Справа № 521/21118/23
Номер провадження:1-кс/521/3242/23
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 вересня 2023 року м. Одеса
Слідчий суддя Малиновського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участі прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м.Одеса клопотання прокурора Малиновської окружної прокуратури м.Одеси ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до ЄРДР за №42023163020000084 від 29.08.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.356 КК України,
В С Т А Н О В И В :
Прокурор Малиновської окружної прокуратури м.Одеси звернувся до слідчого судді Малиновського районного суду м.Одеси з клопотанням про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до №42023163020000084 від 29.08.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.356 КК України.
В обґрунтування клопотання зазначено, що сектором дізнання відділення поліції №3 Одеського районного управління поліції №1 ГУНП в Одеській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні ЄРДР №42023163020000084 від 29.08.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.356 КК України за фактом незаконного будівництва на земельній ділянці комунальної форми власності, порушення вимог чинного земельного законодавства та умов договору оренди землі щодо використання земельної ділянки.
Встановлено, що на підставі рішення Одеської міської ради №4186-ІV від 28.04.2005 між Одеською міською радою та Приватним підприємством «ИОНА» (31630607) 19.10.2006 укладено договір оренди землі б/н щодо користування строком на 49 років земельною ділянкою площею 0,9 га по АДРЕСА_1, який зареєстровано в Одеському міському управлінні земельних ресурсів Одеської міської ради?
03.11.2006 за №308, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 15.12.2006 за №040650500225. Вищевказана земельна ділянка передана в оренду ПП «ИОНА», що підтверджується актом приймання-передачі, скріплений печатками та підписаний сторонами. Земельну ділянку сформовано як окремий об`єкт прав 15.12.2006, про що до Державного земельного кадастру внесено відповідні відомості про земельну ділянку з кадастровим номером 5110137300:16:002:0014. Відомості про право оренди земельної ділянки внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 03.02.2022 (рішення про державну реєстрацію прав №63236723 від 31.01.2022).
Так, пунктом 2.1 договору визначено, що в оренду передається земельна ділянка площею 9000 кв., у тому числі по угіддям: - відведені під будівництво - 9000 кв.м, для проектування, будівництва, подальшої експлуатації й обслуговування торговельно-сервісного комплексу з передпродажної підготовки, продажу й ремонту автомобілів.
Розділом 5 сторонами узгоджено умови використання орендарем спірної земельної ділянки. Зокрема п.5.1 договору передбачено, що земельна ділянка передається в оренду ПП «ИОНА» для проектування, будівництва, подальшої експлуатації й обслуговування торговельно-сервісного комплексу з передпродажної підготовки, продажу й ремонту автомобілів. Пунктом 5.2 договору визначено, що категорія земель за основним цільовим призначенням - землі житлової та громадської забудови.
Так, департаментом архітектури та містобудування Одеської міської ради ПП «ИОНА» 24.07.2020 за №01-06/217 видано містобудівні умови та обмеження проектування об`єкта будівництва: «Будівництво автозаправного комплексу з пунктом сервісного обслуговування водії та пасажирів, автогазозаправкою за адресою: АДРЕСА_1». Згідно з містобудівним розрахунком, наданого ПП «ИОНА» із заявою на отримання містобудівних умов та обмежень проектування об`єкта планується будівництво автозаправної станції для заправки легкових та вантажних автомобілів бензинами, дизельним пальним, сумішшю зріджених вуглеводних газів (пропан-бутан), надання сервісних послуг водіям та пасажирам.
Відповідно до висновку з оцінки впливу на довкілля планової діяльності «Будівництво автозаправочного комплексу з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів, автогазозаправкою за адресою: АДРЕСА_1» від 13.12.2021 №4865/05-10/4759 та Звіту з оцінки впливу на довкілля «Будівництво автозаправочного комплексу з пунктом сервісного обслуговування водіїв та пасажирів автогазозаправкою за адресою: АДРЕСА_1» (реєстраційний номер справи по ОВД №20218108373, розробник - ПП «Моноліт-Проект», 2021 рік) проектований автозаправний комплекс призначений для прийому, зберігання і відпуску трьох марок бензину: А-95, А-95 (nano), А-95 Преміум (nano) та двох марок дизельного пальна, а також суміші СВГ пропан-бутан. Планова потужність АЗК кількість заправок на добу-350 автомобілів (з них на АЗС-250 авто та на АЗПК-100).
У подальшому Державною інспекцією архітектури та містобудування України 03.07.2023 за №ІУ013230629617 зареєстровано дозвіл на виконання будівельних робіт: «Будівництво автозаправного комплексу з пунктом сервісного обслуговування водії та пасажирів, автогазозаправкою за адресою: АДРЕСА_1», замовник ПП «ИОНА».
Наразі на вищевказаній земельній ділянці проводяться будівельні роботи, із залученням будівельної техніки. Одночасно, згідно витягу з Державного земельного кадастру, сформовану земельну ділянку з кадастровим номером 5110137300:16:002:0014 за адресою: АДРЕСА_1 віднесено до категорії земель житлової та громадської забудови, цільове призначення земельної ділянки, згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженого Наказом державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 №548, визначено В.03- землі громадської забудови (землі, які використовуються для розміщення громадських будівель та споруд (готелів, офісних будівель, торгівельних будівель для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів, інших об`єктів загального користування), вид використання земельної ділянки - для проектування, будівництва, подальшої експлуатації й обслуговування торговельно-сервісного комплексу з передпродажної підготовки, продажу й ремонту автомобілів.
Таким чином, передаючи в оренду вказану земельну ділянку, Одеською міською радою як її власником було визначено та узгоджено з орендарем ПП «ИОНА» умови використання земельної ділянки комунальної власності площею 0,9 га для проектування, будівництва, подальшої експлуатації й обслуговування торговельно-сервісного комплексу з передпродажної підготовки, продажу й ремонту автомобілів, категорія земель за основним цільовим призначенням - землі житлової та громадської забудови.
Пунктом «ґ» статті 141 ЗК України визначено, що використання земельної ділянки не за цільовим призначенням визначено як підставу припинення права користування земельною ділянкою. Правовий режим земель громадської та житлової забудови визначено у статті 38 ЗК України, згідно з якою до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктах, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель та споруд, інших об`єктів загального користування.
Порядок використання зазначеної категорії земель регламентовано статтею 39 ЗК України, відповідно до якої використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно- господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.
Так, здійснення ПП «ИОНА» будівництва на орендованій земельній ділянці автозаправного комплексу з автогазозаправкою суперечить умовам договору оренди землі щодо використання земельної ділянки за цільовим призначенням, оскільки фактично діяльністю орендаря спричинило вихід не лише за межі її первісного цільового призначення, але й за межі режиму використання земель житлової та громадської забудови поза волею власника - Одеської міської ради.
У свою чергу, згідно з частиною статті 67 ЗК України до земель транспорту належать землі, надані підприємствам, установам та організаціям залізничного, автомобільного транспорту і дорожнього господарства, морського, річкового, авіаційного, трубопровідного транспорту та міського електротранспорту для виконання покладених на них завдань щодо експлуатації, ремонту і розвитку об`єктів транспорту.
Згідно ч. 1 ст. 71 ЗК України до земель автомобільного транспорту належать землі під спорудами та устаткуванням енергетичного, гаражного і паливороздавального господарства, автовокзалами, автостанціями, лінійними виробничими спорудами, службово-технічними будівлями, станціями технічного обслуговування, АЗС, автотранспортними, транспортно- експедиційними підприємствами, авторемонтними заводами, базами, вантажними дворами, майданчиками контейнерними та для перечеплення, службовими та культурно-побутовими будівлями й іншими об`єктами, що забезпечують роботу автомобільного транспорту.
Системний аналіз наведених правових норм дозволяє дійти висновку, що розміщення АЗС та автомобільних газозаправних пунктів може здійснюватися лише на земельних ділянках із цільовим призначенням «землі автомобільного транспорту». Наведена правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 04.02.2020 у справі №945/47/17.
Таким чином, наразі наявні підстави вважати, що ПП «ИОНА» здійснюючи будівництво автозаправного комплексу з автогазозаправкою на землях житлової та громадської забудови не дотрималось вимог чинного земельного законодавства та умов договору оренди землі щодо використання земельної ділянки, чим порушує засади сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів, та завдає шкоди охоронюваним законом правам та інтересам територіальній громаді м.Одеси.
Наразі, для забезпечення дієвості та ефективності кримінального провадження, з метою проведення повного та всебічного дослідження обставин, наявна необхідність у проведенні огляду земельної ділянки кадастровим номером 5110137300:16:002:0014 за адресою: АДРЕСА_1.
Метою проведення огляду земельної ділянки, зокрема є фіксація відомостей про стан об`єкта нерухомого майна, об`єм безповоротних змін земельної ділянки, правовий порядок використання земельної ділянки, фіксація ознак проведення будівельних робіт тощо, що неможливо встановити проведенням інших слідчих дій.
Згідно із ст.30 Конституції України не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.
Статтею 233 КПК України визначено, що підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.
Відповідно до ст.237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.
Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи.
Статтею 233 КПК України визначено, що ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді.
В даному випадку, огляд є найбільш доцільним та ефективним способом фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, які мають суттєве значення для досудового розслідування.
Також, з огляду на те, що в результаті вчинення злочину, можуть бути порушені права Одеської територіальної громади та її мешканців гарантовані ст.ст. 13,14 Конституції України, потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про які ідеться в клопотанні.
Одночасно, враховуючи, що питання, які підлягають встановленню під час огляду нерухомого майна та земельної ділянки кадастровим номером 5110137300:16:002:0014 за адресою: АДРЕСА_1 потребують наявності спеціальних знань та навичок, у тому числі можливих консультацій з питань будівництва та землеустрою, є необхідність у залученні до огляду наступних спеціалістів з: - департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради; - департаменту земельних ресурсів Одеської міської ради; - управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради; - Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради; - управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Одеській області.
Земельна ділянка кадастровим номером 5110137300:16:002:0014 за адресою: АДРЕСА_1, належить територіальній громаді м.Одеси в особі Одеської міської ради та перебуває в платному користуванні ПП «ИОНА» (31630607) на підставі договору оренди від 19.10.2006.
Враховуючи вищевикладене та те, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що проведення огляду має суттєве значення для встановлення важливих для досудового розслідування обставин у даному кримінальному провадженні, прокурор просить надати дозвіл на проведення огляду.
Прокурор в судовому засіданні підтримав клопотання та просив його задовольнити, зазначивши, що земельна ділянка, яка є державною власністю та перебуває в оренді, використовується у супереч вимог законодавства та на ній самоправно здійснються будівництво об`єкта, який не можна будувати на землях житлового призначення. Сама ділянка огорожена парканом, тому вільного доступу для її візуального огляду немає, також дозволу на огляд від особи, у володінні якої на цей час знаходить зазначена земельна ділянка не має. Крім того під час огляду необхідно буде здійснити відповідні виміри. Під час проведення досудового розслідування виникла потреба для проведення огляду з мнтою виявлення відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення та їх фіксації, для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, з метою проведення подальших необхідних слідчих дій.
Вислухавши пояснення прокурора, ознайомившись із матеріалами клопотання, слідчий суддя вважає що клопотання підлягає задоволенню.
Відповідно до вимог ст.233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.
Згідно ч.1 ст.237 КПК України, з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей, документів та комп`ютерних даних. Огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами цього Кодексу, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи відповідно до вимог ч.2 цієї статті.
При проведенні огляду дозволяється вилучення лише речей і документів, які мають значення для кримінального провадження, та речей, вилучених з обігу. Усі вилучені речі і документи підлягають негайному огляду і опечатуванню із завіренням підписами осіб, які брали участь у проведенні огляду. У разі якщо огляд речей і документів на місці здійснити неможливо або їх огляд пов`язаний з ускладненнями, вони тимчасово опечатуються і зберігаються у такому вигляді доти, доки не буде здійснено їх остаточні огляд і опечатування.
При огляді слідчий, прокурор або за їх дорученням залучений спеціаліст має право проводити вимірювання, фотографування, звуко- чи відеозапис, складати плани і схеми, виготовляти графічні зображення оглянутого місця чи окремих речей, виготовляти відбитки та зліпки, оглядати і вилучати речі і документи, які мають значення для кримінального провадження. Предмети, які вилучені законом з обігу, підлягають вилученню незалежно від їх відношення до кримінального провадження. Вилучені речі та документи, що не відносяться до предметів, які вилучені законом з обігу, вважаються тимчасово вилученим майном.
Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою АДРЕСА_1, земельна ділянка за кадастровим номером 5110137300:16:002:0014 належить територіальній громаді м.Одеси в особі Одеської міської ради та перебуває в платному користуванні ПП «ИОНА» (31630607) на підставі договору оренди від 19.10.2006 року.
Отже, враховуючи, що огляд буде проведено з метою виявлення відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення та їх фіксації, для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, з метою проведення подальших необхідних слідчих дій, тому слідчий суддя приходить до висновку що клопотання підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.233-236, 371, 372 КПК України, слідчий суддя
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання прокурора Малиновської окружної прокуратури м.Одеси ОСОБА_3 , про надання дозволу на проведення огляду у кримінальному провадженні, відомості про яке внесені до ЄРДР за №42023163020000084 від 29.08.2023 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.356 КК України- задовольнити.
Надати дозвіл дізнавачу СД ВП №3 ОРУП №1 ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 та дізнавачам, яким доручено проведення досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні, а також прокурору Малиновської окружної прокуратури м.Одеси ОСОБА_3 та прокурорам зі складу групи прокурорів у вказаному кримінальному провадженні на проведення огляду земельної ділянки за адресою АДРЕСА_1, земельна ділянка за кадастровим номером 5110137300:16:002:0014 належить територіальній громаді м.Одеси в особі Одеської міської ради та перебуває в платному користуванні ПП «ИОНА» (31630607) на підставі договору оренди від 19.10.2006 року.
Для проведення огляду залучити наступних спеціалістів з:
-департаменту архітектури та містобудування Одеської міської ради;
-департаменту земельних ресурсів Одеської міської ради;
-управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради;
-Малиновської районної адміністрації Одеської міської ради;
-управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру в Одеській області.
Ухвала діє протягом одного місяця з дня постановлення ухвали.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Малиновський районний суд м.Одеси |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2023 |
Оприлюднено | 17.09.2024 |
Номер документу | 113491626 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи |
Кримінальне
Малиновський районний суд м.Одеси
Федоренко Т. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні