Рішення
від 31.08.2023 по справі 280/1744/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 серпня 2023 року Справа № 280/1744/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Мінаєвої К.В.,

за участю секретаря судового засідання Войтенко Д.В. (тимчасово виконує обов`язки за дорученням судді),

представника позивача Щасливого О.Р,

представників відповідача Панасенка О.О., Савел`єва А.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області

про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду звернуся ОСОБА_1 (далі позивач) з позовом до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області (далі відповідач), у якому просить суд:

1) визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо нездійснення повного розрахунку при звільненні позивача, а саме щодо не нарахування та невиплати додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особами рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 №168, за період з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022, з 21.03.2022 по 25.03.2022, з 26.03.2022 по 12.04.2022 та за період з 25.05.2022 по 28.07.2022 після завершення службового розслідування, за результатами якого позивач не був визнаний винним у вчиненні дисциплінарного правопорушення та підданий стягненню; щодо нездійснення остаточного розрахунку позивачу у день звільнення, тобто 31.01.2023;

2) визнати протиправним та скасувати наказ начальника відповідача від 14.09.2022 №420 «Про виплату додаткової винагороди» в частині пункту 1498 параграфу 5 та пункту 1499 параграфу 6, що стосуються позивача;

3) зобов`язати відповідача нарахувати та виплатити позивачу додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особами рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 №168, за період з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022, з 21.03.2022 по 25.03.2022, з 26.03.2022 по 12.04.2022;

4) визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не нарахування та невиплати позивачу додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особами рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 №168, за період з 25.05.2022 по 28.07.2022 після завершення службового розслідування, за результатом якого позивач не був визнаний винним у вчиненні дисциплінарного правопорушення та підданий стягненню;

5) зобов`язати відповідача нарахувати та виплатити позивачу додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особами рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 №168, за період з 25.05.2022 по 28.07.2022.

Крім того, просить розподілити судові витрати згідно з ухваленим рішенням.

Позовна заява подана представником позивача адвокатом Щасливим О.Р., який діє на підставі ордеру на надання правничої (правової) допомоги серії АР №1062391 від 20.03.2023.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідачем при здійсненні остаточного розрахунку при звільненні не було нараховано та виплачено ОСОБА_1 певні складові грошового забезпечення за період проходження ним служби в ГУ ДСНС у Запорізькій області у періоди: з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022, з 21.03.2022 по 25.03.2022 та з 26.03.2022 по 12.04.2022 у зв`язку із перебуванням на лікарняному; з 27.05.2022 по 28.07.202 у зв`язку із відстороненням від посади на період проведення службового розслідування. Щодо утримання з позивача додаткової винагороди у розмірі 30000 грн за період тимчасової непрацездатності позивача вважає, що чинними станом на час вирішення спірних правовідносин нормативно-правовими актами передбачено, що всі без винятку особи рядового і начальницького складу ДСНС отримують щомісячно додаткову винагороду в розмірі 30000 грн. Жодних виключень, винятків, обмежень щодо виплати таким особам фіксованої суми додаткової винагороди положення постанови КМУ № 168 від 28.02.2022 року не містить. Навпаки, в п. 1 р. ХХІ Інструкції №623 закріплено, що на період захворювання вказане грошове забезпечення (до складу якого входить і додаткова винагорода згідно з постановою КМУ від 28.02.2022 №168) зберігається за особами рядового і начальницького складу ДСНС. При цьому, спочатку відповідачем було обґрунтовано та правомірно нараховано та виплачено позивачу цю додаткову винагороду, однак в подальшому видано оскаржуваний наказ про її утримання.

Щодо періоду проведення службового розслідування наголошує на тому, що за результатами проведеного службового розслідування ОСОБА_1 не був підданий будь-якому стягненню та не був визнаний винним у вчиненні будь-якого дисциплінарного правопорушення і повернувся до виконання своїх службових обов`язків. В період відсторонення від виконання основних обов`язків за посадою позивач працював та виконував інші тимчасово визначені йому службові обов`язки. А тому на підставі абз. 2 п. 1 р. XXIV Інструкції №623 йому належать до виплати всі щомісячні додаткові види грошового забезпечення, на отримання яких він втратив право у зв`язку з усуненням (відстороненням) від виконання службових обов`язків за посадою (службових повноважень або повноважень на посаді), в тому числі й додаткова винагорода відповідно до постанови КМУ від 28.02.2022 №168. Просить позов задовольнити у повному обсязі.

Ухвалою від 27.03.2023 суд поновив ОСОБА_1 пропущений строк звернення до адміністративного суду з цим позовом; відкрив провадження в адміністративній справі та призначив її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення та виклику сторін.

01.05.2023 до суду надійшов відзив на позовну заяву (вх.№17756) разом з доданими до нього матеріалами, в якому відповідач наголошує на правомірності своїх дій. Посилаючись на п.6 Методичних рекомендацій щодо виплати додаткової винагороди особам рядовою і начальницького складу у період дії воєнною стану, які застосовуються з 24.02.2022 та враховуючи п. 8 Постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», вказує, що виплата надбавки в період звільнення від виконання службових обов`язків за посадою у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю це право керівника, а не його обов`язок. Звертає увагу, що у відповідності до підпункту 2 пункту 13 Порядку та умов виплати на період дії воєнного стану додаткової винагороди особам рядовою і начальницькою складу служби цивільною захисту, затвердженого Наказом Міністерства внутрішніх справ України 26.01.2023 № 35 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.01.2023 за № 197/39253), - додаткова винагорода не виплачується особам які звільнені від виконання службових обов`язків за посадою у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю - за період тимчасової непрацездатності.

Зазначає, що на підставі Наказу ГУ ДСНС України у Запорізькій області від 14.09.2022 №420 (по особовому складу) додаткова винагорода, яка передбачена Постановою №168 за період з 24.05.2022 по 26.05.2022 виплачена Позивачу. Відповідно до п.4 Методичних рекомендацій щодо виплати додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу період дії воєнного стану, які застосовуються з 24.02.2022 та враховуючи п. 8 Постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» були законні правові підстави не виплачувати додаткову винагороду, передбачену Постановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022, оскільки у зазначений проміжок часу, починаючи з 27.05.2022 по 27.07.2022, позивач був відсторонений від виконання службових обов`язків за посадою. Просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Ухвалою від 04.05.2023 суд задовольнив клопотання представника Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області про розгляд справи за правилами загального провадження та призначив підготовче засідання по справі на 25.05.2023. Протокольною ухвалою від 25.05.2023 суд відклав підготовче засідання до 08.06.2023. Протокольною ухвалою від 08.06.2023 суд оголосив перерву в судовому засіданні до 29.06.2023 до 15:00. Ухвалою від 29.06.2023 суд продовжив строк підготовчого провадження, призначено наступне підготовче засідання на 09.08.2023. 09.08.2023 протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду, оголошено перерву до 30.08.2023, 31.08.2023.

31.08.2023 оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Заслухавши вступне слово та пояснення представників сторін, безпосередньо дослідивши матеріали справи та подані сторонами письмові докази, суд встановив такі обставини.

У період з 25.04.2014 по 31.01.2023 ОСОБА_1 проходив службу в Головному управлінні Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області на посаді начальника караулу 4 державної пожежно-рятувальної частини 4 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС у Запорізькій області, мав звання молодшого лейтенанту служби цивільного захисту.

У періоди з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022, з 21.03.2022 по 25.03.2022 та з 26.03.2022 по 12.04.2022 позивач перебував на лікарняному, що підтверджується листами непрацездатності , а саме:

- лист непрацездатності № 4039860-2007730572-1 (03.03.2022 - 07.03.2022), виданий ТОВ «Кушугумський медичний центр» (код ЄДРПОУ 44294992);

- лист непрацездатності № 4039860-2007760066-1 (08.03.2022 - 11.03.2022), виданий ТОВ «Кушугумський медичний центр» (код ЄДРПОУ 44294992);

- лист непрацездатності № 4061940-2007790033-1 (14.03.2022 - 18.03.2022) виданий ТОВ «Кушугумський медичний центр» (код ЄДРПОУ 44294992);

- лист непрацездатності № 4088693-2007846926-1 (21.03.2022 - 25.03.2022), виданий КИП «Міська лікарня № 9» Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 05498694);

- лист непрацездатності № 4088693-2007900747-1 (26.03.2022 - 01.04.2022), виданий КИП «Міська лікарня Му 9» Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 05498694);

- лист непрацездатності № 4088693-2007960792-1 (02.04.2022 08.04.2022), виданий КИП «Міська лікарня № 9» Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ 05498694);

- лист непрацездатності № 4088693-2008032253-1 (09.04.2022 - 12.04.2022), виданий КИП «Міська лікарня № 9» Запорізької міської ради (код ЄДРПОУ- 05498694).

Наказом начальника ГУ ДСНС у Запорізькій області від 14.09.2022 №420 вирішено:

п. 1498 пар. 5: утримати виплату додаткової винагороди, виплаченої відповідно до наказу ГУ ДСНС у Запорізькій області (по особовому складу) від 16.03.2022 №79, з розрахунку 30000 гривень на місяць, кожному: молодшому лейтенанту служби цивільного захисту ОСОБА_1 начальнику караулу 4 державної пожежно-рятувальної частини 4 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС у Запорізькій області, з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.02.2022 та з 21.03.2022 по 25.03.2022 у зв`язку із перебуванням на лікарняному;

п. 1499 пар. 6: утримати виплату додаткової винагороди, виплаченої відповідно до наказу ГУ ДСНС у Запорізькій області (по особовому складу) від 20.04.2022 №l з розрахунку 30000 гривень на місяць, кожному: молодшому лейтенанту служби цивільного захисту ОСОБА_1 начальнику караулу 4 державної пожежно-рятувальної частини 4 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС у Запорізькій області, з 26.03.2022 по 12.04.2022 у зв`язку із перебуванням на лікарняному.

12.05.2022 керівником Другого слідчого відділу (з дислокацією у місті Запоріжжі) Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованою у місті Мелітополі полковником Державного бюро розслідувань Єна P.O., вивчивши матеріали кримінального провадження № 62022080020000092, винесена постанова (копія додається) про здійснення досудового розслідування слідчою групою, під час винесення якої встановлено, що працівник Державної пожежної рятувальної частини № 4 Головного управління Державної служби і надзвичайних ситуацій у Запорізькій області ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , здійснює незаконну діяльність зі збуту вогнепальної зброї та боєприпасів за грошові кошти в сумі 3000 доларів США, за одиницю автоматичної вогнепальної зброї та боєкомплект до неї.

17.05.2022 ОСОБА_1 був затриманий, а 23.05.2022 слідчим суддею Орджонікідзевського районного суду міста Запоріжжя ОСОБА_2 і. був обраний запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, з можливістю внесення застави. В той же день ОСОБА_3 був взятий під варту, а 24.05.2022 ОСОБА_1 звільнено з-під варти у зв`язку із внесенням застави.

27.05.2022 до Головного управління ДСНС України у Запорізькій області надійшов лист від Територіального управління Державного бюро розслідувань розташованого у місті Мелітополі №17-02-2701 від 27.05.2022, в якому повідомлено про те, що в рамках розслідування кримінального провадження від 12.05.2022 № 62022080020000092, 17.05.2022 був затриманий молодший лейтенант служби цивільного захисту ОСОБА_1 , начальник караулу 4 державної пожежно-рятувальної частини 4 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Запорізькій області.

Керуючись вимогами Інструкції про порядок проведення службових розслідувань в органах і підрозділах цивільного захисту, затвердженої Наказом Міністерства Внутрішніх справ України № 515 від 05.05.2015 з метою всебічного і об`єктивного розслідування зазначеного факту наказом (з основної діяльності) начальника ГУ ДСНС України у Запорізькій області № НС-137/53 від 27.05.2022 призначено проведення службового розслідування.

У відповідності до розділу VI наказом (по особовому складу) начальника ГУ ДСНС України у Запорізькій області № ОС-96 від 30.05.2022 на період проведення службового розслідування відсторонено від виконання службових обов`язків за посадою начальника караулу 4 Державної пожежно-рятувальної частини 4 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Запорізькій області молодшого лейтенанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 з 27.05.2022.

Наказом начальника ГУ ДСНС України у Запорізькій області № НС-168/53 від 27.06.2022 продовжено строк проведення службового розслідування, яке проводиться на підставі наказу ГУ ДСНС України у Запорізькій області (з основної діяльності) від 27.05.2022 № НС-137/53, на один місяць, тобто до 27.07.2022.

За результатами даного розслідування складений висновок, який затверджений начальником ГУ ДСНС України у Запорізькій області.

Наказом (по особовому складу) начальника ГУ ДСНС України у Запорізькій області № ОС-319 від 27.07.2022 у зв`язку із завершенням проведення службового розслідування, яке проводилось відповідно до Наказу ГУ ДСНС України у Запорізькій області від 27.05.2022 № НС-137/53 «Про проведення службового розслідування» молодшого лейтенанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 направлено до основного місця несення служби для виконання службових обов`язків за посадою начальника караулу 4 державної пожежно-рятувальної частини 4 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Запорізькій області з 28.07.2022.

Надалі наказом начальника ГУ ДСНС у Запорізькій області від 31.01.2023 №44 «Про кадрові питання» розірвано контракт про проходження служби цивільного захисту та звільнено зі служби цивільного захисту ОСОБА_1 на підставі пп. 10-4 п. 176 (за згодою сторін) та виключено з кадрів ДСНС України відповідно до п. 12 Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового та начальницького складу за 31.01.2023.

З 08.02.2023 ОСОБА_1 призвано для проходження військової служби за мобілізацією та зараховано до списків військової частини НОМЕР_1 .

20.02.2023 відповідачем здійснено остаточний розрахунок при звільненні позивача.

Позивач вважає, що в порушення вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 року № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час воєнного стану» відповідач не сплатив належну йому додаткову винагороду у розмірі 30000 гривень пропорційно в розрахунку за місяць за періоди: з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022, з 21.03.2022 по 25.03.2022 та з 26.03.2022 по 12.04.2022 у зв`язку із перебуванням на лікарняному; а також з 27.05.2022 по 28.07.2022 у зв`язку із відстороненням від посади на період проведення службового розслідування, у зв`язку з чим звернувся з цим позовом до суду.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв`язок у сукупності, дійшов висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з того, що ч. 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.

Згідно з ч.1 ст. 99 Кодексу цивільного захисту України до персоналу (кадрів) органів та підрозділів цивільного захисту належать особи рядового і начальницького складу, які проходять службу цивільного захисту за контрактом, державні службовці та інші працівники, з якими укладається трудовий договір.

Частинами 1-3 ст. 101 КЗЦУ передбачено, що служба цивільного захисту - це державна служба особливого характеру, покликана забезпечувати пожежну охорону, захист населення і територій від негативного впливу надзвичайних ситуацій, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, ліквідацію їх наслідків у мирний час та в особливий період.

Порядок проходження громадянами України служби цивільного захисту визначається цим Кодексом та положенням про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, що затверджується Кабінетом Міністрів України. Порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу визначено Положенням про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2013 № 593 (надалі -Положення №593).

Щодо позовних вимог про визнання протиправним та скасування наказу начальника відповідача від 14.09.2022 №420 «Про виплату додаткової винагороди» в частині пункту 1498 параграфу 5 та пункту 1499 параграфу 6, що стосуються позивача, та зобов`язання відповідача нарахувати та виплатити позивачу додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особами рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 №168, за період з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022, з 21.03.2022 по 25.03.2022, з 26.03.2022 по 12.04.2022.

При розгляді справи встановлено та не заперечується відповідачем, що позивачу було виплачено додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особами рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 №168, за період з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022, з 21.03.2022 по 25.03.2022, з 26.03.2022 по 12.04.2022.

Позивач у зазначені періоди, починаючи з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022, з 21.03.2022 по 25.03.2022 та з 26.03.2022 по 12.04.2022 перебував на лікарняному, що підтверджується листами непрацездатності.

Згодом, наказом начальника ГУ ДСНС у Запорізькій області від 14.09.2022 №420, а саме п. 1498 пар. 5: утримано виплату додаткової винагороди, виплаченої відповідно до наказу ГУ ДСНС у Запорізькій області (по особовому складу) від 16.03.2022 №79, з розрахунку 30000 гривень на місяць з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.02.2022 та з 21.03.2022 по 25.03.2022 у зв`язку із перебуванням на лікарняному; п. 1499 пар. 6: утримано виплату додаткової винагороди, виплаченої відповідно до наказу ГУ ДСНС у Запорізькій області (по особовому складу) від 20.04.2022 № l з розрахунку 30000 гривень на місяць, з 26.03.2022 по 12.04.2022 у зв`язку із перебуванням на лікарняному.

Наказом Міністерства внутрішніх справ України № 623 від 20.07.2018 затверджена Інструкція про порядок виплати грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту (далі - Інструкція).

Відповідно до п. 1 розділу І Інструкції ця Інструкція визначає порядок, умови та розміри виплати грошового забезпечення особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту (далі - особи рядового і начальницького складу), а також порядок виплат одноразової грошової допомоги при звільненні осіб рядового і начальницького складу.

Пунктом 2 розділу І Інструкції передбачено, що грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу визначається залежно від посади, спеціального звання, тривалості та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання.

За пунктом 3 розділу І Інструкції грошове забезпечення осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Згідно з пунктом 5 розділу І Інструкції при виплаті грошового забезпечення за неповний місяць розмір виплати за кожний календарний день перебування на службі визначається шляхом поділу суми грошового забезпечення, належного за повний місяць, на кількість календарних днів у місяці, за який здійснюється виплата.

У відповідності до пункту 7 розділу І Інструкції за час відсутності особи рядового чи начальницького складу служби цивільного захисту на службі без поважних причин (прогул) грошове забезпечення не виплачується.

Підставою для припинення виплати грошового забезпечення особі рядового чи начальницького складу служби цивільного захисту є мотивований рапорт безпосереднього керівника про обставини невиходу на службу та наказ керівника органу управління (підрозділу), у якому зазначається, за який період припиняється виплата грошового забезпечення.

Пунктом 1 розділу XXI Інструкції встановлено, що особам рядового і начальницького складу, яких звільнено від виконання службових обов`язків на підставі документа, що засвідчує тимчасову непрацездатність у зв`язку із захворюванням, пораненням, травмуванням, доглядом за хворим членом сім`ї та тим, які перебувають у відпустці для лікування у зв`язку з хворобою, зберігається виплата грошового забезпечення в розмірі, одержуваному особою на день звільнення від виконання службових обов`язків па підставі документа, що засвідчує тимчасову непрацездатність, але не більше ніж за чотири місяці поспіль, крім випадків, коли законодавством України передбачено триваліші строки перебування на лікуванні.

Отже, за особами рядового і начальницького складу, яких звільнено від виконання службових обов`язків на підставі документа, що засвідчує тимчасову непрацездатність у зв`язку із захворюванням, зберігається виплата грошового забезпечення в розмірі, одержуваному особою на день звільнення від виконання службових обов`язків, в тому числі - додаткових видів грошового забезпечення.

Постановою Кабінету Міністрів України № 168 від 28.02.2022 затверджені «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» (далі - Постанова № 168).

Пунктом 1 Постанови № 168 установлено, що на період дії воєнного стану військовослужбовцям Збройних Сил, Служби безпеки. Служби зовнішньої розвідки, Головного управління розвідки Міністерства оборони, Національної гвардії, Державної прикордонної служби, Управління державної охорони, Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації, Державної спеціальної служби транспорту, особам рядового і начальницького складу Державної служби з надзвичайних ситуацій, особам начальницького аспіду управління спеціальних операцій Національного антикорупційного бюро та поліцейським виплачується додаткова винагорода в розмірі до 30000 гривень пропорційно в розрахунку на місяць, а тим з них, які беруть безпосередню участь в бойових діях або забезпечують здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах їх ведення (здійснення), зокрема на тимчасово окупованій Російською Федерацією території України, на території між позиціями сил оборони та позиціями військ держави-агресора, у період здійснення зазначених заходів (у тому числі військовослужбовцям строкової служби), - розмір цієї додаткової винагороди збільшується до 100000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах. Особам рядового і начальницького складу територіальних (міжрегіональних) воєнізованих формувань Державної кримінально-виконавчої служби, що залучаються Головнокомандувачем Збройних Сил до складу оперативно-стратегічного угруповання відповідної групи військ для безпосередньої участі у бойових діях або забезпечення здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах проведення воєнних (бойових) дій у період здійснення зазначених заходів, виплачується додаткова винагорода в розмірі до 100000 гривень в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

Позивач у періоди, починаючи з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022, з 21.03.2022 по 25.03.2022 та з 26.03.2022 по 12.04.2022 перебував на лікарняному, що підтверджується листами непрацездатності.

Таким чином, на підставі норми абз. 1 п. 1 р. ХХІ Інструкції №623 за ОСОБА_1 у період його тимчасової непрацездатності (03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022 та з 21.03.2022 по 25.03.2022 та з 26.03.2022 по 12.04.2022) зберігалось грошове забезпечення у повному обсязі, зокрема й додаткова винагорода за Постановою Кабінету Міністрів України № 168.

Суд не приймає посилання відповідача на Порядок та умови виплати на період дії воєнного стану додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту, затверджені наказом Міністра внутрішніх справ України від 26.01.2023 №35 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 31.01.2023 за №97/39253, оскільки цей нормативно-правовий акт затверджено лише 26.01.2023, а отже на час виникнення спірних правовідносин не існував.

Щодо посилань відповідача на Методичні рекомендації щодо виплати додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу у період дії воєнного стану суд зазначає наступне.

Відповідно до Указу Президента України № 64 від 24.02.2022 «Про введення воєнного стану в Україні», Постанови Кабінету Міністрів України № 168 від 28 лютого 2022 р. «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» та з метою забезпечення виплати особам рядовою і начальницького складу служби цивільного захисту додатковою винагороди Окремим Дорученням за № 021- 01-одпну від 22.03.2022 Головою Державної служби України з надзвичайних ситуацій доручено керівникам органів і підрозділів цивільного захисту здійснювати нарахування та виплату додаткової винагороди, передбаченої Постановою № 168 з урахуванням Методичних рекомендацій щодо виплати додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу у період дії воєнного стану.

Відповідно пункту 1 Методичних рекомендацій з 24 лютого 2022 року та на період дії воєнного стану особам рядового і начальницького складу служби цивільного захисту (далі особа) виплачується додаткова винагорода у розмірі 30000 гривень щомісячно, а тим з тих, які забезпечують здійснення збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах ведення бойових дій у період здійснення зазначених заходів (далі заходи), розмір цієї винагороди збільшується до 100 000 гривень включно з розрахунку на місяць пропорційно участі у таких діях або заходах за минулий місяць.

Розмір додаткової винагороди особі, яка прослужила не повний календарний місяць, визначається шляхом множення середньоденного розміру додаткової винагороди па кількість календарних днів, прослужених особою у цьому місяці. При цьому середньоденний розмір додаткової винагороди визначається шляхом ділення суми додаткової винагороди, належної особі за повний календарний місяць, на кількість календарних днів місяця, за який здійснюється виплата.

У відповідності до пункту 2 Методичних рекомендацій виплата додаткової винагороди здійснюється особам, які перебувають на штатних посадах (приступили до виконання обов`язків) за місцем проходження служби на підставі наказів керівників (начальників) органів управління (підрозділів); керівникам (начальникам) органів управління (підрозділів) - на підставі наказів вищих начальників (керівників).

Згідно з пунктом 6 Методичних рекомендацій за рішенням керівника органу (підрозділу), яке оформлюється окремим наказом, додаткова винагорода може бути виплачена особам:

які звільнені від виконання службових обов`язків за посадою у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю після надання ними відповідних підтверджуючих документів.

Суд зауважує, що Методичні рекомендації за своєю правовою природою не є нормативно-правовими актами, носять лише рекомендаційний, роз`яснювальний та інформаційний характері відповідно доПоложення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.1992 № 731державній реєстрації в Міністерстві юстиції не підлягають.

Як вказано преамбулі Методичних рекомендацій щодо виплати додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу у період дії воєнного стану, вони розроблені з метою упорядкування виплати додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану. Отже, вказані рекомендації не встановлюють нові норми права, не змінюють попередні та відповідно не повинні їм суперечити.

Враховуючи наведене, суд вважає необґрунтованим посилання відповідача на п. 6 Методичних рекомендацій, оскільки він не відповідає приписам абз. 1 п. 1 р. ХХІ Інструкції №623, та не є нормою права, яка регламентує дані правовідносини. Крім того, п. 6 Рекомендацій, покладаючи на розсуд керівника виплату додатковох винагороди за період тимчасової непрацездатності, не визначає жодного критерію для визначення, чи може бути виплачена зазначена винагорода.

Посилання ж відповідача на те, що окремим Дорученням за № В-166 від 08.04.2022 Головою Державної служби України з надзвичайних ситуацій доручено внесено зміни до Методичних рекомендацій щодо виплати додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу у період дії воєнного стану, виклавши пункт 7 у новій редакції, та у відповідності до пункту 2 вищевказаного доручення, - зміни до Методичних рекомендацій застосовуються з 24 лютого 2022 року, не приймаються судом, оскільки стосуються додаткової винагороди, збільшеної до 100000 грн.

Крім того, в оскаржуваному наказі відповідача від 14.09.2022 №420 «Про виплату додаткової винагороди» немає посилання ані на пункт 6, ані взагалі на Методичні рекомендації щодо виплати додаткової винагороди особам рядового і начальницького складу у період дії воєнного стану, внаслідок чого суд дійшов висновку, що вказаний акт не був покладений в основу прийняття спірного рішення.

Враховуючи вищевикладене, вимоги про скасування наказу начальника відповідача від 14.09.2022 №420 «Про виплату додаткової винагороди» в частині пункту 1498 параграфу 5 та пункту 1499 параграфу 6, що стосуються позивача, та зобов`язання відповідача нарахувати та виплатити позивачу додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особами рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 №168, за період з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022, з 21.03.2022 по 25.03.2022, з 26.03.2022 по 12.04.2022 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Щодо визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не нарахування та невиплати додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особами рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 №168 за період з 25.05.2022 по 28.07.2022 після завершення службового розслідування.

Відповідач посилається на те, що позивач був відсторонений від посади на період проведення службового розслідування, а тому йому не виплачувались додаткові види доплат та винагород. Основним аргументом позивача є те, що він має право на виплату додаткової винагороди за період відсторонення після завершення службового розслідування, за результатами якого підстави його призначення не підтвердились .

Оцінюючи позицію сторін, суд виходить з того, що наказом Міністерства Внутрішніх справ України № 515 від 05.05.2015 затверджена Інструкція про порядок проведення службових розслідувань в органах і підрозділах цивільного захисту (далі - Інструкція про порядок проведення службових розслідувань).

Пунктом 2 розділу II Інструкції про порядок проведення службових розслідувань встановлено, що підставами для призначення службового розслідування є інформація, викладена в рапортах, заявах, скаргах осіб рядового і начальницького складу, державних службовців та працівників ДСНС України, матеріалах перевірок (інформація, одержана за результатами заходів контролю), письмових зверненнях громадян, повідомленнях правоохоронних органів, органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій та їхніх посадових осіб, об`єднань громадян, а також опубліковані засобами масової інформації інформативні дані про події, що потребують з`ясування обставин, за яких вони сталися.

Розділом VI Інструкції про порядок проведення службових розслідувань визначено підстави для усунення та відсторонення від виконання службових обов`язків.

Пунктами 1-3 розділу VI Інструкції про порядок проведення службових розслідувань встановлено, що особа рядового або начальницького складу, щодо якої проводиться службове розслідування, може бути усунена від виконання службових обов`язків за займаною посадою. Рішення про усунення особи рядового або начальницького складу від посади можуть приймати начальники, яким надано право прийняття на службу або призначення цієї особи на посаду, шляхом видання письмового наказу. Тривалість усунення від виконання службових обов`язків за посадою не повинна перевищувати час, передбачений для проведення службового розслідування.

Службове розслідування призначене наказом Головного управління ДСНС України у Запорізькій області (з основної діяльності) від 27.05.2022 НС-137/53 та продовжене наказом Головного управління ДСНС України в Запорізькій області (з основної діяльності) від 27.06.2022 року НС-168/53, строк його проведення завершився. За результатами даного розслідування складений висновок, який затверджений начальником ГУ ДСНС України у Запорізькій області.

У висновку вказано, що «враховуючи те, що матеріали які б підтвердили, або спростували вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 263 КК України, молодшим лейтенантом служби цивільного захисту ОСОБА_1 до Головного управління ДСНС України у Запорізькій області не надходили, то з`ясувати причини та обставини, за яких воно сталося, не виявляється можливим, а службове розслідування підлягає завершенню».

Наказом (по особовому складу) начальника ГУ ДСНС України у Запорізькій області № ОС-319 від 27.07.2022 у зв`язку із завершенням проведення службового розслідування, яке проводилось відповідно до Наказу ГУ ДСНС України у Запорізькій області від 27.05.2022 № НС-137/53 «Про проведення службового розслідування» молодшого лейтенанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 направлено до основного місця несення служби для виконання службових обов`язків за посадою начальника караулу 4 державної пожежно-рятувальної частини 4 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Запорізькій області з 28.07.2022.

Отже, за результатами проведеного службового розслідування ОСОБА_1 не був підданий будь-якому стягненню, не був визнаний винним у вчиненні будь-якого дисциплінарного правопорушення і повернувся до виконання своїх службових обов`язків.

Однак пунктом 1 розділу XXIV Інструкції передбачено, що особам рядового і начальницького складу, яких відповідно до Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту усунено від виконання службових обов`язків за посадою, відсторонено від виконання службових повноважень, повноважень на посаді, з наступного після усунення (відсторонення) дня за період, упродовж якого вони не виконували службові обов`язки за посадою (службові повноваження або повноваження на посаді), виплачуються посадові оклади, оклади за спеціальними званнями та надбавка за вислугу років.

На підставі пункту 1 розділу XXIV Інструкції в період з 27.05.2022 р. по 27.07.2022 р. тобто в період відсторонення від виконання службових обов`язків за посадою, ОСОБА_1 виплачувалися лише посадові оклади, оклади за спеціальними званнями та надбавка за вислугу років.

При цьому, у разі скасування наказів керівників органів управління (підрозділів) про усунення осіб рядового або начальницького складу від виконання службових обов`язків за посадою (якщо за результатами службового розслідування підстави прийняття такого рішення не підтвердилися) або наказів про відсторонення від службових повноважень, повноважень на посаді (у разі закриття провадження у справі про адміністративне корупційне правопорушення у зв`язку з відсутністю події або складу адміністративного правопорушення) за період, упродовж якого особи рядового і начальницького складу не виконували службові обов`язки за посадою (службові повноваження, повноваження на посаді), виплачуються щомісячні додаткові види грошового забезпечення, на отримання яких вони втратили право у зв`язку з усуненням (відстороненням) від виконання службових обов`язків за посадою (службових повноважень або повноважень на посаді).

Отже, у вказаній нормі виплата щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, на отримання яких втрачено право у зв`язку з усуненням (відстороненням) від виконання службових обов`язків за посадою, пов`язано зі скасування відповідних наказів керівників органів управління (підрозділів) про усунення осіб рядового або начальницького складу від виконання службових обов`язків за посадою (якщо за результатами службового розслідування підстави прийняття такого рішення не підтвердилися).

Наказу про скасування наказу про відсторонення від виконання службових обов`язків не відповідачем не приймалось.

Суд також звертає увагу, що підставою прийняття рішення про призначення службового розслідування був лист від Територіального управління Державного бюро розслідувань розташованого у місті Мелітополі, №17-02-2701 від 27.05.2022, в якому повідомлено про те, що в рамках розслідування кримінального провадження від 12.05.2022 року № 62022080020000092, 17.05.2022 був затриманий молодший лейтенант служби цивільного захисту ОСОБА_1 , начальник караулу 4 державної пожежно-рятувальної частини 4 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Запорізькій області. На час розгляду справи вироку у вказаному кримінальному провадженні не винесено, провадження триває.

Бездіяльності щодо нескасування наказу (по особовому складу) начальника ГУ ДСНС України у Запорізькій області № ОС-96 від 30.05.2022, чи будь-яких інших дій відповідача щодо вказаних обставин позивачем не оскаржено. Представник позивача наголосив, що позовні вимоги не стосуються оскарження відсторонення. Водночас суд зауважує, що правомірність наказів, прийнятих у службовому розслідуванні відносно ОСОБА_1 , не є предметом розгляду у цій справі.

Враховуючи наведене суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог в цій частині.

Крім того, при розгляді справи встановлено, що на підставі Наказу ГУ ДСНС України у Запорізькій області від 14.09.2022 №420 (по особовому складу) додаткова винагорода, яка передбачена Постановою №168 за період і 24.05.2022 по 26.05.2022 виплачена позивачу.

Позовні вимоги в частині визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо нездійснення повного розрахунку при звільненні позивача, а саме щодо ненарахування та невиплати додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особами рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 № 168, за період з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022, з 21.03.2022 по 25.03.2022, з 26.03.2022 по 12.04.2022 та за період з 25.05.2022 по 28.07.2022 після завершення службового розслідування, не підлягають задоволенню, оскільки за встановленими обставинами, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, вчинив певні управлінські дії, а саме прийняв відповідні накази, та невиплата додаткової винагороди при здійсненні розрахунку при звільненні пов`язана саме з прийняттям наказу начальника Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області від 14.09.2022 № 420 «Про виплату додаткової винагороди» та проведенням службового розслідування.

Отже, відповідачем допущено активну поведінку (вчинення дій) щодо невиплати додаткової винагороди позивачу, що свідчить про відсутність у спірних правовідносинах протиправної бездіяльності відповідача при здійсненні розрахунку при звільненні.

Вказані вимоги по суті поглинаються вимогами про визнання незаконною бездіяльності щодо ненарахування та невиплати позивачу додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особами рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» від 28.02.2022 №168, за період з 25.05.2022 по 28.07.2022 після завершення службового розслідування, та скасування наказу начальника Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області від 14.09.2022 № 420 із зобов`язанням здійснити ці виплати.

Щодо посилань відповідача на пропущення позивачем строку звернення до суду, встановленого частиною п`ятою статті 122 КАС України, суд зазначає що ухвалою суду від 27.03.2023 поновлено ОСОБА_1 пропущений строк звернення до адміністративного суду з позовом з підстав проходження позивачем військової служби за призивом під час мобілізації.

Суд зазначає, що позивач пов`язує порушення свого права з невиконанням відповідачем вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану».

Відповідно до частини п`ятої статті 122 КАС України для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.

Згідно з частиною другою статті 233 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП України, у редакції, яка діяла до 19.07.2022) у разі порушення законодавства про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення належної йому заробітної плати без обмеження будь-яким строком. Отже, до 19.07.2022 звернення до суду з позовом про стягнення належної заробітної плати не було обмежено строками.

19.07.2022 набрав чинності Закон України від 01.07.2022 №2352-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації трудових відносин» (далі - Закон №2352-ІХ), згідно з яким частина перша і друга статті 233 КЗпП України діють у новій редакції.

Відповідно до статті 233 КЗпП України (в редакції Закону №2352-ІХ) працівник може звернутися із заявою про вирішення трудового спору безпосередньо до суду в тримісячний строк з дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті.

Однак суд наголошує, що відповідно до пункту першого глави XIX «Прикінцеві положення» КЗпП України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтею 233 цього Кодексу, продовжуються на строк дії такого карантину.

Постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2022 № 1423 «Про внесення змін до розпорядження КМУ від 25 березня 2020 р. № 338 і постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236» дію карантину через COVID-19 продовжено до 30 квітня 2023 року. ОСОБА_1 звернувся до суду 22.03.2023.

З огляду на вказане, доводи щодо пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду є помилковими, оскільки його право на звернення до суду із цим позовом відповідно до положень частини другої статті 233 КЗпП України (в редакції, чинній до 19 липня 2022 року) не обмежене будь-яким строком.

Ухвалюючи дане рішення суд керується також статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практикою Європейського суду з прав людини та Висновком №11(2008) Консультативної ради європейських суддів (пункт 41) щодо якості судових рішень.

Згідно рішення Європейського суду з прав людини по справі «Серявін та інші проти України» (пункт 58) суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Пунктом 41 Висновку №11(2008) Консультативної ради європейських суддів зазначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Враховуючи положення частин першої, другої статті 77, 90 КАС України, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд вважає, що заявлені позовні вимоги знайшли своє підтвердження матеріалами справи, є обґрунтованими, а надані сторонами письмові докази є належними та достатніми для постановлення судового рішення про часткове задоволення адміністративного позову.

У відповідності до частини третьої статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. За таких обставин, судові витрати на оплату судового збору в розмірі 536,80 грн підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати наказ начальника Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області від 14.09.2022 № 420 «Про виплату додаткової винагороди» в частині пункту 1498 параграфу 5, яким утримано виплату додаткової винагороди, виплаченої відповідно наказу ГУ ДСНС України у Запорізькій області (по особовому складу) від 16.03.2022 року № 79, з розрахунку 30 000 гривень на місяць молодшому лейтенанту служби цивільного захисту ОСОБА_1 , начальнику караулу 4 державної пожежно-рятувальної частини 4 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Запорізькій області з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022 та з 21.03.2022 по 25.03.2022 у зв`язку з перебуванням на лікарняному.

Визнати протиправним та скасувати наказ начальника Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області від 14.09.2022 № 420 «Про виплату додаткової винагороди» в частині пункту 1499 параграфу 6, яким утримано виплату додаткової винагороди, виплаченої відповідно наказу ГУ ДСНС України у Запорізькій області (по особовому складу) від 20.04.2022 року № 131, з розрахунку 30 000 гривень на місяць молодшому лейтенанту служби цивільного захисту ОСОБА_1 , начальнику караулу 4 державної пожежно-рятувальної частини 4 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Запорізькій області з 26.03.2022 по 12.04.2022 у зв`язку з перебуванням на лікарняному.

Зобов`язати Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 додаткову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особами рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану», за період з 03.03.2022 по 11.03.2022, з 14.03.2022 по 18.03.2022, з 21.03.2022 по 25.03.2022 та з 26.03.2022 по 12.04.2022.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 536,80 грн (п`ятсот тридцять шість гривень 80 копійок).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування сторін:

Позивач ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Відповідач Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Запорізькій області, місцезнаходження: вул.Фортечна, буд.65, м.Запоріжжя, 69002; код ЄДРПОУ 38625593.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 11.09.2023.

Суддя К.В.Мінаєва

Дата ухвалення рішення31.08.2023
Оприлюднено14.09.2023
Номер документу113399597
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —280/1744/23

Ухвала від 30.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Постанова від 20.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Постанова від 20.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Рішення від 31.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Рішення від 31.08.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

Ухвала від 29.06.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Мінаєва Катерина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні