Рішення
від 14.09.2023 по справі 160/15751/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 вересня 2023 року Справа № 160/15751/23 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Ількова В.В.,

розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у місті Дніпрі адміністративну справу №160/15751/23 за позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ';'ДНІПРОВСЬКИЙ ЗАВОД БУДІВЕЛЬНИХ КОНСТРУКЦІЙ'' про стягнення адміністративно-господарських санкцій, -

УСТАНОВИВ:

І. ПРОЦЕДУРА

05.07.2023р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ';'ДНІПРОВСЬКИЙ ЗАВОД БУДІВЕЛЬНИХ КОНСТРУКЦІЙ'', в якому просить суд:

- стягнути з ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДНІПРОВСЬКИЙ ЗАВОД БУДІВЕЛЬНИХ КОНСТРУКЦІЙ" на користь держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2022 рік у розмірі 31 361,22 грн.

Ухвалою від 06.07.2023 року позовну заяву Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ';'ДНІПРОВСЬКИЙ ЗАВОД БУДІВЕЛЬНИХ КОНСТРУКЦІЙ'' про стягнення адміністративно-господарських санкцій, було залишено без руху, з підстав передбачених положеннями ст.ст. 160,161 КАС України.

Позивачем у строк визначений в ухвалі суду, усунуто недоліки.

Ухвалою суду від 17.07.2023 року відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, відповідно до ст. 262 КАС України.

Також ухвалою суду від 17.07.2023 року витребувано у Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю додаткові докази по справі, зокрема:

-інформацію щодо подання відповідачем до центру зайнятості звітності за формою №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» у 2022 році.

Витребувано також від відповідача належним чином засвідчені копії для залучення до матеріалів справи:

- звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з відміткою про його отримання органами доходів і зборів;

- книгу обліку руху трудових книжок і вкладиші до них;

- наказ про прийняття та звільнення з роботи, копії довідок МСЕК;

- інформацію/відомості чи подавалась відповідачем звітність за формою №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» у 2022 році;

- звітів №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)», які подавались відповідачем до центру зайнятості у 2022 році;

-інформацію/відомості чи направлялись центром зайнятості протягом 2022 року до відповідача особи з інвалідністю для працевлаштування, інформації щодо їх подальшого працевлаштування або відмови у ньому.

31.07.2023 року позивачем надані письмові пояснення по справі.

21.08.2023 року відповідачем до канцелярії суду подано відзив на позовну заяву позивача. Долучені витребувані докази по справі.

У відповідності до приписів статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно ч.5 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

У відповідності до вимог ст.258 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Отже, рішення у цій справі приймається судом 14.09.2023 року, тобто у межах строку встановленого ст.258 Кодексу адміністративного судочинства України.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що відповідач перебуває на обліку у відділенні Фонду.

Відповідно до розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2022 рік, складеного в автоматизованому режимі з використанням даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування та Централізованого банку даних з проблем інвалідності, надісланого відповідачу у формі електронного документа: середньооблікова чисельність штатних працівників, що працювали у відповідача за рік склала 8 осіб; середньооблікова чисельність осіб з інвалідністю, відповідно до нормативу, встановленого частиною 1 статті 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» повинна складати 1 особа; середньооблікова численність штатних працівників, яким встановлена інвалідність у роботодавця склала 0 осіб.

Таким чином, відповідачем не забезпечено невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році, внаслідок чого за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю у 2022 році, відповідач до 15.04.2023 повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 31361,22 гривень.

Оскільки зазначена сума, у визначений законодавством строк, відповідачем не сплачена, утворилась заборгованість у розмірі 31361,22 гривень.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

На адресу суду від представника відповідача надійшов письмовий відзив на позовну заяву, в якому останній проти задоволення позовних вимог заперечував посилаючись на те, що на їх думку, Товариство виконує обов`язки щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, своєчасно інформує центр зайнятості про наявність вакантних посад.

Вказують, що розраховані позивачем адміністративно-господарські санкції базуються на даних поданої товариством у 2022 році звітності, відповідно до якої середньооблікова кількість штатних працівників становить 8 осіб.

Разом з тим, зазначають що при заповненні Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також нарахованого внеску товариством було допущено помилку.

Зокрема, до середньооблікової кількості штатних працівників ТОВ «Дніпровський ЗБК» (рядок 101 Податкового розрахунку) було включено в тому числі зовнішніх сумісників працюючих на 0,5 посадового окладу за зовнішнім сумісництвом.

Також, в додатку № 1 Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам до Податковому розрахунку в графі 22 ознака неповного робочого часу для зовнішніх сумісників було зазначено 0 - ні.

Відповідно до пункту 1 Розділу 3. Порядок заповнення Розрахунку Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 4 від 13.01.2015 року рядок 013 «Уточнюючий» - якщо Розрахунок подається після закінчення граничного строку подання для відповідного звітного (податкового) періоду з даними про уточнення в сумах нарахованого податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску та/або реквізитах. Подається у разі виявлення помилок у сумах нарахованого податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску у Розрахунку та/або в сумах нарахованого податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску або реквізитах у рядках додатків до Розрахунку та містить виключно коригування даних на підставі інформації з попередньо поданих за минулий звітний (податковий) період Розрахунків, як передбачено порядком коригування даних Розрахунку (додатків).

Відповідно до підпункту 2.6.1 пункту 2.6 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року №286, не включаються до облікової кількості штатних працівників такі категорії: прийняті на роботу за сумісництвом з інших підприємств.

Враховуючи наведене, 11.08.2023 року товариством було подано до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області уточнюючі звіти за 1-4 квартали 2022 року, відповідно до яких ТОВ «Дніпровський ЗБК» зазначило для зовнішніх сумісників в графі 22 ознака неповного робочого часу (1 -так). Дані показнику рядку 101 Податкового розрахунку не підлягають уточненню.

Враховуючи наведене дійсна середньооблікова кількість штатних працівників на ТОВ «Дніпровський завод будівельних конструкцій» протягом 2022 року становила:

4 особи січень 2022 року, працювало 7 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

5 осіб лютий 2022 року, працювало 8 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

7 осіб березень 2022 року, працювало 10 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

6 осіб квітень 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

6 осіб травень 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

6 осіб червень 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

6 осіб липень 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

4 особи серпень 2022 року, працювало 7 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

4 особи вересень 2022 року, працювало 6 осіб, із них зовнішніх сумісників - 2 особи;

6 осіб жовтень 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

6 осіб листопад 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

6 осіб грудень 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи.

На підтвердження середньооблікової кількості шатних працівників за 2022 рік відповідачем надано такі документи:

наказ № 01-К від 05 серпня 2021 року про прийняття на роботу директора ОСОБА_1 (який прийнятий на роботу з 06 серпня 2021 року, робота - основна);

наказ № 02-К від 12 жовтня 2021 року про прийняття на роботу ОСОБА_2 (яка прийнята на роботу з 13 жовтня 2021 року, робота - за суміснитвом);

наказ № 03-К від 12 жовтня 2021 року про прийняття на роботу ОСОБА_3 (яка прийнята на роботу з 13 жовтня 2021 року, робота - за сумісництвом);

наказ № 04-К від 12 жовтня 2021 року про прийняття на роботу ОСОБА_4 (який

прийнятий на роботу з 13 жовтня 2021 року, робота - основна);

наказ № 05-К від 12 жовтня 2021 року про прийняття на роботу ОСОБА_5 (який прийнятий на роботу з 13 жовтня 2021 року, робота - основна);

наказ № 06-К від 12 жовтня 2021 року про прийняття на роботу ОСОБА_6 (яка прийнята на роботу з 13 жовтня 2021 року, робота - за сумісництвом); наказ № 07-К від 17 грудня 2021 року про прийняття на роботу ОСОБА_7 (яка прийнята на роботу з 20 грудня 2021 року, робота - основна);

наказ № 08-К від 31 січня 2022 року про прийняття на роботу ОСОБА_8 (який прийнятий на роботу з 01 лютого 2022 року, робота - основна); - наказ № 09-К від 18 березня 2022 року про прийняття на роботу ОСОБА_9 (який прийнятий на роботу з 21 березня 2022 року, робота - основна); наказ № 11-К від 22 березня 2022 року про прийняття на роботу ОСОБА_10 (який прийнятий на роботу з 23 березня 2022 року, робота - основна);

штатний розпис, який вводиться в дію з 03 січня 2022 року (відповідно до якого кількість штатних одиниць становить - 5,5);

штатний розпис, який вводиться в дію з 01 лютого 2022 року (відповідно до якого кількість штатних одиниць становить - 6,5);

штатний розпис, який вводиться в дію з 23 березня 2022 року (відповідно до якого кількість штатних одиниць становить - 7,5).

Враховуючи наведене, вважають, що на спірні правовідносини не поширюються вимоги статей 19, 20 Закону№ 875.

Щодо подання звітності 3-ПН, зазначають про таке.

Обов`язок роботодавців складати і подавати звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю закріплений частиною 3 статті 18, частиною 7 статті 19 Закону «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» від 21.03.1991 року № 875.

Так як середньооблікова кількість працівників ТОВ «Дніпровський ЗБК» протягом 2022 року була менше ніж 8 осіб, то, на їх думку, у підприємства відсутній обов`язок подавати звітність за формою № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)» у 2022 році.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ ТА ЗМІСТ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, суд встановив такі обставини.

Так, відповідач є юридичною особою зареєстрованою у встановленому законом порядку, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відповідний запис. Згідно вимог чинного законодавства України несе обов`язок по обов`язковому працевлаштуванню осіб з інвалідністю.

Відповідно до ч. 6 ст. 19 Закону України №875-ХІІ Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні, в порядку визначеному постановою Правління Пенсійного фонду України від 10.03.2023 №14-2 Про затвердження Порядку та Форми надання Пенсійним фондом України Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформації з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15.03.2023 року за №457/39513, Пенсійний фонд України надає Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю інформацію:

-про створення підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, робочих місць для осіб з інвалідністю, про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;

-необхідну для обчислення кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, відповідно до нормативу, встановленого частиною першої цієї статті.

Відповідно до Порядку надсилання розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, затвердженого постановою Правління Пенсійного фонду України 10.03.2023 року №14-1 і наказом Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю 10.03.2023 №17, позивачем у формі електронного документу через електронний кабінет товариства, на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України 17.04.2023 року було направлено розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2022 рік.

За надісланим відповідачу розрахунком, середньооблікова чисельність штатних працівників, що працювали у відповідача, за рік склала 8 осіб, середньооблікова чисельність штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність 0 осіб, середньооблікова чисельність осіб з інвалідністю, відповідно до нормативу, встановленого ч. 1 ст. 19 Закону №875-ХІІ, ТОВ "АРТГРАНД" повинна складати - 1 особа.

Таким чином, з розрахунку вбачається невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2022 році.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону №875-ХІІ за 1 робоче місце, призначене для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайняте особами з інвалідністю у 2022 році відповідач до 15.04.2023 року повинен був самостійно сплатити адміністративно-господарські санкції у розмірі 31361,22 гривень.

Оскільки у визначений законодавством строк відповідач не сплатив визначені позивачем адміністративно-господарські санкції у розмірі 31361,22 грн., позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд врахував такі обставини справи та положення чинного законодавства України.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

За ч. 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні, гарантії їх рівності з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість особам з інвалідністю ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами встановлює Закон України від 21.03.1991 №875-ХІІ «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі Закон).

Статтею 17 Закону встановлено, що з метою реалізації творчих і виробничих здібностей осіб з інвалідністю та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.

Відповідно до частини третьої статті 18 Закону підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для таких осіб умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Частиною першою статті 19 Закону передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до частин два та п`ять статті 19 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті та з урахуванням вимог статті 18 цього Закону, і здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативу робочих місць. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

До виконання підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць, визначеного згідно з частиною першою цієї статті, зараховується забезпечення роботою осіб з інвалідністю на підприємствах, в організаціях громадських об`єднань осіб з інвалідністю шляхом створення господарських об`єднань підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами, які використовують найману працю, та підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю з метою координації виробничої, наукової та іншої діяльності для вирішення спільних економічних та соціальних завдань.

Статтею 20 Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю щороку до 10 березня в автоматизованому режимі з використанням даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування та Централізованого банку даних з проблем інвалідності здійснює визначення підприємств, установ та організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, які не забезпечили виконання у попередньому році нормативу робочих місць, визначеного згідно з частиною першою цієї статті, та надсилає їм розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, обчислених відповідно до статті 20 цього Закону.

Розрахунок надсилається у формі електронного документа через електронні кабінети підприємств, установ та організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України у формі та порядку, визначених Фондом соціального захисту осіб з інвалідністю спільно з Пенсійним фондом України.

У свою чергу постановою правління Пенсійного фонду України від 10.03.2023 №14-1 затверджено Порядок надсилання розрахунку сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік, яким передбачено, що Пенсійний фонд України надсилає розрахунки через електронні кабінети підприємств, установ та організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України протягом п`яти календарних днів з дня їх одержання від Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.

VІ. ОЦІНКА СУДУ

Матеріалами справи підтверджується, що розрахунок штрафних санкцій надійшов до електронного кабінету відповідача 17.04.2023 року.

Згідно матеріалів справи, розраховані позивачем адміністративно-господарські санкції базуються на даних поданої товариством у 2022 році звітності, відповідно до якої середньооблікова кількість штатних працівників становить 8 осіб.

Разом з тим, відповідач зазначає, що при заповненні Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також нарахованого внеску товариством було допущено помилку.

Зокрема, до середньооблікової кількості штатних працівників ТОВ «Дніпровський ЗБК» (рядок 101 Податкового розрахунку) було включено в тому числі зовнішніх сумісників працюючих на 0,5 посадового окладу за зовнішнім сумісництвом.

Також, в додатку № 1 Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам до Податковому розрахунку в графі 22 ознака неповного робочого часу для зовнішніх сумісників було зазначено 0 - ні.

Відповідно до пункту 1 Розділу 3. Порядок заповнення Розрахунку Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 4 від 13.01.2015 року рядок 013 «Уточнюючий» - якщо Розрахунок подається після закінчення граничного строку подання для відповідного звітного (податкового) періоду з даними про уточнення в сумах нарахованого податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску та/або реквізитах. Подається у разі виявлення помилок у сумах нарахованого податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску у Розрахунку та/або в сумах нарахованого податку на доходи фізичних осіб, військового збору, єдиного внеску або реквізитах у рядках додатків до Розрахунку та містить виключно коригування даних на підставі інформації з попередньо поданих за минулий звітний (податковий) період Розрахунків, як передбачено порядком коригування даних Розрахунку (додатків).

Відповідно до підпункту 2.6.1 пункту 2.6 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року №286, не включаються до облікової кількості штатних працівників такі категорії: прийняті на роботу за сумісництвом з інших підприємств.

Враховуючи наведене, 11.08.2023 року товариством було подано до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області уточнюючі звіти за 1-4 квартали 2022 року, відповідно до яких ТОВ «Дніпровський ЗБК» зазначило для зовнішніх сумісників в графі 22 ознака неповного робочого часу (1-так). Дані показнику рядку 101 Податкового розрахунку не підлягають уточненню.

Враховуючи наведене, дійсна середньооблікова кількість штатних працівників на ТОВ «Дніпровський завод будівельних конструкцій» протягом 2022 року склала:

4 особи січень 2022 року, працювало 7 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

5 осіб лютий 2022 року, працювало 8 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

7 осіб березень 2022 року, працювало 10 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

6 осіб квітень 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

6 осіб травень 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

6 осіб червень 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

6 осіб липень 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

4 особи серпень 2022 року, працювало 7 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

4 особи вересень 2022 року, працювало 6 осіб, із них зовнішніх сумісників - 2 особи;

6 осіб жовтень 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

6 осіб листопад 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи;

6 осіб грудень 2022 року, працювало 9 осіб, із них зовнішніх сумісників - 3 особи.

На підтвердження середньооблікової кількості шатних працівників за 2022 рік відповідачем надані до суду такі документи:

наказ № 01-К від 05 серпня 2021 року про прийняття на роботу директора ОСОБА_1 (який прийнятий на роботу з 06 серпня 2021 року, робота - основна);

наказ № 02-К від 12 жовтня 2021 року про прийняття на роботу ОСОБА_2 (яка прийнята на роботу з 13 жовтня 2021 року, робота - за суміснитвом);

наказ № 03-К від 12 жовтня 2021 року про прийняття на роботу ОСОБА_3 (яка прийнята на роботу з 13 жовтня 2021 року, робота - за сумісництвом);

наказ № 04-К від 12 жовтня 2021 року про прийняття на роботу ОСОБА_4 (який

прийнятий на роботу з 13 жовтня 2021 року, робота - основна);

наказ № 05-К від 12 жовтня 2021 року про прийняття на роботу ОСОБА_5 (який прийнятий на роботу з 13 жовтня 2021 року, робота - основна);

наказ № 06-К від 12 жовтня 2021 року про прийняття на роботу ОСОБА_6 (яка прийнята на роботу з 13 жовтня 2021 року, робота - за сумісництвом); наказ № 07-К від 17 грудня 2021 року про прийняття на роботу ОСОБА_7 (яка прийнята на роботу з 20 грудня 2021 року, робота - основна);

наказ № 08-К від 31 січня 2022 року про прийняття на роботу ОСОБА_8 (який прийнятий на роботу з 01 лютого 2022 року, робота - основна); - наказ № 09-К від 18 березня 2022 року про прийняття на роботу ОСОБА_9 (який прийнятий на роботу з 21 березня 2022 року, робота - основна); наказ № 11-К від 22 березня 2022 року про прийняття на роботу ОСОБА_10 (який прийнятий на роботу з 23 березня 2022 року, робота - основна);

штатний розпис, який вводиться в дію з 03 січня 2022 року (відповідно до якого кількість штатних одиниць становить - 5,5);

штатний розпис, який вводиться в дію з 01 лютого 2022 року (відповідно до якого кількість штатних одиниць становить - 6,5);

штатний розпис, який вводиться в дію з 23 березня 2022 року (відповідно до якого кількість штатних одиниць становить - 7,5).

Враховуючи наведене, суд погоджується із позицією відповідача що на спірні правовідносини не поширюються вимоги статей 19, 20 Закону.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позивачем не доведено ті обставини на яких ґрунтуються його позовні вимоги, а тому відсутні підстави для задоволення позову.

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України Про судоустрій і статус суддів встановлює, що правосуддя в Україні здійснюється на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 1 ст. 6 КАС України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого зокрема людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Згідно з ч.1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст.73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно з ч. 2 ст.73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Частиною 1 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

За таких обставин, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про залишення позовної заяви Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ';'ДНІПРОВСЬКИЙ ЗАВОД БУДІВЕЛЬНИХ КОНСТРУКЦІЙ'' про стягнення адміністративно-господарських санкцій.

Щодо розподілу судових витрат, а саме судового збору.

Відповідно до вимогст. 139 КАС Україниу зв`язку з відмовою у задоволенні вимог позивача, який є суб`єктом владних повноважень, розподіл понесених ним судових витрат зі сплати судового збору не здійснюється.

Керуючись статтями 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ';'ДНІПРОВСЬКИЙ ЗАВОД БУДІВЕЛЬНИХ КОНСТРУКЦІЙ'' про стягнення адміністративно-господарських санкцій залишити без задоволення.

Розподіл судових витрат не здійснювати.

Позивач: Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (49000, м.Дніпро, вул. Старокозацька, 52, код ЄДРПОУ 25005978).

Відповідач: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ';'ДНІПРОВСЬКИЙ ЗАВОД БУДІВЕЛЬНИХ КОНСТРУКЦІЙ'' (49051, м.Дніпро, вул. Дніпросталівська, 5, оф.1, код ЄДРПОУ 44288769).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складено 14.09.2023 року.

Суддя В.В. Ільков

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2023
Оприлюднено18.09.2023
Номер документу113476927
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —160/15751/23

Рішення від 14.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 06.07.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні