Ухвала
від 06.09.2023 по справі 753/9221/23
ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ДАРНИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КИЄВА

справа № 753/9221/23

провадження № 1-кс/753/2939/23

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" вересня 2023 р. м. Київ

Дарницький районний суд м. Києва у складі слідчого судді ОСОБА_1 ,

за участю:

секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

власників майна ОСОБА_4 , ОСОБА_5 ,

представника власника майна ОСОБА_4 - адвоката ОСОБА_6 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора, подане в рамках кримінального провадження, внесеного 01.02.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12023100020000464, про арешт майна,

У С Т А Н О В И В:

27.07.2023 прокурор подав до суду клопотання про накладення арешту на майно у кримінальному провадженні, внесеному 01.02.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12023100020000464, у якому просив накласти арешт на 82 купюри номіналом 100 доларів США, грошові кошти на загальну суму 20770 грн., транспортний засіб AUDI RS5, д.н.з. НОМЕР_1 , які належить ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Клопотання обґрунтоване тим, що у провадженні слідчого відділу Дарницького управління поліції Головного управління Національної поліції у м. Києві перебувають матеріали досудового розслідування по кримінальному провадженні, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12023100020000464 від 01.02.2023 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.ч. 1,2,3 ст. 255, ч. 3 ст. 332, ч.ч. 1, 3 ст. 358 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , у невстановлені досудовим розслідуванням дату, час, та місці, але не пізніше 23.02.2023, володіючи якостями лідерів, організаторськими здібностями, будучи обізнаними в сфері виготовлення документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану та перетину державного кордону на підставі зазначених документів, будучи обізнаними про визначений законодавством України порядок виїзду громадян України в умовах воєнного стану закордон та діючі обмеження, а також маючи відповідне коло знайомих осіб, які в наступному були залученні ними до вчинення кримінальних правопорушень, з корисливих мотивів, розробили злочинний план по організації каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України, шляхом виготовлення документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, а також безперешкодний виїзд замовників цих документів за кордон.

Так, розроблений ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , план вчинення кримінальних правопорушень передбачав наступне:

- організацію безперебійного функціонування каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України шляхом виготовлення та використання документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану;

- безпосереднє підшукування ними осіб (далі так званих «клієнтів») з числа військовозобов`язаних громадян України щодо яких діють обмеження на виїзд закордон в період дії воєнного стану, які всупереч діючим обмеженням мають намір виїхати закордон;

- підроблення офіційних документів, а саме тимчасових посвідчень військовозобов`язаних та довідок військово-лікарської комісії відповідно до яких особа є не придатною до військової служби з виключенням з військового обліку, на підставі яких, за умови їх справжності, відповідно до ст.23 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» особи не підлягають призову під час мобілізації, та на підставі яких відповідно до п.2-6 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених Постановою Кабінету міністрів України №57 від 27.01.1995 у разі введення на території України надзвичайного або воєнного стану особи мають право на перетин державного кордону;

- підшукування осіб в якості співучасників, які за грошову винагороду та за їх вказівкою будуть здійснювати цілеспрямований пошук осіб призовного віку, які виявили бажання виїхати закордон в умовах воєнного стану, а також надавати їм попередні консультації, отримувати від «клієнтів» документи та особисті дані, які необхідні для виготовлення комплекту документів, що посвідчують їх непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, а також безпосередньо отримувати від «клієнтів» грошові кошти;

- підшуковування військовослужбовців Державної прикордонної служби України (далі по тексту ДПСУ), які безпосередньо здійснюють паспортний контроль на пунктах пропуску, в якості співучасників, які за грошову винагороду та за їх вказівкою, будучи повністю обізнаними із злочинним планом всіх членів злочинної організації, будуть сприяти в успішному перетині державного кордону «клієнтами» на підставі підроблених документів та умисно не вживатимуть заходів для належної перевірки, яка передбачена наказом №407 від 05.06.2012 «Про затвердження інструкції з організації і здійснення перевірки документів громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон»,виготовлених ними підроблених документів шляхом їх уявної перевірки;

- забезпечення конфіденційного спілкування між учасниками злочинної організації у телефонних месенджерах шляхом використання умовних позначень та особистого контактування з метою забезпечення успішному незаконному перетину державного кордону «клієнтами»;

- визначення фіксованої суми оплати за «послуги з виїзду» у розмірі 3500 доларів США та організації системи їх отримання та наступного розподілу між собою/іншими учасниками злочинної організації шляхом безпосередньої передачі з рук в руки.

Так, розробивши план скоєння на постійній основі кримінальних правопорушень (злочинів), пов`язаних із забезпеченням незаконного виїзду громадян призовного віку в умовах воєнного стану закордон з метою незаконного збагачення, з метою реалізації цього плану, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 відвели собі функції організаторів злочинної організації.

З метою забезпечення функціонування вищезазначеного протиправного механізму, на постійній основі та в умовах воєнного стану, організатори розділили обов`язки між собою наступним чином, а саме:

- ОСОБА_7 , забезпечував організацію роботи каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України, шляхом безпосереднього виготовлення документів про нібито непридатність до військової служби особами в умовах воєнного стану; контролю за цивільними членами злочинної організації, які відповідали за пошук «клієнтів»; налагодженням взаємодії з ОСОБА_8 ; здійснення контролю за надходженням та подальшим розподілом грошових коштів отриманих від протиправної діяльності між іншими учасниками злочинної організації; наданням організаційних вказівок іншим членам злочинної організації, а також клієнтам; розподілом функцій та ролей між іншими учасниками злочинної організації, спрямованих на досягнення єдиного злочинного плану, відомого усім учасникам злочинної організації; вирішення побутових питань під здійснення протиправної діяльності; виготовлення, передачі документів про непридатність до військової служби в умовах воєнного стану із виключенням з військового обліку документів посередникам або особисто клієнтам;

- ОСОБА_8 , забезпечував організацію роботи каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України, шляхом контролю за членами злочинної організації з числа військовослужбовців НОМЕР_2 прикордонного Карпатського загону; налагодженням взаємодії між членами злочинної організації з числа військовослужбовців НОМЕР_2 прикордонного Карпатського загону та ОСОБА_7 ; здійснення контролю за надходженням та подальшим розподілом грошових коштів отриманих від протиправної діяльності між іншими учасниками злочинної організації з числа військовослужбовців НОМЕР_2 прикордонного Карпатського загону; наданням організаційних вказівок іншим членам злочинної організації з числа військовослужбовців НОМЕР_2 прикордонного Карпатського загону, а також клієнтами; розподілом функцій та ролей між іншими учасниками злочинної організації в залежності від конкретного пункту пропуску через який здійснювався виїзд «клієнтів», а також здійсненням інших дій спрямованих на досягнення єдиного злочинного плану, відомого усім учасникам злочинної організації;

Крім того, з метою реалізації спільного злочинного плану, будучи обізнаними із наявними обмеженнями у виїзді закордон для військовозобов`язаних, керуючись бажанням отримання протиправного прибутку шляхом організації незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України із використанням підроблених документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , розуміючи, що самостійно виконати всі дії відповідно до вищезазначеного злочинного плану не зможуть та їм потрібні співучасники, у невстановлений досудовим розслідуванням дату та час, прийняли рішення про залучення до протиправної діяльності у якості виконавців раніше відомих їм ОСОБА_9 і ОСОБА_10 , які будучи військовослужбовцями НОМЕР_2 прикордонного Карпатського загону мали широке коло знайомств серед прикордонників, які здійснювали безпосередню перевірку документів, що дають право виїзду за межі України особам, які підлягають мобілізації в умовах воєнного стану, та приймали остаточне рішення про виїзд таких осіб у пунктах пропуску «Шегині» та «Краківець», які знаходяться у Львівській області на кордоні України з Республікою Польща.

Надалі, ОСОБА_9 , на виконання вказівок ОСОБА_8 , з метою реалізації спільного злочинного плану, будучи обізнаним із наявними обмеженнями у виїзді закордон для військовозобов`язаних, керуючись бажанням отримання протиправного прибутку шляхом організації незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України із використанням підроблених документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, у невстановлений досудовим розслідуванням дату та час, залучив до протиправної діяльності у якості виконавця раніше відому йому ОСОБА_11 , яка будучи військовослужбовцем НОМЕР_2 прикордонного Карпатського загону здійснювала свою трудову діяльність у пункті пропуску «Шегині».

В свою чергу, ОСОБА_10 на виконання вказівок ОСОБА_8 , з метою реалізації спільного злочинного плану, будучи обізнаним із наявними обмеженнями у виїзді закордон для військовозобов`язаних, керуючись бажанням отримання протиправного прибутку шляхом організації незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України із використанням підроблених документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, у невстановлений досудовим розслідуванням дату та час, залучив до протиправної діяльності у якості виконавців раніше відомих йому ОСОБА_12 і ОСОБА_13 , які будучи військовослужбовцям ІНФОРМАЦІЯ_2 здійснювали свою трудову діяльність у пунктах пропуску «Шегині» та «Краківець» відповідно.

Крім цього, ОСОБА_7 , повністю усвідомлюючи необхідність забезпечення безперебійності процесу пошуку нових «клієнтів», які мають намір безпідставно виїхати за межі України, керуючись бажанням отримання ще більшого протиправного прибутку шляхом організації незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України із використанням підроблених документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану, у невстановлений досудовим розслідуванням дату та час, залучив до протиправної діяльності у якості виконавців раніше відомих йому ОСОБА_14 та ОСОБА_15 , які за вказівкою ОСОБА_7 здійснювали цілеспрямований пошук нових «клієнтів».

З метою досягнення свого протиправного злочинного плану ОСОБА_7 та ОСОБА_8 розподілили функцій та ролі між виконавцями та іншими членами злочинної організації наступним чином, а саме:

- ОСОБА_9 , забезпечував безперебійну роботу каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України, шляхом координації дій виключно ОСОБА_11 - військовослужбовця НОМЕР_2 прикордонного ІНФОРМАЦІЯ_2 , яку він сам і залучив до протиправної діяльності; налагодження взаємодії між ОСОБА_11 , ОСОБА_7 та ОСОБА_8 ; забезпечення надходження на адресу ОСОБА_11 від ОСОБА_7 та ОСОБА_8 грошових коштів у розмірі відповідному до кількості «клієнтів», стосовно яких остання приймала безпосереднє рішення про можливість виїзду за кордон у пункті пропуску «Шегині»; надання організаційних вказівок ОСОБА_11 , а також здійсненням інших дій спрямованих на досягнення єдиного злочинного плану, відомого усім учасникам злочинної організації;

- ОСОБА_10 забезпечував безперебійну роботу каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України, шляхом координації дій виключно ОСОБА_13 та ОСОБА_12 - військовослужбовців ІНФОРМАЦІЯ_2 , яких він сам і залучив до протиправної діяльності; налагодження взаємодії між ОСОБА_13 , ОСОБА_12 із ОСОБА_7 та ОСОБА_8 ; забезпечення надходження на адресу ОСОБА_13 і ОСОБА_12 від ОСОБА_7 та ОСОБА_8 грошових коштів у розмірі відповідному до кількості «клієнтів», стосовно яких останні приймали безпосереднє рішення про можливість виїзду за кордон у пункті пропуску «Краківець» та «Шегині» відповідно; надання організаційних вказівок ОСОБА_13 та ОСОБА_12 , а також здійсненням інших дій спрямованих на досягнення єдиного злочинного плану, відомого усім учасникам злочинної організації;

- ОСОБА_11 , яка є військовослужбовцем ДПСУ та будучи повністю обізнаною з спільним протиправним злочинним планом всіх членів злочинної організації, здійснюючи паспортний контроль на п.п. «Шегині» та перевіряючи при цьому підстави виїзду за кордон військовозобов`язаних громадян України, виключно за вказівкою ОСОБА_9 та за грошову винагороду, приймала остаточне рішення в успішному перетині державного кордону «клієнтами» на підставі підроблених ОСОБА_7 документів, а також умисно не вживала заходів для їх належної перевірки;

- ОСОБА_12 яка є військовослужбовцем ДПСУ та будучи повністю обізнаною з спільним протиправним злочинним планом всіх членів злочинної організації, здійснюючи паспортний контроль на п.п. «Шегині» та перевіряючи при цьому підстави виїзду за кордон військовозобов`язаних громадян України, виключно за вказівкою ОСОБА_10 та за грошову винагороду, приймала остаточне рішення в успішному перетині державного кордону «клієнтами» на підставі підроблених ОСОБА_7 документів, а також умисно не вживала заходів для їх належної перевірки;

- ОСОБА_13 який є військовослужбовцем ДПСУ та будучи повністю обізнаною з спільним протиправним злочинним планом всіх членів злочинної організації, здійснюючи паспортний контроль на п.п. «Краківець» та перевіряючи при цьому підстави виїзду за кордон військовозобов`язаних громадян України, виключно за вказівкою ОСОБА_10 та за грошову винагороду, приймав остаточне рішення в успішному перетині державного кордону «клієнтами» на підставі підроблених ОСОБА_7 документів, а також умисно не вживав заходів для їх належної перевірки;

ОСОБА_15 , який будучи повністю обізнаним з спільним протиправним злочинним планом всіх членів злочинної організації керуючись корисливими мотивами, за вказівкою ОСОБА_7 здійснював пошук осіб призовного віку, які виявили бажання виїхати закордон в умовах воєнного стану; надавав попередні консультації «клієнтам», пов`язані із способом виїзду, вартості даної «послуги», доводив їм умови конфіденційності; отримував від «клієнтів» їх особисті дані, які були необхідні ОСОБА_7 для виготовлення комплекту документів, що посвідчують їх непридатність до військової служби в умовах воєнного стану; отримував від «клієнтів» грошові кошти у якості оплати «послуги з виїзду» у розмірі 3500 доларів США та передавав їх ОСОБА_7 ; за вказівкою ОСОБА_7 здійснював доставку готового комплекту документів до «клієнта» самостійно або із використанням поштових операторів; за вказівкою ОСОБА_7 вирішував інші побутові питання, які виникали під час здійснення протиправної діяльності;

- ОСОБА_14 , який будучи повністю обізнаним з спільним протиправним злочинним планом всіх членів злочинної організації керуючись корисливими мотивами, за вказівкою ОСОБА_7 здійснював пошук осіб призовного віку, які виявили бажання виїхати закордон в умовах воєнного стану; надавав попередні консультації «клієнтам», пов`язані із способом виїзду, вартості даної «послуги», доводив їм умови конфіденційності; отримував від «клієнтів» їх особисті дані, які були необхідні ОСОБА_7 для виготовлення комплекту документів, що посвідчують їх непридатність до військової служби в умовах воєнного стану; отримував від «клієнтів» грошові кошти у якості оплати «послуги з виїзду» у розмірі 3500 доларів США та передавав їх ОСОБА_7 ; за вказівкою ОСОБА_7 здійснював доставку готового комплекту документів до «клієнта» самостійно або із використанням поштових операторів; за вказівкою ОСОБА_7 вирішував інші побутові питання, які виникали під час здійснення протиправної діяльності.

Також, у ході досудового слідства встановлено, що у невстановлений час, але не пізніше 14.03.2023, ОСОБА_9 спільно з ОСОБА_10 за попереднім погодженням з ОСОБА_7 та ОСОБА_8 , з метою полегшення координації дій ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , та ОСОБА_11 , а також з метою збільшення рівня отримання ними грошових коштів від протиправної діяльності, залучили до вчинення вищевказаних протиправних дій раніше відомого їм ОСОБА_16 , який будучи повністю обізнаним з спільним протиправним злочинним планом всіх членів злочинної організації, керуючись корисливими мотивами, за вказівкою ОСОБА_9 та ОСОБА_10 консультував «клієнтів» безпосередньо перед перетином ними державного кордону у пункті пропуску «Краківець» або «Шегині»; організовував полегшений перетин «клієнтом» кордону через так званий «червоний коридор»; спрямування «клієнта» до прикордонника ( ОСОБА_11 , ОСОБА_12 або ОСОБА_13 ), який був попередньо обізнаний про необхідність пропуску конкретної особи («клієнта» ОСОБА_7 ) через державний кордон України та використанням такою особою для цього підроблених документів.

Крім цього, зібрані у ході досудового слідства матеріали дають підстави стверджувати про наявність інших, на даний час невстановлених досудовим розслідуванням осіб, на яких покладались функції, пов`язані із пошуком осіб призовного віку, які виявили бажання виїхати закордон в умовах воєнного стану; надання попередніх консультацій «клієнтам», пов`язаних із способом виїзду, вартості даної «послуги», доведення умов конфіденційності тощо; отримання від «клієнтів» документів та особистих даних, які необхідні для виготовлення комплекту документів, що посвідчують їх непридатність до військової служби в умовах воєнного стану; отримання грошових коштів у якості оплати «послуги з виїзду» у розмірі 3500 доларів США та передача їх ОСОБА_7 ; доставлення готового комплекту документів до «клієнта» самостійно або із використанням поштових операторів; вирішення побутових питань під час здійснення протиправної діяльності; забезпеченням успішного перетину державного кордону України «клієнтів» використовуючи фіктивні документи, які їм надають організатори; вирішення побутових питань під час здійснення протиправної діяльності; взаємодія з іншим учасниками злочинної організації.

Створення злочинної організації та участь у ній вищевказаними особами підтверджуються наявністю таких ознак:

- стійкістю злочинного об`єднання, що виразилась у стабільності злочинної організації, про що свідчить тривалість, системність та детальна організація функціонування групи, наявність необхідних для функціонування групи засобів вчинення злочину, згуртованості групи, встановлені загальні правила поведінки, єдиний план злочинних дій та усвідомлення кожним з учасників факту об`єднання з іншими особами в злочинну організацію для досягнення єдиного злочинного результату;

- попередньою зорганізованістю у спільне об`єднання, про що свідчить розроблений та ухвалений учасниками злочинної організації план вчинення злочинної діяльності, розподілом ролей між учасниками злочинної організації, наявністю організатора (керівника), забезпеченням безпеки свого функціонування шляхом визначення обмеженого довіреного кола осіб, яким було відомо про діяльність злочинного угрупування, тобто ефективного протидіяння факторам, що можуть їх дезорганізувати;

- ієрархічністю злочинного об`єднання, що виражається у структурному і функціональному підпорядкуванню його членів організаторам в особі ОСОБА_7 та ОСОБА_8 ;

- суворою підпорядкованістю учасників злочинної організації ОСОБА_7 або ОСОБА_8 із наступним недопущенням контактування військовослужбовцями НОМЕР_2 прикордонного Карпатському загону (в/ч № НОМЕР_3 , ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), які здійснювали уявну перевірку підроблених документів між собою.

Стійкість злочинної організації виразилася у стабільності організації, про що свідчить тривалість, системність та детальна організація функціонування організації, наявності необхідних для її функціонування фінансових можливостей, а також у згуртованості організації, про що свідчить постійні міцні внутрішні зв`язки між її учасниками, встановлені загальні правила поведінки, єдиний план злочинних дій та усвідомлення кожним з учасників факту об`єднання з іншими особами у злочинну організацію для досягнення єдиного злочинного результату.

Період функціонування злочинної організації: не пізніше 23.02.2023 по теперішній час.

Наявність єдиного відомого всім учасникам злочинної організації плану злочинної діяльності.

Діяльність злочинної організації була спрямована на здійснення спільного злочинного плану щодо незаконного переправлення осіб через Державний кордон України.

Про обізнаність усіх членів злочинної організації з єдиним планом злочинної діяльності свідчить інформація, отримана в ході проведення негласних слідчих (розшукових) дій.

Стійкість злочинної організації формувалась за рахунок стабільного складу злочинної організації, тісних стосунків між її учасниками та внутрішньої дисципліни.

Тісні зв`язки між учасниками злочинної організації підтримувались за рахунок бажання кожного із них отримувати стабільні прибутки від вчинення злочинів. З цією метою всі вони беззаперечно виконували єдиний злочинний план та дотримувались встановлених правил поведінки.

Тривалість функціонування злочинної організації була забезпечена наявністю єдиного спільного плану злочинної діяльності, стабільним складом учасників, розподілом функцій між ними та визначенням ролі кожного, наявністю знарядь вчинення злочинів мобільних телефонів та сім-карт різних операторів мобільного зв`язку, дружніми та сімейними зв`язками членів злочинної організації, їх спільним злочинним планом на систематичне вчинення кримінальних правопорушень, отриманням доходів від зайняття злочинною діяльністю.

З огляду на викладене вбачається, що склад учасників групи (10 осіб) стійкий, ієрархічний, попередньо зорганізований, стабільний, об`єднаний єдиним, відомим усім учасникам планом та спільністю дій для досягнення злочинної мети, з розподілом функцій та ролей при підготовці та вчиненні тяжких та особливо тяжких кримінальних правопорушень.

Реалізуючи свій злочинний план, направлений на організацію незаконного переправлення осіб через державний кордон України, керівництво такими діями та сприяння їх вчиненню вказівками, наданням засобів, а також підробленням документів, з метою використання їх іншою особою організатори злочинної організації ОСОБА_7 та ОСОБА_8 спільно з учасниками створеної ним злочинної організації: ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_16 , ОСОБА_15 , ОСОБА_14 організували та сприяли незаконному переправленню громадян України призовного віку через державний кордон України у період з лютого по травень 2023 року у пункті пропуску «Шегині», а саме: ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 та іншим особам та пункті пропуску «Краківець», а саме: ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 та іншим особам, за що отримували від зазначених осіб грошові кошти від 3500 доларів США.

Отриманими від злочинної діяльності коштами, організатори злочинної організації ОСОБА_7 та ОСОБА_8 спільно з учасниками створеної ними злочинної організації ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_16 , ОСОБА_15 , ОСОБА_14 , та іншими невстановленими на даний час досудовим розслідуванням особами розпорядилися на власний розсуд, розподіливши отримані грошові кошти між собою.

25.07.2023, 26.07.2023 та 28.07.2023 в порядку ст. 208 КПК України було затримано, повідомлено про підозру та обрано запобіжні заходи відносно наступних осіб:

- ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 (тримання під вартою);

- ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 (тримання під вартою);

- ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 (тримання під вартою);

- ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_6 (тримання під вартою);

- ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_7 (тримання під вартою);

- ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_8 (тримання під вартою);

- ОСОБА_15 , ІНФОРМАЦІЯ_9 (тримання під вартою);

- ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_10 (тримання під вартою);

- ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_11 (тримання під вартою);

- ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_12 (тримання під вартою).

За результатами проведення огляду речових доказів, які були вилучені 25.07.2023 під час проведення обшуків за місцями фактичного проживання фігурантів КП, встановлено, що організатори злочинної організації ( ОСОБА_7 та ОСОБА_8 ) головною метою діяльності якої є забезпечення безперебійності функціонування каналу незаконного переправлення громадян України призовного віку через державний кордон України, шляхом виготовлення документів про нібито непридатність до військової служби в умовах воєнного стану залучили до протиправної діяльності громадянина України ОСОБА_4 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_5 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , використовує м.т. НОМЕР_6 , зареєстрована в додатку «Telegram» із використанням нікнейму « ОСОБА_26 », використовує банківські картки №№ НОМЕР_7 та НОМЕР_8 ), який за грошову винагороду та вказівкою ОСОБА_7 / ОСОБА_8 здійснював пошук «клієнтів», попередньо надаючи їм усні консультації, отримував від них документи та особисті дані, які необхідні ОСОБА_7 для виготовлення комплекту документів, що посвідчують їх непридатність до військової служби в умовах воєнного стану.

В свою чергу, ОСОБА_4 керуючись в першу чергу бажанням збільшення розміру свого протиправного прибутку, за погодженням із ОСОБА_7 залучив до протиправної діяльності злочинної організації громадянина України ОСОБА_27 ( ІНФОРМАЦІЯ_13 , РНОКПП НОМЕР_9 , документований паспортом громадянина України № НОМЕР_10 , уродженець м. Запоріжжя, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 , використовує наступний м.т. № НОМЕР_11 , зареєстрована в додатку «Telegram» із використанням нікнейму « НОМЕР_12 ») та громадянина України ОСОБА_28 ( ІНФОРМАЦІЯ_14 ,РНОКПП - НОМЕР_13 , уродженець м. Києва, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 , фактично проживає за адресою: АДРЕСА_4 (кадастровий номер: 3220882600:04:002:2051).

Встановлено, що на ОСОБА_27 / ОСОБА_28 були покладені обов`язки ідентичні Величенку Д.О., а саме, пошук «клієнтів», надання усних консультацій, отримання від них документи та особистих даних, які необхідні ОСОБА_7 для виготовлення комплекту документів, що посвідчують їх непридатність до військової служби в умовах воєнного стану.

Так, у період із 22.11.2022 по 24.07.2023 ОСОБА_4 , ОСОБА_27 та ОСОБА_28 підшукали 31 (тридцять одного) «клієнта» для ОСОБА_7 / ОСОБА_8 , серед них наступні громадяни України: ОСОБА_29 , ОСОБА_30 , ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_34 , ОСОБА_35 , ОСОБА_36 , ОСОБА_37 , ОСОБА_38 , ОСОБА_39 , ОСОБА_40 , ОСОБА_41 , ОСОБА_42 , ОСОБА_43 , ОСОБА_44 , ОСОБА_45 , ОСОБА_46 , ОСОБА_47 , ОСОБА_48 , ОСОБА_49 , ОСОБА_50 , ОСОБА_51 , ОСОБА_52 , ОСОБА_53 , ОСОБА_54 , ОСОБА_55 , ОСОБА_56 , ОСОБА_7 , ОСОБА_57 , ОСОБА_58 та ОСОБА_59 .

Відповідно до відомостей інтегрованої міжвідомчої автоматизованої системи обміну інформацією, станом на 25.07.2023 ОСОБА_4 , ОСОБА_27 та ОСОБА_28 спільно з іншими членами злочинної організації, використовуючи підроблені документи виготовлені ОСОБА_7 , вдалось успішно переправити за межі території України, наступних військовозобов`язаних громадян України: ОСОБА_31 , ОСОБА_32 , ОСОБА_33 , ОСОБА_35 , ОСОБА_38 , ОСОБА_47 та ОСОБА_59 .

В подальшому, 31.08.2023 в ході реалізації оперативної інформації було проведено обшук за місцем проживання ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_5 , за результатом якого серед іншого вилучено:

- 82 купюри номіналом 100 доларів США, поміщено до спец-пакету NPU1503338;

- грошові кошти на загальну суму 20770 грн., поміщено до спец-пакету CRI1021750.

Крім того, 31.08.2023 в ході реалізації оперативної інформації було проведено обшук за транспортного засобу AUDIRS5, д.н.з. НОМЕР_1 , який належить ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за результатом якого транспортний засібAUDIRS5, д.н.з. НОМЕР_1 та імобілайзер від транспортного засіобуAUDIRS5, д.н.з. НОМЕР_1 були вилучені.

Відповідно до ч.ч. 1,2,3,4,5 ст. 255 КК України, санкція статті передбачає в тому числі конфіскацію майна.

Відповідно до статті 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Арешт майна допускається з метою забезпечення:

1) збереження речових доказів;

2) спеціальної конфіскації;

3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;

4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або третьої особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно підлягатиме спеціальній конфіскації у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України.

Відповідно до ч. 1 ст. 961 КК України, спеціальна конфіскація полягає у примусовому безоплатному вилученні за рішенням суду у власність держави грошей, цінностей та іншого майна у випадках, визначених цим Кодексом, за умови вчинення умисного кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого Особливою частиною цього Кодексу, за які передбачено основне покарання у виді позбавлення волі або штрафу понад три тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а так само передбаченого частиною першою статті 150, статтею 154, частинами другою і третьою статті 159-1, частиною першою статті 190, статтею 192, частиною першою статей 204, 209-1, 210, частинами першою і другою статей 212, 212-1, частиною першою статей 222, 229, 239-1, 239-2, частиною другою статті 244, частиною першою статей 248, 249, частинами першою і другою статті 300,частиною першою ст. 301, 302, 310, 311, 313, 318, 319, 362, статтею 363, частиною першою статей 363-1, 364-1, 365-2 цього Кодексу.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 962 КК України, спеціальна конфіскація застосовується у разі, якщо гроші, цінності та інше майно:

1) одержані внаслідок вчинення кримінального правопорушення та/або є доходами від такого майна;

2) призначалися (використовувалися) для схиляння особи до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення або винагороди за його вчинення;

3) були предметом кримінального правопорушення, крім тих, що повертаються власнику (законному володільцю), а у разі, коли його не встановлено, - переходять у власність держави;

4) були підшукані, виготовлені, пристосовані або використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення, крім тих, що повертаються власнику (законному володільцю), який не знав і не міг знати про їх незаконне використання.

У разі якщо гроші, цінності та інше майно, зазначені у частині першій цієї статті, були повністю або частково перетворені в інше майно, спеціальній конфіскації підлягає повністю або частково перетворене майно. Якщо конфіскація грошей, цінностей та іншого майна, зазначених у частині першій цієї статті, на момент прийняття судом рішення про спеціальну конфіскацію неможлива внаслідок їх використання або неможливості виділення з набутого законним шляхом майна, або відчуження, або з інших причин, суд виносить рішення про конфіскацію грошової суми, що відповідає вартості такого майна.

На підставі вищевикладеного, з урахуванням системного аналізу окремих положень чинного Кримінального Кодексу України, можна дійти висновку, що спеціальна конфіскація як «інший захід кримінально-правового характеру», має низку ознак, які відрізняють її від конфіскації майна як покарання - карального заходу кримінально-правового впливу на суспільно небезпечні посягання з боку фізичних осіб.

До таких ознак, зокрема, належать:

1) спеціальна конфіскації переслідує виключно компенсаторну та (або) превентивну мету;

2) спеціальна конфіскація може застосовуватися самостійно або разом із покаранням чи іншими заходами кримінально-правового характеру щодо фізичної особи;

3) спеціальна конфіскація застосовується лише за вчинення умисних кримінальних правопорушень або суспільно небезпечних діянь, що підпадають під ознаки діянь, передбачених Особливою частиною КК, за які визначене основне покарання у вигляді позбавлення волі або штрафу (понад три тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян), а також за вчинення окремих протиправних посягань, перелік яких визначено ч. 1 ст. 96-1 КК;

4) спеціальній конфіскації підлягає лише майно або здобуте кримінально протиправним шляхом, або хоча й набуте на законних підставах, але яке призначалося чи використовувалося для вчинення кримінального правопорушення чи суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння передбаченого Особливою частиною КК;

5) спеціальна конфіскація застосовується не лише на підставі обвинувального вироку суду, але також і на підставі ухвали суду про звільнення особи від кримінальної відповідальності (крім звільнення від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності), ухвали суду про застосування примусових заходів медичного характеру, ухвали суду про застосування примусових заходів виховного характеру (ч. 2 ст. 96-1 КК);

6) адресатом спеціальної конфіскації може бути не лише засуджена особа, але й особа, яка: а) не є суб?єктом кримінального правопорушення; б) є суб?єктом кримінального правопорушення, але була звільнена від кримінальної відповідальності чи покарання; в) є «третьою особою».

Доречно також зазначити, що предметом спеціальної конфіскації є гроші, цінності та інше майно, які:

- одержані внаслідок вчинення кримінального правопорушення та/або є доходами від такого майна;

- призначалися (використовувалися) для схиляння особи до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та/або матеріального забезпечення кримінального правопорушення, або винагороди за його вчинення;

- були предметом кримінального правопорушення, крім тих, що повертаються власнику (законному володільцю), а в разі, коли його не встановлено, - переходять у власність держави;

- були підшукані, виготовлені, пристосовані або використані як засоби чи знаряддя вчинення кримінального правопорушення, крім тих, що повертаються власнику (законному володільцю), який не знав і не міг знати про їх незаконне використання (ч. 1 ст. 96-2 КК).

Враховуючи вищевикладене, а також те, що у органу досудового розслідування існують підстави вважати, що грошові кошти в іноземній валюті, а саме 82 купюри номіналом 100 доларів США, грошові кошти на загальну суму 20770 грн., транспортний засібAUDIRS5, д.н.з. НОМЕР_1 були одержані внаслідок протиправної діяльності ОСОБА_4 прокурор просить накласти арешт на 82 купюри номіналом 100 доларів США, грошові кошти на загальну суму 20770 грн., транспортний засіб AUDIRS5, д.н.з. НОМЕР_1 , які належить ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_1 .

06.09.2023 адвокат ОСОБА_6 , який діє в інтересах власника майна ОСОБА_4 , подав заперечення на клопотання про накладення арешту на майно, просить відмовити в задоволенні клопотання. На обґрунтування своєї позиції зазначає таке:

- транспортний засіб Audi RS5, д.н.з. НОМЕР_1 був придбаний ОСОБА_4 у жовтні 2022 року, тобто задовго до порушення кримінального провадження № 12023100020000464. Транспортний засіб жодним чином не фігурує в даному кримінальному провадженні, не є знаряддям вчинення злочину та не може бути визнаний речовим доказом в кримінальному провадженні;

- грошові кошти на загальну суму 20770,00 грн та 82 купюри номіналом 100 доларів США не є власністю ОСОБА_4 , грошові кошти належать дружить особи, щодо якої проводився обшук ОСОБА_5 , яка зареєстрована як ФОП, проводить підприємницьку діяльність, від якої отримує прибуток. Оскільки ОСОБА_4 та ОСОБА_60 є подружжям, проживають однією сім`єю, тому в домоволодінні, яке належить ОСОБА_4 також знаходяться речі, які належать його дружині.

У судовому засіданні прокурор просив долучити до клопотання реєстраційну картку транспортного засобу AUDI RS5 (попередній д.н.з. НОМЕР_1 ). Клопотання підтримав, просив його задовольнити з підстав, зазначених у клопотанні.

Адвокат ОСОБА_6 заперечував проти задоволення клопотання з підстав, зазначених у письмових запереченнях.

Власник майна ОСОБА_4 заперечував проти задоволення клопотання, оскільки він має заробіток, надає ІТ-послуги. Грошові кошти, які вилучили під час обшуку будинку, належать його дружині.

Власник майна ОСОБА_5 у судовому засіданні пояснила, що грошові кошти, які вилучені під час проведення обшуку, належать їй. Вона займається підприємницькою діяльністю, має три салони краси та кожен місяць декларує дохід у розмірі від 300000,00 грн до 500000,00 грн. Просила долучити до клопотання податкові декларації платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні.

Заслухавши прокурора, власників майна, представника власників майна, слідчий суддя вважає, що клопотання не підлягає задоволенню з огляду на таке.

З клопотання та доданих до нього матеріалів встановлено, що слідчий відділ Дарницького УП ГУНП у м. Києві здійснює досудове розслідування в кримінальному провадженні № 12023100020000464 від 01.02.2023 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1, 2, 3 ст. 255, ч. 3 ст. 332, ч. 1, 3 ст. 358 КК України.

Відповідно до постанови Заступника керівника Київської міської прокуратури ОСОБА_61 від 26.04.2023 здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12023100020000464 від 01.02.2023 доручено Дарницькому УП ГУНП у м. Києві.

- 01.02.2023 внесено відомості про те, що до СВ Дарницького УП ГУНП у м. Києві надійшов рапорт з 3 управління ГУ «Д» ДЗНД СБ України про те, що на території міста Києва діє група осіб, яка незаконно за грошову винагороду сприяють в отриманні «клієнтами» документів, які посвідчують непридатність до військової служби і є підставою до безперешкодного перетину державного кордону (ЄО 4909);

- 08.03.2023 внесено відомості про те, що надійшли матеріали з ГУ «Д» ДЗНД СБ України, зареєстровані в канцелярії Дарницької окружної прокуратури м. Києва за № 1166-23 від 08.03.2023 в рамках кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 за ч. 3 ст. 332 КК України про те, що в ході оперативного супроводження матеріалів вищевказаного кримінального провадження встановлено ознаки кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України та як отримані від громадянина ОСОБА_62 в рамках контрою за вчиненням злочину документи є підробленими;

- 24.07.2023 внесено відомості про те, що в ході проведення досудового розслідування кримінального провадження, відомості щодо якого внесеного до ЄРДР за № 12023100020000464 від 01.02.2023 за ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст. 358 КК України, за результатом проведених слідчих розшукових дій було встановлено факт створення злочинної організації, яка займається незаконним переправленням осіб через державний контроль України (ЄО 34557 від 24.07.2023);

- 24.07.2023 внесено відомості про те, що в ході проведення досудового розслідування кримінального провадження, відомості щодо якого внесено до ЄРДР за № 12023100020000464 від 01.02.2023 за ч. 3 ст. 332, ч. 3 ст. 358 КК України, за результатом проведених слідчих дій було встановлено факт участі осіб в злочинної організації, яка займається незаконним переправленням осіб через державний кордон України (ЄО 34558 від 24.07.2023);

- 24.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військо-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_17 , з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_20 , з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_22 , з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_24 з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_23 , з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_25 , з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_21 з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено, що ОСОБА_7 повторно підробив офіційні документи, а саме тимчасового посвідчення військовозобов`язаного та довідку військово-лікарської комісії на ім`я ОСОБА_19 , з метою використання його іншою особою для подальшого незаконного перетину кордону України;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_17 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення громадянина ОСОБА_22 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_63 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_23 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_25 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_21 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_19 через державний кордон України злочинною організацією;

- 25.07.2023 внесено відомості про те, що в ході досудового розслідування кримінального провадження № 12023100020000464 від 01.02.2023 встановлено факт незаконного переправлення ОСОБА_18 через державний кордон України злочинною організацією.

Ухвалою Дарницького районного суду м. Києва від 16.08.2023 (слідчий суддя ОСОБА_1 ) у справі № 753/9221/23 (провадження № 1-кс/753/2775/23) надано дозвіл на проведення обшуку в рамках кримінального провадження, внесеного 01.02.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12023100020000464 транспортного засобу AUDI RS5, д.н.з. НОМЕР_1 (VIN: НОМЕР_14 ), який належить ОСОБА_4 , з метою відшукання електронних носіїв інформації (стаціонарні комп`ютери, персональні комп`ютери, ноутбуки, нетбуки, планшети, мобільні телефони, флеш-накопичувачі, жорсткі диски), сім-карток, тимчасових посвідчень військовозобов`язаних, довідок військово-лікарської комісії, записників, чернеток із чорновими записами в яких можуть міститись відомості пов`язані із незаконною діяльністю вказаних у клопотанні осіб.

Ухвалою Дарницького районного суду м. Києва від 16.08.2023 (слідчий суддя ОСОБА_1 ) у справі № 753/9221/23 (провадження № 1-кс/753/2763/23) надано дозвіл на проведення обшуку в рамках кримінального провадження, внесеного 01.02.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12023100020000464 домоволодіння за адресою: АДРЕСА_5 , яке на праві приватної власності належить ОСОБА_4 , з метою відшукання електронних носіїв інформації (стаціонарні комп`ютери, персональні комп`ютери, ноутбуки, нетбуки, планшети, мобільні телефони, флеш-накопичувачі, жорсткі диски), сім-карток, тимчасових посвідчень військовозобов`язаних, довідок військово-лікарської комісії, записників, чернеток із чорновими записами в яких можуть міститись відомості пов`язані із незаконною діяльністю вказаних у клопотанні осіб.

Відповідно до протоколу обшуку від 31.08.2023 слідчий СВ Дарницького УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_64 провів обшук в житловому будинку за адресою: АДРЕСА_5 , в ході якого виявлено та вилучено:

- 3 банківські картки та слот із сім-карткою, на якому напис «Orange na karte», поміщено до спец-пакету № 7115922;

- паспорт для виїзду за кордон на ім`я ОСОБА_65 , поміщено до спец-пакету WAR0100201;

- відеокамера «GoPro» із флеш-накопичувачем, поміщено до спец-пакету NPU1503337;

- мобільний телефон Iphone 13 Pro Max, який належить ОСОБА_4 , поміщено до спец-пакету NPU1503339;

- 82 купюри номіналом 100 доларів США, поміщено до спец-пакету NPU1503338;

- грошові кошти на загальну суму 20770,00 грн, поміщено до спец-пакету CRI1021750;

- файли, які були експортовані з профілю месенджера «Telegram» з персонального комп`ютера ОСОБА_4 , які були поміщені на оптичний носій інформації;

- ноутбук марки «Хіаоmі», поміщено до спец-пакету № 7115923.

Відповідно до протоколу обшуку від 31.08.2023 слідчий СВ Дарницького УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_64 провів обшук транспортного засобу Audi RS5 д.н.з. НОМЕР_1 , який було вилучено.

Постановою слідчого СВ Дарницького УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_66 від 31.08.2023 визнані речовим доказом та приєднані до матеріалів кримінального провадження № 12023100020000464, зокрема:

- 3 банківські картки та слот із сім-карткою, на якому напис «Orange na karte», поміщено до спец-пакету № 7115922;

- паспорт для виїзду за кордон на ім`я ОСОБА_65 , поміщено до спец-пакету WAR0100201;

- відеокамера «GoPro» із флеш-накопичувачем, поміщено до спец-пакету NPU1503337;

- мобільний телефон Iphone 13 Pro Max, який належить ОСОБА_4 , поміщено до спец-пакету NPU1503339;

- 82 купюри номіналом 100 доларів США, поміщено до спец-пакету NPU1503338;

- грошові кошти на загальну суму 20770,00 грн, поміщено до спец-пакету CRI1021750;

- файли, які були експортовані з профілю месенджера «Telegram» з персонального комп`ютера ОСОБА_4 , які були поміщені на оптичний носій інформації;

- ноутбук марки «Хіаоmі», поміщено до спец-пакету № 7115923;

- транспортний засіб Audi RS5, д.н.з. НОМЕР_1 , імобілайзер від транспортного засобу.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Згідно з ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення:

1) збереження речових доказів;

2) спеціальної конфіскації;

3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;

4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

З копій податкових декларацій платника єдиного податку третьої групи на період дії воєнного, надзвичайного стану в Україні, долучених до матеріалів справи за клопотанням ОСОБА_5 у судовому засіданні, встановлено що вона є займається підприємницькою діяльністю, задекларований нею дохід за квітень 2023 року складає 496655,90 грн (дата подання декларації 16.05.2023), за травень 2023 року складає 562899,20 грн (дата подання декларації 09.06.2023), за червень 2023 року складає 444293,80 грн (дата подання декларації 18.08.2023), за липень 2023 року складає 423547,00 грн (дата подання декларації 11.07.2023).

Підставою арешту грошових коштів у цьому кримінальному провадженні, прокурор зазначив спеціальну конфіскацію, оскільки ці грошові кошти отримані внаслідок протиправної діяльності ОСОБА_4 , транспортний засіб Audi RS5, д.н.з. НОМЕР_1 одержаний внаслідок протиправної діяльності.

Враховуючи те, що прокурор не довів у судовому засіданні належність вилучених грошових коштів саме ОСОБА_4 , а також те, що ОСОБА_4 не повідомлено про підозру у цьому кримінальному провадженні, слідчий суддя дійшов висновку про відсутність підстав для накладення арешту на 82 купюри номіналом 100 доларів США, грошові кошти на загальну суму 20770,00 грн, транспортний засіб AUDIRS5, д.н.з. НОМЕР_1 , які виявлені та вилучені під час обшуку 31.08.2023, проведеного слідчим СВ Дарницького УП ГУНП у м. Києві ОСОБА_67 .

Керуючись нормами ст. 2, 7, 110, 98, 170 -173, 175, 309, 372, 376, 532 КПК України, суд

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні клопотання прокурора, яке подане в рамках кримінального провадження, внесеного 01.02.2023 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12023100020000464, про арешт майна, а саме 82 купюри номіналом 100 доларів США, грошові кошти на загальну суму 20770 грн., транспортний засіб AUDIRS5, д.н.з. НОМЕР_1 - відмовити.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом 5 днів дня проголошення.

Ухвала набираєзаконної силипісля закінченнястроку поданняапеляційної скарги,якщо такускаргу небуло подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Повний текст ухвали проголошено 11.09.2023 о 16 год. 00 хв.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудДарницький районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.09.2023
Оприлюднено01.05.2024
Номер документу113455036
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —753/9221/23

Ухвала від 05.12.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Гусак О. С.

Ухвала від 04.12.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Коренюк А. М.

Ухвала від 04.12.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Коренюк А. М.

Ухвала від 06.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Маркєлова В. М.

Ухвала від 15.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Гусак О. С.

Ухвала від 15.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Шаповалова К. В.

Ухвала від 15.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Комаревцева Л. В.

Ухвала від 17.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Котвицький В. Л.

Ухвала від 14.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Каліушко Ф. А.

Ухвала від 14.11.2023

Кримінальне

Дарницький районний суд міста Києва

Заставенко М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні