Рішення
від 07.09.2023 по справі 340/6309/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 вересня 2023 року м.Кропивницький Справа № 340/6309/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пасічника Ю.П., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Приватного сільськогосподарського підприємства "Зарічне" (вул.Садова, 22, с.Новий Стародуб, Петрівський район, Кіровоградська область, 28310, код ЄДРПОУ 03758401) до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області (вул.Героїв Маріуполя, 102, м.Кропивницький, 25004, код ЄДРПОУ 39816845) про визнання протиправною та скасування постанови,-

ВСТАНОВИВ:

ПСП «Зарічне» звернулось до суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області в якому просив визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 312034 від 04.04.2023р.

Ухвалою суду від 07.08.2023р. відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) сторін.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 21 лютого 2023р. співробітником Відділу державного нагляду (контролю) у Черкаській області Державної служби України з безпеки на транспорті був складений акт № 349757 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, згідно з яким водій приватного сільськогосподарського підприємства «Зарічне» ОСОБА_1 , керуючи в м. Черкаси належним позивачеві вантажним автомобілем КАМАЗ державний номер НОМЕР_1 з причепом державний номер НОМЕР_2 , начебто припустився порушення приписів абзацу 3 ч. 1 ст. 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» (далі - Закон), а саме: здійснював перевезення небезпечного вантажу (аміачної селітри) без оформлення документів, передбачених ст. 48 Закону: свідоцтва про допущення транспортного засобу до перевезення небезпечних вантажів, свідоцтва про підготовку водія транспортного засобу, що перевозить небезпечні вантажі, інструкції на випадок аварій або надзвичайних ситуацій, товарно-транспортної накладної.

На підставі зазначеного акту, 04 квітня 2023р. начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті Романенко В.В. був здійснений розгляд справи про порушення ПСП «Зарічне» законодавства про автомобільний транспорт, за результатами чого винесена постанова № 312034 про застосування до Підприємства адміністративно-господарського штрафу в сумі 17000 грн.

На переконання ПСП «Зарічне», численні порушення вимог діючого законодавства, допущені співробітником Державної служби України з безпеки на транспорті при проведенні рейдової перевірки 21.02.2023р., щодо здійснення перевезень належним позивачеві вантажним автомобілем КАМАЗ державний номер НОМЕР_1 з причепом державний номер НОМЕР_2 , унеможливлювали використання результатів цієї перевірки у вигляді акту № 349757 під час розгляду справи про застосування адміністративно-господарського штрафу та сама постанова № 312034 від 04.04.2023р. була винесена відповідачем незаконно.

На переконання позивача, положеннями статей 14, 16 Закону України «Про перевезення небезпечних вантажів» прямо передбачено, що контроль і нагляд за дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки на транспорті та правил перевезення небезпечних вантажів, у випадку їх дорожнього перевезення, не відноситься до компетенції Державної служби України з безпеки на транспорті, а здійснюється органами Національної поліції.

Виходячи з наведених вище норм діючого законодавства, посадова особа Уктрансбезпеки взагалі не мала повноважень на проведення 21.02.2023р. перевірки відносно перевезення вантажу вантажним автомобілем КАМАЗ державний номер НОМЕР_1 з причепом державний номер НОМЕР_2 , що належить ПСП «Зарічне», в частині, що стосується наявності визначених законом документів на перевезення небезпечних вантажів, до яких відноситься аміачна селітра.

Також позивач вказує на процедурні порушення щодо проведення рейдових перевірок, зважаючи на те, що посадовою особою Відділу державного нагляду (контролю) у Черкаській області Державної служби України з безпеки на транспорті рейдової перевірки відносно належного ПСП «Зарічне» вантажного автомобіля, направлення на її проведення з зазначеними у ньому усіма необхідними реквізитами, зокрема строку проведення перевірки, а також того, що така перевірка повинна проводитись в місці завантаження транспортного засобу за адресою: м. Черкаси, вул. Героїв Холодного Яру, 72, водієві позивача ОСОБА_1 надано не було.

Представником відповідача 11.08.2023 надано до суду відзив на позовну заяву, в якому останній просив в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі. Зазначивши, що прийняття оскаржуваного рішення обумовлено тим, що під час рейдової перевірки встановлено порушення вимог ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме відсутність документів, які дають право здійснювати перевезення небезпечних вантажів, у зв`язку з чим до позивача застосовано адміністративно-господарський штраф (а.с.22-24).

Розглянувши подані позивачем і відповідачем документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Статтею 6 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 5 квітня 2001 року № 2344-III передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює, в т.ч. державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів на автомобільних дорогах загального користування.

Відповідно до пунктів 2, 4 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженому Постановою КМУ від 08.11.2006р. №1567, державному контролю підлягають усі транспортні засоби вітчизняних та іноземних суб`єктів господарювання (далі - транспортні засоби), що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України.

Рейдові перевірки (перевірки на дорозі) на автомобільному транспорті проводяться посадовими особами Укртрансбезпеки та її територіальних органів (далі - посадові особи) у форменому одязі, які мають відповідне службове посвідчення, направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) згідно з додатком 1-1, сигнальний диск (жезл) та індивідуальну печатку.

При цьому, відповідно до п. 5 Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого ПКМУ від 11.02.2015 №103, передбачено, що Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань:

-здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законодавства на автомобільному, міському електричному, залізничному транспорті;

- здійснює ліцензування господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним, залізничним транспортом, міжнародні перевезення пасажирів та вантажів автомобільним транспортом;

- здійснює контроль за додержанням ліцензіатами вимог ліцензійних умов;

- здійснює контроль і нагляд за організацією безпечного перевезення небезпечних вантажів (крім дорожнього перевезення небезпечних вантажів, яке контролюється Національною поліцією, та перевезення морським та річковим транспортом, яке здійснюється Морською адміністрацією).

Вказані положення спростовують доводи позивача щодо відсутності у посадових осіб Укртрансбезпеки повноважень здійснювати контроль за перевезенням небезпечних вантажів.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 16.02.2023р. було затверджено щотижневий графік проведення рейдових перевірок у період з 20.02.2023 26.02.2023 (а.с.25).

На підставі направлення на рейдову перевірку від 16.02.2023 №012936, посадовим особам Укртрансбезпеки в Черкаській області доручено провести рейдові перевірки у Звенигородському, Золотоніському, Уманському районах Черкаської області (а.с.26).

21.02.2023 посадовими особам Укртрансбезпеки в Черкаській області було зупинено транспортний засіб під керуванням водія ОСОБА_1 : КАМA3 451143-112-15, д.н. НОМЕР_1 , який належить позивачеві (а.с.30,31).

Вказаним транспортним засобом здійснювалось перевезення небезпечного вантажу селітра аміачна, що підтверджується супровідними документами наказ-накладна від 21.02.2023 (а.с.29), але при цьому у водія були відсутні документи передбачені ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт», які є необхідними для перевезення небезпечного вантажу, а саме: у разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов`язковими документами також є:

- для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг;

- для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації.

У зв`язку з виявленням вищезазначених порушень, посадовими особам Укртрансбезпеки в Черкаській області було складено Акт №349747 від 21.02.2023 (а.с.28).

Листом від 16.03.2023р. позивача було поінформовано про розгляд 04.04.2023р. справи про порушення автотранспортного законодавства (а.с.32,33).

04.04.2023р. відповідачем прийнято постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №312034, якою до позивача, на підставі абз. 3 ч. 1 ст. 60 «Про автомобільний транспорт» застосовано адміністративно-господарський штраф в сумі 17000 грн. (а.с.27).

Враховуючи зібрані у справі письмові докази, суд прийшов до висновку, що відповідачем правомірно винесено постанову про застосування фінансових санкцій № 312034 від 04 квітня 2023 року.

Керуючись ст.ст.9, 77, 90, 132, 139, 143, 242-246, 255, 287, 293, 295-297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду Ю.П. ПАСІЧНИК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2023
Оприлюднено11.09.2023
Номер документу113303139
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —340/6309/23

Рішення від 07.09.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. ПАСІЧНИК

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ю.П. ПАСІЧНИК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні