Рішення
від 08.09.2023 по справі 340/4711/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 вересня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/4711/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді В.В. НАУМЕНКА, розглянувши адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )

до відповідача: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Кіровоградській області (вул. Пашутінська, б. 1, м. Кропивницький, 25015, ЄДРПОУ 38613719)

про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить:

1) визнати протиправними дії Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Кіровоградській області щодо надання недостовірних даних про додаткові види грошового забезпечення, а саме надбавку за особливості проходження служби та премії;

2) зобов`язати Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області, підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області зміни до довідки від 21.03.2023року № 5502-1821/5517-1 про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022, змінивши надбавку за ОПС з 20% на 50%, та розмір премії з 19% на 40% у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 №2262-ХІІ «Про пенсійне забезпечення осіб. звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», для здійснення перерахунку основного розміру пенсії з 01.02.2022 року.

Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» (далі по тексту - Закон № 2262). На виконання рішення суду у справі № 340/5668/22 від 15 лютого 2023 відповідачем надано оновлену довідку про розмір грошового забезпечення, в якій розмір надбавки за особливості проходження служби вказано в розмірі 20% та премії 19% відповідно. Позивач зазначає, що його тарифному розряду відповідає розмір надбавки за особливості проходження служби 50%, а премії 40%, а не 20% надбавки та премії 19% відповідно, як протиправно встановив відповідач.

Ухвалою суду від 03.07.2023 року відкрито провадження в справі за правилами спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін, встановлено процесуальні (а.с. 21).

Від Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Кіровоградській області до суду надійшов відзив, за змістом якого позовні вимоги не визнано та наголошено на їх безпідставності. Зазначено, що довідку видано в межах наданих повноважень з дотриманням Положення про преміювання на 2022 рік та Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового та начальницького складу служби цивільного захисту №623 від 20.07.2018 (а.с. 25-39).

Позивач надав відповідь на відзив, відповідно до якої посилався на пункт 5 постанови КМУ № 45 відповідно до якого надбавка за особливості проходження військової служби та премія визначається у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою у тому державному органі, звідки особа звільнилась на пенсію, тобто за посадою заступника начальника управління-начальника відділу організації цивільного захисту управління цивільного захисту ГУ МНС України в Кіровоградській області.

У період з 28.08.2023 року по 01.09.2023 року суддя не здійснював правосуддя у зв`язку з перебуванням у щорічній відпустці, тому справа вирішується 08.09.2023 року.

Розглянувши наявні у справі документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Позивач перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Кіровоградській області та отримує пенсію за вислугу років, призначену відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду № 340/5668/22 від 15 лютого 2023 вирішено визнати протиправними дії Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області щодо відмови ОСОБА_1 в оформленні оновленої довідки про розмір грошового забезпечення за нормами, чинними на 01.01.2022 року, для перерахунку його пенсії та зобов`язано Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області оформити та подати до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 за нормами, чинними на 01.01.2022 року, з урахуванням оновлених даних про розмір посадового окладу та окладу за спеціальним званням, обчислених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня 2022 року, на відповідні тарифні коефіцієнти, для здійснення перерахунку пенсії з 01.02.2022 року.

На виконання вищезазначеного рішення відповідачем складено та направлено нову довідку до Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 станом на 01.01.2022 для перерахунку пенсії від 21.03.2023 №5502-1821/5517.1, відповідно до якої грошове забезпечення становить 23111,00 грн, в т.ч.: посадовий оклад - 9050 грн, оклад за військовим званням 2080 грн, відсоткова надбавки за вислугу років 50% - 5565грн, надбавка за ОПС 20% - 3339,00 грн., надбавка за роботу в умовах режимних обмежень 15% - 1357,50 грн, премія 19% - 1719,50 грн.

Позивач не згодний з складовими грошового забезпечення, зазначеними у цій довідці, а саме розміром надбавки за особливості проходження служби та премії, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.

Статтею 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» (надалі - Закон № 2011) визначено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

Згідно з частини 2 статті 9 Закону № 2011 до складу грошового забезпечення входять:

- посадовий оклад, оклад за військовим званням;

- щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія);

- одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону (частина 3 статті 9 Закону № 2011).

Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

Відповідно до підпунктів 1, 2 пункту 5 Постанови № 704, надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання:

- установлювати надбавку за особливості проходження служби військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби) та особам рядового і начальницького складу в розмірі до 100 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років;

- здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного в розмірі не менш як 10 відсотків (для військовослужбовців розвідувальних органів - не менш як 30 відсотків) посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.

Отже відповідач наділений дискреційними повноваженнями встановлювати надбавку за особливості проходження служби та здійснювати преміювання осіб рядового і начальницького складу відповідно до особистого внеску в загальний результат служби у межах фонду преміювання.

Відповідно до пункту 1 частини 1 Розділу XVI Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення та одноразової грошової допомоги при звільненні особам рядового та начальницького складу служби цивільного захисту №623 від 20.07.2018 (далі по тексту Інструкція №623), преміювання осіб рядового і начальницького складу здійснюється в межах фонду преміювання, утвореного в розмірі, визначеному наказом ДСНС на відповідний рік, але не менше 10 відсотків фонду посадових окладів.

Наказом Головного управління ДСН України у Кіровоградській області №31.01.2022 року №34 затверджено Положення про преміювання на 2022 рік (далі по тексту Положення про преміювання).

Відповідно до Положення про преміювання, визначено, що преміювання осіб рядового і начальницького складу здійснюється відповідно до положення про преміювання та їх особистого внеску в загальні результати служби (з отриманням міжпосадових співвідношень, спеціального звання, тривалості та умов служби, кваліфікації), у розмірах згідно із додатком (крім осіб, щодо яких прийнято рішення ДСНС).

Так, відповідно до додатку 1 до положення про преміювання для 20 і вищого тарифного розряду у 2022 році визначено у розмірі до 75% посадового окладу.

Розмір надбавки за особливості проходження служби визначається відповідно до Інструкції №623 залежно від якості, складності, обсягу та важливості виконуваних обов`язків особою рядового або начальницького складу за посадою у розмірі до 50% посадового окладу, окладу за спеціальним званням з врахуванням надбавки за вислугу років.

Отже, аналізуючи вищенаведені норми законодавства, суд приходить до висновку, що встановлення конкретних розмірів надбавки за особливості проходження служби та премії віднесено до компетенції відповідного керівника, який має визначати такі розміри у встановлених законом межах з врахуванням конкретних обставин, тобто має діяти на свій розсуд у межах передбаченої законом дискрецієї.

Як встановлено судом, відповідачем у довідці від 21.03.2023 року визначено надбавку за особливості проходження служби в розмірі 20%, а премію в розмірі 19% за посадою заступника начальника управління-начальника відділу організації цивільного захисту управління цивільного захисту ГУ МНС України в Кіровоградській області, що відповідає встановленим законом межам - до 50% (для надбавки за ОПС) та від 10 до 75 % (для премії).

За таких обставин, відсоткове значення розміру премії та надбавки, вказане у довідці від 21.03.2023 року №5502-1821/5517.1, виданій ОСОБА_1 про розмір грошового забезпечення станом на 01.02.2022 року, визначене керівником ГУ МНС України в Кіровоградській області в межах наданих йому повноважень та з дотриманням відповідних нормативних актів.

Посилання позивача на те, що оскільки у довідці № 5501-911/55171 від 26.02.2021 року, яку було видано відповідачем про розмір грошового забезпечення станом на 05.03.2019 року, розмір надбавки за особливості проходження служби та премії було визначено в розмірі 50% та 40% відповідно, а отже у довідці станом на 01.01.2022 року такі складові мають бути визначені в такому ж відсотковому значенні, є необґрунтованим, оскільки жодних посилань на норми законодавства, які б визначали саме такий розмір зазначених складових грошового забезпечення, позивачем до суду не надано.

Відтак, розмір надбавки за особливості проходження служби та розмір премії відповідає посаді та нормативним документам, якими встановлено розмір таких виплат, а позивачем під час розгляду справи не надано жодних доказів, які спростовують встановлені судом обставини у даній справі.

Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною першою статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з частиною першою статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Таким чином, у задоволенні позову належить відмовити.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позову, підстави для стягнення на користь позивача судових витрат у справі відсутні.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Судові витрати вважати фактично понесеними.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду В.В. НАУМЕНКО

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.09.2023
Оприлюднено15.09.2023
Номер документу113432498
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —340/4711/23

Ухвала від 18.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 05.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 11.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 08.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 19.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 08.09.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

В.В. НАУМЕНКО

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

В.В. НАУМЕНКО

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні