Справа № 502/1753/23
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 вересня 2023 року м. Кілія
Суддя Кілійського районного суду Одеської області Маслеников О.А.
за участю :
прокурора Ізмаїльської окружної прокуратури - Бараболі А.І.
особи, яка притягається до адміністративної відповідальності -
ОСОБА_1
розглянувши матеріали адміністративної справи, яка надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Шевченкове Кілійського району Одеської області, громадянина України, начальника Кілійського міжрайонного управління водного господарства Державного агентства водних ресурсів України, проживаючого та зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , якому роз`яснені права, передбачені ст. 268 КУпАП,
зач. 2 ст. 172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
В С Т А Н О В И В:
Згідно протоколу № 1644/2023 про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, складеного старшим оперуповноваженим 6-го відділу (протидії корупції) управління стратегічних розслідувань в Одеській області департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України майором поліції Яковлєвим Ігорем Володимировичем, - ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді начальника Кілійського міжрайонного управління водного господарства Державного агентства водних ресурсів України, будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», порушив встановленні п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» обмеження щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, а саме входить до складу засновників фермерського господарства « ОСОБА_2 », чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією відповідальність за яке передбачена ч.2 ст. 172-4КУпАП.
Відповідно до положень затверджених наказом Державного агентства меліорації та рибного господарства України № 463 від 30.12.2022 р., Кілійське міжрайонне управління водного господарства є державною бюджетною неприбутковою організацією, яка утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, і належить до сфери управління Державного агентства меліорації та рибного господарства України.
Наказом Державного агентства водних ресурсів України № 222-ос від 05.08.2021 на ОСОБА_1 покладено виконання обов`язків начальника Кілійського міжрайонного управління водного господарства з 06.08.2021 року.
Наказом Державного агентства водних ресурсів України № 295-ос від 17.11.2021 р. ОСОБА_1 призначено на посаду начальника Кілійського міжрайонного управління водного господарства з 18.11.2021 року та укладено контракт № 193 від 17.11.2021 року.
Відповідно до додаткової угоди №1 до контракту від 17.11.2021 р. №193 та наказу Державного агентства меліорації та рибного господарства України № 216/СО-34-22 від 11.11.2022 р. строк дії контракту від 17.11.2021 р. №193 з ОСОБА_1 продовжено до 16.11.2023 р.
Відповідно до положення про Кілійське міжрайонне управління водного господарства та контракту № 193 від 17.11.2021 року, до функціональних обов`язків ОСОБА_1 , як начальника Кілійського управління водного господарства відноситься: очолює управління; діє без довіреності від імені управління, представляє його в установах, організаціях та підприємствах; самостійно вирішує питання діяльності управління, за винятком питань, віднесених законодавством цим Положенням до компетенції Держрибагентства; несе персональну відповідальність за виконання покладених на управління завдань, цільове використання бюджетних коштів та державного майна; розпоряджається коштами та майном управління; призначає на посаду та звільняє з посади заступника начальника управління за погодженням з Держрибагентством; призначає на посади та звільняє з посад працівників управління, формує кадровий резерв; затверджує положення про структурні підрозділи управління та зміни і доповнення до них; затверджує посадові інструкції заступника начальника управління, інших працівників управління; розподіляє обов`язки між заступником начальника управління, іншими працівниками управління та структурними підрозділами; у межах своєї компетенції видає накази та доручення, дає вказівки, обов`язкові для працівників управління та структурних підрозділів, укладає угоди (договори), видає довіреності, відкриває рахунки в органах Державної казпачейської служби України та банках України від імені управління; вирішує питання добору, підготовки та підвищення кваліфікації кадрів та інше.
Враховуючи вищевказане, виходячи із обсягів функцій ОСОБА_1 , як начальника Кілійського міжрайонного управління водного господарства, відповідно до положення та контракту, останній наділений адміністративно-господарськими та організаційно-розпорядчими функціями (обов`язками).
Таким чином, згідно п.п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», посада начальника Кілійського міжрайонного управління водного господарства ОСОБА_1 віднесена до суб`єктів на яких поширюється дія цього Закону, як на посадову та службову особу інших державних органів, яка є суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією передбаченого ст. 172-4 КУпАП та він зобов`язаний виконувати вимоги зазначені у ст. 25 Закону.
Так, згідно інформації наданої Головним управлінням Державної податкової служби в Одеській області, встановлено, що засновниками ФГ «Бабенко Л.Д.» (ЄДРПОУ 24542266) станом на 12.07.2023 року є: ОСОБА_3 , ОСОБА_2 , ОСОБА_1 та інші.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 02.08.2023 року встановлено, що ФГ «Бабенко Л.Д.» (ЄДРПОУ 24542266) зареєстровано 15.12.2003 року, має юридичну адресу: АДРЕСА_2 , та займається такими видами діяльності: 01.11.0 Вирощування зернових та технічних культур; 51.21.0 оптова торгівля зерном, насінням кормами для тварин; 01.12.0овочівництво, декоративне садівництвотавирощування продукції розсадників.
За даними інформаційних баз даних ДПС України ФГ «Бабенко Л.Д.» (ЄДРПОУ 24542266) перебуває на обліку в ГУ ДПС в Одеській області, Кілійська ДПІ, стан платника 0 - платник податків за основним місцем обліку.
За періоди 2021-2023 податкові декларації не подано, інформація про доходи за 2021-2023 роки відсутні.
Так, згідно ч. 1 ст. 1 Закону України «Про фермерське господарство» встановлено, що фермерське господарство є формою підприємницькоїдіяльності громадян які виявили бажання виробляти товарну сільськогосподарську продукцію, здійснювати їх переробку та реалізацію з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих їм у власність та/або користування.
За змістом положень ч. 2, 4 ст. 1 Закону України «Про фермерське господарство» фермерське господарство підлягає державній реєстрації як юридична особа та діє на основі установчого документа (статуту).
В установчому документі зазначаються серед іншого, порядок формування майна (складеного капіталу), органи управління, порядок прийняття ними рішень, порядок вступу до господарства та виходу з нього та інші положення, що не суперечать законодавству України. При цьому такегосподарство може бути створене громадянами України, які є родичами або членами сім`ї, відповідно до закону.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 02.08.2023 року встановлено, що засновниками ФГ « ОСОБА_2 » (ЄДРПОУ 24542266) є: ОСОБА_3 , ОСОБА_2 , ОСОБА_1 та інші.
Таким чином, ОСОБА_1 будучи одним із засновників та членів ФГ «Бабенко Л.Д.» (ЄДРПОУ 24542266) входить до вищого органу управління фермерського господарства та має повноваження.
Згідно пояснень наданих ОСОБА_1 , останній дійсно з 15.12.2003 року входить до складу правління ФГ «Бабенко Л.Д.» (ЄДРПОУ 24542266). Також він зазначив, що в період з 06.08.2021 по 01.08.2023 жодного доходу від ФГ «Бабенко Л.Д.» (ЄДРПОУ 24542266) він не отримував.
ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді начальника Кілійського управління водного господарства, в порушення п. 2 ч. 1 ст. 25 ЗУ «Про запобігання корупції» входить до складу правління ФГ «Бабенко Л.Д.» (ЄДРПОУ 24542266), що має на меті одержання прибутку.
Таким чином, начальник Кілійського міжрайонного управління водного господарства ОСОБА_1 , будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», порушив встановлені п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» обмеження щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, а саме станом на 01.08.2023 входить до складу ФГ «Бабенко Л.Д.» (ЄДРПОУ 24542266) та вчинив дії, які містять ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, а саме порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації).
ОСОБА_1 не виконав вимоги п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону, які виникли у нього, як у начальника Кілійського міжрайонного управління водного господарства, яке розташоване за адресою: Одеська область, Ізмаїльський район, м. Кілія, вулиця Богдана Хмельницького, будинок 78.
Упродовж періоду часу з 06.08.2021 р. по 27.08.2021 р. у ОСОБА_1 виник обов`язок здійснити дії, спрямовані на припинення його повноважень у складі правління ФГ «Бабенко Л.Д.» (ЄДРПОУ 24542266), відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції».
Датою вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією ОСОБА_1 є період часу з 27.08.2021 по теперішній час, так як останній станом на 01.08.2023 дії спрямовані на припинення його повноважень у складі правління ФГ «Бабенко Л.Д.» (ЄДРПОУ 24542266), не вчиняв.
Датою виявлення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є дата завершення збору доказів, встановлення особою, уповноваженою на складання протоколу про адміністративне правопорушення, фактичних даних для висновку про наявність в діях особи вини у вчиненні правопорушення, встановлення складу адміністративного правопорушення та складання і оголошення протоколу за участю особи ОСОБА_1 , а саме 22.08.2023 р.
ОСОБА_1 в судовому засіданні зазначив, що через захворювання дружини та тривалі подальші дії, пов`язані з оформленням спадщини після її смерті, не встиг виконати відповідні вимоги законодавства, зазначені в протоколі про адміністративне правопорушення.
Прокурор Ізмаїльської окружної прокуратури Одеської області, Бараболя А.І, в судовому засіданні зазначив, що в діях ОСОБА_1 є склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-4 КУпАП, його вина у вчиненні цього порушення повністю доведена, складений відносно нього протокол відповідає вимогам закону, а тому є всі підстави для визнання його винним та накладення нього адміністративного стягнення у штрафі мінімального розміру.
В ході розгляду справи крім пояснень особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, суддею досліджувались наступні докази:
-протокол про вчинення адміністративного правопорушення пов`язаного з корупцією № 1644/2023 від 22.08.2023 року;
- наказ Державного агентства водних ресурсів України № 222-ос від 05.08.2021 р.
- наказ Державного агентства водних ресурсів України № 295-ос від 17.11.2021 р.
- контракт № 193 від 17.11.2021 р.
- додаткова угода №1 до контракту від 17.11.2021 р. №193 та наказу Державного агентства меліорації та рибного господарства України № 216/СО-34-22 від 11.11.2022 р. строк дії контракту від 17.11.2021 р. №193 з ОСОБА_1 продовжено до 16.11.2023 р.
- витяг з ЄДР юридичних осіб, ФОП та громадських формувань;
- статут ФГ Бабенко Лариса Дмитрівна;
- рапорти оперуповноваженого Управління стратегічних розслідувань в Одеській області ДСР НП України майора поліції.
За наслідками розгляду справи про адміністративне правопорушення, суддя дійшов наступних висновків.
Частина 2 статті 172-4 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації).
Згідно примітки до вказаної статті КУпАП суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені упункті 1частини першої статті 3 Закону України "Про запобігання корупції", за винятком депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад (крім тих, які здійснюють свої повноваження у відповідній раді на постійній основі), присяжних, помічників-консультантів народних депутатів України, працівників секретаріатів Голови Верховної Ради України, Першого заступника Голови Верховної Ради України та заступника Голови Верховної Ради України, працівників секретаріатів депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України.
При цьому, посадовою особою, яка склала протокол про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , його посаду віднесено до підпункту «и» с пункту 1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції».
Разом з тим, жодного доказу на підтвердження того, що ОСОБА_1 , очолює інший державний орган, тобто що Кілійське міжрайонне управління водного господарства належить до частини державного апарату та реалізує свою компетенцію на певній території від імені держави в одній із правових форм державної діяльності, застосовуючи державно-владні повноваження, - матеріали справи про адміністративне правопорушення не містять.
Зокрема, з них вбачається, що ОСОБА_1 є керівником юридичної особи публічного оправа, оскільки Кілійське міжрайонне управління водного господарства є державною неприбутковою організацією та його основним завданням є діяльність, пов`язана з гідротехнічною меліорацією.
Таким чином, ОСОБА_1 є суб`єктом, визначеним підпунктом «а» пункту 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», а не підпункту «и» пункту 1 ст.3 вказаного Закону.
Як зазначено в п. 2 ч. 1 ст. 25 Закону України «Про запобігання корупції» - особам, зазначеним упункті 1частини першої статті 3 цього Закону, забороняється: входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді)), якщо інше не передбаченоКонституцієюабо законами України, крім випадку, передбаченого абзацом першим частини другої цієї статті.
Виходячи з відповідних положень законодавства, ОСОБА_1 не є суб`єктом адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 172-4 КУпАП, отже, в його діях відсутній склад відповідного правопорушення.
Відповідно до п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАПпровадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події та складу адміністративного правопорушення.
Пунктом 3 частини 1статті 284 КУпАПпередбачено, що по справі про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) може винести постанову про закриття справи.
З огляду на закриття провадження у справі без накладення на особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, адміністративного стягнення, судовий збір в порядкуст. 40-1 КУпАПстягненню не підлягає.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 247,ст. 283п. 3 ч. 1 ст. 284 КУпАП, суддя
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення - закрити у зв`язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя Кілійського районного суду О. А. Маслеников
Суд | Кілійський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2023 |
Оприлюднено | 12.09.2023 |
Номер документу | 113351136 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності |
Адмінправопорушення
Кілійський районний суд Одеської області
Маслеников О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні