Постанова
від 27.07.2010 по справі 2а-7533/10/8/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

27 липня 2010 р.

Справа №2а-7533/10/8/0170

(16:50год.)                                                                                            м.Сімферополь

Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді   Кушнової А.О. , при секретарі Гнатенко І.О. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу  

за позовом   Державної податкової інспекції в м. Євпаторії АР Крим          

до   Приватного підприємства "Фірма "Біонт"              

про стягнення

за участю представників:

від позивача – не з’явився;

від відповідача –не з’явився,

Суть спору: ДПІ в м. Євпаторії  АР Крим  звернулася до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом про стягнення з відповідача заборгованості з єдиного податку з юридичних осіб у сумі 559,90 грн.

Ухвалами від 10.06.10 р. було відкрито провадження в адміністративній справі та справу призначено до судового розгляду.  

27.07.2010р. до Окружного адміністративного суду АР Крим від позивача надійшло клопотання про розгляд справи у відсутність його представника.

Відповідач явку свого представника у судове засідання не забезпечив. Про час, день та місце розгляду справи повідомлений належним чином - рекомендованою кореспонденцією з повідомлення про вручення. Надіслані на адресу відповідача адміністративний позов з доданими до нього документами та судова повістка повернулися до суду з позначкою пошти: «За закінченням терміну зберігання», що розцінюється судом як відмова від отримання та не є підставою для відкладення розгляду справи або оголошення перерви.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, суд  

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство Фірма «Біонт» (далі – ПП «Біонт») 06.04.2005 року зареєстроване як юридичну особу  виконавчим комітетом Євпаторійської міської ради за №11401200000000621, ідентифікаційний номер 20667350, що підтверджується довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.5,6).

ПП «Біонт» 19.05.1993 р. взято на облік як платника податків  у  ДПІ у м. Євпаторії, що підтверджується довідкою ДПІ у м. Євпаторії від 25.06.2001р. № 281/188 (а. с. 9).

Згідно п. 3 ст. 9 Закону України „Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Пунктом 1.2 ст. 1 Закону України „Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами” встановлено, що податкове зобов’язання –це зобов’язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів в порядку і в терміни, визначені цим Законом.

Згідно заяви від 05.12.2007 р. відповідач перейшов на спрощену систему оподаткування з 2008р. за ставкою єдиного податку 10 відсотків та став платником єдиного податку   відповідно до  Указу Президента України від 03.07.1998 р. №  727/98 “Про спрощену систему оподатковування, обліку й звітності суб'єктів малого підприємництва” та отримав свідоцтво про сплату єдиного податку серії Б №147547 (а.с.8).

Відповідно з п. 3 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» із змінами і доповненнями, внесеними Указом Президента України  від 28 червня 1999 року N 746/99 (далі-Указ), суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, який перейшов на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, самостійно обирає одну з наступних ставок єдиного податку:

- 6 відсотків суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без урахування акцизного збору у разі сплати податку на додану вартість згідно із Законом України "Про податок на додану вартість";

- 10 відсотків суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), за винятком акцизного збору, у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.

Суб'єкти підприємницької діяльності - юридичні особи сплачують єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України.

Платники єдиного податку - юридичні особи ведуть податковий облік за тими податками, платниками яких вони є згідно з цим Указом.

За результатами господарської діяльності за звітний (податковий) період (квартал) суб'єкти малого підприємництва - юридичні особи подають до органу державної податкової служби до 20 числа місяця, що наступає за звітним (податковим) періодом, розрахунки про сплату єдиного податку, акцизного збору і, в разі обрання ними єдиного  податку за ставкою 6 відсотків, розрахунок про сплату податку на додану вартість, а також платіжні доручення на сплату єдиного податку за звітний період з позначкою банку про зарахування коштів.

Відповідно до п5. Указу, у разі порушення вимог, установлених статтею 1 цього Указу, платник єдиного податку повинен перейти на загальну систему оподаткування, обліку та звітності, починаючи з наступного звітного періоду (кварталу).

Суб'єкти малого підприємництва несуть відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків та сплати сум єдиного податку згідно із законодавством України.

Судом встановлено, що ДПІ в м. Євпаторії 25.09.2009р. проведено невиїзну документальну перевірку своєчасності сплати до бюджету єдиного податку суб’єктів малого підприємництва – юридичної особи – приватного підприємства фірми «Біонт», про що складений акт №1902/15-1/20667350 від 25.09.2009р. Перевіркою встановлені порушення  п. 3 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» із змінами і доповненнями, внесеними Указом Президента України  від 03.07.1998 року N 727/98 із змінами та доповненнями та на підставі пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетними і державними цільовими фондами» №2181-III від 20.12.2000р. нараховані штрафні санкції:

- у розмірі 10% узгодженої суми податкового зобов’язання, сплаченого з затримкою у сумі 67,38грн. згідно із податковим повідомленням-рішенням  №000309501/0 від 04.11.09р.;

- у розмірі 20% узгодженої суми податкового зобов’язання, сплаченого з затримкою у сумі 442,84грн. згідно із податковим повідомленням-рішенням  №000310501/0 від 04.11.09р.;

- у розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов’язання, сплаченого з затримкою у сумі 58,59грн. згідно із податковим повідомленням-рішенням  №000311501/0 від 04.11.09р. (а.с. 14).

Податкові повідомлення-рішення були направлені рекомендованим листом з повідомленням пр вручення, але отримані не були, про що складений акт №933/15-1 від 22.12.09р. та розміщені на дошці податкових оголошень 22.12.09р. (а.с. 15).

Із матеріалів справи вбачається, що ДПІ у м. Євпаторії направляло на адресу відповідача першу податкову вимогу № 1/8 від 15.01.10 р. на суму 559,90 грн., яка не  була отримана відповідачем, у зв’язку з чим вказану податкову вимогу було розміщено на дошці податкових оголошень 29.03.10 р.  (а.с.16,18).

ДПІ у м. Євпаторії направляло на адресу відповідача другу податкову вимогу № 2/106 від 29.04.10 р. на суму 559,90 грн. (а.с. 19).

Вищезазначені податкові вимоги в установленому порядку оскаржені не були, та на момент розгляду справи заборгованість сплачена відповідачем не була.   

Згідно ст. 2 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2000 року N 2181-III (із змінами та доповненнями) є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Пунктом 1.3 ст. 1 Закону України “Про порядок погашення зобов‘язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” встановлено, що податковий борг (недоїмка) визначається як податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому  порядку,  але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

Як вбачається з матеріалів справи доказів оскарження в апеляційному чи судовому порядку зазначених податкових вимог суду не надано. Отже, сума податкових зобов’язань вважається узгодженою. Протягом встановленого Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників перед бюджетами та державними цільовими фондами” строку сума податкового зобов’язання відповідачем не погашена. В зв’язку з цим, в силу норм Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників перед бюджетами та державними цільовими фондами” зазначені податкові зобов’язання набули статусу податкового боргу.

Беручи до уваги вищезазначені факти, позовні вимоги визнаються судом такими, що підлягають задоволенню, за таких підстав.

Відповідно з п. 3 Указу Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» із змінами і доповненнями, внесеними Указом Президента України  від 28 червня 1999 року N 746/99 (далі-Указ), суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, який перейшов на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, самостійно обирає одну з наступних ставок єдиного податку:

- 6 відсотків суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без урахування акцизного збору у разі сплати податку на додану вартість згідно із Законом України "Про податок на додану вартість";

- 10 відсотків суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), за винятком акцизного збору, у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.

Платники єдиного податку - юридичні особи ведуть податковий облік за тими податками, платниками яких вони є згідно з цим Указом.

За результатами господарської діяльності за звітний (податковий) період (квартал) суб'єкти малого підприємництва - юридичні особи подають до органу державної податкової служби до 20 числа місяця, що наступає за звітним (податковим) періодом, розрахунки про сплату єдиного податку, акцизного збору і, в разі обрання ними єдиного  податку за ставкою 6 відсотків, розрахунок про сплату податку на додану вартість, а також платіжні доручення на сплату єдиного податку за звітний період з позначкою банку про зарахування коштів.

Відповідно до п5. Указу, у разі порушення вимог, установлених статтею 1 цього Указу, платник єдиного податку повинен перейти на загальну систему оподаткування, обліку та звітності, починаючи з наступного звітного періоду (кварталу).

Суб'єкти малого підприємництва несуть відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків та сплати сум єдиного податку згідно із законодавством України.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем порушені строки сплати єдиного податку за 2-й, 3-й та 4-й квартали 2001 р.  

Відповідач не спростував жодних фактів з приводу необґрунтованості позовних вимог та жодних доказів про сплату боргу суду не надав.

Відповідно до пп. 10.1.1 п. 10.1 ст. 10 Закону України „Про порядок погашення зобов’язань перед бюджетом та державними цільовими фондами” у разі коли інші, передбачені цим Законом, заходи не дали позитивного результату, податковий орган здійснює за платника податків та на користь держави заходи щодо залучення додаткових джерел погашення суми податкового боргу шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а за їх недостатності –шляхом   продажу інших активів такого платника податків.

Підпунктом 3.1.1 пункту 3.1 статті 3 Закону України „Про порядок погашення зобов’язань перед бюджетом та державними цільовими фондами” встановлено, що підставою для примусового стягнення активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу є виключно рішення суду.

Згідно з п. 8 ст. 11. Закону України “Про державну податкову службу” органам державної податкової служби надане право стягувати  в бюджети й державні цільові фонди суми недоїмки, пені  й  штрафні санкції в порядку, передбаченому законодавством.

У відповідності зі ст. 71 КАС України  відповідач повинен надати доказ погашення  заборгованості, тоді як таких, на відповідну суму заборгованості, він суду не представив.

При таких обставинах суд вважає, що вимоги позивача є  обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи й підлягають задоволенню.

У повному обсязі постанову складено 27.07.10 року.

Керуючись ст.ст. 158-163, 167 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства фірми «Біонт» (АР Крим, м. Євпаторія, просп.Перемоги, 63, кв.102, ідентифікаційний номер 20667350, р\р не відомі) податковий борг  у сумі 559,90 грн. та перерахувати до місцевого бюджету м. Євпаторії  (код платежу – 16050100, р/р 34213378700015 в ГУ ДКУ в АРК, МФО 824026, код ЄДРПОУ 34740798).

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі.

Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то постанова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання особою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апеляційне оскарження.

Якщо після подачі заяви  про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, постанова вступає в законну силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне  оскарження.  

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

 

Суддя                                                                Кушнова А.О.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.07.2010
Оприлюднено29.09.2010
Номер документу11348689
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7533/10/8/0170

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні