Ухвала
від 07.09.2023 по справі 469/1310/23
БЕРЕЗАНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

07.09.23

Справа № 469/1310/23

2/469/504/23

У Х В А Л А

07 вересня 2023 року смт.Березанка

Березанський районний суд Миколаївської області у складі головуючого судді Гапоненко Н.О., розглянувши позовну заяву

керівника Миколаївської окружної прокуратури, адреса: 54030, м. Миколаїв, вул.Бузький Бульвар, 15, код ЄДРПОУ 02910048

в інтересах держави в особі

Миколаївської обласної державної адміністрації (Миколаївської обласної військової адміністрації), адреса: 54001, м. Миколаїв, вул. Адміральська, 22, код ЄДРПОУ 00022579

до

1. Миколаївської районної державної адміністрації, адреса: вул. Одеське шосе, 18-А, м. Миколаїв, 54036, ЄДРПОУ 04056500,

2. ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ,

треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача:

1. Державне спеціалізоване господарське підприємство Ліси України, адреса: 01601, вул. Руставелі Шота, 9А, м. Київ, код ЄДРПОУ 44768034,

2. Головне управління Держгеокадастру у Миколаївській області, адреса: 54034, проспект Миру, 34, м. Миколаїв, код ЄДРПОУ 39825404,

про усунення перешкод у користуванні землями державного лісового фонду шляхом визнання незаконним та скасування розпорядження, визнання незаконною і скасування державної реєстрації земельної ділянки, повернення земельної ділянки,-

в с т а н о в и в :

Керівник Миколаївської окружної прокуратури 06 вересня 2023 року звернувся до суду з вказаним позовом, у якому просив усунути перешкоди власнику Миколаївській ОДА у розпорядженні землями державного лісового фонду шляхом визнання незаконним та скасування розпорядження Березанської РДА від 31 січня 2013 року № 27 у частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та в частині передачі у власність ОСОБА_1 земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва площею 0,0800 га з кадастровим номером 4820982200:03:000:0062, розташованої у Миколаївському (Березанському) районі та шляхом зобов`язання ОСОБА_1 повернути у власність держави в особі Миколаївської ОДА зазначеної земельної ділянки. Просив також визнати незаконною та скасувати у Державному земельному кадастрі державну реєстрацію спірної земельної ділянки, виключивши відповідні відомості з Державного земельного кадастру.

Прокурор посилався на те, що надана відповідачу ОСОБА_1 земельна ділянка на момент її надання та на цей час належить до земель державного лісового фонду, перебувала у користуванні ДП "Очаківське лісомисливське господарство" (правонаступником якого є ДСГП "Ліси України), а тому не могла відповідно до законодавства передаватися у приватну власність взагалі та, зокрема, для індивідуального дачного будівництва; крім того, земельну ділянку не вилучено у встановленому законом порядку у постійного користувача ДП "Очаківське лісомисливське господарство", та передано у власність ОСОБА_1 без відома власника Миколаївської ОДА та постійного користувача, а також без погодження з органом лісового господарства.

Крім того, спірна земельна ділянка розміщена у межах Регіонального ландшафтного парку "Тилігульський" та відповідно до вимог ЗК України не може передаватися у приватну власність як земля під об"єктом природно-заповідного фонду.

Разом із тим, 25 січня 2014 року здійснено державну реєстрацію права власності на вказану земельну ділянку за ОСОБА_1 , про що в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно вчинено запис № 4415434 та ОСОБА_1 видано свідоцтво про право власності від 27 січня 2014 року № 16778455, незважаючи на законодавчу заборону набуття приватної власності на землі державного лісового фонду та прибережних захисних смуг.

Обґрунтовуючи наявність підстав для представництва інтересів держави прокурор зазначав, що незаконне надання земель державної лісового фонду порушує інтереси держави у сфері ефективного використання земельних та лісових ресурсів, оскільки унеможливлює реалізацію державної політики по забезпеченню охорони, відтворення та сталого використання земельних і лісових ресурсів з урахуванням екологічних, економічних соціальних та інших інтересів суспільства; правовідносини, пов`язані з вибуттям земель із лісового та природно-заповідного фондів, становлять суспільний, публічний інтерес, а незаконність рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, на підставі якого земельна ділянка вибула з державної чи комунальної власності, такому суспільному інтересу не відповідає; Миколаївською ОДА, як розпорядником земельної ділянки не вжито заходів, спрямованих на відновлення порушених інтересів держави, які є очевидними та очікуваними за даних обставин, не проінформовано прокуратуру про вивчення правових підстав відведення спірної земельної ділянки, не розпочато листування з органами прокуратури для отримання копій документів про встановлені порушення закону відносно вказаної земельної ділянки для подальшого реагування, не повідомлено про необхідність передбачення у наступному кошторисі витрат коштів на сплату судового збору тощо; вказане свідчить про нездійснення уповноваженим суб`єктом владних повноважень захисту інтересів держави та є підставою для пред`явлення цього позову прокурором в інтересах держави в особі Миколаївської облдержадміністрації.

Враховуючи, що зазначені посилання прокурора відповідають вимогам ст.131-1 Конституції України, ч.3 ст.23 Закону України "Про прокуратуру", суд вважає, що прокурором відповідно до ч.4 ст.56 ЦПК України належним чином підтверджено наявність повноважень для представництва інтересів держави у даній справі.

Підстав для повернення позовної заяви чи відмови у відкритті провадження не виявлено, а тому потрібно відкрити провадження у справі, виходячи з того, що спір стосується нерухомого майна, розміщеного на території колишнього Березанського району Миколаївської області, у зв`язку з чим за правилами виключної підсудності (ч.1 ст.30 ЦПК України) справа підсудна Березанському районному суду Миколаївської області.

Враховуючи кількість заявлених позовних вимог, підстав для їх заявлення та кількість учасників справи, справа є складною, а тому повинна бути розглянута за правилами загального позовного провадження.

Дату судового засідання суд визначає з урахуванням графіку раніше призначених судових справ та навантаженості судді.

На підставі викладеного, керуючись ст.187 ЦПК України, суд -

п о с т а н о в и в :

Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження у справі.

Призначити підготовче судове засідання за правилами загального позовного провадження об 11.00 год. 15 квітня 2024 року у приміщенні Березанського районного суду Миколаївської області (57401, смт.Березанка Миколаївської області, вул.Центральна, 58), зала судових засідань № 2.

Повідомити учасників справи про наявність у суді технічної можливості забезпечення їх участі у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду.

Встановити строк для подання відповідачами до суду відзиву на позов тривалістю п`ятнадцять днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. У разі подання відзиву до нього додаються докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, та документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи. Копія відзиву та доданих до нього документів іншим учасникам справи повинна бути надіслана (надана) одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.

Встановити строк для подання позивачем та прокурором відповіді на відзив та строк для подання відповідачами заперечень тривалістю п"ятнадцять днів з дня отримання відповідно відзиву та відповіді на відзив.

Встановити строк для подання третіми особами пояснень щодо позову чи відзиву тривалістю п`ятнадцять днів з дня вручення цієї ухвали чи відзиву.

Відповідь на відзив, заперечення та пояснення подаються у порядку, встановленому для подання відзиву.

Роз"яснити сторонам положення ч.ч.3, 4 ст.12 ЦПК України, а саме що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом, та несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Сторони та інші учасники справи подають докази у справі безпосередньо до суду. Копії доказів, що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, що їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копії іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними.

Інформація щодо справи, що розглядається, може бути отримана учасниками справи на офіційному порталі судової влади України в мережі Інтернет (веб-адреса сторінки Березанського районного суду http://court.gov.ua/fair/sud1403/)

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню окремо від рішення суду не підлягає.

Суддя:

СудБерезанський районний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення07.09.2023
Оприлюднено11.09.2023
Номер документу113320495
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: щодо усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою

Судовий реєстр по справі —469/1310/23

Ухвала від 15.04.2024

Цивільне

Березанський районний суд Миколаївської області

Гапоненко Н. О.

Ухвала від 07.09.2023

Цивільне

Березанський районний суд Миколаївської області

Гапоненко Н. О.

Ухвала від 07.09.2023

Цивільне

Березанський районний суд Миколаївської області

Гапоненко Н. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні