10720-2006А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
Автономна Республіка Крим, 95000, м.Сімферополь, вул. К.Маркса, 18, к. 404
ПОСТАНОВА
Іменем України
11.07.2006Справа №2-27/10720-2006А
За позовом – Підприємство “Лоцман”, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 31.
До відповідача – Сімферопольська міська рада, м. Сімферополь, вул. Толстого, 15.
Про спонукання до вчинення певних дій.
Суддя Н.В. Воронцова.
При секретарі Топоріщевої Т. П.
представники:
Від позивача – Пісоцька Н. Г., дор.у справі.
Від відповідача – Воробьова О. В., дор. у справі.
Сутність спору:
Позивач – Підприємство “Лоцман” звернулося до Господарського суду АР Крим про спонукання Сімферопольської міської ради впродовж місяця з дня вступу в закону силу рішення господарського суду прийняти рішення про надання підприємству “Лоцман” в оренду земельної ділянки за адресою: м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 37а, площею 1890 кв.м. строком на 10 років для розміщення автостоянки. Також просить суд забовязати Сімферопольську міську раду у встановленому порядку укласти договір оренди земельної ділянки за адресою: м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 37а, площею 1890 кв. м. строком на 10 років для розміщення автостоянки.
Позовні вимоги обгрунтовує тим, що ставши власником нерухомого майна ( автостоянки ), позивач подав в Сімферопольську міську раду заяву в порядку ст. 124 Земльного кодексу України для оформлення договору оренди земельної ділянки.
Згідно до висновку управління містобудування і архитектури №6410 від 10.12.2004 р. можлива передача у довгострокову оренду строком на десять років підприємству “Лоцман” вкзаної земельної ділянки площею 0,1898 га. по вул. Севастопольської, 37 –а без додаткового будівництва і зміни функціонального призначення земельної ділянки.
Позивач вважає, що будучи власником будов, споруд, розташованих на спірної земельної ділянці і фактичним землекористувачем, подав у встановленому законом порядку всі необхідні документи до Сімферополської міської ради, проте, до теперішнього часу питання про укладання договору оренди на вказану земельну ділянку не розглянуто. Оскільки до теперішнього часу питання про укладання договору оренди не розглянуто, виникла необхідність про вирішення даного спору в судовому порядку.
Відповідач у запереченнях на позов повідомив про те, що у відповідності до Закону України “Про місцеве самоврядування” міська рада є колегіальним органом, що приймає рішення на пленарних засіданнях сесії міської ради шляхом голосування кількістного складу депутатів більшостю голосів. Повістка дня пленарного засідання міської Ради формується за пропозиціями постійних депутатських комісій міської ради. Відповідач вказав, що на даний час Сімферопольською міською радою не сформовано склад постійних депутатських комісій і, таким чином, питання надання земельної ділянки позивачу не може бути винесено на розгляд сесії міської ради, і не може бути розглянуто депутатами. На даний час не визначено, посадова особа, повноваження на підписання від імені міської ради договорів оренди земельних ділянок, в звязку з чим, не відомо ким буде підписано договір оренди земельної ділянки в разі задоволення судом вказаного позову.
Відповідач не заперечує проти надання позивачу в оренду вказаної земельної ділянки і дане питання буде винесення на розгляд сесії міської ради, но тільки після формування відповідних постійних депутатських комісій, оскільки відповідач дійсно надав до міскої ради відповідне клопотання з додатком необхідної проектної документації. В тому числі з додатком копій правовстановлюючих документів на обєкти нерухомого майна, на ньому розташованих.
Таким чином, відповідач не заперечує у розгляді даного питання у встановленому законом порядку – на сесії міської ради. На підставі викладеного, просить у позові відмовити.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши представлені докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд, -
В С Т А Н О В И В :
01.04.2005 р. між Колективним виробничим підприємством “СІАВТОКОМ” і підприємством “Лоцман” було укладено договір купівлі – продажу №977.
Відповідно до п. 1 вказаного договору колективне виробниче підприємство “СІАВТОКОМ” продало, а позивач купило нежиле приміщення автостоянки площею 16,7 кв. м., що складається з будівлі та споруд, розташованих в м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 37а.
Право власності на вказані будівлю і споруди було зареєстровано Сімферопольською МБРТІ 07.04.2005 р. відповідно до виписки №6940610.
Відповідно до ч. 1 ст. 321 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.
Відповідно до ч. 1 ст. 377 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. до особи, яка придбала житловий будинок, будівлю або споруду, переходить право власності на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення, у розмірах, встановлених договором. Якщо житловий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, наданій у користування, то у разі їх відчуження до набувача переходить право користування тією частиною земельної ділянки, на якій вони розміщені, та частиною ділянки, яка необхідна для їх обслуговування.
Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.
Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності та право постійного користування на земельну ділянку виникає після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації. Право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.
Відповідно до ч. 2 ст. 126 Земельного кодексу України право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.
Відповідно до ст. 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” регулювання питань земельних відносин відноситься до виключної компетенції міської ради.
Позивач звернувся до відповідача, в порядку ст. 124 Земельного кодексу України, з заявою для оформлення договору оренди земельної ділянки.
Проект землеустрою по відведенню земельної ділянки позивачу для обслуговування автостоянки в м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 37 –а в довгострокову оренду строком на десять років відповідно до вимог ст. ст. 121, 124, 125, 126 Земельного кодексу України з листом узгодженням з Управлінням архитектури і містобудування, комітетом з управління земельними ресурсами, Управлінням державної екологічної інспекції Центрально – кримського регіону, Міською СЕС і Респубіканського комітету з охорони культурної спадщіни був направлений в Комітет з управління земельними ресурсами 24.01.2006 р., що підтверджується листом №51 від 24.01.2006 р.
Відповідно до висновку управління містобудування і архитектури №6410 від 10.12.2004 р. узгоджена передача в довгострокову оренду строком на десять років підприємству “Лоцман” земельної ділянки площею 0,1898 га. в м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 37 –а без додатквого будівництва і зміни функціонального призначення ділянки.
Не зважаючи на те, що позивачем було надано всі необхідні документи до Сімферопольської міської ради, відповідач не розглянув питання про укладення договору оренди вказаної земельної ділянки.
З метою встановлення цього питання позивач звернувся з проханням повідомити на якій стадії узгодження документів знаходить проект відведення земельної ділянки для обслугування автостоянки, розташованої за адресою: м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 37 –а.
Відповідач на вказане відповів листом №3744/24/01-13 від 23.05.2006 р., відповідно до якого до даного часу, в звязку з розглядом в судовому порядку адмністративних справ по скаргам субєктів вибірчого права, не вибрано секретаря міської ради, не сформовано постійні депутатськи профільні комісії, питання надання фізичним і фізичим особам зеельних ділянок не виносяться на розгляд сесії міської ради.
Після обрання секретаря міської ради і сформування постійних депутатських комісій міською радою, що здійснюють свою діяльність сесійно, будуть розглядатися питання регулювання земельних відносин, в тому числі і питання про надання позивачу по справі вказаної земельної ділянки.
Відповідач не заперечує проти розгляду питання про надання позивачу земельної ділянки і дане питання буде винесено на розгляд сесії міської ради.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону україни “Про місцеве самоврядування” сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону україни “Про місцеве самоврядування” Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Судом встановлено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки, тобто міської ради.
Таким чином, суду не зрозуміло в зв'язку з чим відповідь на заяву позивача надав виконком міської ради, до компетенції якого не відноситься регулювання питань земельних відносин.
Усе вищевикладене свідчить про бездіяльність відповідача
Суд дійшов висновку, що позивач виконав всі покладені на нього законом забовязання, зібрав весь необхідний пакет документів, що, також підтвердив і сам відповідач, а таким чином, позовні вимоги засновані на законі, і підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАСУ кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги і заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАСУ в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
За таких обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обгрунтованими, підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню.
Судові витрати, понесені позивачем, підлягають стягненню на його користь у розмірі 85 грн. з Державного бюджету України на підставі ч. 1 ст. 94 КАС України.
Вступна і резулятивна частини постанови оголошено 11.07.2006 р.
Постанову у повному обсязі складено 20.07.2006 р.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст.. 94, 98, 122, 158 – 164, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Забовязати Сімферопольську міську раду впродовж місяця з дня вступу в закону силу постанови господарського суду прийняти рішення про надання підприємству “Лоцман” в оренду земельну ділянку за адресою: м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 37а, площею 1890 кв. м. строком на 10 років для розміщення автостоянки.
3. Забовязати Сімферопольську міську раду у встановленому порядку укласти договір оренди земельної ділянки за адресою: м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 37а, площею 1890 кв. м. строком на 10 років для розміщення автостоянки.
4. Стягнути з Державного бюджету України (р/р 31118095600002 у банку отримувача: Управління Державного казначейства в АР Крим, отримувач: Держбюджет м. Сімферополь, МФО 824026, ЗКПО 22301854) на користь підприємства “Лоцман”, м. Сімферополь, вул. Севастопольська, 31, ( р/р 260021380 в КРД АППБ “Аваль”, ЗКПО 30194168, МФО 384685 ) 3,40 грн. державного мита.
Виконавчий документ видати після вступу Постанови в закону силу, за заявою особи на користь якої воно винесено.
У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, Постанова вступає в закону силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст.. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Господарського суду
Автономної Республіки Крим Воронцова Н.В.
Суд | Господарський суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2006 |
Оприлюднено | 20.08.2007 |
Номер документу | 113441 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Автономної Республіки Крим
Воронцова Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні