце перебування; 8) відомості про батьків (усиновлювачів), опікунів, піклувальників та інших представників (прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), дата народження); 8-1) відомості про сімейний стан особи та членів її сім`ї (прізвище, ім`я, по батькові (за наявності), а також дітей); 9) реквізити паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон (серія, номер, дата видачі, орган, що видав, строк дії); 9-1) відомості про громадянство; 10) відомості про документи, що підтверджують смерть особи або визнання особи померлою чи безвісно відсутньою; 11) відомості щодо визнання особи недієздатною (поновлення дієздатності); 12) відомості про зайнятість (код підприємства, місце роботи, посада); 13) реєстраційний номер облікової картки платника податків; 14) відцифрований образ обличчя особи; 15) відомості про дату виїзду за межі України та дату повернення на територію України; 16) відомості про освіту та спеціальність; 17) відомості про стан здоров`я (у тому числі про встановлення, зміну групи інвалідності), що збираються з метою визначення придатності для виконання військового обов`язку; 18) відомості про притягнення до кримінальної відповідальності (повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення); 19) відомості про розгляд судом кримінальної справи, вирок, що набрав законної сили; 20) відомості про наявність (відсутність) судимості; 21) унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності); 22) відцифрований образ обличчя особи (за наявності).

Згідно положень ст. 23 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 в Україні введено воєнний стан строком на 30 діб, який станом на теперішній час продовжено.

Згідно Указу Президента України № 65/2022 від 24.02.2022 постановлено про проведення загальної мобілізації.

У відповідності до положень ст. 1 ЗУ «Про оборону України» особливий період - період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.

Відповідно з 24.02.2022 в Україні діє особливий період.

В силу ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень

Згідно ч. 1 ст. 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно зі статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Аналізуючи обставини справи та досліджені матеріали, суд приходить до висновку про наявність в діях позивача складу правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 210 КУпАП, за яке його було притягнуто до адміністративної відповідальності. Посилання позивача на те, що він в усній формі повідомляв працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 про своє навчання в Миколаївському національному аграрному університеті, заперечуються відповідачем та не підтверджуються будь-якими доказами. Також суд не приймає до уваги посилання ОСОБА_1 на те, що в оскаржуваній постанові невірно зазначено дату та місце його народження, оскільки вказана постанова містить РНОКППП, який співпадає з РНОКПП ОСОБА_1 , що дозволяє однозначно ідентифікувати його особу.

Враховуючи вищевикладене суд вважає, що позовні вимоги ОСОБА_4 є безпідставними і необґрунтованими та в їх задоволенні необхідно відмовити.

У відповідності до положень ч. 5 ст. 139 КАС України та п. 12 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про судовий збір» (оскільки позивач є військовозобов`язаним) судові витрати компенсуються за рахунок держави.

Керуючись статтями 18, 19, 241-246, 286 КАС України, суд -

вирішив:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_2 про скасування постанови про адміністративне правопорушення - відмовити.

Судові витрати компенсувати за рахунок держави.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено.

Відомості про учасників справи:

позивач: ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 , адреса проживання: АДРЕСА_2 ;;

відповідач: ІНФОРМАЦІЯ_2, ЄДРПОУ НОМЕР_3, адреса: АДРЕСА_3.

Повний текст судового рішення складено 07.09.2023.

Суддя Г.А. Микульшина

СудЛенінський районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення07.09.2023
Оприлюднено08.09.2023
Номер документу113288851
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —489/4406/23

Рішення від 07.09.2023

Адміністративне

Ленінський районний суд м. Миколаєва

Микульшина Г. А.

Ухвала від 08.08.2023

Адміністративне

Ленінський районний суд м. Миколаєва

Микульшина Г. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні