Справа № 420/23029/23
УХВАЛА
11 вересня 2023 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Марин П.П., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про скасування містобудівних умов та обмежень
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, в якому позивач просить суд:
скасувати містобудівні умови та обмеження, видані Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради Товариству з обмеженою відповідальністю «Рей-Україна» (код ЄДРПОУ 33193552) як замовнику будівництва та Колективному підприємству «Будова» (код ЄДРПОУ 22484783) як генеральному підряднику на виконання будівельних робіт щодо будівництва групи житлових будинків з паркінгом за адресою: м. Одеса, вул. Толбухіна, 135 на земельній ділянці з кадастровим номером 5110136900:18:018:0144.
Відповідно до п.п.3,5,6 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Ознайомившись із позовною заявою, суд дійшов висновку, що вона не відповідає вимогам ст.ст.160, 161 КАС України.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Згідно з абзацом першим частини другої статті 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Разом з тим, згідно з ч. 4. ст. 122 КАС України якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Як вбачається з матеріалів адміністративного позову, позивач просить суд скасувати містобудівні умови та обмеження, видані Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради Товариству з обмеженою відповідальністю «Рей-Україна» (код ЄДРПОУ 33193552) як замовнику будівництва та Колективному підприємству «Будова» (код ЄДРПОУ 22484783) як генеральному підряднику на виконання будівельних робіт щодо будівництва групи житлових будинків з паркінгом за адресою: м. Одеса, вул. Толбухіна, 135 на земельній ділянці з кадастровим номером 5110136900:18:018:0144.
В свою чергу, як вбачається з матеріалів адміністративного позову дозволи на виконання будівельних робіт ТОВ «Рей-України» та КП «Будова» отримані у квітні 2019 року.
Таким чином, оскільки первинним для здійснення нового будівництва є отримання містобудівних умов та обмежень, слід дійти висновку, що оскаржувані містобудівні умови та обмеження видано відповідачами ТОВ «Рей-України» та КП «Будова» на початку 2021 року.
Між тим, відповідно до інформації наявній в КП «ДСС» позивач 12.07.2021 року звертався до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради, в якому позивач просив суд скасувати містобудівні умови та обмеження, видані Департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради Товариству з обмеженою відповідальністю «Рей-Україна» (код ЄДРПОУ 33193552) як замовнику будівництва та Колективному підприємству «Будова» (код ЄДРПОУ 22484783) як генеральному підряднику на виконання будівельних робіт щодо будівництва групи житлових будинків з паркінгом за адресою: м.Одеса, вул. Толбухіна, 135 на земельній ділянці з кадастровим номером 5110136900:18:018:0144.
Ухвалою суду від 27.09.2021 року адміністративний позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради (вул. Черняховського, 6, м.Одеса, 65009) про скасування містобудівних умов та обмежень повернуто позивачеві без розгляду у зв`язку з тим, що позивачем не усунуто недоліки адміністративного позову.
З огляду на викладене суддя дійшов висновку, що про існування оскаржуваних містобудівних умов та обмежень позивачу достеменно було відомо у липні 2021 року, однак з адміністративним позовом він звернувся лише у вересні 2023 року.
Таким чином строк звернення до суду з даним адміністративним позовом сплинув у лютому 2022 року.
Отже, позивачу необхідно надати до суду обґрунтоване клопотання про поновлення строку звернення до суду та докази поважності причин його пропуску.
Також, відповідно до п.9 ч.1 ст.4 КАС України відповідач - суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Частиною 3 статті 46 КАС України визначено, що відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Згідно п.7 ч.1 ст. 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Згідно з приписами п.2 ч.5 ст.160 КАС України в позовній заяві зазначаються: повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
Позивач визначив відповідачем Департамент архітектури та містобудування Одеської міської ради, проте не зазначив код ЄДРПОУ відповідача.
Отже, позивачу необхідно надати до суду уточнену позовну заяву із визначенням суб`єктного складу, зазначивши повні відомості відповідно до вимог п.2 ч.5 ст.160 КАС України.
Крім того, з матеріалів адміністративного позову також вбачається, що містобудівні умови та обмеження видані Товариству з обмеженою відповідальністю «Рей-Україна» (код ЄДРПОУ 33193552) як замовнику будівництва та Колективному підприємству «Будова» (код ЄДРПОУ 22484783) як генеральному підряднику на виконання будівельних робіт, а отже рішення у даній справі може вплинути на права, свободи та обов`язки зазначених осіб. Проте, позивачем не визначено статус таких осіб, відповідно до ст. 49 КАС України.
Згідно ч.1 ст.169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Відповідно до ч.2 ст.169 КАС України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене, суд вважає за необхідне залишити адміністративний позов без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків.
Виявлені недоліки повинні бути усунені, шляхом надання до суду клопотання про поновлення строку звернення до суду з відповідними доказами поважності причин його пропуску, належним чином оформленого адміністративного позову з його копіями для відповідачів та третіх осіб.
Керуючись ст.ст. 79, 80, 122, 160, 161, 169 КАС України суддя
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради, Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про скасування містобудівних умов та обмежень - залишити без руху.
Повідомити позивача про необхідність у 10-денний строк з дня отримання копії ухвали усунути недоліки та роз`яснити, що в іншому випадку позов буде визнаний неподаним та повернутий позивачу.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя П.П. Марин
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2023 |
Оприлюднено | 14.09.2023 |
Номер документу | 113400751 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Марин П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні