Ухвала
від 04.09.2023 по справі 910/7060/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

м. Київ

04.09.2023Справа № 910/7060/23

Господарський суд міста Києва у складі судді Чебикіної С.О., розглянувши справу за первісним позовом Дочірнього підприємства товариства з обмеженою відповідальністю "Ріф К" "Ріф" до Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації про стягнення 3 503 519,28 грн. та за зустрічним позовом Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації до Дочірнього підприємства товариства з обмеженою відповідальністю "Ріф К" "Ріф" про визнання недійсними актів, за участю представників позивача за первісним позовом - Коміссара Г.П., відповідача за первісним позовом - Манжули А.М.

ВСТАНОВИВ:

Дочірнє підприємство товариства з обмеженою відповідальністю "Ріф К" "Ріф" звернулось до Господарського суду міста Києва з позовом до Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації про стягнення 3 503 519,28 грн. заборгованості за договором № 260-1Р від 10.04.2018 року на підставі ст. ст. 525, 526, 530, 548, 549, 853, 854, 882 ЦК України та ст. 193 ГК України.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач, посилаючись на акт виконаних робіт за грудень 2018 року на суму 1 427 367,72 грн., акт виконаних робіт за грудень 2018 року на суму 1 753 907,00 грн. та акт вартості устаткування на суму 322 244,56 грн., стверджує про неналежне виконання відповідачем зобов`язань щодо оплати вартості виконаних позивачем додаткових робіт на загальну вартість 3 503 519,28 грн.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 10.05.2023 року відкрито провадження та вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження.

26.05.2023 року Управлінням освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації подано зустрічну позовну заяву до Дочірнього підприємства товариства з обмеженою відповідальністю "Ріф К" "Ріф" про визнання недійсними акту виконаних робіт за грудень 2018 року на суму 1 427 367,72 грн., акту виконаних робіт за грудень 2018 року на суму 1 753 907,00 грн. та акту вартості устаткування на суму 322 244,56 грн.

Зустрічні позовні вимоги, зокрема обґрунтовані тим, що Дочірнє підприємство товариства з обмеженою відповідальністю "Ріф К" "Ріф" не довело достатніми, достовірними, допустимими та належними доказами виконання додаткових робіт, які не передбачені проектно-кошторисною документацією на загальну вартість 3 503 519,28 грн.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 05.06.2023 року прийнято для спільного розгляду з первісним позовом зустрічний позов Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації до Дочірнього підприємства товариства з обмеженою відповідальністю "Ріф К" "Ріф" про визнання недійсними актів. Вимоги за зустрічним позовом об`єднано в одне провадження з первісним позовом.

02.08.2023 року позивачем за первісним позовом подано клопотання про призначення судової економічної експертизи та судової будівельно-технічної експертизи, проведення яких він просив доручити Київському науково-дослідницькому експертно-криміналістичному центру МВС.

01.09.2023 року відповідач за первісним позовом подав до суду міркування щодо клопотання позивача про призначення судової економічної та будівельно-технічної експертизи.

Приписами ст. 99 ГПК України встановлено, що суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов:

1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо;

2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності, або за клопотанням учасника справи, мотивованим неможливістю надати експертний висновок у строки, встановлені для подання доказів, з причин, визнаних судом поважними, зокрема через неможливість отримання необхідних для проведення експертизи матеріалів.

У разі необхідності суд може призначити декілька експертиз, додаткову чи повторну експертизу.

При призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).

Питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.

Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їхню думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов`язаний мотивувати таке відхилення або зміну.

Суд вважає за необхідне зазначити, що судова експертиза призначається лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення фактичних даних, що входять до предмета доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування. Якщо наявні у справі докази є взаємно суперечливими, їх оцінку в разі необхідності може бути здійснено господарським судом з призначенням відповідної судової експертизи (аналогічна правова позиція зазначена у постанові Верховного Суду від 14.03.2018 року у справі №910/2605/17).

Отже, враховуючи обставин, які підлягають з`ясуванню та мають значення для справи, а саме чи дійсно позивачем за первісним позовом були виконані додаткові роботи та з метою встановлення їх вартості, також те, що в даній справі необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити обставини, які входять до предмета доказування, неможливо, суд вважає за необхідне призначити по справі будівельно-технічну та економічну експертизи.

Щодо витрат за проведення експертизи, з огляду на те, що клопотання про призначення експертизи заявлено позивачем за первісним позовом, суд вважає за необхідне покласти витрати на її проведення на Дочірнє підприємство товариства з обмеженою відповідальністю "Ріф К" "Ріф", як зацікавлену особу.

Частиною 1 ст. 100 ГПК України передбачено, що про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 228 ГПК України господарський суд за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи може зупинити провадження у справі, зокрема у випадку призначення господарським судом судової експертизи.

Згідно до п. 6 ч. 1 ст. 229 ГПК України провадження у справі зупиняється у випадку, встановленому у пункті 2 частини першої статті 228 цього Кодексу - на час проведення експертизи.

Враховуючи все вищевикладене, суд вважає за доцільне провадження у справі зупинити до отримання висновку експерта.

Керуючись ст. ст. 98-100, 228, 229, 232-235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Призначити у даній справі судові будівельно-технічну та економічну експертизи, проведення яких доручити експертам Київського науково-дослідницького експертно-криміналістічного центру МВС (04119, вул. Сім`ї Хохлових, 5, м. Київ).

2. На вирішення судової будівельно-технічної експертизи поставити наступні питання:

- Чи відповідають за своїм складом та обсягами будівельні роботи/устаткування, що зазначені в актах приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) за грудень 2018 року на суму 1 427 367,72 грн.. за грудень 2018 року на суму 1 753 907,00 грн. та вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт на суму 322 244,56 грн., а також довідках про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форми № КБ-3) за грудень 2018 на суму 1 427 367,72 грн, за грудень 2018 на суму 2 076 151,56 грн. проектно-кошторисній документації робочого проекту «Реконструкція дошкільного навчального закладу № 260 на Оболонському проспекті, 12-Б в Оболонському районі м. Києва. Коригування». Якщо не відповідають, то в чому полягають невідповідності?».

- Чи відповідають обсяги будівельних робіт/устаткування, які вказані в актах приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) за грудень 2018 року на суму 1 427 367,72 грн., за грудень 2018 року на суму 1 753 907.00 грн. та вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт на суму 322 244,56 грн., а також довідках про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форми № КБ-3) за грудень 2018 на суму 1 427 367,72 грн, за грудень 2018 на суму 2 076 151,56 грн. обсягам та вартості фактично виконаних робіт, та вимогам нормативно- правових актів у галузі будівництва? Якщо не відповідають, у чому саме полягає невідповідність?

- Чи перевищує вартість будівельних робіт/устаткування, яка вказана в актах приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) за грудень 2018 року на суму 1 427 367,72 грн., за грудень 2018 року на суму 1 753 907,00 грн. та вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт на суму 322 244,56 грн., а також довідках про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форми № КБ-3) за грудень 2018 на суму 1 427 367,72 грн, за грудень 2018 на суму 2 076 151,56 грн. вартості таких самих робіт, визначених в проектно-кошторисній документації робочого проекту: «Реконструкція дошкільного навчального закладу № 260 на Оболонському проспекті, 12-Б в Оболонському районі м. Києва. Коригування»? Якщо не відповідають, то зазначити суму на яку допущено перевищення вартості?

- Чи співмірні непрямі витрати (загальновиробничі витрати, кошти на зведення та розбирання тимчасових будівель і споруд, інші супутні витрати, прибуток, адміністративні витрати тощо) з прямими витратами (огорожа, озеленення, влаштування штучного покриття дитячих майданчиків, улаштування тіньового навісу (нового) тощо), що вказані в актах приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) за грудень 2018 року на суму 1 427 367,72 грн., за грудень 2018 року на суму 1 753 907,00 грн. та вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт на суму 322 244,56 грн., а також довідках про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форми № КБ-3) за грудень 2018 на суму 1 427 367,72 грн, за грудень 2018 на суму 2 076 151,56 грн., в цінах на грудень 2018 року? Якщо ні, то зазначити суму на яку допущено перевищення?

На вирішення судової економічної експертизи поставити наступне питання:

- Чи підтверджують первинні документи та документи бухгалтерського обліку Дочірнього підприємства товариства з обмеженою відповідальністю «Ріф К» «Ріф» (25202199) показники об`єму та вартості робіт, що зазначені в актах приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) за грудень 2018 року на суму 1 427 367,72 грн., за грудень 2018 року на суму 1 753 907,00 грн. та вартості устаткування, що придбавається виконавцем робіт на суму 322 244,56 грн., а також довідках про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форми № КБ-3) за грудень 2018 на суму 1 427 367,72 грн, за грудень 2018 на суму 2 076 151,56 грн., що виставлені до управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації (37445442) за договором від 10.04.2018 № 260-1Р? Якщо так, то вказати в якій частині (повністю або частково).

4. Зупинити провадження у справі № 910/7060/23 до отримання висновку експерта.

5. Витрати на проведення експертизи покласти на позивача за первісним позовом - Дочірнє підприємство товариства з обмеженою відповідальністю "Ріф К" "Ріф" .

6. Зобов`язати позивача за первісним позовом забезпечити оплату експертизи.

7. Зобов`язати сторони надати в розпорядження експерта на його вимогу всі документи, що будуть потрібні для проведення експертизи.

8. Зобов`язати експертну установу після проведення судової експертизи надати суду висновок судового експерта.

9. Попередити експертів про кримінальну відповідальність за дачу завідомо неправдивого висновку та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків відповідно до ст. ст. 384, 385 Кримінального кодексу України.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та підлягає оскарженню в порядку розділу IV ГПК України.

Повний текст ухвали складено 11.09.2023р.

Суддя С.О. Чебикіна

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.09.2023
Оприлюднено13.09.2023
Номер документу113386321
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань підряду

Судовий реєстр по справі —910/7060/23

Ухвала від 04.11.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 02.08.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 02.08.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 25.07.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 17.06.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 01.03.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 17.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 17.01.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 11.12.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

Ухвала від 04.09.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Чебикіна С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні