Рішення
від 29.08.2023 по справі 925/969/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 серпня 2023 року м. Черкаси справа № 925/969/23

Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Спаських Н.М., із секретарем судового засідання Сторчак М.В., за участі представників сторін:

від позивача: Слободянюк А.І. - за довіреністю;

від відповідача: не з`явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи за позовом Черкаської міської ради (м. Черкаси) до фізичної особи - підприємця Калиновського Сергія Петровича ( м. Черкаси ) про стягнення 9 076,23 грн.

ВСТАНОВИВ:

Заявлено позов про стягнення з відповідача безпідставно утриманих коштів в розмірі 9 076,23 грн. за користування земельною ділянкою під власними нежитловими приміщеннями по вул.Чехова, 112/3 у м. Черкаси в період з 09.11.2022 по 01.03.2023.

Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження. Явка учасників справи обов`язковою не визнавалася.

В засідання представник відповідача жодного разу не з`явився, відзив на позов не подано.

Позивач свої вимоги підтримує повністю і просить суд їх задовольнити.

У відповідності до ст. 13,74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.

Заслухавши доводи і пояснення представника позивача та дослідивши наявні у справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити повністю, виходячи з наступного:

Сторонами не заперечується, що у відповідності до п. 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 06.09.2012 №5245-УІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» Черкаська міська рада, представляючи інтереси територіальної громади, є власником земельної ділянки загальною площею 0,1507 га кадастровий номер: 7110136400:02:082:0024, що знаходиться по вул. Чехова, 112/3 у м. Черкаси. Земельну ділянку віднесено до категорії земель промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Калиновський Сергій Петрович зареєстрований як ФОП з 04.03.2008 року (а.с. 31).

Згідно з інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 29.06.2023 №337393181, Калиновський С.П. 06.11.2014 зареєстрував за собою право власності на нежитлове приміщення, що знаходиться по вул. Чехова, 112/3 у м. Черкаси, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 495867771101. Підставою виникнення права власності, як зазначено, є договір купівлі-продажу, серія та номер: 3724 від 11.04.2007 посвідчений приватним нотаріусом Черкаського міського нотаріального округу Романій Н.В.

Станом на час вирішення спору право власності на об`єкт нерухомого майна за вказаною адресою за відповідачем не припинилося.

Договір оренди земельної ділянки із позивачем відповідач уклав лише 06.04.2023 (а.с. 20).

За правилами ст.51, 52 ЦК України до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

Фізична особа - підприємець відповідає за зобов`язаннями, пов`язаними з підприємницькою діяльністю, усім своїм майном, крім майна, на яке згідно із законом не може бути звернено стягнення.

Згідно положень чинного законодавства громадяни не зобов`язані окремо виділяти та обліковувати майно для ведення підприємницької діяльності.

Згідно відомостей з ДР речових прав на нерухоме майно за адресою вул. Чехова, 112/3 у м. Черкаси за відповідачем зареєстровано об`єкт нежитлової нерухомості.

За змістом рішення Черкаської міської ради від 02.03.2023 № 38-91 (а.с. 19) в оренду відповідачу на 49 років передано земельну ділянку загальною площею 0,1507 га кадастровий номер 7110136400:02:082:0024, що знаходиться по вул. Чехова, 112/3 у м. Черкаси згідно проекту землеустрою під комплекс будівель для виробництва нестандартного обладнання, підприємства побутового обслуговування населення з добудовами в єдиний комплекс та гаража (п. 2).

Отже використання нерухомого майна здійснюється відповідачем з метою ведення підприємницької діяльності, що відповідає зареєстрованим основним видам діяльності відповідача (ремонт та технічне обслуговування приладів).

Доказів протилежного з даного питання відповідачем суду не подано.

Згідно витягу з Державного земельного кадастру (а.с. 13) від 09.11.2022 №НВ-6800926222022, вбачається, що земельна ділянка за адресою вул. Чехова, 112/3 у м. Черкаси площею 0,1507 га, кадастровий номер: 7110136400:02:082:0024, зареєстрована у ДЗК 09.11.2022р.

Між Черкаською міською радою та відповідачем 06.04.2023 року було укладено договір оренди землі (а.с. 20), згідно якого в оренду передається земельна ділянка за адресою вул. Чехова, 112/3 у м. Черкаси площею 0,1507 га, кадастровий номер: 7110136400:02:082:0024 строком на 49 років.

Відповідно до пп. з) п. 31 цього Договору Орендар зобов`язаний відшкодувати Орендодавцю суму упущеної вигоди (не отриманого прибутку) в розмірі орендної плати за весь період з дати прийняття рішення Черкаської міської ради від 02.03.2023 № 38-91 до моменту державної реєстрації права оренди.

Проте згідно предмету позову у справі позивач просить стягнути з відповідача кошти за кондикційними зобов`язаннями за період до часу прийняття рішення Черкаської міської ради від 02.03.2023 №38-91 (а.с. 19) та починаючи з 09.11.2022 (дата реєстрації земельної ділянки в ДЗК).

Згідно інформаційної довідки ДЗК від 29.06.2023 вбачається що власником земельної ділянки з кадастровим номером: 7110136400:02:082:0024, площею 0,1507 га є Черкаська міська рада, а право оренди земельної ділянки зареєстровано за Калиновським Сергієм Петровичем 06.04.2023 року, номер запису про право 49960483.

Відповідач не заперечив доводи позивача, що з моменту набуття права власності на нерухоме майно і до часу укладення договору оренди на земельну ділянку, відповідач здійснював фактичне користування всією земельною ділянкою площею 0,1507 га під своїм нерухомим майном, без правовстановлюючих документів та без здійснення оплати за таке фактичне користування в будь-якому вигляді.

Згідно з ч. 1 ст. 23 Закону України «Про оцінку земель», технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.

Витяг з технічної документації про розмір нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

У відповідності до ч. 2 ст. 20 Закону України «Про оцінку земель», дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Згідно з ст. 289 Податкового Кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства.

Нині чинною Постановою КМУ від 13 грудня 2006 р. N 1724 "Деякі питання оренди земель" було внесено до Типового договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2004 р. N 220 (Офіційний вісник України, 2004 р., N 9, ст. 527), зміни, що додаються.

Також затверджено форми розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких не проведена, і за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена, згідно з додатками 1 і 2.

Додатком № 2 визначено, що при розрахунку розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності, грошова оцінка яких проведена, враховується :

-площа, кв. метрів (в населених пунктах), гектарів (за межами населених пунктів);

- нормативна грошова оцінка земельної ділянки

- ставка земельного податку, встановлена Законом України "Про плату за землю" (як відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки)

-добуток коефіцієнтів індексації грошової оцінки земельної ділянки за попередні роки

-прийнятий для розрахунку розміру орендної плати (як відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки)

-розмір земельного податку.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель (Кі), на який індексується нормативна грошова оцінка земель і земельних ділянок, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:

Кі = 1:100,

де І - індекс споживчих цін за попередній рік.

У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель, зазначеної в технічній документації з нормативної грошової оцінки земель та земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.

Згідно витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 02.03.2023 нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 7110136400:02:082:0024 за 2023 рік становить 1 040 915,04 грн. (а.с. 23).

Відповідно до повідомлення Держгеокадастру від 12.01.2023 «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2022 рік» (а.с. 27) вбачається, що значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель і земельних ділянок за 2022 р, становить для земель несільськогосподарського призначення- 1,15.

При цьому розмір нормативно-грошової оцінки за 2022 рік позивачем було визначено математичним методом з урахуванням індексації та відповідно її розмір становить 905 143,51 грн. (1 040 915,04 : 1,15)

Відповідач фактичне користування земельною ділянкою всією площею 0,1507 га не заперечив і доказів про користування ділянкою меншої площі та в який період - не надав.

За змістом частини 1 статті 181 ЦК України до нерухомих речей (нерухоме майно, нерухомість) належать земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення.

Нерухоме майно нерозривно пов`язане із земельною ділянкою, на якій воно знаходиться, і переміщення такого майна неможливе без його знецінення, а тому використання нежитлових приміщень, які належать Відповідачам, неможливе без відповідної земельної ділянки.

Суд погоджується із доводами позивача, що наведена правова норма закріплює загальний принцип цілісності об`єкту нерухомості із земельною ділянкою, на якій цей об`єкт розташований, а тому, у зв`язку з користуванням Відповідачем, належним йому нерухомим майном, презюмується його спільне користування усією спірною земельною ділянкою на якій це майно розміщене, якщо іншого не доведено.

Згідно інформаційної довідки з ДЗК від 29.06.2023 року земельна ділянка загальною площею 0,1507 га, кадастровий номер: 7110136400:02:082:0024, що знаходиться у м. Черкаси по вул. Чехова, 112/3 зареєстрована з цільовим призначенням 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

Рішеннями Черкаської міської ради №2-4690 від 27.06.2019 затверджено Положення про встановлення плати за землю на території міста Черкаси. У розділі 8 Положення наявна таблиця, з пункту 10 якої вбачається, що за земельні ділянки (яким КВЦПЗ присвоєно 11.02) належить до «Інші землі». Ставка орендної плати за користування такими земельними ділянками становить 3% від їх нормативно-грошової оцінки.

За таких обставин, у зв`язку з фактичним користуванням Відповідачем земельною ділянкою та ухиленням від сплати безпідставно збереженої за рахунок Черкаської міської ради орендної плати, порушенням прав територіальної громади м. Черкас через ненадходження грошових коштів до місцевого бюджету, Позивач вважає за необхідне стягнути з Відповідача як безпідставно утримувані спірні грошові кошти за таке фактичне користування земельною ділянкою.

Згідно розрахунку позивача, за час фактичного користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів за період з 09.11.2022 (дата державної реєстрації земельної ділянки у ДЗК) по 01.03.2023 (по дату прийняття ЧМР рішення про надання в оренду земельної ділянки) розмір заборгованості Відповідача становить 9 076,23 грн. (Розрахунок а.с. 25).

Розрахунок проведено за принципом нарахування орендної плати з урахуванням положень вказаної чинної постанови КМУ № 1724, перевірено судом та є вірним.

Заперечень проти математичного розрахунку чи свого власного контрозрахунку відповідачем суду не подано.

Доказів проведення розрахунку за позовними вимогами відповідачем суду не подано.

Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України, використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка.

Плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (підпункт 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України).

Суд погоджується із доводами позивача, що оскільки в спірний період між сторонами не було укладено договору оренди землі і при цьому Відповідач не є власником або постійним землекористувачем земельної ділянки, а тому не є суб`єктом плати за землю у формі земельного податку, то між сторонами виникли кондикційні зобов`язання і відповідач повинен вносити плату за землю за принципом її нарахування як орендної плати.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 120 Земельного кодексу України (в редакції станом на дату набуття права власності відповідачем на нерухоме майно), у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об`єкти.

До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об`єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Положенням ч. 1 ст. 124 ЗК України передбачено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Частина 1 ст. 93 ЗК України встановлює, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Згідно з ч. 1 ст. 96 ЗК України, землекористувачі зобов`язані своєчасно сплачувати орендну плату.

Отже виникнення права власності на будинок, будівлю, споруду не є автоматичною підставою для виникнення права оренди земельної ділянки, на якій вони розміщені. Право оренди земельної ділянки виникає на підставі відповідного договору з моменту державної реєстрації цього права.

Згідно з ч.ч. 1-3 ст. 1212 ЦК України, особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Положення цієї глави застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

Кондикційні зобов`язання виникають за наявності одночасно таких умов: набуття чи збереження майна однією особою (набувачем) за рахунок іншої (потерпілого); набуття чи збереження майна відбулося за відсутності правової підстави або підстава, на якій майно набувалося, згодом відпала (правовий висновок сформульований Верховним Судом України у постанові від 02.03.2016 у справі № 6-3090цс15).

При цьому існування між сторонами договірних відносин виключає можливість застосування до них судом положень глави 83 ЦК України про кондикційні зобов`язання.

За змістом приписів глав 82 і 83 ЦК України для деліктних зобов`язань, які виникають із заподіяння шкоди майну, характерним є, зокрема, зменшення майна потерпілого, а для кондикційних - приріст майна у набувача без достатніх правових підстав. Вина заподіювана шкоди є обов`язковим елементом настання відповідальності у деліктних зобов`язаннях. Натомість, для кондикційних зобов`язань вина не має значення, оскільки важливим є факт неправомірного набуття (збереження) майна однією особою за рахунок іншої.

Обов`язок набувача повернути потерпілому безпідставно набуте (збережене) майно чи відшкодувати його вартість не є заходом відповідальності, оскільки набувач зобов`язується повернути тільки майно, яке безпідставно набув (зберігав), або вартість цього майна.

Особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно (частина перша статті 1212 ЦК України).

Верховний Суд вже неодноразово наголошував у постановах від 23.05.2018 у справі №629/4628/16-4, від 20.11.2018 у справі №922/3412/17, від 28.02.2020 у справі № 913/169/18 та ін., що до моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права оренди земельної ділянки, на якій розташований цей об`єкт, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладеного договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати є за своїм змістом кондикційними. Фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав сплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини 1 статті 1212 ЦК України.

Тобто, відносини з фактичного користування земельною ділянкою без укладання договору оренди та недоотримання її власником доходів у вигляді орендної плати, є наслідком безпідставного утримування Відповідачем у себе коштів, що належать власнику землі і за своїм змістом є кондикційними.

Земельна ділянка під об`єктом нерухомого майна відповідача є сформованою та є об`єктом цивільних прав, у відповідності до положень ст. 79-1 Земельного кодексу України.

Позивач посилається на позицію Верховного Суду у складі судової палати для розгляду справ щодо земельних відносин та права власності Касаційного господарського суду у постанові від 05.08.2022 по справі№922/2060/20 зазначив, що за загальним правилом, правом власності на земельну ділянку, розташовану в межах відповідного населеного пункту, орган місцевого самоврядування наділений в силу закону, зокрема з уведенням 01.01.2002 у дію нового Земельного кодексу України. При цьому відсутність державної реєстрації речового права на земельну ділянку після 01.01.2013 не впливає на наявність права комунальної власності на відповідну земельну ділянку. Крім цього, нездійснення державної реєстрації речового права на сформовану земельну ділянку за органом місцевого самоврядування у відповідності до положень статті 79-1 Земельного кодексу України не є підставою для звільнення набувача права власності на будівлю або споруду від обов`язку сплачувати за фактичне користування земельною ділянкою комунальної власності, на якій розташований такий об`єкт нерухомості.

Нормальне господарське використання земельної ділянки без використання розташованих на ній об`єктів нерухомості неможливе, як і зворотна ситуація - будь-яке використання об`єктів нерухомості є одночасно і використанням земельної ділянки, на якій ці об`єкти розташовані. Отже, об`єкт нерухомості та земельна ділянка, на якій цей об`єкт розташований, за загальним правилом мають розглядатися як єдиний об`єкт права власності.

Звідси власник нерухомого майна має право на користування земельною ділянкою, на якій воно розташоване. Ніхто інший, окрім власника об`єкта нерухомості, не може претендувати на земельну ділянку, оскільки вона зайнята об`єктом нерухомого майна.

Крім цього, Верховний Суд у своїх постановах неодноразово наводив такий правовий висновок: у разі користування сформованою земельною ділянкою комунальної власності, якій присвоєно окремий кадастровий номер, без оформлення договору власник такої земельної ділянки може захистити своє право на компенсацію йому недоотриманої орендної плати у порядку статті 1212 Цивільного кодексу України (пункт 27 постанови Верховного Суду від 09.02.2022 у справі № 910/8770/19, пункт 7.10 постанови Верховного Суду від 09.11.2021 у справі № 905/1680/20»).

Отже позивач має право стягнути з відповідача кошти за користування земельною ділянкою під його нерухомим майном як безпідставно збережених грошових коштів за фактичне користування земельною ділянкою комунальної власності без правовстановлюючих документів (за кондикційними зобов`язаннями) з моменту присвоєння їй кадастрового номеру та державної реєстрації такої земельної ділянки в Державному земельному кадастрі.

Доказів проведення розрахунку між сторонами за позовними вимогами немає, тому до примусового стягнення з відповідача на користь позивача належить 9076,23 грн. безпідставно утриманих коштів за користування земельною ділянкою під нежитловими приміщеннями по вул.Чехова, 112/3 у м. Черкаси в період з 09.11.2022 по 01.03.2023.

Доказів існування підстав звільнення відповідача від сплати спірних коштів на користь позивача судом не встановлено.

При задоволенні позову у відповідності до ст. 129 ГПК України з відповідачів на користь позивача слід також стягнути 2684,00 грн. на відшкодування сплаченого судового збору повністю.

Керуючись ст. 238, 240 ГПК України, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з фізичної особи - підприємця Калиновського Сергія Петровича ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) на користь Черкаської міської ради (ідентифікаційний код 25212542, м. Черкаси, вул. Б. Вишневецького, 36) -- 9076,23 грн. безпідставно утриманих коштів за користування земельною ділянкою під нежитловими приміщеннями по вул.Чехова, 112/3 у м. Черкаси в період з 09.11.2022 по 01.03.2023.

Стягнути з фізичної особи - підприємця Калиновського Сергія Петровича ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) на користь Департаменту архітектури і містобудування Черкаської міської ради (ідентифікаційний код 38715770, м. Черкаси, вул. Б. Вишневецького, 36) -- 2684,00 грн. на відшкодування сплаченого судового збору.

Накази видати.

Рішення набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 241 ГПК України.

Рішення може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду протягом 20 днів.

Повне судове рішення складено 12 вересня 2023

Суддя Н.М. Спаських

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення29.08.2023
Оприлюднено19.09.2023
Номер документу113469591
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про відшкодування шкоди, збитків

Судовий реєстр по справі —925/969/23

Судовий наказ від 03.10.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Судовий наказ від 03.10.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Рішення від 29.08.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 16.08.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

Ухвала від 18.07.2023

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Спаських Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні