ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про повернення позовної заяви
"08" вересня 2023 р. справа № 300/5460/23
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Чуприна О.В., розглянувши матеріали адміністративного позову Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Приватного підприємства "Калуське" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в загальному розмірі 21 253,86 гривень, -
В С Т А Н О В И В:
Івано-Франківське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (надалі по тексту також - позивач) 15.08.2023 звернулося до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Калуське" (надалі по тексту також - відповідач) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в загальному розмірі 21 253,86 гривень.
Ухвалою суду від 21.08.2023 позовну заяву залишено без руху у зв`язку з невідповідністю вимогам статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України та надано позивачу семиденний строк з дня отримання копії ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення її недоліків.
31.08.2023 через канцелярію суду надійшла заява Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю від 31.08.2023 за №05.1-208/1464 про відстрочення сплати судового збору за подання цього позову до суду. Вказана заява мотивована тим, що 30.08.2023 позивач сформував заявку для сплати судового збору та направив в органи державного Казначейства України, однак такі кошти на рахунок Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю не зараховані у зв`язку із затримкою, пов`язаною із введенням воєнного стану.
Суд, дослідивши заяву за №05.1-208/1464 від 31.08.2023 та матеріали адміністративного позову, відповідні норми Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України та Закону України «Про судовий збір» зазначає таке.
Згідно з частинами першою та другою статті 132 КАС України, судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Виходячи із змісту частини другої статті 132 КАС України, суд повинен керуватися приписами спеціального закону при визначенні можливості зменшення, звільнення, розстрочення чи відстрочення сплати судового збору.
Так, правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України «Про судовий збір».
Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Статтею 8 Закону України «Про судовий збір» врегульовано питання відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати.
Так, згідно із частиною першою статті 8 Закону України «Про судовий збір», враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або
2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Також, відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про судовий збір», суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Виходячи із вказаних приписів статті 8 Закону України «Про судовий збір» суд наділений правом вирішувати питання щодо звільнення від сплати судового збору, зменшення його розміру, відстрочення чи розстрочення сплати такого збору виключно по відношенню до фізичних осіб, а не юридичної, якою є позивач в цій адміністративній справі, а також в окремих категоріях спорів, пов`язаних із захистом соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодуванням шкоди здоров`ю, що не відповідає предмету позовної заяви в даній адміністративній справі.
Також суд зазначає, що позивач звертається до адміністративного суду не з метою захисту свого порушеного права, а як суб`єкт владних повноважень, реалізуючи таким чином свої владні та управлінські функції, які передбачені відповідними нормами законодавства України.
З огляду на вищенаведене в суду відсутні правові підстави, які б надали можливість відстрочити Івано-Франківському обласному відділенні Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю сплату судового збору за позовною заявою до Приватного підприємства "Калуське".
Ухвала суду про залишення позовної заяви без руху 29.08.2023 наручно отримана представником позивача, що засвідчується особистим підписом на розписці про отримання судового рішення, наявного в матеріалах справи.
В силу вимог пункту 1 частини 6 статті 251 КАС України днем вручення судового рішення є день вручення судового рішення під розписку.
Вимоги ухвали суду у встановлений семиденний строк з дня вручення коментованої ухвали позивачем не виконані, в тому числі станом на 08.09.2023 (10 днів з дня отримання ухвали наручно).
За змістом пункту 1 частини 4 статті 169 КАС України, позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Беручи до уваги наведене, у зв`язку із неналежним виконанням позивачем ухвали суду від 21.08.2023, суд прийшов до висновку щодо необхідності повернення адміністративного позову.
Керуючись статтями 169, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
У Х В А Л И В:
В задоволенні заяви Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю від 31.08.2023 за №05.1-208/1464 про відстрочення сплати судового збору, - відмовити.
Позовну заяву Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Приватного підприємства "Калуське" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в загальному розмірі 21 253,86 гривень, - повернути позивачу з усіма доданими до неї матеріалами.
Роз`яснити заявнику, що за змістом частини 8 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала може бути оскарженою в апеляційному порядку.
Відповідно до статей 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Якщо справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Апеляційні скарги подаються учасниками справи безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2023 |
Оприлюднено | 11.09.2023 |
Номер документу | 113328484 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них зайнятості осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні