Постанова
від 13.09.2023 по справі 560/13015/22
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 560/13015/22

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Шевчук О.П.

Суддя-доповідач - Сушко О.О.

13 вересня 2023 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сушка О.О.

суддів: Мацького Є.М. Залімського І. Г. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Акварелі на проспекті Небесної Сотні" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за: №7379279/43247826 від 23.09.2022; №7379277/43247826 від 23.09.2022; №7379278/43247826 від 23.09.2022; №7379276/43247826 від 23.09.2022; №7379275/43247826 від 23.09.2022; №7379274/43247826 від 23.09.2022; №7379272/43247826 від 23.09.2022; №7379271/43247826 від 23.09.2022; №7379273/43247826 від 23.09.2022; №7379270/43247826 від 23.09.2022; №7556267/43247826 від 03.11.2022; №7556263/43247826 від 03.11.2022; №7556265/43247826 від 03.11.2022; №7556264/43247826 від 03.11.2022; №7556262/43247826 від 03.11.2022; №7556260/43247826 від 03.11.2022; №7556259/43247826 від 03.11.2022; №7556261/43247826 від 03.11.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних: №8 від 28.01.2022; №9 від 28.01.2022; №10 від 28.01.2022; №11 від 28.01.2022; №12 від 28.01.2022; №13 від 01.02.2022; №14 від 01.02.2022; №15 від 01.02.2022; №16 від 01.02.2022; №17 від 01.02.2022; №4 від 28.01.2022; №5 від 28.01.2022; №6 від 28.01.2022; №7 від 28.01.2022; №18 від 01.02.2022; №19 від 01.02.2022; №20 від 01.02.2022; №21 від 01.02.2022.

Відповідно до рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року позов задоволено повністю.

Не погоджуючись з вказаним рішенням відповідач - Головне управління ДПС у Хмельницькій області подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказане рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позову.

Розглянувши матеріали справи, колегія суддів апеляційної інстанції, дійшла висновку, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, що позивачем складено податкові накладні №8 від 28.01.2022; №9 від 28.01.2022; №10 від 28.01.2022; №11 від 28.01.2022; №12 від 28.01.2022; №13 від 01.02.2022; №14 від 01.02.2022; №15 від 01.02.2022; №16 від 01.02.2022; №17 від 01.02.2022; №4 від 28.01.2022; №5 від 28.01.2022; №6 від 28.01.2022; №7 від 28.01.2022; №18 від 01.02.2022; №19 від 01.02.2022; №20 від 01.02.2022; №21 від 01.02.2022 та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних.

Рішеннями №7379279/43247826 від 23.09.2022; №7379277/43247826 від 23.09.2022; №7379278/43247826 від 23.09.2022; №7379276/43247826 від 23.09.2022; №7379275/43247826 від 23.09.2022; №7379274/43247826 від 23.09.2022; №7379272/43247826 від 23.09.2022; №7379271/43247826 від 23.09.2022; №7379273/43247826 від 23.09.2022; №7379270/43247826 від 23.09.2022; №7556267/43247826 від 03.11.2022; №7556263/43247826 від 03.11.2022; №7556265/43247826 від 03.11.2022; №7556264/43247826 від 03.11.2022; №7556262/43247826 від 03.11.2022; №7556260/43247826 від 03.11.2022; №7556259/43247826 від 03.11.2022; №7556261/43247826 від 03.11.2022 Головне управління ДПС у Хмельницькій області відмовило позивачу у реєстрації податкових накладних.

Підставою для відмови слугувало ненадання платником податку розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (не надано акт приймання-передачі до Договору оренди землі від 24.10.2019, не надано розрахункові документи з генпідрядником).

Суд першої інстанції при ухваленні оскарженого рішення виходив з обґрунтованості та доведеності позовних вимог, а відтак наявності підстав для задоволення адміністративного позову.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Так, відповідно з підпунктами "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

За змістом пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок №1246.

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1246, податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

В силу пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1. статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16. статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

У відповідності до п.14 Порядку №1246, квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 11.12.2019 №1165 затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 № 1165 (далі - Порядок №1165).

Пунктом 3 Порядку №1165 Податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну / розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D = S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю

Згідно з пунктом 6 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Контролюючим органом позивача віднесено до переліку ризикових платників податків на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку відповідно до Порядку, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 1165 від 11 грудня 2019 року.

Відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платників податку (додаток 3 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних), у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній / розрахунку коригування".

В свою чергу, згідно із квитанціями зупинено реєстрацію податкових накладних та зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вимог Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. №1165, Товариством було направлено на адресу комісії регіонального рівня (ГУ ДПС у Хмельницькій області): Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена за №1 від 19.09.2022 р., щодо податкових накладних за договором купівлі продажу майнових прав на об`єкт нерухомого майна №АквНаПНС/Од/Лим/мас10/нп206 (надалі по тексту «Повідомлення №1»). До вищевказаного Повідомлення було додано документи (додатки у кількості 23 шт., які на думку Товариства, виходячи із підстав зупинення реєстрації податкових накладних, що зазначені у квитанціях, підтверджують реальність здійснення господарських операцій за податковими накладними реєстрація яких зупинена, а також письмові пояснення (зокрема і ті, що безпосередньо містяться в самому Повідомленні).

Разом із зазначеним листом, до контролюючого органу було надано копії первинних документів, копії яких містяться в матеріалах справи та досліджувались судом, що підтверджують господарську операцію та є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

В результаті поданих документів відповідач спірними рішеннями відмовив позивачу у реєстрації вищевказаних податкових накладних.

Слід зазначити, що враховуючи наведені вище норми, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган повинен вимагати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

З наявних в матеріалах справи квитанцій надісланих позивачу встановлено, що останні містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Тобто, під час зупинення реєстрації спірних податкових накладних ДПС у Хмельницькій області застосував критерії ризиковості здійснення операцій до податкової накладної, що не відповідає наведеним вище приписам пунктів 6, 7 Порядку №1165 та свідчить про відсутність обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкових накладних.

В оскаржуваних рішеннях відповідач зазначив підставу для відмови в реєстрації податкових накладних іншу, ніж у квитанції, якою зупинив реєстрацію податкових накладних.

У спірних рішеннях підставою для відмови відповідач зазначив, ненадання платником податку розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків (не надано акт приймання-передачі до Договору оренди землі від 24.10.2019, не надано розрахункові документи з генпідрядником).

Як свідчать матеріали справи, позивачем було надіслано пояснення та копії бухгалтерських документів, якими підтверджується законність та реальність господарських операцій.

Суд встановив, що між позивачем та ТОВ «Євродор» було укладено договори купівлі-продажу майнових прав на об`єкт нерухомого майна №АквНаПНС/Од/Лим/мас10/нп206 та №АквНаПНС/Од/Лим/мас10/нп250 від 28.01.2022 року. Умови зазначених правочинів є ідентичними окрім характеристик приміщень, майнові права на які є предметом відповідних договорів, їх ціни та умов оплати.

У відповідності до п.2.1. Договорів Продавець (Товариство) зобов`язується передати у власність Покупця, а Покупець прийняти та оплатити майнові права на Об`єкт нерухомості у порядку та на умовах передбачених цим Договором, та у відповідності до норм Цивільного кодексу України, що визначають загальні положення про купівлі продаж.

За приписами п.2.2. наведених вище договорів - Сторони домовились, що об`єктом нерухомості, Майнові права на який передаються за цим Договором, є об`єкт нерухомості, розташований в Об`єкті будівництва за будівельною адресою: 65496, Одеська обл., Овідіопольський район, с. Лиманка, ж/м «Дружний», масив №10, земельна ділянка 5/2, з характеристиками вказаними у Додатку №1 до такого Договору.

Умовами п.3.1. Договору купівлі-продажу майнових прав на об`єкт нерухомого майна №АквНаПНС/Од/Лим/мас10/нп250 договірну ціну за майнові права на об`єкт нерухомості, що є предметом договору, сторонами визначено у розмірі 3 811 445,04 грн., з ПДВ, що еквівалентно 131 484,00 дол. США, по курсу НБУ на день укладення Договору.

Згідно із п.4.1. Договорів - Продавець зобов`язується передати Покупцю майнові права на Об`єкт нерухомості, що відповідає вимогам визначеним в п. 2.2. цього Договору, в період до закінчення ІІ кварталу 2022 року, але в будь якому випадку не раніше виконання Покупцем усіх зобов`язань за цим Договором шляхом підписання Акту прийому-передачі майнових прав на Об`єкт нерухомості.

04.03.2022 між сторонами Договору було укладено дві додаткові угоди під №1 до вище вказаних договорів, згідно із якими сторони вирішили внести зміни до договору та викласти п.4.1. договорів в новій редакції: Продавець зобов`язується передати Покупцю майнові права на Об`єкт нерухомості, що відповідає вимогам визначеним в п. 2.2. цього Договору та Додатку №1, в період до закінчення 4 кварталу 2024 року, але в будь якому випадку не раніше виконання Покупцем усіх зобов`язань за цим Договором шляхом підписання Акту прийому-передачі майнових прав на Об`єкт нерухомості. Вказані зміни обумовлені насамперед збройною агресією російської федерації та початком війни, внаслідок чого виникли об`єктивні передумови щодо перенесення строків прийняття в експлуатацію об`єкта будівництва.

Згідно з п.4.2. Договорів - Майнові права на об`єкт нерухомості за цим договором закріплюються за покупцем у момент підписання цього договору та переходять у власність покупця після повної оплати Покупцем вартості майнових прав на Об`єкт нерухомості та підписання акту прийому-передачі майнових прав на об`єкт нерухомості.

На виконання умов Договору купівлі-продажу майнових прав на об`єкт нерухомого майна №АквНаПНС/Од/Лим/мас10/нп206, ТОВ «Евродор» здійснило наступні оплати на користь Товариства: 28.01.2022 450 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №451; 28.01.2022 450 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №452; 28.01.2022 450 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №453 28.01.2022 450 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №454; 28.01.2022 374 092,50 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №455; 01.02.2022 450 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №535; 01.02.2022 450 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №536; 01.02.2022 450 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №537; 01.02.2022 423 487,88 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №540; 01.02.2022 450 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №560.

По факту першої події у розумінні ПК України (авансова оплата за майнові права), Товариством було складено та направлено на реєстрацію податкові накладні: №8 від 28.01.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 374 092,50 в т.ч. ПДВ; №9 від 28.01.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 450 000,00 в т.ч. ПДВ; №10 від 28.01.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 450 000,00 в т.ч. ПДВ; №11 від 28.01.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 450 000,00 в т.ч. ПДВ; №12 від 28.01.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 450 000,00 в т.ч. ПДВ; №13 від 01.02.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 423 487,88 в т.ч. ПДВ; №14 від 01.02.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 450 000,00 в т.ч. ПДВ; №15 від 01.02.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 450 000,00 в т.ч. ПДВ; №16 від 01.02.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 450 000,00 в т.ч. ПДВ; №17 від 01.02.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 450 000,00 в т.ч. ПДВ.

Також, на виконання умов Договору купівлі-продажу майнових прав на об`єкт нерухомого майна №АквНаПНС/Од/Лим/мас10/нп250, ТОВ «Евродор» здійснило наступні оплати на користь Товариства: 28.01.2022 468 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №450; 28.01.2022 468 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №456; 28.01.2022 468 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №457; 28.01.2022 480 213,50 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №459; 01.02.2022 468 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №532; 01.02.2022 523 231,54 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №533; 01.02.2022 468 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №550; 01.02.2022 468 000,00 грн., з ПДВ, що підтверджується платіжним дорученням №562.

По факту першої події у розумінні ПК України (авансова оплата за майнові права), Товариством було складено та направлено на реєстрацію податкові накладні: №4 від 28.01.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 468 000,00 в т.ч. ПДВ; №6 від 28.01.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 468 000,00 в т.ч. ПДВ; №7 від 28.01.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 480 213,50 в т.ч. ПДВ; №5 від 28.01.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 468 000,00 в т.ч. ПДВ; №19 від 01.02.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 468 000,00 в т.ч. ПДВ; №18 від 01.02.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 468 000,00 в т.ч. ПДВ; №20 від 01.02.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 468 000,00 в т.ч. ПДВ; №21 від 01.02.2022, номенклатура товару майнові права на нежитлове приміщення (код послуг за ДКПП 41.00), сума 523 231,54 в т.ч. ПДВ

Отже, факт оплати за Договором підтверджується первинними документами та має реальних характер.

Відтак, вищезазначені документи у своїй сукупності доводять факт реальності господарських операцій по спірних податкових накладних та є підставою для реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН.

Враховуючи те, що у рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних у ЄДРПН був відсутній чіткий перелік документів, які необхідно було надати платнику для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

З наданих позивачем документів встановлено, що правочин між позивачем та його контрагентом був належним чином задокументований, оформлений з дотриманням вимог бухгалтерського законодавства та відображено в податковій звітності позивача, а отже є реальним, товарним, оплатним та таким що відбувся в дійсності.

Дослідивши подані позивачем документи, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що вони є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаної податкової накладної.

Слід враховувати, що відмовивши у реєстрації податкової накладної у зв`язку з ненаданням пояснень та копій документів, фіскальний орган у квитанції не зазначав, яких пояснень та документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію цієї податкової накладної.

У квитанціях податкова інформація, що передбачає п.8 Критеріїв відповідачем не наведена. Крім того, зміст п. 8 "Критеріїв ризиковості платника податку" стосується конкретної господарської операції, зазначеної в поданій на реєстрацію податковій накладній, яка на підставі податкової інформації є ризиковою та з цих підстав платник податків включається до переліку ризикових, однак із зазначених вище Квитанцій не вбачається, яка ризикова операція та по якій податковій накладній, досліджувалася податкова інформація щодо платника податків.

Таким чином, відсутність будь-якого обґрунтування для включення платника до переліку ризикових чи недоведеність наявності визначених Порядком № 1165 підстав вже сама по собі є підставою для визнання такого рішення неправомірним та його скасування.

Слід звернути увагу, що відповідачем у квитанціях також не вказано, як і конкретно якими доказами (документами) підтверджується, що Товариство здійснює нереальні господарські операції. У тому числі, не зазначено на яку дату податковий орган встановив, що Товариство не має можливості здійснювати господарську діяльність. Також не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції.

При цьому, слід звернути увагу відповідача, що останньому були надані усі необхідні документи для підтвердження реальності господарської операції позивача за результатами якої було складено податкових накладних.

Беручи до уваги наведене, оскаржувані рішення є протиправними, оскільки платником податків надані відповідачу всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких відмовлено.

Слід зазначити, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Зважаючи на наявність у позивача, передбачених чинним законодавством України, документів, які свідчать про реальність проведення господарських операцій позивача за результатами яких було складено податкові накладні та на те, що такі документи були надані позивачем контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

За таких обставин, наявні правові підстави для визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.

Положеннями пунктів 19, 20 Порядку № 1246, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

У даному випадку, належним способом захисту прав позивача, яке існувало до виникнення спірних правовідносин буде зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну позивача.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий Сушко О.О. Судді Мацький Є.М. Залімський І. Г.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.09.2023
Оприлюднено18.09.2023
Номер документу113482677
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/13015/22

Ухвала від 17.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 13.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Постанова від 13.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 13.06.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 21.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 04.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 04.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 04.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні