Рішення
від 17.08.2023 по справі 804/646/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 серпня 2023 року Справа № 804/646/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Дєєва М.В., при секретарі судового засідання Сергієнко В.Ю., за участю: представника позивача Красницької-Келембет А.С., представника відповідача Єгорова А.Є. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат»

до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

02.02.2016 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат ім. Ф.Е. Дзержинського» до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби, в якому позивач просить суд: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 21.08.2015 року № 0000784602 - про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 610934,00 грн. із застосуванням штрафної (фінансової) санкції у сумі 305467,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем було проведено камеральну перевірки даних, задекларованих Публічним акціонерним товариством «Дніпровський металургійний комбінат ім. Ф.Е. Дзержинського» (код ЄДРПОУ 05393043) у декларації за червень 2015 року щодо сум бюджетного відшкодування, за результатами якої складено акт перевірки №28/28-01-46-05393043 від 07.08.2015 року, на підставі висновків акту було винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 21.08.2015 року № 0000784602, яким зменшено суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 610934,00 грн. та застосовано штрафну (фінансову) санкції у сумі 305467,00 грн. Позивач вважає, що вказане податкове повідомлення-рішення є неправомірним та підлягає скасуванню, оскільки не відповідає чинному законодавству та прийняте на підставі хибних висновків, до яких дійшов відповідач в ході проведення перевірки. З огляду на вищевикладене, позивач просив суд позовні вимоги задовольнити.

Зазначена справа була передана на розгляд судді Павловському Д.П.

05.02.2016 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду залишено позов без руху через невідповідність вимогам ст.106 КАС України (чинному на дату винесення) та встановлено позивачу строк для усунення недоліків.

На виконання вимог ухвали від 05.02.2016 року позивач усунув недоліки позовної заяви у встановлений судом строк.

09.03.2016 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі та призначено справу у відкритому судовому засіданні.

30.03.2016 року від Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби надійшли заперечення на адміністративного позову, відповідно до яких вказано, що відповідачем була проведена перевірка позивача в ході якої встановлені порушення вимог діючого законодавства, а саме перевіркою встановлено суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість відображеної ПАТ «ДМКД» у декларації за червень 2015 року у розмірі 610934 грн. (рядок 30 декларації) з урахуванням результатів попередніх документальних позапланових перевірок з питань правомірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, а саме акти №267, №10 та №40. За наслідками встановлених порушень відповідачем складено акт перевірки та винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення. Відповідач вважає податкове повідомлення-рішення правомірним, та таким, що винесено відповідно до вимог діючого законодавства, у зв`язку з чим, підстави для його скасування відсутні.

30.03.2016 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду задоволено клопотання позивача та зупинено провадження до набрання законної сили судовими рішеннями Дніпропетровського окружного адміністративного суду по справі № 804/15656/15, № 804/426/16 та № 804/488/16.

16.10.2018 року на підставі розпорядження в.о. керівника апарату Дніпропетровського окружного адміністративного суду № 2702д було проведено перерозподіл даної справи та відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями передано вказану справу на розгляд судді Дєєву М.В.

18.10.2018 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду прийняти до провадження адміністративну справу № 804/646/16 за позовом Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат ім. Ф.Е. Дзержинського» до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення та залишено зупиненим провадження у справі.

23.05.2023 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду поновлено провадження у справі з 26.06.2023 року, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче судове засідання.

27.06.2023 року від Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат» надійшла заява про зміну підстав позову, відповідно до якої вказано відомості та розрахунки вказаних контролюючим органом відхилень наведені безпідставно, без посилань на те, згідно яких документів податкової звітності чи інших документів відповідачем розраховані такі відхилення та чи входить таке співставлення показників невідомо чого до предмету саме камеральної перевірки, адже у податкові декларації з ПДВ за червень 2015 року такі показники та відхилення не вбачаються і вказані у вищенаведеній таблиці періоди не стосуються взагалі періоду, що був охоплений камеральною перевіркою.

27.06.2023 року у підготовчому судовому засіданні протокольною ухвалою замінено відповідача в порядку процесуального правонаступництва, а саме з Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м.Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби на Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків. Внесено зміни в назву позивача у справі з Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат ім. Ф.Е. Дзержинського» на Публічне акціонерне товариство «Дніпровський металургійний комбінат» та прийнято заяву позивача про зміну підстав позову та оголошено перерву у підготовчому провадженні.

30.06.2023 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду задоволено клопотання позивача про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції.

06.07.2023 року від Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків надійшли заперечення на заяву про зміну підстав позову, відповідно до яких вказано, що перевіряючими в ході проведення камеральної перевірки використано матеріали документальних перевірок за періоди, починаючи з періоду за наслідком якого виникло від`ємне значення до періоду, у якому заявлено бюджетне відшкодування ПДВ включно, тобто з листопада 2014 року по червень 2015 року.

19.07.2023 року у підготовчому судовому засіданні закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

25.07.2023 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду клопотання позивача про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції повернуто заявнику без розгляду.

03.08.2023 року від Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат» надійшли письмові пояснення по справі, відповідно до яких вказано, що відповідачем не спростовано нормативно та фактично доводів позивача про те, що на момент проведення камеральної перевірки результати попередніх документальних перевірок №267, 10, 40, оскаржувались позивачем в адміністративному/судовому порядку) не були узгодженими, тому не враховувались позивачем у податковому обліку, не впливали на задекларовані позивачем показники податкової декларації з ПДВ.

03.08.2023 року у судовому засіданні під час розгляду справи по суті надано відповідачу час для ознайомлення з поясненнями позивача, зобов`язано відповідача надати пояснення та відкладено судове засідання.

16.08.2023 року від Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків надійшли додаткові пояснення по справі, відповідно до яких вказано, що сума бюджетного відшкодування податку на додану вартість задекларована платником на розрахунковий рахунок та відображена у рядку 23.2 декларації яка сформована за рахунок від`ємного значення поточного (звітного) періоду. Результати попередніх перевірок були враховані в ході проведення камеральної перевірки.

17.08.2023 року у судовому засіданні представник позивача просила задовольнити позовні вимоги, при цьому посилаючись на доводи наведені в позовній заяві, заяві про зміну підстав позову, письмових поясненнях.

Представник відповідача у судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позовних вимог, при цьому посилаючись на доводи наведені у запереченнях на позовну заяву та письмових поясненнях.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають частковому задоволенню, з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що Спеціалізованою державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників у м.Дніпропетровську Міжрегіонального Головного управління ДФС було проведено камеральну перевірку даних, задекларованих Публічним акціонерним товариством «Дніпровський металургійний комбінат ім.Ф.Е.Дзержинського» (код ЄДРПОУ 05393043) у декларації за червень 2015 року щодо сум бюджетного відшкодування, за результатом якої складено акт перевірки №28/28-01-46-05393043 від 07.08.2015 року (далі акт перевірки).

За результатами перевірки, відповідно до висновків акту перевіркою встановлено порушення:

- абз. «б» п.200.4 ст.200 розділу V Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ, внаслідок чого завищено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню в червні 2015 року на 610 934 грн.

На підставі висновків акту №28/28-01-46-05393043 від 07.08.2015 року Спеціалізованою державною податковою інспекцією з обслуговування великих платників у м.Дніпропетровську Міжрегіонального Головного управління ДФС було винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 21.08.2015 року № 0000784602, яким зменшено суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 610934,00 грн. та застосовано штрафну (фінансову) санкції у сумі 305467,00 грн.

Публічним акціонерним товариством «Дніпровський металургійний комбінат ім.Ф.Е.Дзержинського» було подано скаргу від 31.08.2015 року №01/1061 на податкове повідомлення-рішення від 21.08.2015 року № 0000784602.

Міжрегіональним Головним управлінням ДФС Центральним офісом з обслуговування великих платників винесено рішення від 27.10.2015 року №23604/10/28-10-10-4-33 про результати розгляду скарги, яким податкове повідомлення-рішення від 21.08.2015 року № 0000784602 залишено без змін та скаргу без задоволення.

Позивач вважає, що вищевказане податкове повідомлення-рішення є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, що і стало підставою для звернення із цим адміністративним позовом до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України закріплено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно з підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України, камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

За змістом статті 76 Податкового кодексу України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.

Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 200.10 статті 200 Податкового кодексу України, у строк, передбачений абзацом першим пункту 76.3 статті 76 цього Кодексу, контролюючий орган проводить камеральну перевірку даних податкової декларації або уточнюючих розрахунків (в разі їх подання).

Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування в разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу.

Разом з тим, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків (підпункт 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України).

Зважаючи на вимоги наведених норм права, вбачається, що під час проведення камеральної перевірки досліджувати правомірність сплати позивачем податків з огляду на господарські відносини з контрагентом-постачальником, оскільки камеральною перевіркою охоплюються лише показники податкової звітності, у зв`язку з чим перевірка будь-яких інших відомостей перебуває поза межами даної перевірки. Аналіз достовірності сформованих платником показників податкової звітності під час камеральної перевірки не здійснюється.

Отже, своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати податків може бути перевірена контролюючим органом в разі здійснення документальних перевірок в порядку, передбаченому статтями 77, 78 Податкового кодексу України.

При цьому, судом встановлено, що відповідно до акту перевірки №28/28-01-46-05393043 від 07.08.2015 року під час опрацювання декларації використано:

- податкова декларація з податку на додану вартість за червень 2015 року (від 20.07.2015 року №9152906608), уточнюючий розрахунок до декларації з податку на додану вартість за квітень 2015 року (від 19.06.2015 року №9128388659);

- інформацію комп`ютерних баз даних та автоматизованих інформаційних систем державної податкової служби: Інформація про фактичне ввезення та вивезення товару за межі митної території України згідно з «Карткою платника податків»; «Податковий аудит», «Аналітична система», «Обробка ПЗ та платежів», «Облік платежів» в складі АІС «Податковий блок»; АС «Співставлення реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Єдиного реєстру податкових накладних»; Єдиний реєстр податкових накладних.

При цьому, суд зазначає, що відповідачем не перевірялась своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати податків, а лише взято до уваги встановлені контролюючим органом порушення, які були перевірені та встановлені під час проведення попередніх документальних перевірок та були встановлені в актах перевірки №10, №40, та №267.

Тобто, відповідачем відповідно до інформацію комп`ютерних баз даних та автоматизованих інформаційних систем державної податкової служби враховано наявну інформацію та попередньо встановленні порушення, які були дослідженні в межах попередніх перевірок, а тому доводи позивача в частині неправомірності проведення камеральної перевірки є необґрунтованими.

Щодо порушень встановлених під час перевірки, суд зазначає наступне.

Так, перевіркою встановлено завищення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість відображеної у декларації за червень 2015 року у розмірі 610934 грн (рядок 30 декларації) з урахуванням результатів попередніх документальних позапланових перевірок з питань правомірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, а саме: акти №264, №10, №40.

В ході проведення перевірок по вищезазначеним актам серед постачальників були встановлені окремі суб`єкти господарювання, які здійснювали операції, що не обумовлені економічними (цілями ділового характеру), а саме: по акту №267/28-01-46-02-05393043 від 19.05.2015 року ТОВ «ІВБП «Оргхімпром» (код ЄДРПОУ 20293659) за січень 2015 року на загальну суму 318964,74 грн., в т.ч. ПДВ 53160,79 грн, внаслідок чого ПАТ «ДМК ім.ФЕ Дзержинського» порушено п.198.1, п.198.2, п.198.6, п.200.1, ст.200, ст.201 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми податкового кредиту та від`ємного значення різниці між сумами податкових зобов`язань та сумою податкового кредиту січня 2015 року на суму 53161 грн. За результатами перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення за формою В4 від 05.06.2015 року №0000414602.

Поточною перевіркою встановлено включення до бюджетного відшкодування за червень 2015 року (р.30) суми від`ємного значення, яка зменшена за результатами акта №267:

- постачальник ТОВ «ІВБП «Оргхімпром»: - платіжне доручення №11423 від 10.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 30 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -5000,00 грн; - платіжне доручення №11585 від 23.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 50 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 8333,33 грн; - платіжне доручення №11642 від 25.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 68364,62 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 11394,10 грн; - платіжне доручення №11392 від 09.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 30 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -5000,00 грн; - платіжне доручення №11489 від 17.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 30 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 5000,00 грн; - платіжне доручення №11641 від 25.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 31938,27 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 5323,05 грн; - платіжне доручення №11643 від 25.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 23144,54 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -3857,42 грн. Всього - 43907,91 грн.

Відповідно до акту №10/28-01-46-02-05393043 від 19.06.2015 року, встановлено, що ТОВ «Укр Алекс Сервіс» (код ЄДРПОУ 35111971) в березні 2015 року на загальну суму 63090,00 грн, в.т.ч. ПДВ 10515,00 грн; АБК «Спецметалургмонтаж» (код ЄДРПОУ 32816042), в березні 2015 року на загальну суму 1 585 629,60 грн., в т.ч. ПДВ - 264 271,60 грн.; ТОВ «ПП«МСР-2» (код за ЄДРПОУ 34455395) в березні 2015 року на загальну суму 267 712,74 грн., у т.ч. ПДВ -44 618,79 грн.; ТОВ «Донбас-Дніпробуд ЛТД» (код за ЄДРПОУ 37603579) на загальну суму 656 668,08 грн., з т.ч. ПДВ - 109 444,68 грн.; TOB «НВО Стальмонтаж- 7» (код за ЄДРПОУ 34974328) на загальну суму 403 207,20 грн., в т.ч. ПДВ - 67 201,20 грн., внаслідок чого, ПАТ «ДМК ім. Ф.Е. Дзержинського» порушено п. 198.1, п. 198.2, ст.198, п. 200.1, ст.200, ст. 201 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми податкового кредиту та від`ємного значення різниці між сумою податкових зобов`язань та сумою податкового кредиту березня 2015 року в розмірі 67 201 грн. За результатами перевірки було винесено податкове повідомлення - рішення за формою В4 від 18.07.2015 року №0000624602.

Поточною перевіркою встановлено включення до бюджетного відшкодування червня 2015 року (р.23.2) суми від`ємного значення, яка зменшена за результатами акту №10:

- постачальник ТОВ «НВО Стальмонтаж-7» - платіжне доручення №11617 від 24.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 50 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 8333,33 грн; - платіжне доручення №12649 від 26.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 29952,59 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 4992,10 грн; - платіжне доручення №12650 від 26.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 13789,33 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -2298,22 грн;

- постачальник ТОВ «Донбас-Дніпробуд ЛТД»: платіжне доручення №11465 від 15.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 49158,05 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -8193,01 грн; - платіжне доручення №11621 від 24.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 50 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -8333,33 грн; - платіжне доручення №11685 від 30.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 40 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -6666,67 грн;

- постачальник АБК «Спецметалургмонтаж»: - платіжне доручення №10217 від 02.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 50 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -8333,33 грн; - платіжне доручення №11365 від 08.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 50 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -8333,33 грн; - платіжне доручення №11389 від 09.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 62333,60 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -10388,93 грн; - платіжне доручення №11390 від 09.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 7666,40 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -1277,73 грн; - платіжне доручення №11421 від 10.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 50 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -8333,33 грн; - платіжне доручення №11459 від 12.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 50 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -8333,33 грн; - платіжне доручення №11478 від 16.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 50 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -8333,33 грн; - платіжне доручення №11529 від 19.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 6336,49 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -1056 грн; - платіжне доручення №11530 від 19.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 93663,51 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -15610,59 грн; - платіжне доручення №11556 від 22.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 100 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -16666,67 грн; - платіжне доручення №11580 від 23.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 100 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -16666,67 грн; - платіжне доручення №11639 від 25.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 119491,69 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -19915,28 грн; - платіжне доручення №11888 від 11.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 50 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -8333,33 грн;

- постачальник ТОВ «Укр Алекс Сервіс»: - платіжне доручення №11509 від 23.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 20 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -3333,33 грн;

- постачальник ТОВ «ПП «МСР-2»: - платіжне доручення №11432 від 10.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 30 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -5000,00 грн; - платіжне доручення №11464 від 12.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 60 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -10000,00 грн; - платіжне доручення №11566 від 22.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 8955,96 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -1492,66 грн; - платіжне доручення №11567 від 22.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 52660,80 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 8776,80 грн; Всього 199001,40 грн.

Відповідно до акту №40/28-01-46-02-05393043 від 17.07.2015 року: ТОВ НВО «Укрпромекологія» (код ЄДРПОУ 31329313) в квітні 2015 року на суму ПДВ 509161 грн., ТОВ «Укрспромекологія» (код ЄДРПОУ 33857210) у березні 2015 року на суму 1802200,92 грн. в т.ч. ПДВ 300 366,82 грн., ПП «ВСК» (код ЄДРПОУ 201938806) у квітні 2015 року на загальну суму 80962,09 грн, в т.ч. ПДВ 13493,69 грн., ТОВ «Фаркон» (код ЄДРПОУ 34512002) у квітні 2015 року на суму ПДВ 1370980,14 грн., внаслідок чого, ПАТ «ДМКД» порушено п.198.1, п.198.2, ст.198, п.200.1, ст.200, ст.201 Податкового кодексу України, що призвело до завищення суми податкового кредиту та від`ємного значення різниці між сумою податкових зобов`язань та сумою податкового кредиту квітня 2015 року в розмірі 1370980 грн. За результатами перевірки було винесено податкове повідомлення-рішення за формою В4 від 04.08.2015 року №0000734602.

Поточною перевіркою встановлено включення до бюджетного відшкодування червня 2015 року (р.23.2) суми від`ємного значення, яка зменшена за результатами акту №40:

- постачальник ТОВ НВО «Укрпромекологія»: - платіжне доручення №10997 від 04.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 100 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 16666,67 грн; - платіжне доручення №11057 від 10.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 27504,51 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування - 4584,09 грн;

- постачальник ТОВ «Укрспецмеханомонтаж»: - платіжне доручення №11086 від 11.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 50 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -8333,33 грн; - платіжне доручення №11582 від 23.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 50 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -8333,33 грн;

- постачальник ПП «ВСК»: - платіжне доручення №11513 від 18.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 20 000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -3333,33 грн; - платіжне доручення №11586 від 23.06.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 7973,52 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -1328,92 грн;

- постачальник ТОВ «Фаркон»: - платіжне доручення №6357 від 14.05.2015 року, загальна сума з ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування 3600000,00 грн, сума ПДВ включена ПАТ «ДМКД» до розрахунку бюджетного відшкодування -325445,06 грн. Всього 368024,74 грн.

Тобто, з акту перевірки від 07 серпня 2015 року№ 28/28-01-46-05393043 вбачається, що перевіркою встановлено порушення, а саме, враховуючи результати Актів № № 267, 10, 40 ПАТ «ДМКД» порушено: абз. «б» п. 200.4 ст. 200 розділу V Податкового кодексу України від 02.12.2010 p. № 2755-VI, внаслідок чого завищено суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню в червні 2015 року на 610934,00 грн.; не підтверджено, що підлягає бюджетному відшкодуванню, суму ПДВ у розмірі 2928060,00 грн. в зв`язку з доопрацюванням.

СДПІ з ОВП у м. Дніпропетровську МГУ ДФС для формування висновку за Актом перевірки № 28 застосував результати попередніх актів перевірок, які знаходяться у стадії судового оскарження, а саме, Акт №267/28-01-01-46-02-05393043 від 19.05.2015 року «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки правомірності нарахування Публічним акціонерним товариством «Дніпровський металургійний комбінат ім. Ф.Е. Дзержинського» (код за ЄДРПОУ 05393043) бюджетного відшкодування податку на додану вартість на розрахунковий рахунок за лютий 2015 року.

Судом встановлено, що податкові повідомлення-рішення за Актом № 267/28-01-01-46-02-05393043 від 19.05.2015 року оскаржені до Дніпропетровського окружного адміністративного суду у адміністративній справі № 804/15656/15.

Так, постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.06.2016 року у справі №804/15656/15 у задоволенні адміністративного позову Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат ім. Ф.Е.Дзержинського» до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовлено.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційний адміністративний суд від 06.04.2017 року апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат» залишено без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03 червня 2016 року залишено без змін.

Постановою Верховного Суду від 23.03.2023 року у справі №804/15656/15 касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат» залишено без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.06.2016 та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 06.04.2017 - без змін.

При цьому, за результатами перевірки (акт № 267) зменшено податковий кредит, зокрема по взаємовідносинам з ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧЕБАГАТОПРОФІЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ОРГХІМПРОМ» (код ЄДРПОУ 20293659) на суму 53 160,79 грн. за січень 2015 року, відповідно до наявної в матеріалах справи інформації щодо взаємовідносин між ПАТ «ДМКД» та ТОВ «ІВБП «Оргхімпром»». В червні 2015 року до бюджетного відшкодування (р. 30) включено податковий кредит за січень 2015 року, зокрема по взаємовідносинах з: ТОВ «ІНЖЕНЕРНО-ВИРОБНИЧЕ БАГАТОПРОФІЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ОРГХІМПРОМ» (код ЄДРПОУ 20293659) в сумі 43 907,91 грн., податковий кредит у сумі 4 062,43 грн. станом на 30.06.2015 неоплачений, що підтверджується інформацією щодо суми від`ємного значення, яка зменшена за результатами попередніх перевірок та яка включена ПАТ «ДМК» до бюджетного відшкодування червня 2015 року.

Таким чином, враховуючи, що судовими рішеннями встановлено правомірність обґрунтованість зменшення контролюючим органом розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість та зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за актом перевірки № 267/28-01-01-46-02-05393043 від 19.05.2015 року, суд дійшов висновку, що спірне у цій справі податкове повідомлення-рішення від 21.08.2015 року № 0000784602 в частині зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 43907,00 грн. із застосуванням штрафної (фінансової) санкції у сумі 21953,00 грн. є правомірним та таким, що прийнято у відповідності вимог законодавства, у зв`язку з чим позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.

Також, податкові повідомлення-рішення за Актом №40/28-01-01-46-05393043 від 17.07.2015 року оскаржені до Дніпропетровського окружного адміністративного суду у адміністративній справі № 804/488/16.

Так, судом встановлено, що рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.07.2022 року у справі № 804/488/16 позовну заяву Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задоволено повністю та ухвалено:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську МГУ ДФС №0000874602 від 21.10.2015 року;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську МГУ ДФС №0000864602 від 21.10.2015 року.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 16.03.2023 року у справі 804/488/16 апеляційну скаргу Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків задоволено, рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 липня 2022 року - скасовано, у задоволені адміністративного позову Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовлено у повному обсязі.

При цьому, судом встановлено, що за результатами перевірки (акт №40) зменшено податковий кредит зокрема по взаємовідносинам з:

- ТОВ «НВО «УКРПРОМЕКОЛОГІЯ» (код ЄДРПОУ 31329313) на суму 509160,89 грн за квітень 2015 року. В червні 2015 року до бюджетного відшкодування (р.23.2) включено податковий кредит за квітень 2015 року, зокрема по взаємовідносинах з ТОВ «НВО «УКРПРОМЕКОЛОГІЯ» (код ЄДРПОУ 31329313) в сумі 21250,75 грн, податковий кредит у сумі 350000,00 грн. станом на 30.06.2015 року неоплачений, що підтверджується наявною в матеріалах справи інформацією щодо суми від`ємного значення, яка зменшена за результатами попередніх перевірок та яка включена ПАТ «ДМК» до бюджетного відшкодування червня 2015 року;

- ПП «ВСК» (код ЄДРПОУ 21938806) на суму 13493,69 грн, за квітень 2015 року В червні 2015 року до бюджетного відшкодування (р.23.2) включено податковий кредит за квітень 2015 року, зокрема по взаємовідносинах з ПП «ВСК» (код ЄДРПОУ 21938806) в сумі 4662,25 грн, податковий кредит у сумі 8831,44 грн. станом на 30.06.2015 року неоплачений, що підтверджується наявною в матеріалах справи інформацією щодо суми від`ємного значення, яка зменшена за результатами попередніх перевірок та яка включена ПАТ «ДМК» до бюджетного відшкодування червня 2015 року;

- ТОВ «Фаркон» (код ЄДРПОУ 34512002) на суму 1370980,14 за квітень 2015 року В червні 2015 року до бюджетного відшкодування (р.23.2) включено податковий кредит за квітень 2015 року, зокрема по взаємовідносинах з ТОВ «Фаркон» (код ЄДРПОУ 34512002), податковий кредит у сумі 325445,06 грн. станом на 30.06.2015 року неоплачений, що підтверджується наявною в матеріалах справи інформацією щодо суми від`ємного значення, яка зменшена за результатами попередніх перевірок та яка включена ПАТ «ДМК» до бюджетного відшкодування червня 2015 року;

- ТОВ «Укрспецмеханомонтаж» (код ЄДРПОУ 33857210) на суму 300366,35 за квітень 2015 року. В червні 2015 року до бюджетного відшкодування (р.23.2) включено податковий кредит за квітень 2015 року, зокрема по взаємовідносинах з ТОВ «Укрспецмеханомонтаж» (код ЄДРПОУ 33857210) в сумі 16666,67 грн, податковий кредит у сумі 157866,69 грн. станом на 30.06.2015 року неоплачений, що підтверджується наявною в матеріалах справи інформацією щодо суми від`ємного значення, яка зменшена за результатами попередніх перевірок та яка включена ПАТ «ДМК» до бюджетного відшкодування червня 2015 року.

Таким чином, враховуючи вищевикладене та те, що судовим рішенням встановлено правомірність обґрунтованість зменшення контролюючим органом розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість та зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за актом перевірки №40/28-01-01-46-05393043 від 17.07.2015 року, суд дійшов висновку, що спірне у цій справі податкове повідомлення-рішення від 21.08.2015 року № 0000784602 в частині зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 368024,00 грн. із застосуванням штрафної (фінансової) санкції у сумі 184012,00 грн. є правомірним та таким, що прийнято у відповідності вимог законодавства, у зв`язку з чим позовні вимоги в цій частині задоволенню не підлягають.

Крім того, судом встановлено, що податкові повідомлення-рішення за Актом № 10/28-01-01-46-05393043 від 19.06.2015 року оскаржені до Дніпропетровського окружного адміністративного суду у адміністративній справі № 804/426/16.

Так, судом встановлено, що постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.10.2017 року у справі №804/426/16 адміністративний позов Публічного акціонерного товариства "Дніпровський металургійний комбінат" до Дніпропетровського управляння Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про скасування податкових повідомлень-рішень задовольнено та ухвалено:

- визнати нечинними та скасувати податкові повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську МГУ від 08 липня 2015 року № 0000624602 про зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість, № 0000614602 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість із застосуванням штрафної (фінансової) санкції.

Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 17.04.2018 року у справі №804/426/16 апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби залишено без задоволення, а постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2017 року в адміністративній справі № 804/426/16 без змін.

При цьому, судом встановлено, що за результатами перевірки (акт №10) зменшено податковий кредит, зокрема по взаємовідносинам з:

- АСОЦІАЦІЯ «БК «СПЕЦМЕТАЛУРГМОНТАЖ» (код ЄДРПОУ 32816042) на суму 264 271,60 грн. за березень 2015 року, відповідно до наявної в матеріалах справи інформації щодо взаємовідносин між ПАТ «ДМКД» та Асоціацією БК «СПЕЦМЕТАЛУРГМОНТАЖ». В червні 2015 року до бюджетного відшкодування (р.23.2) включено податковий кредит за березень 2015, зокрема по взаємовідносинах з Асоціація «БК «СПЕЦМЕТАЛУРГМОНТАЖ» (код ЄДРПОУ 32816042) в сумі 131581,95 грн., податковий кредит у сумі 132689,65 грн. станом на 30.06.2015 року неоплачений, що підтверджується наявною в матеріалах справи інформацією щодо суми від`ємного значення, яка зменшена за результатами попередніх перевірок та яка включена ПАТ «ДМК» до бюджетного відшкодування червня 2015 року;

- ТОВ «ПП «МСР-2» (код ЄДРПОУ 34455395) на суму 44618,79 грн, за березень 2015 року. В червні 2015 року до бюджетного відшкодування (р.23.2) включено податковий кредит за березень 2015 року, зокрема по взаємовідносинах з ТОВ «ПП «МСР-2» (код ЄДРПОУ 34455395) в сумі 25269,46 грн, податковий кредит у сумі 19349,33 грн. станом на 30.06.2015 року неоплачений, що підтверджується наявною в матеріалах справи інформацією щодо суми від`ємного значення, яка зменшена за результатами попередніх перевірок та яка включена ПАТ «ДМК» до бюджетного відшкодування червня 2015 року;

- ТОВ «НВО СТАЛЬМОНТАЖ-7» (код ЄДРПОУ 34974328) на суму 37201,20 грн за березень 2015 року. В червні 2015 року до бюджетного відшкодування (р.23.2) включено податковий кредит за березень 2015 року, зокрема по взаємовідносинах з ТОВ «НВО СТАЛЬМОНТАЖ-7» (код ЄДРПОУ 34974328) в сумі 67201,20 грн, податковий кредит у сумі 51577,55 грн, станом на 30.06.2015 року неоплачений, що підтверджується наявною в матеріалах справи інформацією щодо суми від`ємного значення, яка зменшена за результатами попередніх перевірок та яка включена ПАТ «ДМК» до бюджетного відшкодування червня 2015 року;

- ТОВ «УКР АЛЕКС СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 35111971) на суму 10515,00 грн за березень 2015 року. В червні 2015 року до бюджетного відшкодування (р.23.2) включено податковий кредит за березень 2015 року, зокрема по взаємовідносинах з ТОВ «УКР АЛЕКС СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 35111971) в сумі 3 333,33 грн, податковий кредит у сумі 7 181,67 грн, станом на 30.06.2015 року неоплачений, що підтверджується наявною в матеріалах справи інформацією щодо суми від`ємного значення, яка зменшена за результатами попередніх перевірок та яка включена ПАТ «ДМК» до бюджетного відшкодування червня 2015 року;

- ТОВ «ДОНБАС-ДНІПРОБУД ЛТД» (код ЄДРПОУ 37603579) на суму 109444,68 грн за березень 2015 року. В червні 2015 року до бюджетного відшкодування (р.23.2) включено податковий кредит за березень 2015 року, зокрема по взаємовідносинах з ТОВ «ДОНБАС-ДНІПРОБУД ЛТД» (код ЄДРПОУ 37603579) в сумі 23193,01, податковий кредит у сумі 86251,67 грн станом на 30.06.2015 року неоплачений, що підтверджується наявною в матеріалах справи інформацією щодо суми від`ємного значення, яка зменшена за результатами попередніх перевірок та яка включена ПАТ «ДМК» до бюджетного відшкодування червня 2015 року.

Так, зі змісту вказаних судових рішень встановлено, що суди дійшли висновку про протиправність висновків контролюючого органу викладених в акті перевірки № 10/28-01-01-46-05393043 від 19.06.2015 року щодо зменшення розміру від`ємного значення суми податку на додану вартість та зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за червень 2015 року, у зв`язку з чим суд дійшов висновку, що під час проведення спірної у цій справі перевірки відповідачем протиправно застосовано висновки викладені у акті № 10/28-01-01-46-05393043 від 19.06.2015 року, а тому спірне податкове повідомлення-рішення від 21.08.2015 року № 0000784602 в частині зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 199001,00 грн. із застосуванням штрафної (фінансової) санкції у сумі 99501,00 грн. є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають частковому задоволенню.

Згідно ч. 1, 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому, суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Відповідно до ч.1 ст.132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду за вимоги майнового характеру в сумі 14016,02 грн., що документально підтверджується платіжними дорученнями №1468 від 28.01.2016 року та №773 від 29.02.2016 року.

Враховуючи, що адміністративний позов задоволено частково, частина судових витрат пов`язана зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду підлягає стягненню пропорційно до розміру задоволених позовних вимог в розмірі 4565,02 грн., за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат» (51925, Дніпропетровська область, м.Кам`янське, вул.Соборна, 18-б, код ЄДРПОУ 05393043) до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (49600, м.Дніпро, пр.О.Поля, 57, код ЄДРПОУ 43968079) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 21.08.2015 року № 0000784602 в частині зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 199001,00 грн. із застосуванням штрафної (фінансової) санкції у сумі 99501 грн.

У задоволені іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Публічного акціонерного товариства «Дніпровський металургійний комбінат» (код ЄДРПОУ 05393043) судові витрати в розмірі 4565,02 грн. (чотири тисячі п`ятсот шістдесят п`ять гривень дві копійки) за рахунок бюджетних асигнувань Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 28.08.2023 року.

Суддя М.В. Дєєв

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.08.2023
Оприлюднено11.09.2023
Номер документу113301798
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/646/16

Ухвала від 03.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 15.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Постанова від 20.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 20.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 28.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 22.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 09.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні