Постанова
від 16.08.2010 по справі 2а-8093/10/8/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

16 серпня 2010 р.

Справа №2а-8093/10/8/0170

(11:10год.)                                                                                          м.Сімферополь

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді  Кушнової А.О. , при секретарі Гнатенко І.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом   Прокурора м. Керчі   в інтересах держави в особі   Державної податкової інспекції в м. Керчі АР Крим    

до   Товариства з обмеженої відповідальністю "Терминал"              

про стягнення

Представники сторін та прокуратури: не з’явились

Суть спору: Прокурор м. Керчі в інтересах Державної податкової інспекції в м. Керчі АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Термінал» податкової заборгованості в сумі  84069,14грн.

Ухвалами суду від 24.06.2010р. було відкрито провадження у адміністративній справі та справу призначено до судового розгляду.

12.07.2010р. до Окружного адміністративного суду АР Крим від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у відсутність його представника.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив. Про час, день та місце розгляду справи повідомлений належним чином - рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення. Відповідач відзив на адміністративний позов суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд  

ВСТАНОВИВ:

20.05.2004р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «Термінал» (далі – ТОВ «Термінал») та Керченською міською радою був укладений Договір оренди землі, відповідно до якого Керченська міська рада передає, а ТОВ «Термінал» приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться за адресою: АР Крим, м. Керч, Адміралтейський проїзд (договір оренди землі від 20.05.2004р. №538 на 5 років під будівництво культурно-розважального комплексу, рішення 48 сесії 5 скликання Керченської міської ради від 28.07.2009р.) (а.с.13,16). Строк дії Договору – на 5 років.

Таким чином, судом встановлено, що у користуванні ТОВ «Термінал» на умовах оренди знаходиться земельна ділянка площею 1,3452 га, розташована за адресою: АР Крим, м. Керч, Адміралтейський проїзд.

Відповідно до податкової декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності за 2010р. від 01.02.2010р. №3135 місячний розмір орендної плати складає 18839,85грн. (а.с.8).

Судом встановлено, що 10.03.2010р. Державною податковою інспекцією у м. Керчі АР Крим проведена невиїзна документальна перевірка своєчасності сплати податкового зобов’язання по орендній сплаті за земельні ділянки державної і комунальної власності              ТОВ «Термінал» за травень 2009р. по граничному терміну сплати 30.06.2009р.  у сумі 17790,27грн., за червень 2009р. по граничному терміну сплати 30.07.2009р. у сумі 17790,27грн., за липень 2009р.  по граничному терміну сплати 31.08.2009р. у сумі 17788,89грн., за серпень 2009р. по граничному терміну сплати 30.09.2009р. у сумі 12187,84грн., за вересень 2009р. по граничному терміну сплати 30.10.2009р. у сумі 12282,30грн. і за жовтень 2009р. по граничному терміну сплати 30.11.2009р. у сумі 2717,70грн., за результатами якої складений Акт перевірки № 275/15-3/23204751 від 10.03.2010р. (а.с.9).

Перевіркою встановлені наступні порушення:

- ст.17 Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992р. №2535-XII із змінами та доповненнями, в частині несплати платником податків узгодженої суми податкового зобов’язання протягом граничних термінів;

- ст..96 «в» Земельного кодексу України від 25.10.2001р. №2768-III;

- п.п. 5.3.1, п. 5.3, ст. 5 Закону України «Про порядок погашення зобов’язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000р. № 2181-III, виявлена несвоєчасна сплата податкового зобов’язання по орендній сплаті за земельну ділянку з затримкою граничних термінів.

За результатами перевірки винесені податкові повідомлення – рішення № 0000631503/0 від 18.03.2010р.  на суму 2456,46грн. та №0000641503/0 від 18.03.2010р. на суму 6827,50грн. (а.с. 11).

Вказані податкові повідомлення були отримані відповідачем, про що свідчить підпис на корінці поштового  повідомлення (а.с.11).

Згідно поданих ТОВ «Термінал» податкових декларацій з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на 2010р. встановлено розмір заборгованості з орендної плати : з терміном сплати на 03.03.10р. – 17271,69грн., 31.03.10р. – 18839,90грн., 01.05.10р. – 18839,90грн., 31.05.10р. - 18839,90грн. Всього – 73791,39грн. Крім того, нарахована пеня згідно особового рахунку в сумі 993,79грн. (а.с.7). Згідно Акту звірки фінансового стану ТОВ «Термінал», станом на 01.06.2010р. заборгованість складає – 84069,14грн. (а.с.5,6).

Судом встановлено, що ДПІ в м. Керчі на адресу відповідача надсилалися перша та друга податкові вимоги (а.с.17).

Податкова вимога № 1/331 від 04.11.2009р. на суму 12282,30грн. була отримана відповідачем 04.11.2009р., про що свідчить підпис директора  на корінці податкової вимоги (а.с. 17).

Друга податкова вимога №2/358 від 04.12.2009р. на суму 30072,57грн. була отримана відповідачем 08.12.2009р., про що свідчить поштове повідомлення про вручення (а.с. 17).

Дослідивши матеріали справи суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Частиною 1,3  статті 4 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990р. № 509-ХІІ Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади. Державні податкові інспекції у районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції підпорядковуються відповідним державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Відповідно до підпункту  2.1.4 п. 2.1. статті 2 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань  платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» № 2181-ІІІ від 21.12.2000р. податкові органи визнані контролюючими органами стосовно податків і зборів (обов’язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів. Отже, вони наділені компетенцією, визначеною підпунктом 2.2.1 пункту 2.2. статті 2 Закону здійснювати перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати зазначених податків.

Отже, органи державної податкової служби у відносинах з суб’єктами господарювання, під час реалізації своїх завдань та функцій, встановлених законодавством України, є суб’єктами владних повноважень.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» № 509 від 04.12.1990р. зі змінами та доповненнями завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).

Закон України «Про державну податкову службу в Україні» передбачає  стягнення до бюджетів і державних цільових фондів сум недоїмок, пені у випадках, порядку і розмірах, передбачених законами України.

Відповідно до ст.9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25.06.1991р. № 1251-XII (зі змінами та доповненнями) платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни, у зв'язку з чим повинні подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

Підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” передбачено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Згідно з пп. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” узгоджена сума податкового зобов’язання, не сплачена платником податків у строки, визначені статтею 5 вказаного Закону, визнається сумою податкового боргу  платника податків.

Відповідач не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог  щодо застосування штрафних санкцій за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання по орендній сплаті за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» № 1251-XII від 25.06.1991р. із змінами та доповненнями до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) належить такі також плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності).

Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року № 2181-III (із змінами та доповненнями) є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Відповідно до п. 1.2 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкове  зобов'язання - це зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів  у  порядку  та у строки,  визначені цим Законом або іншими законами України.

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому  порядку,  але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Згідно п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000р. № 2181 - ІІІ «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає в податковій декларації.

Пунктом 11 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» передбачено, що органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку і розмірах, встановлених законами України.

Згідно з пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону №2181 у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги. Податкові вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання. Перша податкова вимога містить повідомлення про факт узгодження податкового зобов'язання та виникнення права податкової застави на активи платника податків. обов'язок погасити суму податкового боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, може містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, що перебувають у податковій заставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (пп.6.2.3 п.6.2 ст.6 Закону №2181).

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач не сплатив у повному обсязі податковий борг, не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог та доказів про сплату податкової заборгованості у повному обсязі суду не надав.

На підставі вищевикладеного, суд вважає, що позовні вимоги позивача про стягнення заборгованості в розмірі 84069,14грн. з орендної сплати за земельні ділянки державної і комунальної власності є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.

Згідно з частиною 1 статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб’єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 4 частини 1 статті 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб’єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Пунктом 7 частини 1  статті 3 КАС України  дано визначення суб’єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб’єкт, який здійснює  владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

У повному обсязі постанову складено 16.08.2010 року.

Керуючись ст.ст. 158-163, 167 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ:

 1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Термінал» (98300, АРК, м. Керч, вул. Леніна, б. 5, кв.4; ЕДРПОУ 23204751, р/р 26069301390366 у філії ПАТ ПІБ в м.Керчі)  податкову заборгованість у сумі 84069,14грн. на р/р 33215812700019, отримувач: місцевий бюджет м. Керчі, Управління Державного казначейства в АР Крим, код платежу 13050200, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740946.

3.Після набрання постановою законної сили, за заявою позивача видати виконавчий лист.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя                                                                Кушнова А.О.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.08.2010
Оприлюднено29.09.2010
Номер документу11348685
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8093/10/8/0170

Постанова від 16.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні