ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
08.09.2023Справа № 910/9900/23
Господарський суд міста Києва у складі судді Людмили ШКУРДОВОЇ, розглянувши матеріали справи № 910/9900/23
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДСВ Логістика» (03134, м. Київ, вул. Сім`ї Сосніних, буд. 7, літера «Д»)
до Приватного підприємства «М.А.М.А ЮА» (01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, буд. 44)
про стягнення 223495,20 грн
Без виклику представників сторін
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ДСВ Логістика» звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Приватного підприємства «М.А.М.А ЮА» про стягнення 223495,20 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач в порушення умов укладеного з позивачем договору № GC-018896 на транспортно-експедиторське обслуговування від 08.08.2022 свої зобов`язання щодо своєчасної та повної оплати за надані послуги з організації та забезпечення перевезення не виконав, внаслідок чого у нього виникла заборгованість у сумі 152617,24 грн. Враховуючи неналежне виконання відповідачем грошового зобов`язання позивач відповідно до ст. 625 ЦК України нарахував та просить стягнути 3375,15 грн інфляційних втрат, 1229,30 грн 3% річних, а також 20488,34 грн пені та 45785,17 грн штрафу на підставі п. 5.22 договору.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 29.06.2023 р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.
Про стан розгляду справи № 910/9900/23 сторони були повідомлені відповідно до приписів ст. 120 Господарського процесуального кодексу України.
Відповідач у строк, встановлений частиною 1 статті 251 ГПК України, не подав до суду відзив на позов, а тому суд вважає, що справа може бути розглянута за наявними у ній документами відповідно до частини 9 статті 165 ГПК України.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд м. Києва
ВСТАНОВИВ:
08.09.2022 між Товариством з обмеженою відповідальністю «ДСВ Логістика» (експедитор) та Приватним підприємством «М.А.М.А ЮА» (замовник) укладено договір № GC-018896 на транспортно-експедиторське обслуговування.
Відповідно до п. 1.1. Договору Експедитор за оплату та за рахунок Замовника надає Замовникові комплекс послуг з організації та забезпечення перевезення імпортних, експортних, транзитних вантажів Замовника від місця, зазначеного Замовником, до місця призначення різними видами транспорту за обумовленим маршрутом.
Згідно з п. 1.4. Договору асортимент, кількість/обсяг вантажів, маршрут перевезення, способи транспортування та види транспорту, перевалки, зберігання, їх особливі умови, що вимагають більш докладної регламентації, умови фрахтування (букінгу), необхідність стафірування/розстафірування, а також спосіб доставки вантажів до місця призначення можуть обговорюватися сторонами в письмових інструкціях Замовника/Заявках або в додаткових угодах, які є невід`ємними частинами цього договору.
Відповідно до п. 4.2. Договору перелік і вартість послуг, а також ставки/розміри витрат Експедитора, що пов`язані з наданням послуг та підлягають компенсації Замовником, вказуються в рахунках Експедитора. Сумою договору є сума всіх виставлених Експедитором рахунків Замовнику.
За згодою Сторін вартість та перелік послуг можуть фіксуватися також у додаткових письмових угодах (Додатках) до цього Договору, які будуть невід`ємною частиною договору.
Положеннями п. 4.3. Договору визначено, що оплата послуг проводиться Замовником протягом 3 (трьох) календарних днів з моменту виставлення рахунку Експедитором (у тому числі, за допомогою електронного зв`язку в порядку, передбаченому цим Договором) на поточний рахунок останнього.
Згідно з п. 4.4. Договору після закінчення відвантаження партії вантажу та належного оформлення документів приймання-передачі, перевізних документів і актів на виконані додаткові послуги, Експедитором складається Акт прийому-передачі наданих послуг, що є фактом підтвердження, виконання послуг, їх кількості та вартості.
Пунктом 4.5. Договору вказано, що зазначені вище Акти прийому-передачі надання послуг, можуть передаватися Експедитором Замовнику або його представнику особисто під підпис або факсом, електронною поштою, за узгодженням Сторін, із зазначенням на документах ПІБ і посади представника Замовника, який отримав документи, або бути відправлені з використанням поштового зв`язку. У разі якщо Акти були відправлені Замовнику поштою, датою вручення вважається дата отримання, зазначена на поштовому повідомленні. Замовник підписує Акт прийому-передачі наданих послуг, передає його Експедитору протягом 3 (трьох) календарних днів з моменту його отримання. У разі незгоди Замовника з Актом прийому-передачі наданих послуг, останній зобов`язаний надати Експедитору обґрунтовані заперечення в такий самий термін. У разі не підписання або не повернення Акту та відсутності обґрунтованих заперечень у зазначений в цьому пункті договору термін, Акт вважається підписаним Замовником, а відповідні послуги вважаються належним чином наданими Експедитором і прийнятими Замовником.
20.01.2023 на виконання умов договору відповідачем та позивачем було погоджено Заявку на організацію авіаційного перевезення №SKBP0004796, №KBP0004797, №КВР0004798, за умовами якої відповідач доручив позивачу здійснити перевезення вантажу загальною масою 261,2 кг за маршрутом Київ - аеропорт Катовіце - аеропорт Нью-Йорк - Hildside.
Вантажовідправниками вказано: відправник 1 - "PUGACH COMPANY" Limited liability company; відправник 2 - Private Company M.A.M.A UA; відправник 3 - Individual Horetska Mariia.
Вантажоотримувач - Altamal, LLC, Hillside, New Jersey, USA.
Погоджена вартість послуг включає:
- автомобільна доставка окремим авто (Івано-Франківськ - Катовіце) - 750 євро + 50 (простій);
- термінальні платежі в аеропорту + авіаційний фрахт (аеропорт-аеропорт) KTW-JFK: 5,31 USD/kg + 145 USD;
- локальні платежі в США - 855 USD (без митного оформлення на імпорт та сплати митних платежів);
- сплата податків та мита: №КВР0004797 - 1039,45 USD; №SKBP0004797 - 1233,86 USD; №КВР0004798 - 536,47 USD.
Перевезення вантажу підтверджується Міжнародними товарно-транспортними накладними (CMR) №0901233 (вантажовідправник - "PUGACH COMPANY" Limited liability company), №0901231 (вантажовідправник - M.A.M.A UA); №0901232 (вантажовідправник - Individual Horetska Mariia) - автоперевезення до пункту Катовіце (Польща), перевізник - ФОП Воробець А.Ю., з яких вбачається, що вантаж отримано в пункті призначення 12.01.2023.
Також перевезення вантажу підтверджується документами перевізника, а саме: заявкою №DSV0000218100 від 06.01.2023, укладеною між ТОВ «ДСВ Логістика» як експедитором та ФОП Воробець А.Ю. як перевізником, а також актом здачі-приймання робіт (надання послуг) №16 від 12.01.2023.
Крім того, перевезення вантажу підтверджується Авіанакладною (Air Waybill) №020-20117064 та авіатранспортними накладними (авіаконосаменти) (House Air Waybill) - до аеропорту Кенеді, Нью-Йорк: №КВР0004796 (вантажовідправник - "PUGACH COMPANY" Limited liability company); №КВР0004798 (вантажовідправник - M.A.M.A UA); №КВР0004797 (вантажовідправник - Horetska M.V. IE).
Позивачем направлено відповідачу рахунки на оплату від 25.01.2023 на загальну суму 102749,72 гpн, а саме:
- № UA00071686 на суму 38011,23 грн. (із розрахунку 1039,45 доларів США за офіційним курсом НБУ станом на дату рахунку, що становив 36,5686 грн. за 1 долар США: 1039,45 х 36,5686 = 38011,23 грн.);
- № UA00071688 на суму 45120,54 грн. (із розрахунку 1233,86 доларів США за офіційним курсом НБУ станом на дату рахунку, що становив 36,5686 грн. за 1 долар США: 1233,86 х 36,5686 = 45120,53 грн.);
- № UA00071690 на суму 19617,95 грн. (із розрахунку 536,47 доларів США за офіційним курсом НБУ станом на дату рахунку, що становив 36,5686 грн. за 1 долар США: 536,47 x 36,5686 19617,95 гpн.).
Разом із рахунками відповідачу було направлено акти здачі-приймання робіт (надання послуг) від 25.01.2023: №569 на суму 38011,23 грн.; №957 на суму 45120,54 грн.; №962 на суму 19617,95 грн.
Направлення рахунків та актів здачі-приймання робіт (надання послуг) на адресу відповідача підтверджується експрес-накладною ТОВ «Нова пошта» №20400317258734 від 02.02.2023, які отримані відповідачем отримано 05.02.2023, що підтверджується роздруківкою відстеження пересилання за трекінг-номером 20400317258734.
До позову додано не підписані зі сторони відповідача Акти здачі-приймання робіт (надання послуг) від 25.01.2023, водночас незгоди відповідача з Актами прийому-передачі наданих послуг матеріали справи не містять, відтак Акти здачі-приймання робіт (надання послуг) від 25.01.2023 вважаються підписаними відповідачем, а надані позивачем послуги прийнятими відповідно до п. 4.5 договору.
За надані позивачем послуги за Заявкою №КВР0004796, №KBP0004797, №KBP0004798 від 20.01.2023 відповідач не розрахувався, у зв`язку з чим заборгованість відповідача за Заявкою №КВР0004796, №KBP0004797, №KBP0004798 від 20.01.2023 становить 102749,72 гpн (38011,23 грн + 45120,54 грн + 19617,95 грн).
Крім того, 28.12.2022 на виконання умов договору відповідачем та позивачем було погоджено Заявку № DSV0000107655 на організацію перевезення вантажу вагою 950 кг у міжнародному сполученні за маршрутом Німеччина, Біттерфельд-Вольфен - Бельгія, Пельт. Погоджена вартість послуг становить 1280 євро.
Перевезення вантажу підтверджується підтверджується Міжнародною товарно-транспортною накладною CMR.
Позивачем направлено відповідачу рахунок на оплату №8559 від 27.12.2022 на суму 49867,52 грн. (із розрахунку 1280 євро за офіційним курсом НБУ станом на дату виставлення рахунку, а саме 38,8432 грн. за 1 євро).
Разом із рахунком відповідачу було направлено акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №15844 від 29.12.2022.
Направлення на адресу відповідача рахунку №8559 та акту №15844 підтверджується експрес-накладною ТОВ «Нова Пошта» №20400316334023, які отримані відповідачем отримано 05.02.2023, що підтверджується роздруківкою відстеження пересилання за трекінг-номером 20400316334023.
До позову додано не підписаний зі сторони відповідача Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №15844 від 29.12.2022, водночас незгоди відповідача з Актом прийому-передачі наданих послуг матеріали справи не містять, відтак Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) вважається підписаним відповідачем, а надані позивачем послуги прийнятими відповідно до п. 4.5 договору.
За надані позивачем послуги відповідач за Заявкою №DSV0000107655 від 28.12.2022 не розрахувався, у зв`язку з чим заборгованість відповідача за Заявкою №DSV0000107655 від 28.12.2022 становить 49867,52 грн.
Таким чином, враховуючи визначений сторонами у п. 4.3 договору строк оплати послуг станом на 08.02.2023 у відповідача перед позивачем виникла заборгованість за двома заявками, а саме: 1) заявка №SKBP0004796, №KBP0004797, №КВР0004798 вiд 20.01.2023 та 2) заявка №DSV0000107655 від 28.12.2022, яка загалом становить 152617,24 грн (102749,72 + 49867,52).
Відповідно до ст. 526 ЦК України та ч. 1 ст. 193 ГК України зобов`язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог законодавства, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.
Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 Цивільного кодексу України).
Відповідно до ч. 1 статті 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Відповідно до ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Враховуючи те, що відповідачем не виконано зобов`язань з оплати наданих позивачем послуг за договором № GC-018896 на транспортно-експедиторське обслуговування від 08.08.2022, наявність заборгованості в розмірі 152617,24 грн. підтверджено матеріалами справи та відповідачем не спростовано, то вимога про стягнення з відповідача 152617,24 грн. заборгованості підлягає задоволенню.
Також позивачем нараховано відповідачу 1229,30 грн 3% річних та 3375,15 грн інфляційних втрат.
Згідно з ч. 2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Суд, перевіривши розрахунок 3% річних та інфляційних втрат, встановив, що вказані розрахунки є вірними, у зв`язку з чим вимоги позивача про стягнення з відповідача 1229,30 грн 3% річних та 3375,15 грн інфляційних втрат підлягають задоволенню у заявленому позивачем розмірі.
Також позивачем згідно з п. 5.22 договору нараховано відповідачеві 45785,17 грн штрафу та 20488,34 грн пені.
Пунктом 5.22 договору сторони погодили, що за несвоєчасну оплату послуг Експедитора, Замовник сплачує Експедитору пеню у розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми заборгованості за весь період прострочення без обмеження в шість місяців та штраф у розмірі 30% від суми заборгованості за користування цими коштами.
Згідно зі ст. 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.
Перевіривши здійснені позивачем розрахунки заявлених до стягнення сум пені та штрафу, суд встановив, що вказані розрахунки є вірними, у зв`язку з чим вимоги позивача про стягнення з відповідача 45785,17 грн штрафу та 20488,34 грн пені підлягають задоволенню у заявленому позивачем розмірі.
Таким чином, позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст. ст. 74, 76-80, 129, 236 - 240 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства «М.А.М.А ЮА» (01030, м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, буд. 44, код 35256581) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДСВ Логістика» (03134, м. Київ, вул. Сім`ї Сосніних, буд. 7, літера «Д», код 38857571) 152617 (сто п`ятдесят дві тисячі шістсот сімнадцять) грн 24 коп. боргу, 1229 (одну тисячу двісті двадцять дев`ять) грн 30 коп. 3% річних, 3375 (три тисячі триста сімдесят п`ять) грн 15 коп. інфляційних втрат, 20488 (двадцять тисяч чотириста вісімдесят вісім) грн 34 коп. пені, 45785 (сорок п`ять тисяч сімсот вісімдесят п`ять) грн 17 коп. штрафу та 3352 (три тисячі триста п`ятдесят дві) грн. 43 коп. витрат зі сплати судового збору.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили через 20 днів з моменту виготовлення повного тексту рішення в разі не оскарження його в установленому порядку. Рішення може бути оскаржене в 20-денний строк до Північного апеляційного господарського суду.
Суддя Людмила ШКУРДОВА
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2023 |
Оприлюднено | 11.09.2023 |
Номер документу | 113335027 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Шкурдова Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні