Ухвала
від 08.09.2023 по справі 159/5017/23
КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 159/5017/23

Провадження № 1-кп/159/534/23

КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2023 року м. Ковель

Ковельський міськрайонний суд Волинської області суд під головуванням

судді ОСОБА_1

за участю секретаря ОСОБА_2

прокурора ОСОБА_3

обвинуваченого ОСОБА_4

захисника ОСОБА_5

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні в залі суду в місті Ковелі клопотання прокурора про звільнення від кримінальної відповідальності

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Луцька Волинської області, громадянина України, одруженого, з вищою освітою, працюючого директором ТОВ «Волиньдорресурс», проживає за адресою: АДРЕСА_1 , не судимого

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 (кримінальне провадження, внесене в Єдиний реєстр досудових розслідувань 14.06.2023 за № 72023020000000041),

в с т а н о в и в :

ОСОБА_4 обвинувачується у тому, що згідно наказу ТОВ «Волиньдорресурс» (код ЄДРПОУ 43976639) № 2-ОД від 08.04.2021, прийнятий на посаду директора вказаного товариства, яке 05.02.2019 зареєстровано виконавчим комітетом Ковельської міської ради, про що свідчить запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 1001971020000002656, за юридичною адресою: Волинська область, Ковельський район, с. Зелена, вул. Люблинецька, 10 та знаходилось на податковому обліку у Ковельській ДПІ ГУ ДПС у Волинській області. Також встановлено, що станом на 01.01.2023 ТОВ «Волиньдорресурс» у зв`язку з збільшенням об`ємів оборотних активів переведено на податковий облік до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків. Разом з тим, отримано відомості про те, що ТОВ «Волиньдорресурс» з 20.07.2023 змінено юридичну адресу на Волинська область, м. Ковель, вул. Володимирська, 158.

Відповідно до Статуту ТОВ «Волиньдорресурс», посадової інструкції підприємства, вимог законодавства України, зокрема: Конституції України, Податкового кодексу України, Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», ОСОБА_4 , як директор та головний бухгалтер ТОВ «Волиньдорресурс» в одній особі, здійснював організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції.

Таким чином, обіймаючи посаду директора ТОВ «Волиньдорресурс», являючись службовою особою юридичної особи - платника податків, ОСОБА_4 згідно зі Статутом та посадовою інструкцією підприємства та вимогами діючого законодавства повинен був дотримуватись наступних вимог чинного законодавства:

- ст. 67 Конституції України: сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом;

- п. 16.1.4 ст. 16 Податкового кодексу України: сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом;

- п. 36.5 ст. 36 Податкового кодексу України: нести відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку;

- ст. 49 Податкового кодексу України: подавати податкову декларацію за звітний період в установлені строки щодо кожного окремого податку, платником якого він є.

Крім того, ОСОБА_4 , будучи директором ТОВ «Волиньдорресурс», здійснюючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, зобов`язаний був керуватись:

- п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010

року № 2755-VI із змінами та доповненнями, яким передбачено принципи

загальності оподаткування, коли кожна особа зобов`язана сплачувати

встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та

збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу;

- п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, яким

визначено, що грошове зобов`язання платника податків сума коштів, яку

платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний

рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за

сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну

(фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою, (п. 54.1 ст. 54 Податкового кодексу України);

- п.п. 16.1.2 п.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, яким визначено обов`язок вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів;

- п.п. 16.1.3 п.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, яким визначено, обов`язок подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів;

- п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України, яким передбачено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи;

- п. 36.3 ст. 36 Податкового кодексу України, яким визначено, що податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом;

- п. 37.2 ст. 37 Податкового кодексу України, яким визначено, що податковий обов`язок виникає у платника податку з моменту настання обставин, з якими цей Кодекс та закони з питань митної справи пов`язує сплату ним податку;

*п. 38.1 ст. 38 Податкового кодексу України, яким визначено, що виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк;

*п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу України, яким визначено, що податкова декларація, розрахунок, звіт (далі - податкова декларація) документ, що подаються платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючим органам у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата грошового зобов`язання, у тому числі податкового зобов`язання або відображаються обсяги операції (операцій), доходів (прибутків), щодо яких податковим та митним законодавством передбачено звільнення платника податку від обов`язку нарахування і сплати податку і збору, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку, а також: суми нарахованого єдиного внеску;

*п. 47.1 ст. 47 Податкового кодексу України, яким визначено, що відповідальність за неподання, порушення порядку заповнення документів податкової звітності, порушення строків їх подання контролюючим органам, недостовірність інформації, наведеної у зазначених документах, несуть: п.п. 47.1.1. юридичні особи, резиденти або нерезиденти України, які відповідно до цього Кодексу визначені платниками податків, а також їх посадові особи;

- п. 48.5 ст. 48 Податкового кодексу України, яким визначено, що

податкова декларація повинна бути підписана:

- п.п. 48.5.1. керівником платника податків або уповноваженою особою, а також: особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником;

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ кваліфікованого електронного підпису чи печатки платника податку;

- п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, яким визначено, що

податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються

за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює;

- п.п. 49.18.6. календарному року для платників податку на прибуток (у тому числі платників частини чистого прибутку (доходу), для податкової декларації (у тому числі розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку), яка розраховується наростаючим підсумком за рік, - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;

*п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, яким визначено, що платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом;

*п. 87.1 ст. 87 Податкового кодексу України, яким визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також: суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Разом з тим, перебуваючи на посаді директора та головного бухгалтера ТОВ «Волиньдорресурс» в одній особі, ОСОБА_4 , будучи відповідальним за виконання товариством фінансових обов`язків перед державним бюджетом та достовірно обізнаним про істинні результати фінансово-господарської діяльності товариства, володіючи інформацією про обігові кошти по розрахунковим рахункам товариства, діючи умисно, з корисливих мотивів, в порушення вимог та положень п.п. 16.1.2 - п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16, п.36.1 - п.36.5 ст.36, п.37.2 ст.37, п.38.1 ст.38, п.49.1, п.49.2, п.п.49.18.6 п.49.18 ст.49, п. 57.1 ст. 57, пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України № 2755-ІУ від 02.12.2010 року (зі змінами та доповненнями), невірно визначивши напрямок витрат товариства, а саме - прийнявши рішення про несплату першочергових платежів (податок на прибуток підприємства) в березні 2022 року, умисно ухилився від сплати вказаного податку в сумі 20 341 218,0 грн, що призвело до фактичного ненадходження в бюджет коштів на загальну суму 20341218,00 грн, яка більше, ніж в сім тисяч разів перевищує встановлений законодавством неоподатковуваний мінімум доходів громадян і є особливо великим розміром.

Так, станом на 01.03.2022 директор та головний бухгалтер ТОВ «Волиньдорресурс» в одній особі ОСОБА_4 , перебуваючи на той момент в офісі товариства за адресою: Волинська область, Ковельський район, с.Зелена, вул. Люблинецька, 10 не виконав покладений на нього обов`язок щодо складання та подання контролюючому органу Ковельській ДПІ ГУ ДПС у Волинській області (адреса: м. Ковель, вул. Чубинського, 1) податкової декларації з податку на прибуток підприємства ТОВ «Волиньдорресурс» за 2021 рік (річна), що в свою чергу призвело в подальшому до несплати протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації, податку на прибуток підприємства за 2021 рік.

Тобто, ОСОБА_4 , знаходячись за місцем роботи: Волинська область Ковельський район, с. Зелена, вул. Люблинецька, 10 та перебуваючи на посаді директора ТОВ «Волиньдорресурс», виконуючи на підприємстві організаційно-розпорядчі та адмінісгративно-господарські функції, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки у вигляді недекларування та несплати податків у визначений законом строк, та бажаючи їх настання, будучи обізнаним про фінансовий стан підприємства, маючи на розрахункових рахунках ТОВ «Волиньдорресурс» достатньо грошових коштів для сплати податків, зборів та інших обов`язкових платежів, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, діючи умисно, з корисливих мотивів, невірно визначивши напрямок витрат товариства, в березні 2022 року при наявній можливості товариством задекларувати та сплатити податок на прибуток, не вчинив жодних дій щодо складання податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2021 рік (річна) ТОВ «Волиньдорресурс» до 01.03.2022 та подання її до Ковельської ДНІ ГУ ДПС у Волинській області.

Вказане суспільно небезпечне діяння, як директора та головного бухгалтера ТОВ «Волиньдорресурс» в одній особі ОСОБА_4 тривали до 04.08.2023, оскільки у вказаний день, знаходячись за місцем роботи: Волинська область, м. Ковель, вул. Володимирська, 158, та дізнавши 31.07.2023 про наявність кримінального провадження № 72023020000000041 від 14.06.2023 за фактом умисного ухилення від сплати податків ТОВ «Волиньдорресурс» (отримав повістку про виклик), склав податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2021 рік (річна) ТОВ «Волиньдорресурс» та шляхом підписання електронним ключем для подачі звітності, з використанням засобів електронного зв`язку, подав її до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, оскільки з 01.01.2023 року був знятий з обліку в Ковельській ДНІ ГУ ДПС у Волинській області та переведений на облік до вищевказаного податкового органу. В податковій декларації з податку на прибуток підприємства за 2021 рік (річна) ТОВ «Волиньдорресурс» ОСОБА_4 задекларував до сплати податок на прибуток підприємства в сумі 20 341 218,0 гривень.

Вищезазначені дії ОСОБА_4 призвели до того, що ТОВ «Волиньдорресурс» до 01 березня 2022 року не задекларовано та у подальшому не сплачено до державного бюджету податок на прибуток підприємства, чим державі завдано збитки в сумі 20341218,0 гривень.

Таким чином, ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді директора, виконуючи обов`язки директора та головного бухгалтера ТОВ «Волиньдорресурс», будучи службовою особою підприємства, реалізовуючи свій умисел, спрямований на ухилення від сплати податків, що входять в систему оподаткування, діючи умисно, з корисливих мотивів, в інтересах ТОВ «Волиньдорресурс», завідомо усвідомлюючи неправомірність своїх дій та їх наслідки, у березні 2022 року, в порушення вимог п.п.16.1.2 -п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.36.1 - п.36.5 ст.36, п.37.2 ст.37, п.38.1 ст.38, п.49.1, п.49.2, п.п.49.18.6 п.49.18 ст.49, п. 57.1 ст. 57, пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України № 2755-ІУ від 02.12.2010 року (зі змінами та доповненнями) ухилився від сплати податку на прибуток підприємства, що спричинило фактичне ненадходження до бюджету коштів на загальну суму 20341218,00 грн.

Таким чином, своїми умисними діями, які виразилися в умисному ухиленні від сплати податків, що входять в систему оподаткування, введених у встановленому законом порядку, вчиненими службовою особою підприємства, незалежно від форм власності, що призвело до фактичного ненадходження до бюджету коштів в особливо великих розмірах, ОСОБА_4 вчинив кримінальне правопорушення, передбачене ч.3 ст.212 КК України.

Прокурор заявив клопотання про закриття кримінального провадження та звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності, на підставі ч.4 ст.212 КК України.

Обвинувачений та захисник клопотання підтримали та просили звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за вчинення злочину, передбаченого ч.3 ст.212 КК України, на підставі ч.4 ст.212 України.

Клопотання слід задовольнити.

Відповідно до ст.44 КК України, особа, яка вчинила кримінальне правопорушення, звільняється від кримінальної відповідальності у випадках передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч.4 ст.212 КК України, особа, яка вчинила діяння, передбачені частинами першою, другою цієї статті, або діяння, передбачені частиною третьою (якщо вони призвели до фактичного ненадходження до бюджетів чи державних цільових фондів коштів в особливо великих розмірах) цієї статті, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо до притягнення її до кримінальної відповідальності сплачено податки, збори (обов`язкові платежі), а також відшкодовано шкоду, завдану державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня).

Враховуючи, що до притягнення ОСОБА_4 до кримінальної відповідальності сплачені податки, збори (обов`язкові платежі), а також відшкодовано шкоду, завдану державі їх несвоєчасною сплатою (фінансові санкції, пеня), його слід звільнити від кримінальної відповідальності, передбаченої ч.3 ст.212 КК України, і закрити провадження у справі.

Керуючись ст.288 КПК України, суд

У Х В А Л И В :

Звільнити ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України, на підставі ч.4 ст.212 КПК України.

Кримінальне провадження, внесене в Єдиний реєстр досудових розслідувань за № 72023020000000041 від 14.06.2023, про обвинувачення ОСОБА_4 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 КК України, закрити.

Стягнути з ОСОБА_4 процесуальні витрати за проведення експертиз в сумі 14338 (чотирнадцять тисяч триста тридцять вісім) гривень 80 копійок.

Ухвала може бути оскаржена до Волинського апеляційного суду через Ковельський міськрайонний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом семи днів з дня її оголошення.

Головуючий:ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення08.09.2023
Оприлюднено11.09.2023
Номер документу113323473
СудочинствоКримінальне
Сутьзвільнення від кримінальної відповідальності ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Луцька Волинської області, громадянина України, одруженого, з вищою освітою, працюючого директором ТОВ «Волиньдорресурс», проживає за адресою: АДРЕСА_1 , не судимого у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.212 (кримінальне провадження, внесене в Єдиний реєстр досудових розслідувань 14.06.2023 за № 72023020000000041

Судовий реєстр по справі —159/5017/23

Ухвала від 08.09.2023

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Панасюк С. Л.

Ухвала від 05.09.2023

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Панасюк С. Л.

Ухвала від 05.09.2023

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Панасюк С. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні