Ухвала
від 17.08.2023 по справі 757/34168/23-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/34168/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 серпня 2023 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора - ОСОБА_3 , адвоката ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого Першого СВ ТУ ДБР ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у вигляді застави,

ВСТАНОВИВ:

старший слідчий Першого СВ ТУ ДБР ОСОБА_6 звернувся до суду з клопотанням, погодженим прокурором відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_7 про застосування запобіжного заходу у вигляді застави підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Обґрунтовуючи клопотання слідчий посилається на те, що Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованим у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №62021100020000358 від 24.09.2021, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 365, ч.2 ст.362, ч.2 ст.364 КК України.

Процесуальне керівництво у вказаному кримінальному провадженні здійснюється прокурорами Київської обласної прокуратури.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Згідно п. 1 постанови Кабінету Міністрів України № 481 від 03.06.2013 «Про затвердження Порядку організації будівництва житла для військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, членів їх сімей» (далі Порядок), визначено процедуру організації будівництва на конкурсних засадах житла для військовослужбовців на земельних ділянках державної власності (крім земель оборони), наданих для розміщення і постійної діяльності правоохоронних органів спеціального призначення, інших державних органів, що комплектуються військовослужбовцями, особами рядового і начальницького складу (далі- будівництво житла).

Згідно п. 2. Порядку розрахункова частка житла визначається організатором конкурсу з урахуванням результатів експертної грошової оцінки земельної ділянки та незалежної оцінки майна, що на ній розташоване, проведених у встановленому порядку суб`єктами оціночної діяльності, кон`юнктури ринку виходячи із щільності забудови земельної ділянки, місця її розташування, максимальних показників висотності будівель відповідно до генерального плану забудови території, а також інформації про забудову аналогічних земельних ділянок за результатами проведених конкурсів. Розрахункова частка житла не може бути меншою від ціни, встановленої за результатами експертної грошової оцінки земельної ділянки, що виділяється під спільне будівництво житла, вартості об`єктів нерухомості, що на них розташовані, вартості робіт з їх знесення у зв`язку із забудовою, а також розміру витрат, які несе організатор конкурсу у зв`язку з підготовкою пропозиції та виконанням своїх зобов`язань за договором. Співвідношення вартісних показників розміру розрахункової частки житла у грошовому еквіваленті до кількісних показників у квадратних метрах установлюється за опосередкованою вартістю спорудження житла, яка визначається Мінрегіоном на дату проведення конкурсу.

Згідно п. 4. Порядку перелік земельних ділянок, що пропонуються для спільного будівництва житла, визначається організатором конкурсу, погоджується органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати розпорядження земельними ділянками, Мінекономіки та подається Кабінетові Міністрів України для затвердження.

Згідно п. 5. Порядку на підставі затвердженого Кабінетом Міністрів України переліку земельних ділянок, на яких планується спільне будівництво житла, керівник правоохоронного органу спеціального призначення або іншого державного органу, який комплектується військовослужбовцями, особами рядового і начальницького складу, утворює конкурсну комісію, затверджує її склад та голову. До складу конкурсної комісії входить не менш як п`ять осіб. Формою роботи конкурсної комісії є засідання.

Відповідно до ч.1 ст. 42 Земельного кодексу України визначено, що земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками.

Відповідно до ч. 2 ст. 42 Земельного кодексу України визначено, що земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкова територія, що перебувають у спільній сумісній власності власників квартир та нежитлових приміщень у будинку, передаються безоплатно у власність або в постійне користування співвласникам багатоквартирного будинку в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. 2 ст. 117 Земельного кодексу України встановлено, що до земель державної власності, які не можуть передаватися у комунальну власність, належать земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна державної власності, а також земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, крім випадків передачі таких об`єктів у комунальну власність.

Відповідно до ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної власності у постійне користування підприємствам, установам, організаціям комунальної власності одночасно здійснюється передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність і навпаки.

Відповідно до п. 3 ст. 120 Земельного кодексу України, у разі набуття державою права власності на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва комунальної власності, розміщений на земельній ділянці комунальної власності, право власності на таку земельну ділянку одночасно переходить до держави без зміни її цільового призначення. У разі якщо у власності територіальної громади перебувала частка у праві спільної власності на земельну ділянку, до держави переходить право власності на таку частку.

Відповідно до ч. 12 ст. 123 Земельного кодексу України, на підставі рішення про передачу будівлі, споруди, іншого об`єкта нерухомого майна комунальної власності у державну власність, також передається у державну власність земельна ділянка, на якій розміщений об`єкт передачі.

Відповідно до ч. 1 ст. 92 Земельного кодексу України, право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Частиною 2 статті 91 Земельного кодексу України визначено, що право постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають:

а) органи державної влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності;

Відповідно до ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування

Відповідно до статті 125 Земельного кодексу України, право постійного користування земельними ділянками необхідно зареєструвати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Право користування земельною ділянкою оформлюють відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Використання земельних ділянок без належного оформлення прав є порушенням земельного законодавства (ст. 125 та 211 ЗКУ № 2768-ІП).

Відповідно до ч.3 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 № 1952-IV До 1 січня 2013 року документом який дає право користування земельною ділянкою був державний акт на право постійного користування земельною ділянкою.

Відповідно до наказу № 1158 від 30.08.2012 Міністерства надзвичайних ситуацій створено юридичну особу та затверджено статут 9 державного пожежно-рятувального загону Головного Територіального управління МНС України у Київській області.

Відповідно до Положення про 9 ДПРЗ ГУ ДСНС УКРАЇНИ у Київській області, яке затверджено Наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 24.05.2013 № 298 (у редакції наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 27.10.2016 № 543), (далі Положення) 9 ДПРЗ ГУ ДСНС УКРАЇНИ у Київській області, створений з метою проведення робіт та вжиття заходів щодо запобігання пожежам та надзвичайним ситуаціям, захисту населення і територій від них.

Відповідно до п. 1.3 Положення, 9 ДПРЗ належить до сфери управління ДСНС та безпосередньо підпорядковується ГУ ДСНС України у Київській області.

Відповідно до п. 1.9. Положення, управління 9 ДПРЗ є юридичною особою. За організаційно-правовою формою господарювання 9 ДПРЗ є державною організацією.

Відповідно до п.6.1. Положення, управління 9 ДПРЗ безпосередньо здійснює начальник.

Відповідно до п.5.1., Положення, майно 9 ДПРЗ становить закріплені за ним матеріальні цінності, одержані в установленому порядку.

Відповідно до п.5.2 Положення, майно 9 ДПРЗ майно, отримане 9 ДПРЗ від ДСНС України, територіального органу, інших юридичних та фізичних осіб або придбане за рахунок коштів загального та спеціального фондів державного бюджетів, є державною власністю і закріплене за ним на праві оперативного управління. 9 ДПРЗ використовує закріплене за ним майно лише за його цільовим і функціональним призначенням.

Розпорядження майном та його відчуженням здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства.

Так, 28.01.2004 листом за № 9/4/362 В.о. начальника Головного управління МНС у Київській області ОСОБА_8 звернувся із клопотанням на адресу Чабанівської селищної ради надання дозволу на збір матеріалів та погодження місця розташування пожежного депо з тренувальним центром за земельній ділянці площею 1,5556га в смт. Чабани Києво-Святошинського району Київської області.

02.03.2004 листом за № 40 Чабанівська селищна рада розглянувши клопотання надала дозвіл на підготовку матеріалів погодження місця розташування пожежного депо в смт. Чабани.

12.05.2006 рішенням № 10 Чабанівської селищної ради Києво-Святошинського району Київської області затверджено проект землеустрою, щодо відведення земельної ділянки в постійне користування ГУ МНС України в Київській області, вилученого з земель дослідного господарства «Чабани» земельну ділянку площею 1,5556 га, виготовлено державний акт на постійне користування земельною ділянкою.

04.08.2006 ГУ МНС України в Київській області на виконання вищевказаного рішення зареєстровано державний акт ЯЯ 152684 на право постійного користування земельною ділянкою площею 1,5556 га, що розташована в смт. Чабани, Чабанівської селищної ради, Києво-Святошинського району, Київської області із цільовим призначення для розміщення пожежного депо на 3 виїзди з навчально-тренувальним центром.

09.05.2015 з метою приведення норм до вимог чинного законодавства до державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено відомості про земельну ділянку площею 1,5556 га, що розташована в смт. Чабани, Чабанівської селищної ради, Києво-Святошинського району, Київської області із цільовим призначення для розміщення пожежного депо на 3 виїзди з навчально-тренувальним центром та зареєстрованій земельній ділянці присвоєно кадастровий номер: 3222457400:03:005:0011.

Так, ОСОБА_5 наказом № 402 від 25.09.2018, призначений на посаду начальника 9 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Київській області.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів» правоохоронні органи - органи прокуратури, Національної поліції, служби безпеки, Військової служби правопорядку у Збройних Силах України, Національне антикорупційне бюро України, органи охорони державного кордону, органи доходів і зборів, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.

Таким чином, згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державний захист працівників суду і правоохоронних органів, Положення «Про 9 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Київській області, п. 1 примітки до ст. 364 КК України ОСОБА_5 перебуваючи на посаді начальника 9 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Київській області, є працівником правоохоронного органу та службовою особою, яка здійснює функції представника влади.

Відповідно до п. 6 Положення, управління очолює начальник, якого призначає на посаду за поданням начальника територіального територіального органу та звільняє з посади Голова ДСНС.

Відповідно до посадових обов`язків начальника 9 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Київській області, що визначені у Положенні на ОСОБА_5 покладені наступні обов`язки:

п.7.1. начальник здійснює керівництво 9 ДРПЗ, забезпечує ефективне використання і збереження закріпленого за 9 ДПРЗ державного майна;

7.2. несе персональну відповідальність за виконання покладених на 9 ДПРЗ завдань і функцій, організацію та результати його діяльності;

7.4. організовує, забезпечує та контролює виконання у 9 ДПРЗ вимог законодавства, наказів, доручень ДСНС та територіального органу , інших нормативного-правових актів.

7.11. організовує матеріально-технічне забезпечення 9 ДПРЗ шляхом накопичення, збереження та раціонального і доцільного використання техніки та майна, що йому належить на праві оперативного управління;

7.14 організовує складання та подання фінансової та бюджетної звітності відповідно до чинного законодавства та забезпечує збереження оброблених первинних документів;

7.15. видає накази та доручення, обов`язкові для виконання особовим складом 9 ДПРЗ, контролює їх виконання;

7.16. підписує договори (контракти) від імені 9 ДПРЗ, фінансові та інші документи стосовно діяльності 9 ДПРЗ.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , будучи службовою особою, відповідальною за організацію та результати діяльності 9 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Київській області, у порушення вимог зазначених нормативно-правових актів перевищив владу та службові повноваження, тобто вчинив дії, які явно виходять за межі наданих йому прав та повноважень, що спричинили тяжкі наслідки охоронюваним законом правам, державним інтересам, за наступних обставин.

Так, 25.07.2016, на той час начальник 9 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Київській області ОСОБА_9 , із заявою за № 176 звернувся до Чабанівською селищної ради із проханням, щодо надання дозволу на розробку детального плану території земельної ділянки площею 1,5556га кадастровий номер: 3222457400:03:005:0011 та щодо зміни цільового призначення частини земельної ділянки площею 0,9887 га «пожежне депо на 3 виїзди з навчально-тренувальним центром» на «будівництво і обслуговування багатоквартирного будинку».

Надалі, рішенням Чабанівської селищної ради, Києво-Святошинського району, Київської області № 307 від 11.08.2016 надано 9 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Київській області дозвіл на розробку детального плану території земельної ділянки площею 1,5556га кадастровий номер: 3222457400:03:005:0011 та щодо зміни цільового призначення частини земельної ділянки площею 0,9887 га «пожежне депо на 3 виїзди з навчально-тренувальним центром» на «будівництво і обслуговування багатоквартирного будинку».

В подальшому, в листопаді 2016 році, начальник 9-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Київській області ОСОБА_9 , на виконання окремого доручення ДСНС України № В-100 від 29.04.2016 «Про перелік земельних ділянок для спільного будівництва житла» звернувся із рапортом до Начальника Головних управлінь ДСНС України у Київській області ОСОБА_10 щодо зміни цільового визначення частини земельної ділянки площею 0,9887 га, що розташована за адресою: Київська область, Києво-Святошинський район, смт. Чабани, із загальної площі 1,5556 га, з цільового призначення «пожежне депо на 3 виїзди з навчально-тренувальним центром» на «будівництво і обслуговування багатоквартирного будинку».

24.11.2016 начальник Головного управління ОСОБА_10 на виконання окремого доручення ДСНС України № В-100 від 29.04.2016 «Про перелік земельних ділянок для спільного будівництва житла» листом за №66/44/10982 звернувся до Заступника Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій ОСОБА_11 про надання дозволу про зміну цільового призначення частини земельної ділянки площею 0,9887 га, із загальної площі 1,556 га, яка надавалась в постійне користування рішенням Чабанівської селищної ради (Державний Акт на право постійного користування земельною ділянкою серія ЯЯ №15684 від 04.08.2006) під «пожежне депо на 3 виїзди з навчально-тренувальним центром» на цільове призначення «для будівництва і обслуговування багатоквартирного будинку».

07.12.2016 Державна служба з надзвичайних ситуацій листом від №03-18198/214 повідомила Головному управлінню ДСНС України у Київській області про те, що не заперечує щодо здійснення Головним управлінням ДСНС України у Київській області комплексу необхідних заходів з дотриманням вимог чинного законодавства для зміни цільового призначення на частину земельної ділянки, що розташована, за адресою: Київська обл., Києво-Святошинський р-н, смт Чабани (кадастровий номер 3222457400:03:005:0011), для будівництва і обслуговування багатоквартирного будинку».

01.02.2017 у начальник 9 ДПРЗ ГУ ДСНС України в Київській області ОСОБА_9 , діючи від імені замовника, підписав на ім`я директора ТОВ «ГЕОДЕЗИСТ» ОСОБА_12 , заяву та затвердив завдання на виконання робіт із землеустрою, щодо поділу ділянки 3222457400:03:005:0011 площею 1,5556 га, яка вже знаходиться в постійному користуванні 9 ДПРЗ і є власністю держави, із відображенням у завданні наступного змісту: постійне користування 9 Державного ПРЗ ГУ ДСНС в Київській області, форма власності: державна.

19.04.2017 року, на той час т.в.о. начальника 9 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Київській області ОСОБА_13 із заявою за №125 звернувся до Чабанівською селищної ради із проханням, щодо затвердження детального плану території багатоквартирної житлової забудови земельної ділянки із кадастровими номерами: 3222457400:03:005:5046 площею 0,9841 га.

27.04.2017 рішенням № 608 Чабанівської селищної ради, Києво-Святошинського району, Київської області затверджено 9 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Київській області детальний плану території багатоквартирної житлової забудови земельної ділянки із кадастровими номерами: 3222457400:03:005:5046 площею 0,9841 га, що розташована на території смт. Чабани, Чабанівської селищної ради, Києво-Святошинського району, Київської області.

Крім цього 10.08.2018 рішенням № 1461 Чабанівської селищної ради, Києво-Святошинського району, Київської області затверджено 9 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Київській області проект землеустрою щодо зміни цільового призначення земельної ділянки із кадастровими номерами: 3222457400:03:005:5046 площею 0,9841 га, із 03.14 «для розміщення та постійної діяльності органів МНС» на 02.03 «для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку», що розташована в межах смт. Чабани, Чабанівської селищної ради, Києво-Святошинського району, Київської області.

04.09.2018 Державна служба з надзвичайних ситуацій листом №03-13515/214, за результатом розгляду листа, повідомила Головне управлінню ДСНС України у Київській області про те, що не заперечує щодо організації 9 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Київській області будівництва житла на земельній ділянці, яка розташована за адресою АДРЕСА_1 (земельна ділянка із кадастровими номерами: 3222457400:03:005:5046).

В подальшому наказом № 266 від 11.09.2018 т.в.о. начальника 9 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Київській області ОСОБА_13 утворено конкурсну комісію з організації і проведення конкурсу на визначення переможця будівництва житла для осіб рядового та начальницького складу служби цивільного захисту та членів їхніх сімей на земельній ділянці за адресою: смт. Чабани, Чабанівської селищної ради, Києво-Святошинського району, Київської області, вул. Машинобудівників 14 (земельна ділянка із кадастровими номерами: 3222457400:03:005:5046).

17.09.2018 за результатами засідання (протокол №1) комісії із організації і проведення конкурсу на визначення переможця будівництва житла для осіб рядового та начальницького складу служби цивільного захисту та членів їхніх сімей на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1 вирішено розмістити інформацію про проведення конкурсу в засобах масової інформації на офіційних веб-сайтах організатора.

18.10.2018 за результатами засідання (протокол №3) комісії із організації і проведення конкурсу на визначення переможця будівництва житла для осіб рядового та начальницького складу служби цивільного захисту та членів їхніх сімей на земельній ділянці за адресою: смт. Чабани, Чабанівської селищної ради, Києво-Святошинського району, Київської області, вул. Машинобудівників 14 вирішено переможцем конкурсу визначити ТОВ Форум-ЖИТЛОБУД (ЄДРПОУ 39047800).

Так, відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 року № 99 «Про затвердження переліку земельних ділянок, на яких планується спільне будівництво житла для осіб рядового складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, членів їх сімей» затверджено перелік земельних ділянок, на яких планується спільне будівництво житла для осіб рядового складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, членів їх сімей, однак серед вказаного переліку відсутні будь-які відомості щодо погодження проведення спільних будівельних робіт на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1 (земельна ділянка із кадастровими номерами: 3222457400:03:005:5046).

В розпорядженні Кабінету Міністрів України № 99 від 14.02.2027 та № 108-р від 14.02.2018 «Про затвердження переліку земельних ділянок, на яких планується спільне будівництво житла для осіб рядового складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, членів їх сімей» також не зазначено інформації щодо погодження проведення спільних будівельних робіт на вказаній земельній ділянці.

Однак, 16 листопада 2018 року начальник 9 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Київській області ОСОБА_5 будучи працівником правоохоронного органу, службовою особою, перебуваючи за адресою: Київська область, м. Вишневе, вул. Київська, 2а, умисно вчинив дії, які явно виходять за межі наданих йому повноважень, що спричинило тяжкі наслідки інтересам держави, а саме: всупереч п. 4 постанови Кабінету Міністрів України № 481 від 03.06.2013 «Про затвердження Порядку організації будівництва житла для військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, членів їх сімей» відповідно до якого перелік земельних ділянок, що пропонуються для спільного будівництва житла погоджується органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати розпорядження земельними ділянками, (в даному випадку ДСНС України) та подається Кабінетові Міністрів України для затвердження, підписав договір із переможцем конкурсу ТОВ «Форум-Житлобуд» про капітальне будівництво №16/11/18.

Так, відповідно до п. 1.1. вказаного договору:

- об`єктом є багатоквартирний житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 , будівництво якого здійснюється Інвестором-Забудовником відповідно до Проектно-кошторисної документації і на умовах цього договору;

- земельна ділянка означає земельну ділянку площею 0,9841 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , (земельна ділянка із кадастровими номерами: 3222457400:03:005:5046), яка належить Замовнику (9 Державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області) на праві постійного користування на підставі витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 27.08.2018 № 135580356, цільове призначення - для будівництва і обслуговування багатоквартирного будинку;

- п. 4.1.1. визначає, що Замовник зобов`язується надати Інвестору-Забудовнику будівельний майданчик та передати наявну документацію згідно актів приймання-передачі;

- п. 4.1.2. визначає, що Замовник зобов`язується надати Інвестору-Забудовнику довіреність на право вчиняти делеговані повноваження, визначені цим Договором;

- п. 4.1.3 визначає, що Замовник зобов`язується не передавати права на земельну ділянку третім особам без згоди Інвестора-Забудовника, а також не вчиняти будь-які дії чи угоди щодо Об`єкта, в т.ч. не розпоряджатися незавершеним будівництвом до закінчення будівництва Об`єкта і здачі його в експлуатацію.

Надалі, 20 листопада 2018 року, ОСОБА_5 перебуваючи у службовому кабінеті за адресою: Київська область, м. Вишневе, вул. Київська, 2а, продовжуючи свій злочинний умисел до кінця, тобто усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій, передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків та бажаючи їх настання, достовірно знаючи, що в розпорядженнях Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 № 99 та 14.02.2018 № 108-р, якими затверджується перелік земельних ділянок, на яких планується спільне будівництво житла для осіб рядового складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, членів їх сімей відсутні будь-які відомості щодо погодження проведення спільних будівельних робіт на земельній ділянці із кадастровими номерами: 3222457400:03:005:5046 підписав Акт приймання-передачі Інвестору-Забудовнику будівельного майданчика згідно договору № 16/11/18 від 16 листопада 2018 року «Про капітальне будівництво».

Відповідно до вказаного Акту Замовник 9-Державний пожежно-рятувальний загін ГУ ДСНС України у Київській області в особі начальника ОСОБА_5 передає Інвестору-Забудовнику ТОВ «Формум-Житлобуд» в особі Генерального директора ОСОБА_14 земельну ділянку площею 0,9841 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , (земельна ділянка із кадастровими номерами: 3222457400:03:005:5046) для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Отже, начальника 9 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Київській області ОСОБА_5 , не маючи довіреностей та доручень від Головного управління ДСНС у Київські області щодо здійснення будь-яких дій із земельними ділянками, оскільки будь-яке нерухоме майно 9 ДПРЗ належить до сфери управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій, усвідомлюючи, що Кабінетом Міністрів України не вносилась земельна ділянка з кадастровим номером 3222457400:03:005:5046 до переліку земельних ділянок, на яких планується спільне будівництво житла для осіб рядового складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, членів їх сімей, відповідно до Розпоряджень № 99 від 14.02.2027 та № 108-р від 14.02.2018, вчинив дії, які явно виходять за межі наданих йому прав та повноважень, внаслідок чого 9 Державний ПРЗ ГУ ДСНС в Київській області фактично позбавлений права постійного користування земельною ділянкою площею 0,9841 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , із кадастровим номером: 3222457400:03:005:5046, всупереч Державному Акту серія ЯЯ №15684 від 04.08.2006 на право постійного користування земельною ділянкою, вартість якої складає 3 084 956,00 грн, що відповідно до п. 4 ст. 364 КК України, є тяжкими наслідками, завданими охоронюваним законом державних інтересів.

В подальшому, ОСОБА_5 використовуючи його владні повноваження, будучи в тісних зв`язках із посадовими особами ГУ ДСНС України у Київській області, продовжуючи свій злочинний корисливий умисел, за результатами засідання житлової комісії ГУ ДСНС України у Київській області отримав службову трикімнатну квартиру площею 110,4 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 , що збудована на земельній ділянці, яка розташована за адресою АДРЕСА_1 (кадастровий номер: 3222457400:03:005:5046), ТОВ «Форум-Житлобуд» на виконання договору про капітальне будівництво №16/11/18 від 16.11.2018.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у перевищенні влади та службових повноважень, тобто в умисному вчиненні працівником правоохоронного органу дій, які явно виходять за межі наданих йому прав та повноважень, що спричинили тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам, тобто у скоєнні злочину, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України.

З метою забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків, а також запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування, знищити або спотворити речі та документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на свідків у цьому провадженні та перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, виникла необхідність у застосуванні до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді застави у розмірі 1000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 2589000 грн.

У судовому засіданні з розгляду клопотання прокурор підтримав клопотання, посилаючись на викладені у ньому обставини.

У судовому засіданні з розгляду клопотання підозрюваний та його захисник проти задоволення клопотання заперечували, посилаючись на його безпідставність та необґрунтованість та просили застосувати запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, або зменшити розмір застави до 100000 грн.

Вивчивши клопотання та докази, якими воно обґрунтовується, заслухавши пояснення сторін кримінального провадження, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

04.08.2023 ОСОБА_15 повідомлено про підозру у скоєнні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України, який у відповідності до ст. 12 КК України є тяжким злочином.

Копії клопотання та доданих до нього матеріалів у відповідності до ч. 2 ст. 184 КПК України надані підозрюваному.

Згідно зі ст. 178 КПК України, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 КПК України, слідчий суддя на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний в сукупності оцінити всі обставини.

Відповідно до ст.177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується. Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першою цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 182 КПК України, застава полягає у внесенні коштів у грошовій одиниці України на спеціальний рахунок, визначений в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з метою забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків, під умовою звернення внесених коштів у доход держави в разі невиконання цих обов`язків. Можливість застосування застави щодо особи, стосовно якої застосовано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, може бути визначена в ухвалі слідчого судді, суду у випадках, передбачених частинами третьою або четвертою статті 183 цього Кодексу.

Ч. 4 ст. 182 КПК України визначає що розмір застави визначається слідчим суддею, судом з урахуванням обставин кримінального правопорушення, майнового та сімейного стану підозрюваного, обвинуваченого, інших даних про його особу та ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу. Розмір застави повинен достатньою мірою гарантувати виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього обов`язків та не може бути завідомо непомірним для нього.

Прокурор в клопотанні посилається на наявність певних ризиків, а саме на те, що ОСОБА_5 в якості підозрюваного може:

- переховуватися від органів досудового розслідування та суду: враховуючи, що ОСОБА_5 підозрюється у скоєнні тяжкого злочину, за вчинення якого передбачене покарання вигляді позбавленням волі на строк від від семи до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, існує ризик, що підозрюваний з метою уникнення від кримінальної відповідальності може переховуватися від органів досудового розслідування та суду. При цьому, ОСОБА_5 за своєю посадою може використати наявні знайомства у вказаній сфері з метою переховування від слідства та суду;

- Знищити, сховати або спотворити документи, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення: враховуючи, що підозрюваному ОСОБА_5 інкримінується вчинення тяжкого злочину, останній може особисто чи опосередковано негативно впливати на хід досудового розслідування та судового розгляду через прохання, погрози, або іншим шляхом, вживати активних заходів щодо знищення, приховування або спотворення документів що можуть бути прихованими за місцем роботи останнього, слід врахувати, що ОСОБА_5 на даний час обіймає посаду начальник Управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України в Київській області, та виключно завдяки чому останній отримав службову трикімнатну квартиру площею 110,4 кв.м. за адресою: АДРЕСА_2 , що збудована на земельній ділянці із кадастровим номером: 3222457400:03:005:5046) ТОВ «Форум-Житлобуд».

- Незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні: підозрюваний ОСОБА_5 в подальшому може як у спосіб погроз, підкупу, психологічного впливу, так і в інший спосіб незаконно впливати на осіб, які вже були та будуть допитані у процесуальному статусі свідків у цьому кримінальному провадженні. Більше того ОСОБА_5 обіймає посаду, начальника Управління ресурсного забезпечення ГУ ДСНС України в Київській області, тому останній матиме можливість вплинути на підлеглих та інших осіб, з числа 9 ДПРЗ ГУ ДСНС України в Київській області а також осіб, які входили до складу конкурсної комісії з організації і проведення конкурсу з визначення переможця будівництва житла для осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту для членів їхніх сімей на земельній ділянці із кадастровим номером 3222457400:03:005:5046 площею 0,9841га, щодо зміни показань;

- Перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином: ОСОБА_5 шляхом отримання консультацій, порад чи допомоги від сторонніх осіб, самостійно або ж опосередковано, може вживати інших заходів, які стануть перешкодою у кримінальному провадженні;

- Вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується: з метою уникнення від кримінальної відповідальності за інкримінований злочин ОСОБА_5 може вчинити ряд інших злочинів, зокрема, останній може самостійно або з використанням третіх осіб підробити офіційні документи або ж створити неіснуючі на підтвердження своєї версії подій, яка може виправдовувати останнього.

Відповідно до ч.1 ст.194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 194 КПК України, якщо при розгляді клопотання про обрання запобіжного заходу прокурор доведе наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення та наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, але не доведе обставин щодо недостатності застосування більш м`яких запобіжних заходів, слідчий суддя має право застосувати більш м`який запобіжний захід, ніж той, який зазначено у клопотанні.

Вирішуючи питання про застосування підозрюваному запобіжного заходу суддя враховує не тільки положення, які передбачені КПК, а й вимоги пунктів 3 і 4 статті 5 Конвенції про захист прав людини основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини, згідно з якими обмеження права особи на свободу і особисту недоторканість можливо лише в передбачених законом випадках за встановленою законом процедурою. При цьому ризик переховування обвинуваченого від правосуддя не може оцінюватись виключно на підставі суворості можливого судового рішення.

Прокурором у клопотанні та доданих документах, , а також доведено наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365 КК України.

Посилання підозрюваного та його захисників на відсутність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінальних правопорушень, відсутність ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, повністю та беззаперечно спростовано долученими до клопотання про застосування запобіжного заходу документами та прокурорами під час судового засідання.

Таким чином, підозрюваним та його захисником не було спростовано доводи прокурора та не було доведено наявність обставин, в разі існування яких, слідчий суддя зобов`язаний постановити ухвалу про відмову в задоволенні клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді застави, або застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання чи зменшення розміру застави, як про це ініційовано питання захисником та підозрюваним.

За таких обставин клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді застави підлягає задоволенню.

Між тим, відповідно до ч. 4 ст. 182 КПК України слідчий суддя при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді застави зобов`язаний визначити розмір застави, достатній для забезпечення виконання підозрюваним обов`язків, передбачених цим Кодексом.

Разом з тим, слідчий суддя вважає клопотання слідчого в частині розміру застави у 1000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, що становить 2589000 гривень належним чином необґрунтованим, а тому в задоволенні клопотання в цій частині слід відмовити.

При цьому, враховуючи ступень тяжкості інкримінованого підозрюваному кримінального правопорушення, обставини кримінального правопорушення, майновий та сімейний стан підозрюваного, інші обставини, передбачені ст. 178 КПК України, слідчий суддя вважає за належне призначити заставу, відповідно до п. 3 ч. 5 ст. 182 КПК України - у 849 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб в сумі 2278716 (два мільйона двісті сімдесят вісім тисяч сімсот шістнадцять) грн. 00 коп., який зможе забезпечити виконання підозрюваним покладених на нього обов`язків.

Окрім цього, застосовуючи відносно ОСОБА_5 запобіжний захід у вигляді застави, слідчий суддя вважає за необхідне відповідно до ч. 5 ст. 194 КПК України покласти на підозрюваного такі обов`язки: прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора та суду; повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та місця роботи; здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України та в`їзд в Україну.

Питання щодо доведеності вини підозрюваного у вчиненні інкримінованого злочину та правильності кваліфікації його дії слідчим суддею при розгляді клопотання не вирішувались, оскільки підлягають дослідженню при проведенні досудового розслідування та під час розгляду справи по суті.

Керуючись ст. 29 Конституції України, ст.ст. 177, 178, 182, 183, 193, 194, 196, 197, 202, 205, 532, 534 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого Першого СВ ТУ ДБР ОСОБА_6 про застосування запобіжного заходу у вигляді застави - задовольнити.

Застосувати відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді застави у 849 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб в сумі 2278716 (два мільйона двісті сімдесят вісім тисяч сімсот шістнадцять) грн. 00 коп.

Сума застави у національній грошовій одиниці може бути внесена як самим підозрюваним так і іншою фізичною або юридичною особою (заставодавцем) на рахунок:

Отримувач: одержувач: ТУДСАУ в місті Києві; ЄДРПОУ: 26268059; МФО: 820172; Банк: Державна казначейська служба України м. Київ; р/р № UA 128201720355259002001012089.

Призначення платежу: застава за… (П.І.Б., дата народження особи за яку вноситься застава), згідно ухвали…(назва суду)…від…(дата ухвали)…по справі №…, кримінальне провадження №…, внесені (П.І.Б. особи, що вносить заставу), згідно квитанції від…(дата та № квитанції).

Заставодавцем не може бути юридична особа державної або комунальної власності або така, що фінансується з місцевого, державного бюджету, бюджету Автономної Республіки Крим, або у статутному капіталі якої є частка державної, комунальної власності, або яка належить суб`єкту господарювання, що є у державній або комунальній власності.

Підозрюваний, обвинувачений, який не тримається під вартою, не пізніше п`яти днів з дня обрання запобіжного заходу у вигляді застави зобов`язаний внести кошти на відповідний рахунок або забезпечити їх внесення заставодавцем та надати документ, що це підтверджує, слідчому, прокурору, суду. З моменту обрання запобіжного заходу у вигляді застави щодо особи, яка не тримається під вартою, в тому числі до фактичного внесення коштів на відповідний рахунок, а також з моменту звільнення підозрюваного, обвинуваченого з-під варти внаслідок внесення застави, визначеної слідчим суддею, судом в ухвалі про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, підозрюваний, обвинувачений, заставодавець зобов`язані виконувати покладені на них обов`язки, пов`язані із застосуванням запобіжного заходу у вигляді застави.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 наступні обов`язки:

прибувати за кожною вимогою до слідчого, прокурора та суду;

повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання та місця роботи;

здати на зберігання до відповідних органів державної влади свій паспорт для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України та в`їзд в Україну.

Визначити строк дії покладених обов`язків до 27.09.2023 включно (в межах строку досудового розслідування).

У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому статтею 199 КПК України. Після закінчення строку, в тому числі продовженого, на який на підозрюваного, обвинуваченого були покладені відповідні обов`язки, ухвала про застосування запобіжного заходу в цій частині припиняє свою дію і обов`язки скасовуються.

Роз`яснити заставодавцю обов`язок із забезпечення належної поведінки підозрюваного та його явки за викликом.

У разі невиконання обов`язків заставодавцем, а також, якщо підозрюваний, будучи належним чином повідомлений, не з`явився за викликом до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду без поважних причин чи не повідомив про причини своєї неявки, або якщо порушив інші покладені на нього при застосуванні запобіжного заходу обов`язки, застава звертається в дохід держави та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України й використовується у порядку, встановленому законом для використання коштів судового збору.

Застава, що не була звернена в дохід держави, повертається підозрюваному, заставодавцю після припинення дії цього запобіжного заходу. При цьому застава, внесена обвинуваченим, може бути повністю або частково звернена судом на виконання вироку в частині майнових стягнень. Застава, внесена заставодавцем, може бути звернена судом на виконання вироку в частині майнових стягнень тільки за його згодою.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Ухвала в частині обрання міри запобіжного заходу у виді застави може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення17.08.2023
Оприлюднено11.09.2023
Номер документу113316452
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів застава

Судовий реєстр по справі —757/34168/23-к

Ухвала від 02.10.2023

Кримінальне

Київський апеляційний суд

Юрдига Ольга Степанівна

Ухвала від 17.08.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Новак Р. В.

Ухвала від 17.08.2023

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Новак Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні