Справа № 201/9168/23
Провадження № 1-кс/201/3440/2023
УХВАЛА
Іменем України
08 серпня 2023 року м. Дніпро
Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого СВ ВП № 5 ДРУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Правобережної окружної прокуратури м. Дніпра ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення огляду, подане у кримінальному провадженні № 42022042020000146, відомості про яке внесені до ЄРДР 18.10.2022р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 197-1 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся із погодженим прокурором клопотанням про надання дозволу на проведення огляду.
В обґрунтування заявленого клопотання посилався на те, що СВ ВП № 5 ДРУП ГУНП в Дніпропетровській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42022042020000146 від 18.10.2022р. за ознаками кримінального правопорушення, (злочину), передбаченого ч. 4 ст. 197-1 КК України, за фактом самовільного зайняття земельних ділянок уздовж прибережної смуги річки Дніпро без відповідних дозвільних документів.
Під час досудового розслідування встановлено, що на території АДРЕСА_1 (кадастровий номер 1221486200:11:001:0112), 1В (кадастровий номер 1221486200:11:001:0111), 1Г (кадастровий номер 1221486200:11:001:0109), 1Д (кадастровий номер 1221486200:11:001:0113), 1Е ( кадастровий номер 1221486200:11:001:0114).
По периметру вказаних земельних ділянок проходить територія, призначена для руху транспортних засобів і пішоходів.
Так, під час досудового розслідування встановлено, що на території АДРЕСА_1 (кадастровий номер 1221486200:11:001:0112), 1В (кадастровий номер 1221486200:11:001:0111), 1Г (кадастровий номер 1221486200:11:001:0109), 1Д (кадастровий номер 1221486200:11:001:0113), 1Е ( кадастровий номер 1221486200:11:001:0114).
Вбачається, що по периметру вказаних земельних ділянок проходить територія, призначена для руху транспортних засобів і пішоходів.
Так, рішенням Новоолександрівської сільської ради Дніпропетровського району Дніпропетровської області від 13.08.2009 р. гр. ОСОБА_5 надано дозвіл на складання технічної документації та передано у власність земельну ділянку площею, 0,1037 га, для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарчих будівель і споруд, на території Новоолександрівської сільської ради в АДРЕСА_2 . Кадастровий номер земельної ділянки 1221486200:11:001:0114.
24.09.2021 на підставі договору купівлі-продажу земельної ділянки № НОМЕР_1 , земельна ділянка за кадастровим номером 1221486200:11:001:0114 перейшла у власність ОСОБА_6 , реєстраційний номер облікової картки платників податків НОМЕР_2 .
Відповідно до інформації, наданої Новоолександрівською сільською радою Дніпровського району Дніпропетровської області від 15.02.2023, ділянка дороги, яка проходить через земельні ділянки з кадастровими номерами 1221486200:11:001:0112, 1221486200:11:001:0111, 1221486200:11:001:0109, 1221486200:11:001:0113, 1221486200:11:001:0114 відноситься до вуличної дорожньої мережі місцевого значення с. Старі Кодаки.
Згідно відповіді Регіонального офісу водних ресурсів у Дніпропетровській області, встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами: 1221486200:11:001:0112 ( АДРЕСА_3 ), 1221486200:07:001:0111 ( АДРЕСА_4 ), 1221486200:11:001:0109 ( АДРЕСА_5 ), 1221486200:11:001:0113 ( АДРЕСА_6 ), 1221486200:11:001:0114 ( АДРЕСА_7 ), розташовані на території с. Старі Кодаки Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, на правобережжі великої річки Дніпро. Частина сформованих, зазначених вище земельних ділянок, розташовані в межах проектованої прибережної захисної смуги р. Дніпро. Звернень щодо погодження технічної документації із землеустрою щодо передачі земельних ділянок у власність фізичним чи юридичним особам до Регіонального офісу водних ресурсів у Дніпропетровській області не надходило.
Крім того, як зазначає Регіональний офіс водних ресурсів у Дніпропетровській області, погодження і затвердження в встановленому порядку, проекту землеустрою щодо визначення та встановлення меж водоохоронної зони та прибережної захисної смуги р. Дніпро, в районі вище зазначених земельних ділянок, необхідно застосувати, відповідно до ст. 88 Водного кодексу України, нормативну (мінімальну) 100 метрову ширину прибережної захисної смуги.
З урахуванням зазначеної інформації, є всі підстави вважати, що зазначені земельні ділянки відносяться до земель водного фонду і тому при відведенні у власність вище означених земельних ділянок вбачаються ознаки грубого порушення ст. 87, 88, 89 Водного кодексу України.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 58 Земельного кодексу України, до земель водного фонду належать землі, зайняті: а) морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об`єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; б) прибережними захисними смугами в) гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них; г) береговими смугами водних шляхів; ґ) штучно створеними земельними ділянками в межах акваторій морських портів.
Згідно з ч. 1 ст. 60 Земельного кодексу України, вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлюються прибережні захисні смуги.
Статтею 1 Водного кодексу України визначено, що прибережна захисна смуга - частина водоохоронної зони відповідної ширини вздовж річки, моря, навколо водойм, на якій встановлено більш суворий режим господарської діяльності, ніж на решті території водоохоронної зони.
Відповідно до ч. 1 ст. 112 Земельного кодексу України, охоронні зони створюються: а) навколо особливо цінних природних об`єктів, об`єктів культурної спадщини, гідрометеорологічних станцій тощо з метою охорони і захисту їх від несприятливих антропогенних впливів; б) навколо споруд електронних комунікацій, у тому числі базових станцій мобільного зв`язку, земних станцій супутникового зв`язку, уздовж ліній електронних комунікаційних мереж, електропередачі, земель транспорту, навколо промислових об`єктів для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодження, а також зменшення їх негативного впливу на людей та довкілля, суміжні землі та інші природні об`єкти.
Приписами ч. 1 ст. 61 Земельного кодексу України визначено, що прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.
У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється, зокрема, розорювання земель (крім підготовки ґрунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво; будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних, а також інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів (ч. 2 ст. 61 Земельного кодексу України).
Єдиною слідчою дією, яка є належною та допустимою у цьому випадку є проведення огляду земельної ділянки площею 1037 кв.м з кадастровим номером 1221486200:11:001:0114, яка розташована у АДРЕСА_2 та на праві власності належить ОСОБА_6 ,.
Інші слідчі дії не зможуть в повному обсязі забезпечити встановлення обставин кримінального провадження та підтвердження або спростування доказів, здобутих у ході досудового розслідування.
Ураховуючи викладене, просив надати дозвіл на проведення огляду земельної ділянки площею 1037 кв.м з кадастровим номером 1221486200:11:001:0114, яка розташована у АДРЕСА_2 та на праві власності належить ОСОБА_6 ,, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення.
Слідчий надав заяву, якою клопотання підтримав та просив задовольнити.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали клопотання, додані до клопотання документи, вважає, що клопотання не підлягає задоволенню з таких підстав.
З матеріалів клопотання встановлено, що у провадженні СВ ВП №5 ДРУП ГУНП в Дніпропетровській області перебувають матеріали кримінального провадження № 42022042020000146, відомості про яке внесені до ЄРДР 18.10.2022р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 197-1 КК України за фактом самовільного зайняття земельної ділянки уздовж прибережної смуги р. Дніпро, будування об`єктів харчової, розважальної сфери без дозвільних документів (згідно витягу з ЄРДР).
Статтею 30Конституції України встановлено, що не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду та обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду. У невідкладних випадках, пов`язаних із врятуванням життя людей та майна чи з безпосереднім переслідуванням осіб, які підозрюються у вчиненні злочину, закон допускає проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду та обшуку.
Відповідно до ч. 2ст. 233 КПКпід іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які перебувають у володінні особи.
За змістом статей223,237КПК огляд є слідчою (розшуковою) дією, що проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цьогоКодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володінняособи.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
У разі необхідності провести обшук слідчий за погодженням з прокурором або прокурор звертається до слідчого судді з відповідним клопотанням, яке повинно містити відомості про: 1) найменування кримінального провадження та його реєстраційний номер; 2) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з розслідуванням якого подається клопотання; 3) правову кваліфікацію кримінального правопорушення з зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; 4) підстави для обшуку; 5) житло чи інше володіння особи або частину житла чи іншого володіння особи, де планується проведення обшуку; 6) особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться; 7) індивідуальні або родові ознаки речей, документів, іншого майна або осіб, яких планується відшукати, а також їхній зв`язок із вчиненим кримінальним правопорушенням; 8) обґрунтування того, що доступ до речей, документів або відомостей, які можуть у них міститися, неможливо отримати органом досудового розслідування у добровільному порядку шляхом витребування речей, документів, відомостей відповідно до частини другої статті 93 цього Кодексу, або за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом, а доступ до осіб, яких планується відшукати, - за допомогою інших слідчих дій, передбачених цим Кодексом. Зазначена вимога не поширюється на випадки проведення обшуку з метою відшукання знаряддя кримінального правопорушення, предметів і документів, вилучених з обігу.
Згідно із ч. 5 ст. 234 КПК України слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про обшук, якщо прокурор, слідчий не доведе наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.
У клопотанні слідчий просить дозволити огляд земельної ділянки земельної ділянки площею 1037 кв.м з кадастровим номером 1221486200:11:001:0114, яка розташована у АДРЕСА_2 та на праві власності належить ОСОБА_6 .
Як видно з клопотання, на підставі договору купівлі-продажу від 24.09.2021р. №5868, земельна ділянка за кадастровим номером 1221486200:11:001:0114 придбана ОСОБА_6 .
Право власності зареєстроване за ОСОБА_6 у Державному реєстрі нерухомого майна 24.09.2021р.
Отже, земельна ділянка набута ОСОБА_6 на підставі нотаріально посвідченого договору, право власності зареєстроване, тобто земельна ділянка набута у встановленому законом порядку.
Надалі,слідчим зазначено,що заданими Регіональногоофісу воднихресурсів уДніпропетровській області,земельні ділянкиз кадастровиминомерами:1221486200:11:001:0112( АДРЕСА_3 ),1221486200:07:001:0111( АДРЕСА_4 ),1221486200:11:001:0109( АДРЕСА_5 ),1221486200:11:001:0113( АДРЕСА_6 ),1221486200:11:001:0114( АДРЕСА_7 ), розташовані на правобережжі великої річки Дніпро. Частина цих земельних ділянок, розташовані в межах проектованої прибережної захисної смуги р. Дніпро. Звернень щодо погодження технічної документації із землеустрою щодо передачі земельних ділянок у власність фізичним чи юридичним особам до Регіонального офісу водних ресурсів у Дніпропетровській області не надходило. При проектуванні щодо визначення та встановлення меж водоохоронної зони та прибережної захисної смуги р. Дніпро, в районі вище зазначених земельних ділянок, необхідно застосувати, відповідно до ст. 88 ВК України нормативну (мінімальну) 100 метрову ширину прибережної захисної смуги.
Тому, на думку слідчого, вбачається самовільне зайняття земельної ділянки земель водного фонду.
Разом із тим, відомості про те, кому належить ця «частина цих земельних ділянок» у межах проектованої прибережної захисної смуги р. Дніпро не надано.
З Технічної документації, зокрема, з Актів встановлення меж земельної ділянки, які наявні у клопотання взагалі не вбачається, що земельна ділянка розташована біля прибережної захисної смуги.
Окрім того, згідно відповіді Новоолександрівської сільської ради Дніпропетровського району від 15.02.2023р., ділянка дороги, яка проходить через ці земельні ділянки відноситься до вуличної дорожньої мережі місцевого значення с. Старі Кодаки. А відомості про обмеження у їх використанні в Державному земельному кадастрі відсутні.
А згідно відповіді Регіонального офісу водних ресурсів у Дніпропетровській області від 13.04.2022р., земельні ділянки з кадастровими номерами: 1221486200:11:001:0112 (вул. Рибальська, 1Б), 1221486200:07:001:0111 (вул. Рибальська, 1В), 1221486200:11:001:0109 (вул. Рибальська, 1Г), 1221486200:11:001:0113 (вул. Рибальська, 1Д), 1221486200:11:001:0114 (вул. Рибальська, 1Е), розташовані на території с. Старі Кодаки Новоолександрівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, на правобережжі великої річки Дніпро, а не у межах проектованої прибережної захисної смуги р. Дніпро. Відведення цих земельних ділянок відбулося до розробкипроекту щодо визначення та встановлення меж водоохоронної зони та прибережної та захисної смуги в районі цих земельних ділянок.
Відповідно до ч. 3 ст. 234 КПК України у разі необхідності провести обшук, клопотання має містити, серед іншого особу, якій належить житло чи інше володіння, та особу, у фактичному володінні якої воно знаходиться.
Частина 4 ст. 197-1 КК України передбачає кримінальну відповідальність за самовільне будівництво будівель або споруд на самовільно зайнятій земельній ділянці, зазначеній у частині другій цієї статті (тобто, щодо земельних ділянок особливо цінних земель, земель в охоронних зонах, зонах санітарної охорони, санітарно-захисних зонах чи зонах особливого режиму використання земель), або вчинене особою, раніше судимою за таке саме кримінальне правопорушення або кримінальне правопорушення, передбачене частиною третьою цієї статті.
Частина 3 ст. 197-1 КК України передбачає кримінальну відповідальність за самовільне будівництво будівель або споруд на самовільно зайнятій земельній ділянці, зазначеній у частині першій цієї статті. А частина 1 цієї статті передбачає кримінальну відповідальність за самовільне зайняття земельної ділянки, яким завдано значної шкоди її законному володільцю або власнику.
Згідно із приміткою до статті, шкода, передбачена частиною першою цієї статті, визнається значною, якщо вона у сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Разом із тим, клопотання не містить відомостей, до якої категорії земель відноситься територія (у т.ч. водного фонду прибережні смуги), щодо якої слідчий просить надати дозвіл на огляд, хто є власником, законним володільцем (розпорядником) цієї земельної ділянки, в особі якого органу. Також не вказано про особу, яка є потерпілою від кримінального правопорушення, якій завдано шкоду.
На підставі викладеного, керуючись вимогами ст.ст. 233, 234, 237, 372 КПК України, слідчий суддя,
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні клопотання слідчого СВ ВП № 5 ДРУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Правобережної окружної прокуратури м. Дніпра ОСОБА_4 , про надання дозволу на проведення огляду, подане у кримінальному провадженні № 42022042020000146, відомості про яке внесені до ЄРДР 18.10.2022р. за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 197-1 КК України - про надання дозволу на проведення огляду земельної ділянки земельної ділянки площею 1037 кв.м з кадастровим номером 1221486200:11:001:0114, яка розташована у АДРЕСА_2 та на праві власності належить ОСОБА_6 - відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2023 |
Оприлюднено | 15.09.2023 |
Номер документу | 113448240 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Наумова О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні