ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649
У Х В А Л А
07.09.2023р. Справа № 905/2414/15
за заявами: б/н від 21.08.2023р. Акціонерного товариства «Українська залізниця», м.Київ в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця», м.Дніпро про заміну сторони (стягувача) у наказі та виправлення помилки у рішенні і наказі по справі:
за позовом: Державного підприємства «Придніпровська залізниця», м.Дніпро в особі відокремленого підрозділу «Дніпропетровська дирекція залізничних перевезень», м.Дніпро
до відповідача: Публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Червона зірка», м.Чистякове, смт Пелагіївка
про стягнення 40425 грн
Суддя: Паляниця Ю.О.
Секретар судового засідання: Білогубова В.В.
У засіданні брали участь:
від заявника: не з`явився
від позивача (стягувача): не з`явився
від відповідача (боржника): не з`явився
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Донецької області від 18.11.2015р. по справі №905/2414/15 позовні вимоги Державного підприємства «Придніпровська залізниця», м.Дніпро в особі відокремленого підрозділу «Дніпропетровська дирекція залізничних перевезень», м.Дніпро до Публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Червона Зірка», м.Торез про стягнення 40425 грн задоволено, стягнуто з відповідача на користь позивача штраф за неправильно зазначену масу вантажу у розмірі 40425 грн, а також судовий збір в сумі 1218 грн.
04.12.2015р. на виконання вказаного рішення господарським судом видано відповідний наказ.
25.08.2023р. до суду надійшли заяви б/н від 21.08.2023р. Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» про:
- зміну сторони (стягувача) у наказі господарського суду Донецької області від 04.12.2015р. у справі №905/2414/15 з Державного підприємства «Придніпровська залізниця» в особі відокремленого підрозділу «Дніпропетровська дирекція залізничних перевезень» на його правонаступника Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця»;
- виправлення допущеної у рішенні господарського суду Донецької області від 18.11.2015р. у справі №905/2414/15, а також у наказі господарського суду Донецької області від 04.12.2015р. у справі №905/2414/15 помилки та викладення в наступній редакції: «Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Червона Зірка» (86606, Донецька обл., м.Торез, смт Пелагіївка, вул.Баумана, буд.17, код ЄДРПОУ 32131749) на користь Державного підприємства «Придніпровська залізниця» (49602, м.Дніпропетровськ, Кіровський район, просп.Карла Маркса, буд.108, код ЄДРПОУ 01073828) в особі відокремленого підрозділу «Дніпропетровська дирекція залізничних перевезень» (49602, м.Дніпропетровськ, Кіровський район, просп.Карла Маркса, буд.108, код ЄДРПОУ 26139824) штраф за неправильно зазначену масу вантажу у розмірі 40425 грн, а також судовий збір в сумі 1218 грн».
Ухвалою суду від 29.08.2023р. вищезазначені заяви призначено до розгляду на 07.09.2023р. о 16:30 год.
Учасники розгляду заяв у судове засідання 07.09.2023р. не з`явились, про дату, час та місце розгляду заяв були повідомлені належним чином, судом не викликались.
Згідно із ч.3 ст.334 Господарського процесуального кодексу України суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб. Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.
Аналогічні за змістом приписи містить ч.3 ст.228 вказаного кодексу.
Розглянувши заяву б/н від 21.08.2023р. Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» про заміну сторони (стягувача) у наказі, суд зазначає про наступне.
Відповідно до ст.52 Господарського процесуального кодексу України, у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.
Як визначено у ч.ч.1, 2 ст.334 вказаного кодексу, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.
Одночасно, вирішення питання правонаступництва врегульовано ч.5 ст.15 Закону України «Про виконавче провадження», в силу норм якої у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Як встановлено, подання розглядуваної заяви обумовлено наявністю обставин створення Акціонерного товариства «Українська залізниця» з відповідними регіональними філіями на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, в тому числі, Державного підприємства «Придніпровська залізниця».
Відповідно до ч.ч.1, 5 ст.104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Згідно з ч.3 ст.3 Закону України «Про акціонерні товариства» акціонерне товариство може бути створене шляхом заснування або злиття, поділу, виділу чи перетворення підприємницького (підприємницьких) товариства, державного (державних), комунального (комунальних) та інших підприємств у акціонерне товариство. Товариство вважається створеним і набуває прав юридичної особи з дати його державної реєстрації в установленому законодавством порядку.
В силу норм ч.15 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (в редакції, яка діяла на дату реєстрації Акціонерного товариства «Укрзалізниця») злиття вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття.
Законом України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» визначено правові, економічні та організаційні особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування, 100 відсотків акцій якого належать державі, управління і розпорядження його майном та цей Закон спрямований на забезпечення економічної безпеки і захисту інтересів держави.
Відповідно до ч.ч.3, 6, 7, 9 ст.2 цього нормативно-правового акту:
- товариство утворюється як публічне акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування, які реорганізовуються шляхом злиття;
- товариство є правонаступником усіх прав і обов`язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту;
- оприлюднення затвердженого Кабінетом Міністрів України переліку підприємств залізничного транспорту, на базі яких утворюється товариство, є офіційним повідомленням для кредиторів про припинення таких суб`єктів господарювання;
- одночасно з прийняттям рішення про утворення товариства Кабінет Міністрів України формує комісію з утворення товариства, до складу якої входять представники Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, Державної адміністрації залізничного транспорту України, Фонду державного майна України, центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, профспілок, що діють у галузі;
- комісія у чотиримісячний строк з дня затвердження її складу подає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, для затвердження у місячний строк зведений передавальний акт, зведений акт оцінки майна залізничного транспорту загального користування, а також проект статуту товариства для подання Кабінету Міністрів України;
- зведені передавальний акт та акт оцінки складаються на основі узагальнених даних передавальних актів та актів оцінки, складених стосовно цілісного майнового комплексу кожного підприємства залізничного транспорту;
- розмір статутного капіталу товариства визначається під час його утворення згідно зі зведеним актом оцінки майна залізничного транспорту загального користування.
Пунктом 2 розділу III «Перехідні та прикінцеві положення» цього Закону встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Державну реєстрацію Акціонерного товариства «Укрзалізниця» здійснено 21.10.2015р. Згідно зі статутом, затвердженим постановою №735 від 02.09.2015р. Кабінету Міністрів України «Питання публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» акціонерне товариство є правонаступником усіх прав і обов`язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту, серед яких Державне підприємство «Придніпровська залізниця». Товариство набуває статусу юридичної особи з дня його державної реєстрації в установленому законом порядку.
При реорганізації юридичної особи відбувається універсальне правонаступництво. При універсальному правонаступництві все майно особи як сукупність прав та обов`язків, які їй належать, переходить до правонаступника чи правонаступників, при цьому в цій сукупності переходять усі окремі права та обов`язки, які належали на момент правонаступництва правопопереднику незалежно від їх виявлення на той момент.
Ухвалюючи рішення про реорганізацію, уповноважений орган юридичної особи спрямовує свою волю на передачу не окремого майна, прав або обов`язків, а усієї їх сукупності.
У процедурі реорганізації підприємств залізничного транспорту у формі злиття все майно, права та обов`язки державних підприємств, які припиняються, переходять до правонаступника Акціонерного товариства «Укрзалізниця». Держава не має права вилучити якусь частину майна, зокрема ту, що знаходиться на неконтрольованій території, і не передати її (частину) правонаступнику.
При реорганізації в формі злиття немає значення, чи вказано в передавальному акті про правонаступництво щодо певного майна, прав чи обов`язків. Адже правонаступник лише один, що унеможливлює виникнення будь-яких спорів щодо переходу майна, прав чи обов`язків.
За змістом ч.ч.2, 3 ст.107 Цивільного кодексу України до внесення до них змін згідно із Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», який набрав чинності 13.12.2015р., мали таку редакцію: «Після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), які мають містити положення про правонаступництво щодо всіх зобов`язань юридичної особи, що припиняється, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами. Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом». Тобто і для передавального акта, і для розподільчого балансу встановлювалися однакові вимоги.
Натомість у редакції, чинній з 13.12.2015р., цими нормами установлено, що після закінчення строку для пред`явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов`язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов`язання, які оспорюються сторонами.
Отже, лише при припиненні суб`єкта господарювання шляхом поділу в розподільчому балансі визначається правонаступництво. Внаслідок же злиття, приєднання або перетворення правонаступником є лише одна особа і будь-який розподіл прав та обов`язків при таких видах реорганізації неможливий.
Законом «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», постановами Кабінету Міністрів України №200 та №604, а також статутом передбачено, що товариство володіє майном на двох режимах:
- на праві власності (майно передане до статутного капіталу);
- на праві повного господарського відання (майно, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях та в зоні проведення антитерористичної операції, тобто майно, яке вибуло із фактичного володіння держави; майно, що залишається у державній власності і щодо якого встановлені певні обмеження щодо розпорядження для Акціонерного товариства «Українська залізниця»).
Передача майна не у власність Акціонерному товариству «Укрзалізниця», а у повне господарське відання, не означає, що це майно залишилося в повному господарському віданні державних підприємств залізничної галузі, які припиняються, або те, що реорганізація не відбулась чи призупинена.
Так, ст.10 Закону України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» має назву «Обмеження щодо розпорядження майном Товариства» і визначає, що магістральні залізничні лінії загального користування та розміщені на них технологічні споруди, передавальні пристрої, що безпосередньо використовуються для забезпечення процесу перевезень, а саме: залізничні станції та колії загального користування, тягові підстанції, контактна мережа та інші пристрої технологічного електропостачання, системи сигналізації, централізації, блокування та управління рухом поїздів, об`єкти і майно, призначені безпосередньо для виконання аварійно-відновлювальних робіт, є державною власністю та закріплюються за Товариством на праві господарського відання. Товариство не може відчужувати, передавати в користування, оренду, лізинг, концесію, управління, заставу, безоплатне користування, вносити до статутного (складеного) капіталу суб`єктів господарювання майно, зазначене в частині першій цієї статті, та вчиняти щодо нього інші правочини, наслідком яких може бути відчуження такого майна.
За змістом п.п.4, 5 постанови №200 від 25.06.2014р. Кабінету Міністрів України «Про утворення публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» комісія з утворення Акціонерного товариства «Укрзалізниця» мала у чотиримісячний строк з дати затвердження її персонального складу подати Міністерству інфраструктури: зведений акт оцінки майна, що вноситься до статутного капіталу товариства; зведені передавальні акти майна, земельних ділянок; проект статуту товариства. Міністерство інфраструктури мало, серед іншого забезпечити проведення інвентаризації, затвердити переліки та зведені акти інвентаризації майна (зокрема Державної адміністрації залізничного транспорту та підприємств, зазначених у додатку 1); затвердити зведений акт оцінки, зведені перелік і передавальний акт майна; подати в установленому порядку Кабінетом Міністрів України на затвердження проект статуту товариства; вжити до 31.12.2015р. заходів для припинення Державної адміністрації залізничного транспорту та підприємств, зазначених у додатку.
Пунктами 1, 2 постанови №604 від 12.11.2014р. Кабінету Міністрів України «Деякі питання інвентаризації майна підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, яке розміщене на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції» установлено, що майно (активи, власний капітал та зобов`язання) підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, яке розміщене на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції, не включається до переліків і зведених актів інвентаризації майна, а відображається в балансі (крім зобов`язань підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, які розташовані на тимчасово окупованій території) і закріплюється в частині активів за Акціонерним товариством «Українська залізниця» на праві господарського відання до проведення його інвентаризації та оцінки відповідно до п.2 цієї постанови. Під час проведення інвентаризації та оцінки майна мають бути сформовані окремі акти обліку активів, власного капіталу і зобов`язань державних підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, які розташовані на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції, за даними фінансової звітності за видами активів, власного капіталу та зобов`язань у розрізі статей балансу на останню дату, на яку надавалася фінансова звітність; сформовані окремі акти обліку активів, які розміщені на тимчасово окупованій території і обліковуються на балансах підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, їх структурних підрозділів, які розташовані на іншій території України; після завершення тимчасової окупації та завершення проведення антитерористичної операції має бути проведена інвентаризація та оцінка майна і за результатами подані пропозиції щодо зміни статутного капіталу Акціонерного товариства «Українська залізниця» згідно із законодавством.
Вказані положення наведених вище постанов Уряду України взагалі не регулюють питання правонаступництва, не призупиняють реорганізацію і не визначають те, що певне майно чи зобов`язання не переходить до Акціонерного товариства «Українська залізниця»; вони лише описують порядок обліку такого майна - за якою вартістю воно обліковується, відображається в балансі чи обліковується на позабалансових рахунках.
Водночас, відповідно до ч.15 ст.37 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (в редакції, що діяла станом на 21.10.2015р. - дату реєстрації Акціонерного товариства «Укрзалізниця») злиття вважається завершеним з моменту державної реєстрації новоутвореної юридичної особи та державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття.
Законом України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», постановою №200 від 25.06.2014р. Кабінету Міністрів України утворено Публічне акціонерне товариство «Українська залізниця» передбачено наступні етапи проведення реорганізації: 1) інвентаризація майна юридичних осіб, які підлягають злиттю, та складення передавального акта, 2) затвердження статуту нової юридичної особи (Акціонерного товариства «Укрзалізниця»), 3) державна реєстрація Акціонерного товариства «Укрзалізниця»; 4) припинення державних підприємств залізничного транспорту.
Як вказувалось, державну реєстрацію Акціонерного товариства «Укрзалізниця» здійснено 21.10.2015р., однак припинення Державного підприємства «Придніпровська залізниця» не зареєстровано.
Враховуючи, що відповідно до ч.6 ст.2 Закону України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» товариство є правонаступником усіх прав і обов`язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту, правонаступництво не пов`язується з державною реєстрацією припинення підприємства залізничного транспорту, а кредиторам не надавалося право вимагати дострокового виконання вимог у порядку, передбаченому ст.107 Цивільного кодексу України, тобто всі їхні вимоги перейшли в повному обсязі до Акціонерного товариства «Укрзалізниця», датою виникнення універсального правонаступництва Акціонерного товариства «Укрзалізниця» щодо підприємств залізничної галузі, які припиняються шляхом злиття, слід вважати дату його державної реєстрації 21.10.2015р., з якої воно є правонаступником Державного підприємства «Придніпровська залізниця».
Такий висновок підтверджується і змістом ст.3 3акону України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування», яким установлено обмеження в діяльності Державної адміністрації залізничного транспорту України, підприємств залізничного транспорту, що реорганізовуються. Закон передбачає, що з дня прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про утворення Акціонерного товариства «Укрзалізниця» і до його державної реєстрації Державна адміністрація залізничного транспорту України, підприємства залізничного транспорту, господарські товариства, 100 відсотків акцій (часток, паїв) яких належать державі та вносяться до статутного капіталу Товариства, не мають права без згоди центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту: вчиняти правочини, які можуть призвести до відчуження майна, вартість якого становить більше 5 відсотків балансової вартості активів Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту на день затвердження останнього балансового звіту; скорочувати чисельність працівників; здійснювати випуск цінних паперів, надавати позики; передавати нерухоме майно в оренду; передавати майно в заставу або безоплатне користування; придбавати акції (частки, паї) у статутному (складеному) капіталі господарських товариств. Ураховуючи, що такі обмеження встановлені саме до дати державної реєстрації Акціонерного товариства «Укрзалізниця», можна дійти висновку, що з дати державної реєстрації саме Акціонерне товариство «Укрзалізниця» має право на здійснення господарської діяльності та укладення відповідних правочинів, а не державні підприємства, які припиняються.
Стаття 5 Закону України «Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування» передбачає, що Акціонерне товариство «Укрзалізниця» провадить діяльність, у тому числі пов`язану з державною таємницею, до отримання необхідних ліцензій та інших документів дозвільного характеру на основі відповідних документів, отриманих підприємствами залізничного транспорту, у межах строку їх дії. Отже, з дня державної реєстрації Акціонерне товариство «Укрзалізниця» мало право здійснювати будь-які види господарської діяльності, які потребували ліцензій чи дозволів, на підставі ліцензій та інших дозвільних документів, отриманих підприємствами залізничної галузі, які знаходилися в процедурі припинення, включаючи Державним підприємством «Придніпровська залізниця».
Висновок щодо застосування норм права у подібних правовідносинах викладений у постанові Великої Палати Верховного суду від 16.06.2020р. по справі №910/5953/17.
В силу норм ч.4 ст.236 Господарського процесуального кодексу України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що Акціонерне товариство «Українська залізниця» є правонаступником Державного підприємства «Придніпровська залізниця» з 21.10.2015р. дати державної реєстрації Акціонерного товариства «Укрзалізниця».
Разом з тим, судом враховано, що строк пред`явлення наказу господарського суду Донецької області від 04.12.2015р. по справі №905/2414/15 не закінчився з огляду на те, що наведений виконавчий документ перебував на виконанні та був повернутий стягувачу (згідно з постановою ВП №66034236 від 07.12.2021р.), що в силу норм ст.12 Закону України «Про виконавче провадження» мало наслідком переривання строків пред`явлення наказу до виконання.
За таких обставин, заява б/н від 21.08.2023р. Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» про заміну сторони (стягувача) у наказі підлягає задоволенню.
З огляду на те, що Акціонерне товариство «Українська залізниця» є правонаступником Державного підприємства «Придніпровська залізниця» з 21.10.2015р., з урахуванням приписів ст.52 Господарського процесуального кодексу України, суд також вважає за необхідне здійснити відповідну заміну позивача у справі №905/2414/15.
Одночасно, розглянувши заяву б/н від 21.08.2023р. Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» виправлення помилки у рішенні і наказі, суд зазначає про наступне.
Згідно з положеннями ст.ст.18, 326 Господарського процесуального кодексу України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
За приписами ст.327 вказаного нормативно-правового акту виконання судового рішення здійснюється на підставі наказу, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.
Відповідно до ч.1 ст.328 Господарського процесуального кодексу України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.
Суд може з власної ініціативи або за заявою учасників справи виправити допущені в рішенні чи ухвалі описки чи арифметичні помилки (ч.1 ст.243 Господарського процесуального кодексу України).
За змістом ч.4 ст.89 Цивільного кодексу України до єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом.
Відповідно до ч.1 ст.7 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Як визначено у п.1 ч.2 ст.9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі наявні відомості, зокрема, про найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності).
Згідно з інформацією, наявною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, станом на дату ухвалення рішення від 18.11.2015р. та видачу наказу на його виконання відповідач (боржник за наказом суду) мав наступне найменування - Публічне акціонерне товариство «Групова збагачувальна фабрика «Червона зірка».
Проте, при друкуванні рішення господарського суду Донецької області від 18.11.2015р., у відповідному процесуальному документі було допущено описку при зазначені найменування вказаного учасника справи: замість вірного «Публічне акціонерне товариство «Групова збагачувальна фабрика «Червона зірка», помилково вказано «Публічне акціонерне підприємство «Групова збагачувальна фабрика «Червона Зірка».
Аналогічна за змістом помилка була допущена у наказі господарського суду Донецької області від 04.12.2015р.
За таких обставин, приймаючи до уваги, що при складанні рішення господарського суду Донецької області від 18.11.2015р. та наказу від 04.12.2015р., судом були допущені описка та помилка у найменуванні боржника, заява б/н від 21.08.2023р. Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» про виправлення помилки у рішенні і наказі підлягає задоволенню, а описка та помилка - виправленню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.234, 243, 328, 334 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
УХВАЛИВ:
Змінити сторону позивача у справі №905/2414/15 з Державного підприємства «Придніпровська залізниця» в особі відокремленого підрозділу «Дніпропетровська дирекція залізничних перевезень» на його правонаступника Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця».
Заяви б/н від 21.08.2023р. Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» про заміну сторони (стягувача) у наказі та виправлення помилки у рішенні і наказі задовольнити.
Змінити сторону (стягувача) у наказі господарського суду Донецької області від 04.12.2015р. у справі №905/2414/15 з Державного підприємства «Придніпровська залізниця» в особі відокремленого підрозділу «Дніпропетровська дирекція залізничних перевезень» на його правонаступника Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Придніпровська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця».
Викласти другий абзац резолютивної частини рішення господарського суду Донецької області від 18.11.2015р. по справі №905/2414/15 у наступній редакції: «Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Червона Зірка» (86606, Донецька обл., м.Торез, смт Пелагіївка, вул.Баумана, буд.17, код ЄДРПОУ 32131749) на користь Державного підприємства «Придніпровська залізниця» (49602, м.Дніпропетровськ, Кіровський район, просп.Карла Маркса, буд.108, код ЄДРПОУ 01073828) в особі відокремленого підрозділу «Дніпропетровська дирекція залізничних перевезень» (49602, м.Дніпропетровськ, Кіровський район, просп.Карла Маркса, буд.108, код ЄДРПОУ 26139824) штраф за неправильно зазначену масу вантажу у розмірі 40425 грн, а також судовий збір в сумі 1218 грн».
Викласти другий абзац наказу господарського суду Донецької області від 04.12.2015р. по справі №905/2414/15 у наступній редакції: «Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Групова збагачувальна фабрика «Червона Зірка» (86606, Донецька обл., м.Торез, смт Пелагіївка, вул.Баумана, буд.17, код ЄДРПОУ 32131749) на користь Державного підприємства «Придніпровська залізниця» (49602, м.Дніпропетровськ, Кіровський район, просп.Карла Маркса, буд.108, код ЄДРПОУ 01073828) в особі відокремленого підрозділу «Дніпропетровська дирекція залізничних перевезень» (49602, м.Дніпропетровськ, Кіровський район, просп.Карла Маркса, буд.108, код ЄДРПОУ 26139824) штраф за неправильно зазначену масу вантажу у розмірі 40425 грн, а також судовий збір в сумі 1218 грн».
Вступну та резолютивну частини ухвали складено 07.09.2023р.
Повний текст ухвали складено 12.09.2023р.
Ухвала набирає законної сили у відповідності до ст.235 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржена в порядку ст.ст.255-256 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Ю.О.Паляниця
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 07.09.2023 |
Оприлюднено | 18.09.2023 |
Номер документу | 113483988 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Паляниця Юлія Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні