Справа № 752/10905/23
Провадження № 2-р/752/25/23
У Х В А Л А
Іменем України
08 вересня 2023 року місто Київ
Голосіївський районний суд м. Києва у складі:
головуючого судді Ольшевської І.О.,
за участю секретаря судових засідань Стороженко С.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву управління (Центр) надання адміністративних послуг Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації про роз`яснення судового рішення, ухваленого судом 08 серпня 2023 року за результатом розгляду позовної заяви ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрімет АВК», Управління (центр) надання адміністративних послуг Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації про звільнення з посади директора, зобов`язання виключити з реєстру запис про керівника (директора) товариства,-
ВСТАНОВИВ:
До Голосіївського районного суду м. Києва надійшла заява представника управління (Центр) надання адміністративних послуг Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації про роз`яснення судового рішення, за результатом розгляду якої представник просить роз`яснити пункт 4 резолютивної частини рішення від 08.08.2023 року по справі 752/10905/23, при цьому врахувати пояснення щодо неможливості виконання пункту 4 резолютивної частини рішення від 08.08.2023 року в частині, що стосується зобов`язання Управління (Центру) надання адміністративних послуг Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) відомості про керівника (директора), у зв`язку із відсутністю повноважень щодо внесення відомостей до ЄДР.
Вивчивши заяву та додатково перевіривши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
08 серпня 2023 року за результатом розгляду позову ОСОБА_1 судом ухвалено рішення відповідно до якого:
1. Позов ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрімет АВК», Управління (центр) надання адміністративних послуг Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації про звільнення з посади директора, зобов`язання виключити з реєстру запис про керівника (директора) товариства задовольнити частково.
2. Визнати ОСОБА_1 таким, що звільнений з посади директора Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРІМЕТ АВК» з 14 листопада 2005 року на підставі ст. 36 КЗпП України.
3. У задоволенні частини позову ОСОБА_1 до Управління (центр) надання адміністративних послуг Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації, вдмовити.
4. Визначити наступний порядок виконання рішення:
після набрання цим рішенням законної сили направити його до Управління (центр) надання адміністративних послуг Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації для виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про керівника (директора) Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрімет АВК» Заріцького Олександра Ігоровича у зв`язку із його звільненням з посади директора 14 листопада 2005 року шляхом проведення реєстраційної дії за судовим рішенням.
Заявник, звертаючись до суду із заявою про роз`яснення рішення, просить суд роз`яснити пункт 4 наведеного рішення суду, мотивуючи подану заяву тим, що у структурі Управління (центр) надання адміністративних послуг Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації відсутні державні реєстратори, а тому виконання рішення в даній частині неможливе, при цьому заявник наголошує, що загалом у задоволенні вимог до ЦНАП судом було відмовлено.
Отже, відповідно до п. 1 ст. 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду щодо: зобов`язання вчинення реєстраційних дій.
Відповідно до підпункту 3 п. 3 ст. 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» суб`єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення: проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.
Відповідно до ст. 12 ЗУ «Про адміністративні послуги» Центр надання адміністративних послуг - це постійно діючий робочий орган або виконавчий орган (структурний підрозділ) органу місцевого самоврядування або місцевої державної адміністрації, що зазначені у частині другій цієї статті, в якому надаються адміністративні послуги згідно з переліком, визначеним відповідно до цього Закону. У центрах надання адміністративних послуг послуги надаються адміністратором центру, у тому числі шляхом його взаємодії з суб`єктами надання адміністративних послуг. У виняткових випадках (якщо послуги у центрах надання адміністративних послуг не можуть бути надані адміністратором або таке їх надання є значно гіршим для інтересів суб`єктів звернення та/або публічних інтересів) окремі адміністративні послуги можуть надаватися через центр надання адміністративних послуг посадовими особами суб`єктів надання адміністративних послуг на підставі узгоджених рішень з органом, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг. Центр надання адміністративних послуг, утворений як постійно діючий робочий орган, забезпечує надання адміністративних послуг суб`єктам звернення із залученням до його роботи посадових осіб окремих виконавчих органів (структурних підрозділів) органу, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг. Перелік адміністративних послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг, визначається органом, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг.
Відповідно до Рішення Київської міської Ради «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 28 липня 2016 року № 861/861 «Про визначення переліків адміністративних послуг, які надаються через центри надання адміністративних послуг в місті Києві» КМР визначила Перелік адміністративних послуг, які надаються через Департамент (Центр) надання адміністративних послуг виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та управління (центри) надання адміністративних послуг районних в місті Києві державних адміністрацій, згідно з додатком.
Відповідно додатку до згаданого рішення КМР Департамент (Центр) надання адміністративних послуг виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та управління (центри) надання адміністративних послуг районних в місті Києві державних адміністрацій надає адміністративні послуги, зокрема: № п/п 2 - Державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу (крім громадського формування та релігійної організації), що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи (крім громадського формування та релігійної організації) на підставі ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
Отже, ухваленим Голосіївський районним судом м. Києва від 08.08.2023 рішенням встановлено порядок його виконання, тобто дане рішення є підставою для реєстратора виключити з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відомості про Заріцького Олександра Ігоровича як директора Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрімет АВК».
Відповідно до розділу ІІІ Наказу Міністерства юстиції України, 09.02.2016 № 359/5 «Про затвердження Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи» державна реєстрація може проводитись за заявою заявника шляхом звернення до фронт-офісів, що забезпечують прийняття та видачу відповідно до цього Порядку документів під час державної реєстрації.
У разі подання документів для державної реєстрації до фронт-офісу уповноважена особа такого фронт-офісу здійснює усі дії щодо прийняття та видачі документів для державної реєстрації, передбачені цим Порядком, та здійснення яких покладається на державного реєстратора, уповноважену особу суб`єкта державної реєстрації відповідно до цього Порядку.
Зареєстрована заява та скановані копії документів для державної реєстрації, що долучені до такої заяви, за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру передаються уповноваженою особою фронт-офісу на розгляд суб`єкту державної реєстрації. У межах міста Києва заяви можуть передаватися до будь-якої районної у місті Києві державної адміністрації.
Отже, очевидно, що управління (Центр) надання адміністративних послуг Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації не є суб`єктом державної реєстрації, але в силу положень закону зобов`язане вчинити всі адміністративні дії, які забезпечать проведення державної реєстрації за зверненням заявника, або в даному випадку на підставі рішення суду.
Разом із тим, суд зазначає про відсутність «колізії», на яку посилається заявник, оскільки в задоволенні позовних вимог до Управління дійсно було відмовлено, через відсутність порушення з боку Управління прав позивача, при цьому вказане не виключає можливість застосувати судом положення ст. 267 ЦПК України та встановити порядок виконання згаданого рішення суду, який відноситься до повноважень Управління з метою ефективного поновлення порушених прав позивача.
Відповідно до ст. 271 ЦПК України за заявою учасників справи, державного виконавця, приватного виконавця суд роз`яснює судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення. Подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо судове рішення ще не виконане або не закінчився строк, протягом якого рішення може бути пред`явлене до примусового виконання. Суд розглядає заяву про роз`яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може викликати учасників справи, державного чи приватного виконавця в судове засідання. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розглядові заяви про роз`яснення рішення. Про роз`яснення або відмову у роз`ясненні судового рішення суд постановляє ухвалу, яку може бути оскаржено.
Зі змісту зазначеної процесуальної норми вбачається, що незрозумілим є судове рішення, в якому припускається декілька варіантів тлумачення. Підставою для роз`яснення судового рішення є утруднення чи неможливість його виконання.
Отже, суд приходить до висновку, що рішення Голосіївського районного суду від 08.08.2023 року є зрозумілим, виключає багатозначність його тлумачення, а порядок його виконання в частині проведення державної реєстрації встановлений нормативними актами, які регулюють відносини у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, який має виконуватись суб`єктами державної реєстрації та адміністраторами, яким є, зокрема, і Управління (центр) надання адміністративних послуг Голосіївської районної в місті Києві.
Між тим, з метою захисту прав ОСОБА_1 , суд зазначає, що рішення суду від 08.08.2023р., ухвалене за його позовом, є підставою для внесення змін буд-яким державним реєстратором, який визначений у ст. 6 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
Керуючись ст.ст. 258, 260, 261, 271, 353, 354, ЦПК України, суд, -
УХВАЛИВ:
1. Заяву управління (Центр) надання адміністративних послуг Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації про роз`яснення судового рішення, ухваленого судом 08 серпня 2023 року за результатом розгляду позовної заяви ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрімет АВК», Управління (центр) надання адміністративних послуг Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації про звільнення з посади директора, зобов`язання виключити з реєстру запис про керівника (директора) товариства, залишити без задоволення.
2. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
3. Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду або через Голосіївський районний суд міста Києва протягом 15-ти днів з дня її складення відповідно до вимог, встановлених статтями 353-356 ЦПК України.
Суддя І.О. Ольшевська
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2023 |
Оприлюднено | 11.09.2023 |
Номер документу | 113325592 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Заява про роз’яснення судового рішення |
Цивільне
Голосіївський районний суд міста Києва
Ольшевська І. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні