ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05.09.2023м. ДніпроСправа № 904/4381/23Суддя Господарського суду Дніпропетровської області Новікова Р.Г. за участю секретаря судового засідання Барабанова Д.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство» м. Дніпро
до Комунального підприємства «Безпечна та інноваційна освіта» Дніпровської міської ради м. Дніпро
про стягнення суми боргу в розмірі 2156456грн62коп
Представники:
від позивача: Хандога В.В., ордер серія АЕ №1216236 від 28.07.2023, адвокат;
від відповідача: не з`явився
СУТЬ СПОРУ: Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство» звернулось до Комунального підприємства «Безпечна та інноваційна освіта» Дніпровської міської ради з позовом про стягнення суми боргу в розмірі 2156456грн62коп.
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на порушення відповідачем зобов`язання з оплати вартості робіт, виконаних на підставі договору підряду №16/12-08 від 16.12.2021.
Позивач зазначає, що погоджена сторонами загальна вартість робіт за договором підряду №16/12-08 від 16.12.2021 складає 2806890грн. Згідно з підписаними актом №1699 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021року та довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати, у 2021 році були виконані роботи на суму 650433грн38коп. Згідно з підписаними актом №337 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022року та довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень, у 2022 році були виконані роботи на суму 2156456грн62коп.
Позивач повідомляє, що платіжним дорученням №57 від 30.12.2021 відповідач сплатив вартість виконаних у 2021 році робіт в розмірі 650433грн38коп.
Позивач зазначає, що відповідач не сплатив вартість виконаних у 2022 році робіт. На момент звернення до суду з позовом сума боргу становить 2156456грн62коп.
Також позивач просив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 15.08.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відмовлено в задоволенні клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 05.09.2023.
На адресу суду 29.08.2023 надійшов відзив відповідача про визнання позовних вимог в повному обсязі. Також відповідач просить розглядати справу за відсутності його представника.
На адресу суду 04.09.2023 надійшла відповідь позивача на відзив, з посиланням на частину 3 статті 185 Господарського процесуального кодексу України.
В підготовчому засіданні від 05.09.2023 представник позивача підтримав заявлені вимоги. Відповідач явку свого представника не забезпечив.
Згідно з частинами 3, 4 статті 185 Господарського процесуального кодексу України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення суду у випадку визнання позову відповідачем.
Ухвалення в підготовчому засіданні судового рішення у разі визнання позову проводиться в порядку, встановленому статтею 191 цього Кодексу.
Стаття 191 Господарського процесуального кодексу України визначає, що відповідач може визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві.
До ухвалення судового рішення у зв`язку з визнанням позову відповідачем суд роз`яснює сторонам наслідки відповідних процесуальних дій, перевіряє, чи не обмежений представник у повноваженнях на їх вчинення.
У разі визнання відповідачем позову суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову. Якщо визнання відповідачем позову суперечить закону або порушує права чи інтереси інших осіб, суд постановляє ухвалу про відмову у прийнятті визнання відповідачем позову і продовжує судовий розгляд.
Суд не приймає визнання позову відповідачем у справі, в якій особу представляє її законний представник, якщо його дії суперечать інтересам особи, яку він представляє.
Згідно з матеріалами справи відзив на позов підписаний головою ліквідаційної комісії Комунального підприємства «Безпечна та інноваційна освіта» Дніпровської міської ради Трапезніковим А.В.
Розпорядженням Дніпровського міського голови №1-9/2-рк від 09.02.2022 створено ліквідаційну комісію з припинення юридичної особи - Комунального підприємства «Безпечна та інноваційна освіта» Дніпровської міської ради. Головою цієї комісії визначено Трапезнікова А.В.
Відповідно до пункту 13 частини 2 статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» №755-IV від 15.05.2003 (в редакції станом на лютий 2022року) в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи.
В Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутні застереження щодо обмеження обсягів повноважень голови ліквідаційної комісії Комунального підприємства «Безпечна та інноваційна освіта» Дніпровської міської ради Трапезнікова А.В.
З огляду на матеріали справи суд приймає до розгляду визнання позову відповідачем у справі.
З`ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами в межах заявлених позовних вимог, заслухавши пояснення представника позивача, суд установив таке.
Між Комунальним підприємством "Безпечна та інноваційна освіта" Дніпровської міської ради (далі замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство" (далі підрядник) укладений договір підряду №16/12-08 від 16.12.2021 (далі договір).
Відповідно до пунктів 1.1 1.4 договору підрядник за дорученням замовника зобов`язується виконати роботи код ДК021:2015:45310000-3 - Електромонтажні роботи. Конкретна назва закупівлі: ДК021:2015:45310000-3 - Електромонтажні роботи (Реконструкція приміщення КЗО "ЛПВФП при УМСФ" ДМР. Система пожежної сигналізації, система оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей у приміщенні Комунального закладу освіти "Ліцей митно-податкової справи з посиленою військово-фізичною підготовкою при Університеті митної справи та фінансів" ДМР за адресою: м. Дніпро, вул. Космодромна, 7, код ЄДРПОУ 36574474 з монтажем (реконструкція). Корегування) (далі - робота), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Кількість - 1 робота.
Місце виконання: 49000, Україна, Дніпропетровська область, м. Дніпро, додаток 2 (дислокація), що є невід`ємною частиною договору (надалі - об`єкт).
Склад та обсяг робіт за договором визначаються проектно-кошторисною документацією.
Пунктом 1.5 договору (в редакції додаткової угоди №2 від 30.12.2022 до договору) встановлено, строк виконання роботи з моменту укладання договору до 31.12.2023. Датою виконання (закінчення) роботи вважається дата її прийняття замовником. Робота може бути виконана підрядником достроково.
Згідно з пунктом 2.1 договору (в редакції додаткової угоди №1 від 20.12.2022) договірна ціна робіт визначена у додатку 1 до договору та становить 2806890грн00коп (з ПДВ), визначається на основі проектно-кошторисної документації, що є невід`ємною частиною договору.
Сума в межах кошторисних призначень 2021року визначена у додатку 1.1 до договору та дорівнює 650433грн38коп (з ПДВ), визначається на основі проектно-кошторисної документації, що є невід`ємною частиною договору.
Договірна ціна визначається на основі плану фінансування.
Сума запланованих кошторисних призначень на 2022 рік складає 2156456грн62коп (з ПДВ).
Підпунктом 3.2.2 пункту 3.2 договору визначено, що замовник зобов`язаний прийняти від підрядника в установленому порядку виконані роботи та оплатити їх.
Відповідно до пунктів 7.1 7.2 договору замовник передає підряднику фронт робіт та необхідну проектно-кошторисну документацію після підписання договору. Організація виконання робіт повинна відповідати проектно-технологічній документації, склад і зміст якої визначається нормативними документами.
До виконання основних робіт підрядник приступає після проведення відповідних підготовчих заходів і робіт.
Пунктом 8.1 договору встановлено, що замовник має право відстрочення платежу до 120 календарних днів від дати підписання належно оформлених документів, визначених в пункті 9.1 договору з урахуванням вимог статті 49 Бюджетного кодексу України та наказу Міністерства фінансів України №309 від 02.03.2012 «Про затвердження Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України».
Згідно з пунктами 9.1 - 9.4 договору розрахунки за виконану роботу здійснюватимуться па підставі акту здачі-приймання виконаних робіт за формою №КБ-2в, довідки про вартість виконаних будівельних робіт за формою №КБ-3.
Підрядник визначає обсяги та вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, та готує відповідні документи і подає їх для підписання замовнику. Замовник протягом 5робочих днів зобов`язаний підписати подані підрядником документи, що підтверджують виконання робіт, або письмово обґрунтувати причини відмови від їх підписання.
Вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті, визначаються відповідно до проектно-кошторисної документації із урахуванням обсягів фактично виконаних робіт.
Розрахунки проводяться шляхом: оплати замовником виконаних робіт після підписання сторонами акту здачі-приймання виконаних робіт за формою №КБ-2в та на підставі довідки про вартість виконаних будівельних робіт за формою №КБ-3.
Відповідно до пункту 14.1 договору (в редакції додаткової угоди №2 від 30.12.2022) цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2023, а в частині розрахунків до повного його виконання.
Пунктами 15.2, 15.5, 15.6 договору визначено, що додаткові угоди та додатки до цього договору є його невід`ємною частиною і мають юридичну силу у разі, якщо вони викладені у письмовій формі, підписані сторонами та скріплені їх печатками.
Якщо інше прямо не передбачено цим договором або чинним законодавством України, зміни у цей договір можуть бути внесені тільки за домовленістю сторін, яка оформлюється додатковою угодою до цього договору.
Зміни до цього договору набирають чинності з моменту належного оформлення сторонами відповідної додаткової угоди до цього договору, якщо інше не встановлено у самій додатковій угоді, цьому договорі або у чинному законодавстві України.
Додатковою угодою №1 від 20.12.2022 до договору сторони внесли зміни до договору додали до договору додаток 1.2, виклали в новій редакції пункт 2.1 договору. Пунктом 5 додаткової угоди №1 від 20.12.2022 визначено, що додаткова угода набирає чинності з моменту її підписання сторонами і діє до 31.12.2022.
Додатковою угодою №2 від 30.12.2022 сторони внесли зміни до договору та виклали в новій редакції пункти 1.5, 14.1 договору. Пунктом 5 додаткової угоди №2 від 30.12.2022 передбачено, що додаткова угода набирає чинності з моменту її підписання сторонами і діє до 31.12.2023.
Частиною 4 статті 882 Цивільного кодексу України встановлено, що передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформлюється актом, підписаним обома сторонами.
Відповідно до частин 1, 3 статті 853 Цивільного кодексу України замовник зобов`язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові.
Згідно з матеріалами справи (підписані сторонами акт №1669 від 24.12.2021 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021року (форма №КБ-2в), довідка від 24.12.2021 про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2021року (форма КБ-3), акт №337 від 20.12.2022 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2022року (форма №КБ-2в), довідка від 20.12.2022 про вартість виконаних будівельних робіт та витрат за грудень 2022року (форма КБ-3)) на виконання договору у грудні 2021року та грудні 2022року позивач виконав роботи на суму 650433грн38коп та на суму 2156456грн62коп.
Відповідно до частини 1 статті 193 Господарського кодексу України та статті 526 Цивільного кодексу України зобов`язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов закону, інших правових актів, договору, а за відсутністю таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Згідно зі статтями 251-253 Цивільного кодексу України терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати. Перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.
Статтею 530 Цивільного кодексу України визначено, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін). Зобов`язання, строк (термін) виконання якого визначений вказівкою на подію, яка неминуче має настати, підлягає виконанню з настанням цієї події.
Пунктом 9.4 договору визначено, що розрахунки проводяться шляхом оплати замовником виконаних робіт після підписання сторонами акту здачі-приймання виконаних робіт за формою №КБ-2в та на підставі довідки про вартість виконаних будівельних робіт за формою №КБ-3.
При цьому пунктом 8.1 договору замовнику надано право відстрочити платіж до 120 календарних днів від дати підписання належно оформлених документів.
З урахуванням положень наведених пунктів договору відповідач повинен був сплатити вартість виконаних у грудні 2022року робіт в розмірі 2156456грн62коп в строк до 18.04.2023.
Відповідач визнав існування суми боргу в розмірі 2156456грн62коп, але не надав докази оплати цієї суми.
З огляду на матеріали справи, суд задовольняє позовні вимоги про стягнення суми боргу в розмірі 2156456грн62коп.
Відповідно до частини 1 статті 130 Господарського процесуального кодексу України, у разі визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті, суд у рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50% судового збору, сплаченого при поданні позову.
За подання позову позивачем сплачений платіжною інструкцією №285 від 27.07.2023 судовий збір в розмірі 32346грн85коп.
Враховуючи визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті, на відповідача покладаються витрати позивача зі сплати судового збору в розмірі 16173грн43коп (50% судового збору, сплаченого при поданні позову). Решта суми судового збору підлягає поверненню позивачу з Державного бюджету України.
Керуючись нормами Цивільного кодексу України, статями 2, 3, 4, 13, 20, 41, 42, 74, 76, 77, 78, 79, 86, 91, 123, 126, 129, 130, 183-185, 191, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство" до Комунального підприємства "Безпечна та інноваційна освіта" Дніпровської міської ради про стягнення суми боргу в розмірі 2156456грн62коп задовольнити.
Стягнути з Комунального підприємства "Безпечна та інноваційна освіта" Дніпровської міської ради (ідентифікаційний код: 19139858; місцезнаходження: 49127, м. Дніпро, вул. Автопаркова, 7) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство" (ідентифікаційний код: 35269494; місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, вул. Хандоги, буд. 11) суму боргу в розмірі 2156456грн62коп та витрати зі сплати судового збору в розмірі 16173грн43коп.
Видати наказ після набрання чинності рішенням.
Повернути Товариству з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровське спеціалізоване протипожежне підприємство" (ідентифікаційний код: 35269494; місцезнаходження: 49000, м. Дніпро, вул. Хандоги, буд. 11) з Державного бюджету України 50% судового збору у розмірі 16173грн42коп, сплаченого платіжною інструкцією №285 від 27.07.2023.
В судовому засіданні 07.09.2023 відповідно до ст. 240 Господарського процесуального кодексу України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Рішення суду може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення підписаний 14.09.2023
Суддя Р.Г. Новікова
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2023 |
Оприлюднено | 18.09.2023 |
Номер документу | 113461830 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Новікова Рита Георгіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні