10905-2007
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 211
РІШЕННЯ
Іменем України
17.09.2007Справа №2-8/10905-2007
За позовом – Рекреаційного кооперативу «Чайка-2», м. Сімферополь
Довідповідача – Маломаякської сілської Ради, с. Малий Маяк
Про спонукання до укладення договору.
Суддя Чумаченко С.А.
П Р Е Д С Т А В Н И К И:
Від позивача – Помазан Т.Л., пред-к за дов. від 27.09.2006 року.
Від відповідача – Бобришева Н.А., пред-к за дов. №02-14/464
Сутність спору: позивач, рекреаційний кооператив «Чайка-2» звернувся до Господарського Суду Автономної Республіки Крим з позовною заявою до відповідача, Маломаякської сільської Ради, просить визнати протизаконним та відмінити п.6.3. Рішення №3-4, 3-ї сесії 5-го скликання від 20.06.2006 року Маломаякської сільської Ради. Зобов'язати Маломаякську сільську раду укласти з Рекреаційним кооперативом «Чайка-2» договір оренди земельної ділянки площею 6га за адресою: м. Алушта, Маломаякська сільська Рада, с. Чайка строком на двадцять п'ять років. У випадку не укладення Маломаякською сільською радою договору оренди земельної ділянки площею 6га за адресою: м. Алушта, Маломаякська сільська Рада, с. Чайка протягом десяти днів зі дня вступу у законну силу рішення суду, вважати його укладеним в редакції рекреаційного кооперативу «Чайка-2», що представлена суду та наявна в матеріалах справи.
Представник позивача представив заяву про уточнення позовних вимог згідно до якого просить спонукати Маломаякську сільську раду укласти з Рекреаційним кооперативом «Чайка-2» договір оренди земельної ділянки площею 6га за адресою: м. Алушта, Маломаякська сільська рада, с. Чайка. Визнати п.6.3. Рішення №3-4, 3-ї сесії 5-го скликання від 20.06.2006 року Маломаякської сільської Ради таким, що не відповідає вимогам діючого законодавства.
Представник позивача представив уточнення позовних вимог відповідно до яких просить спонукати Маломаякську сільську раду укласти з Рекреаційним кооперативом «Чайка-2» договір оренди земельної ділянки площею 6га за адресою: м. Алушта, Маломаякська сільська рада, с. Чайка. Визнати п.6.3. Рішення №3-4, 3-ї сесії 5-го скликання від 20.06.2006 року Маломаякської сільської Ради недійсним.
Представник відповідача представив відзив на позов відповідно до якого просить відмовити в задоволенні позовним вимог в повному обсязі.
Справа слуханням відкладалась в порядку ст. 77 Господарського Процесуального Кодексу України.
Розглянувши матеріали справи, заслухав представників сторін, суд –
ВСТАНОВИВ:
03.09.2004 року Рішенням №26-32, 26-ї сесії 24-го скликання Маломаякської сільської Ради «Про дозвіл складання проекту землеустрою рекреаційному кооперативу «Чайка-2» вирішено дозволити рекреаційному кооперативу «Чайка-2» складання проекту землеустрою по відводу земельної ділянки для будівництва малоповерхових домів та елінгів у відповідності з генпланом забудови с. Чайка орієнтовною площею 6,0га за рахунок земель запасу Маломаякської сільської ради у межах населеного пункту, для надання його у довгострокову оренду.
20.06.2006 року Рішенням №3-4, 3-ї сесії 5-го скликання Маломаякоської сільської Ради «Про передачу земельної ділянки 6,0000га за адресою: м. Алушта, Маломаякська сільська рада, с. Чайка рекреаційному кооперативу «Чайка-2» в оренду», зокрема, пунктом 1 вирішено затвердити проект землеустрою по відводу земельної ділянки рекреаційному кооперативу «Чайка-2» для будівництва малоповерхових домів та елінгів за адресою: м. Алушта, Маломаякьска сільська рада, с. Чайка, код цільового призначення – 1-17. Пунктом 3 вирішено передати рекреаційному кооперативу «Чайка-2» для будівництва малоповерхових домів та елінгів за адресою: м. Алушта, Маломаякська сільська рада, с. Чайка в оренду на 5 років земельну ділянку, кадастровий номер: 0110391800:10:001:0031 в с. Чайка за рахунок земель Маломаякської сільської ради не наданих у приватну власність та постійне користування, в тому числі землі покриті лісною рослинністю – 3,9500га/гр.23/, осипи – 2,0000га, природні водотоки – 0,0500га/гр.73/, для будівництва малоповерхових домів та елінгів в с. Чайка.
Також пунктом 6.3. даного рішення вирішено до отримання документа, що посвідчує право користування землею, відшкодувати втрати лісогосподарського виробництва у розмірі 472143,90грн. протягом двох місяців з моменту прийняття рішення.
23.08.2006 року Рішенням №4-200, 4-ї сесії 5-го скликання Маломаякської сільської ради «Про внесення змін в рішення Маломаякської сільської ради №3-4 від 20.06.2006 року» вирішено пункт 3 рішення Маломаякської сільської ради №3-4 від 20.06.2006 року викласти в наступній редакції: передати рекреаційному кооперативу «Чайка-2» для будівництва малоповерхових домів та елінгів за адресою: м. Алушта, Маломаякська сільська рада, с. Чайка в оренду на 25 років земельну ділянку, кадастровий номер: 0110391800:10:001:0031 в с. Чайка за рахунок земель Маломаякської сільської ради не наданих у приватну власність та постійне користування, в тому числі землі покриті лісною рослинністю – 3,9500га/гр.23/, осипи – 2,0000га, природні водотоки – 0,0500га/гр.73/, для будівництва малоповерхових домів та елінгів в с. Чайка.
Після виконання необхідних робіт щодо погодження землевпорядної документації, рекреаційний кооператив «Чайка-2» звернувся до Маломоякської сільської ради з пропозицією щодо укладення договору оренди, проте Маломаякська сільська рада відмовила в укладенні договору посилаючись на необхідність виконання п.6.3. Рішення №3-4, 3-ї сесії 5-го скликання Маломаякоської сільської Ради від 20.06.2006 року.
Суд вважає позовні вимоги обгрунтованими та такими, що підлягають задоволенню за наступними підставами.
Так, земельна ділянка розміром 6,00га, що знаходиться за адресою: м. Алушта, Маломаякьска сільська рада, с. Чайка, передана Рекреаційному кооперативу «Чайка-2» відповідно проекту землеустрою по відводу земельної ділянки для будівництва малоповерхових домів та елінгів, за рахунок земель запасу Маломаякської сільської ради в межах населеного пункту.
Судом встановлено, що дана земельна ділянки виділена під будівництво малоповерхових будинків та елінгів, та відноситься до сейсмічної та обвальної зони з пересіченим рельєфом та значним перепадом висот. У відповідності до вимог ДБН проектом будівництва даних об'єктів передбачено будівництво наступних об'єктів: берегоукріплюючі, протизсувні, протиерозійні та протиселеві споруди, засоби інженерного захисту території, під'їздна територія, мережі та споруди інженерного забезпечення.
Крім того, Рішенням Верховної Ради АР Крим №452-3/03 від 19.02.2003 року землі, з яких виділений позивачу земельна ділянка, включена в межі селища Чайка Маломаякської селищної ради (м. Алушта) Автономної Республіки Крим.
Таким чином на вищевказану земельну ділянку не розповсюджується правовий режим земель лісного фонду, що також зазначено статтею 4 Лісного Кодексу України відповідно до якої, до лісного фонду України не відносяться зелені насадження в межах населених пунктів (парки, сади, сквери, бульвари) не віднесені у встановленому порядку до лісів.
Згідно до ст. 20 Земельного Кодексу України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земель провадиться органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про передачу цих земель у власність або надання у користування, вилучення (викуп) земель і затверджують проекти землеустрою або приймають рішення про створення об'єктів природоохоронного та історико-культурного призначення.
Суд зазначає, що відповідно до Рішення №3-4, 3-ї сесії 5-го скликання Маломаякоської сільської Ради «Про передачу земельної ділянки 6,0000га за адресою: м. Алушта, Маломаякська сільська рада, с. Чайка рекреаційному кооперативу «Чайка-2» в оренду» від 20.06.2006 року категорія відведеної земельної ділянки – землі рекреаційного призначення, код цільового використання – 1.17.
Рішення органів державної влади або органів місцевого самоврядування про віднесення відведеної земельної ділянки до категорії земель лісного фонду, а також про зміну його цільового призначення відсутні.
Згідно до ч. 2ст. 207 Земельного Кодексу України, відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом.
Виходячи з викладеного, втрати підлягають відшкодуванню у випадку переводу земель з категорії земель сільськогосподарського призначення або лісного фонду в іншу категорію земель, визначену ст. 19 Земельного Кодексу України.
Як вказувалось раніше, землі на ділянці площею 6га, передані в оренду рекреаційному кооперативу «Чайка-2» рішенням №3-4 від 20.06.2006 року, 3-ї сесії 5-го скликання Маломаякської сільської ради, не відносяться ні до категорії земель лісного фонду, ні до основних засобів виробництва і лісогосподарському виробництві, отже жодних втрат вказані галузі не несуть, з чого слідує, що правовий режим відшкодування втрат лісогосподарського виробництва не повинно застосовуватись та втрати в даному випадку не підлягають відшкодуванню.
Крім того, у відповідності з висновком державної екологічної експертизи №9-2-297/4321 від 12.07.2005 року та проектом землеустрою по відводу земельної ділянки на переданій земельній ділянці вирубка лісних насаджень не передбачена, а дерева, що там знаходяться передані під охорону за актом прийняття зелених насаджень.
Відповідно до п.3 Постанови Кабінету Міністрів №1279 від 17.11.1997 року «Про розміри та Порядок визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню» передбачено, що від відшкодування втрат лісогосподарського виробництва звільняються юридичні та фізичні особи у випадку передачі їм земельної ділянки на умовах оренди для будівництва протиерозійних, протизсувних та протиселевих споруд, для будівництва та обслуговування жилих домів та господарських споруд, а також будівництва доріг державного та місцевого значення.
Отже прийняття Маломаякською сільською радою п.6.3. оскаржуваного рішення яким зобов'язано позивача до укладення договору оренди на земельну ділянку площею 6,00га, що знаходиться за адресою: Алушта, Маломаякська сільська рада, с. Чайка відшкодувати втрати лісогосподарського виробництва в розмірі 472143,90грн. є порушенням порядку визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів №1279 від 17.11.1997 року, а також прав та законних інтересів позивача, у зв'язку з чим суд визнає п.6.3. Рішення №3-4, 3-ї сесії 5-го скликання Маломаякоської сільської Ради від 20.06.2006 року таким, що не відповідає законодавству.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи місцевого самоврядування, посадові особи органів місцевого самоврядування зобов'язанні діяти тільки на підставі та в межах компетенції.
Відповідно до п.2. Роз'яснення Президії Вищого Арбітражного Суду України "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів" підставами для визнання акта недійсним є невідповідність його вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав цей акт. Обов'язковою умовою визнання акта недійсним є також порушення у зв'язку з прийняттям відповідного акта прав та охоронюваних законом інтересів підприємства чи організації - позивача у справі. Якщо за результатами розгляду справи факту такого порушення не встановлено, у господарського суду немає правових підстав для задоволення позову.
Відповідно до ч.1 ст. 124 Земельного Кодексу України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Таким чином право довгострокової оренди у позивача виникло на підставі Рішення №3-4, 3-ї сесії 5-го скликання Маломаякоської сільської Ради від 20.06.2006 «Про передачу земельної ділянки 6,0000га за адресою: м. Алушта, Маломаякська сільська рада, с. Чайка рекреаційному кооперативу «Чайка-2» в оренду».
Відповідно до ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері земельних відносин на території сіл, селищ, міст, відноситься розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок в користування із земель комунальної власності; рішення інших питань у сфері земельних відносин відповідно до закону.
Згідно ч.8 ст. 118 Земельного кодексу України, проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін.
Відповідно до п. В, ч.1, ст.186 Земельного кодексу України відповідними органами місцевого самоврядування затверджуються проекти відведення земельних ділянок із земель державної чи комунальної власності затверджуються органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які надають і вилучають земельні ділянки;
Порядок передачі в оренду земельних ділянок, що знаходяться в державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із земель запасу під забудову проводиться за проектами відводу в порядку, встановленому статтями 118,123, 124 Земельного кодексу України.
Згідно ч.2 ст. 123 Земельного кодексу України, умови і строки розроблення проектів відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Форма типового договору, нормативи та строки розробки проектів відведення земельних ділянок визначаються Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч.3 ст.123 Земельного кодексу України юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради.
Також відповідно до ч.6 ст.123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється згідно з ч.3 ст. 152 Земельного кодексу України шляхом: визнання прав; відновлення стану земельної ділянки, який існував до порушення прав, і запобігання вчиненню дій, що порушують права або створюють небезпеку порушення прав; визнання угоди недійсною; визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування; відшкодування заподіяних збитків; застосування інших передбачених законом способів. Зокрема, при оскарженні рішень органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування з питань, віднесених до їх компетенції (наприклад, про відмову в передачі у власність чи в продаж земельної ділянки або розміщенні об'єкта), суд у разі задоволення позову визнає рішення цих органів недійсними і зобов'язує їх, залежно від характеру спору, виконати певні дії на захист порушеного права чи сам визнає це право за позивачем.
В судовому засіданні 17.09.2007 року оголошена вступна та резолютивна частині рішення.
Повний текст рішення підписано 21.09.2007 року.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст.ст. 44, 49, 77, 82-84 ГПК України,
суд –
ВИРIШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати п.6.3. Рішення №3-4, 3-ї сесії 5-го скликання Маломаякської сільської ради «Про надання земельної ділянки площею 6,0000га за адресою: м. Алушта, Маломаякська сільська рада, с. Чайка рекреаційному кооперативу «Чайка-2» в оренду» від 20.06.2006 року недійсним.
3. Спонукати Маломаякську сільську раду (98540, АР Крим, м. Алушта, с. малий Маяк, вул. Кооперативна, 8) укласти з Рекреаційним кооперативом «Чайка – 2» (95000,
АР Крим, м. Сімферополь, вул. Дзюбанова, д. 25/77, кв. 135, ОКПО 33077159 МФО 384577, р/р26005000131180 в АКБ «ЧБРР» в м. Сімферополі) договір оренди земельної ділянки площею 6 га, яка знаходиться за адресою: м. Алушта, Маломайкська сільська рада, с. Чайка. У випадку не укладення, договір вважається укладеним в редакції Рекреаційного кооперативу «Чайка – 2», що представлена суду та наявна в матеріалах справи.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Чумаченко С.А.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2007 |
Оприлюднено | 26.11.2007 |
Номер документу | 1134312 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Чумаченко С.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні