Ухвала
від 13.09.2023 по справі 751/7827/23
НОВОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІГОВА

Справа№751/7827/23

Провадження №1-кс/751/1958/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 вересня 2023 року місто Чернігів

Слідчий суддяНовозаводського районногосуду містаЧернігова ОСОБА_1

секретар судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності СУ ГУНП в Чернігівській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором у кримінальному провадженні начальник відділу обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна,

встановив:

До суду з даним клопотанням звернувся слідчий, вказавши, що в провадженні СУ ГУНП в Чернігівській області знаходяться матеріали кримінального провадження, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022272180000084 від 13.10.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 240, ч. 2 ст. 209 КК України.

З метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення, забезпечення цивільного позову, а також з метою запобігання ризику передачі та відчуження майна третім особам у органу досудового розслідування виникла необхідність у накладенні арешту на вантажний самоскид марки «КАМАЗ», модель «5511», жовтого кольору, 1984 року випуску, кузов № НОМЕР_1 , н.з. НОМЕР_2 , який на праві приватної власності належить ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

В судове засідання слідчий не з`явився, в поданому клопотанні просить розглянути справу без його участі.

Розгляд даного клопотання проводиться без повідомлення власника майна, у відповідності до ч. 2 ст. 172 КПК України.

Фіксування судового розгляду клопотання за допомогою технічних засобів, згідно ст. 107 КПК України, не здійснювалось.

Вивчивши матеріали клопотання з додатками, слідчий суддя доходить висновку про необхідність накладення арешту на майно виходячи з наступного.

Як вбачається з клопотання слідчого про арешт майна, у провадженні слідчого управління Головного управління Національної поліції в Чернігівській області перебувають матеріали кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022272180000084 від 13.10.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 240, ч. 2 ст. 209 КК України.

Органом досудового розслідування встановлено, що на території Шаповалівського старостинського округу Борзнянської територіальної громади Ніжинського району Чернігівської області у межах координат: 51.313954, 32.549487; 51.315449, 32.542385; 51.317226, 32.543801; 51.316522, 32.549391, знаходиться родовище горючих твердих копалин торфу «Доч Гали», яке перебуває на обліку у Державній службі геології та надр України.

Торф, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліків корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення» від 12 грудня 1994 року № 827 зі змінами і доповненнями в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 1370 від 28.12.2011, віднесений до корисних копалин загальнодержавного значення.

Згідно із статтею 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об`єктами права власності Українського народу. Кожний громадянин має право користуватися природними об`єктами права власності народу відповідно до закону.

Статтею 38 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» встановлено загальний та спеціальний порядки використання природних ресурсів.

Зокрема, законодавством України громадянам гарантується право загального використання природних ресурсів для задоволення життєво необхідних потреб (естетичних, оздоровчих, рекреаційних, матеріальних тощо) безоплатно, без закріплення цих ресурсів за окремими особами і надання відповідних дозволів, за винятком встановлених законодавством обмежень.

У порядку спеціального використання природних ресурсів громадянам, підприємствам, установам і організаціям надаються у володіння, користування або оренду природні ресурси на підставі спеціальних дозволів, зареєстрованих у встановленому порядку, за плату для здійснення виробничої та іншої діяльності, а у випадках, передбачених законодавством України, на пільгових умовах.

Надра, відповідно до статті 19 Кодексу України про надра, надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр.

Водночас, спеціальні дозволи на користування надрами, як передбачено частиною 6 статті 16 вищезазначеного Кодексу, надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр. Порядок проведення зазначених аукціонів та порядок надання спеціальних дозволів встановлюються Кабінетом Міністрів України.

При цьому, кваліфікаційні, організаційні і технічні вимоги для користування надрами встановлені у «Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами», затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 615 від 30.05.2011.

Стаття 51 Кодексу України про надра передбачає проведення розробки родовищ твердих, рідких і газоподібних корисних копалин та переробки мінеральної сировини згідно із затвердженими проектами та планами робіт, правилами технічної експлуатації та охорони надр.

Відповідно до ч. 1 ст. 53 Кодексу України про надра при розробці родовищ корисних копалин повинні забезпечуватися: застосування раціональних, екологічно безпечних технологій видобування корисних копалин і вилучення наявних у них компонентів, що мають промислове значення, недопущення наднормативних втрат і погіршення якості корисних копалин, а також вибіркового відпрацювання багатих ділянок родовищ, що призводить до втрат запасів корисних копалин; здійснення дорозвідки родовищ корисних копалин та інших геологічних робіт, проведення маркшейдерських робіт, ведення технічної документації; облік стану і руху запасів, втрат і погіршення якості корисних копалин, а також подання до статистичних та інших державних органів встановленої законодавством звітності; недопущення псування розроблюваних і сусідніх з ними родовищ корисних копалин в результаті проведення гірничих робіт, а також збереження запасів корисних копалин родовищ, що консервуються; складування, збереження та облік корисних копалин, а також відходів виробництва, що містять корисні компоненти і тимчасово не використовуються; раціональне використання розкривних порід і відходів виробництва; безпечне для людей, майна і навколишнього природного середовища ведення робіт.

Таким чином, реалізація права користувача надр на видобування корисних копалин відповідно до спеціального дозволу на користування надрами можлива лише за сукупності умов, передбачених чинним законодавством, зокрема:

- наявності спеціального дозволу на користування надрами, наданого з метою видобування корисних копалин в межах конкретної ділянки надр (стаття 19 Кодексу України про надра);

- засвідченого права на користування надрами Акту про надання гірничого відводу, який містить відомості про ділянку надр та корисні копалини, ідентичні з відомостями зазначеними у спеціальному дозволі на користування надрами (стаття 19 Кодексу України про надра);

- наявністю затвердженого та погодженого у встановленому порядку проекту розробки родовища (ділянки надр) корисних копалин, проектні рішення якого мають забезпечити раціональне та ефективне вилучення корисних копалин з ділянки надр, яка надана користувачу надр на підставі спеціального дозволу на користування надрами (статті 50, 51, 53 Кодексу України про надра).

Крім того, відповідно до статті 28 Кодексу України про надра, користування надрами у межах території України, її континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони є платним.

Плата за користування надрами справляється у вигляді рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

Проте, на думку органу досудового розслідування, будучи обізнаними про встановлений законодавством порядок видобування корисних копалин загальнодержавного значення, у невстановлений слідством день та час, але не пізніше вересня 2021 року, ОСОБА_6 та його дружина ОСОБА_7 , у порушення вимог Кодексу України «Про надра», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 615 від 30.05.2011, усвідомлюючи протиправний та суспільно небезпечний характер своїх дій, переслідуючи корисливий мотив, з метою незаконного збагачення, вирішили організувати незаконне видобування на території родовища «Доч Гали», розташованого на території Борзнянської територіальної громади Чернігівської області корисної копалини загальнодержавного значення торфу.

На думку органу досудового розслідування, для реалізації злочинного наміру і отримання безперешкодного доступу до родовища торфу з подальшим його незаконним видобуванням, користуючись потребою Борзнянської міської ради у проведенні робіт з очищення внутрішньогосподарської меліоративної мережі «Доч Гали», яка проходить територією вищевказаного родовища, відомості про що було розміщено 22.09.2021 на офіційному веб-сайті Борзнянської міської ради, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 вирішили використати підконтрольну їм юридичну особу ТОВ «Поліський комбінат хлібопродуктів», у якій ОСОБА_6 являється кінцевим бенефіціарним власником, а ОСОБА_7 перебуває на посаді директора.

Саме ТОВ ««Поліський комбінат хлібопродуктів», на думку органу досудового розслідування, за злочинним планом ОСОБА_6 та ОСОБА_7 як суб`єкт господарювання мало виступити стороною договору із Борзнянською міською радою щодо проведення робіт із розчищення меліоративної мережі, що надавало можливість приховати злочинну діяльність із незаконного видобутку торфу з подальшим його вивезенням за межі родовища під виглядом ґрунтової суміші нібито отриманої за наслідками розчищення.

Укладання такого договору, на думку органу досудового розслідування, надавало ОСОБА_6 та ОСОБА_7 можливість нібито легально оприбуткувати надходження корисних копалин на ТОВ ««Поліський комбінат хлібопродуктів» для подальшого його продажу і незаконного отримання прибутку.

Реалізуючи злочинний умисел, не маючи на меті проведення робіт з очищення внутрішньогосподарської меліоративної мережі «Доч Гали», ОСОБА_7 , на думку органу досудового розслідування, 28.09.2021 направила до комісії з визначення виконавця цих робіт Борзнянської міської ради пакет документів від імені підконтрольної юридичної особи ТОВ «Поліський комбінат хлібопродуктів» (код ЄДРПОУ 36558054), які були необхідні для участі в конкурсі та укладення вищевказаного договору.

Рішенням комісії №2 від 04.10.2021 переможцем конкурсу з очищення внутрішньогосподарської меліоративної мережі «Доч Гали» обрано єдиного учасника конкурсу ТОВ «Поліський комбінат хлібопродуктів».

06.10.2021 між Борзнянською міською радою в особі міського голови ОСОБА_8 та ТОВ «Поліський комбінат хлібопродуктів» в особі директора ОСОБА_7 , яка є службовою особою юридичної особи приватного права, укладено договір № 1 на виконання робіт з очищення внутрішньогосподарської меліоративної мережі «Доч Гали» строком до 31.12.2022 з можливістю його продовження ще на рік.

Зазначені роботи повинні були проводитися відповідно до робочого проекту «Очищення русел каналів від наносів та приведення їх параметрів до вимог проектної документації на осушувальну систему «Доч Гали»» на території Шаповалівської сільської ради Борзнянського району Чернігівської області», який передбачав очищення каналів внутрішньогосподарської мережі загальною довжиною 20,650 км з використанням екскаваторів, переміщення розробленого екскаваторами ґрунту бульдозерами і розрівняння його по полосі розрівнювання шириною 20 метрів.

Також проект очищення передбачав можливість використання залишку ґрунтової суміші вилученої з русел каналів для реалізації, але не більше 30% від загальної кількості.

Після цього, на думку органу досудового розслідування, маючи умисел на незаконне видобування торфу та подальший його продаж суб`єктам реального сектору економіки для досягнення кінцевої мети злочинної діяльності особистого збагачення, розуміючи, що без залучення інших осіб не зможуть її досягти, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , у травні червні 2022 року, точної дати досудовим розслідуванням не встановлено, створили і очолили організовану злочинну групу, запропонувавши своїм знайомим ОСОБА_9 та ОСОБА_5 здійснювати діяльність щодо незаконного видобування корисних копалин загальнодержавного значення торфу під виглядом виконання робіт з очищення русел каналів меліоративної системи «Доч Гали» на території Шаповалівського старостинського округу Борзнянської територіальної громади, які надали свою згоду на участь у злочинах та підтвердили своїми діями під час його учинення.

Для реалізації злочинного умислу, направленого на організацію і проведення незаконного видобування корисних копалин загальнодержавного значення торфу, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , на думку органу досудового розслідування, розробили та довели до відома всіх учасників організованої групи план протиправної діяльності, який охоплював використання підконтрольної юридичної особи ТОВ «Поліський комбінат хлібопродуктів», задіяння великогабаритної техніки зазначеного товариства для видобування торфу, безпосереднє вчинення неодноразових видобувань торфу шляхом викопування заглиблень у місцях поблизу каналу «Доч Гали», де залягав торф, з подальшим заповненням заглиблень муловою сумішшю з каналу з метою приховування незаконного видобування, завантаження видобутого торфу на вантажні автомобілі з подальшим перевезенням на територію ТОВ «Поліський комбінат хлібопродуктів» за адресою Чернігівська область, Ніжинський район, с. Велика Доч, вул. Шкільна, буд. 1-а, переробку торфу, де відбувалося його фасування і продаж підприємствам реального сектору економіки.

На виконання плану злочинної діяльності, на думку органу досудового розслідування, відомого всім учасникам організованої групи, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 розподілили між собою, ОСОБА_9 та ОСОБА_5 функції в організованій групі наступним чином:

Співорганізатор - ОСОБА_6 згідно з відведеною йому функцією співорганізатора та виконавця вчинення злочину віддавав накази та доручення учасникам організованої групи, здійснював спільно з ОСОБА_7 керівництво організованою групою, координацію її діяльності, планування злочинної діяльності, визначення конкретних функцій учасників у вчиненні злочину, контроль за їх здійсненням, розподіл отриманих від злочинної діяльності коштів між співучасниками. Крім того, підбирав учасників групи, надавав транспортні засоби, техніку та комплектуючі для вчинення злочинів. Залучав осіб до завантаження, перевезення та фасування незаконно видобутого торфу, які не були обізнані про протиправну діяльність.

Співорганізатор - ОСОБА_7 використовуючи своє службове становище, а саме повноваження передбачені розділом II п. п. 1, 3, 10, п. 12 посадової інструкції директора підприємства, затвердженої наказом № 2а від 26.02.2019, відповідно до яких остання визначає, формулює, планує, здійснює і координує всі види діяльності підприємства, організовує роботу і ефективну взаємодію, забезпечує сполучення економічних та адміністративних методів керівництва, забезпечує додержання законності, активне використання правових засобів удосконалення управління та згідно з відведеної їй функції співорганізатора та виконавця вчинення злочину віддавала накази та доручення учасникам організованої групи, здійснювала спільно з ОСОБА_6 керівництво організованою групою, координацію її діяльності, планування злочинної діяльності, визначення конкретних функцій учасників у вчиненні злочину, контроль за їх здійсненням, розподіл отриманих від злочинної діяльності коштів між співучасниками. Крім того, вона забезпечувала фінансування витрат, які виникали під час незаконного видобування торфу, зберігала та надавала належне обладнання для видобутку торфу, спільно з ОСОБА_6 визначала місце та час видобування, організовувала реалізацію видобутого торфу через підконтрольне їй ТОВ «Поліський комбінат хлібопродуктів».

Виконавець - ОСОБА_9 , діючи як виконавець у складі організованої групи, неухильно дотримувався вказівок, наданих співорганізаторами, згідно з попередньо розробленим планом злочинних дій та розподілом функцій, переслідуючи спільну злочинну мету, контролював та організовував процес видобутку безпосередньо на території родовища «Доч Гали», що знаходиться на території Шаповалівського старостинського округу Борзнянської територіальної громади, навантаження та перевезення незаконно видобутих корисних копалин загальнодержавного значення - торфу, контролював осіб, які здійснювали завантаження, перевезення незаконно видобутого торфу, які не були обізнані про протиправну діяльність. Надавав отримані від співорганізаторів супровідні документи по об`єкту «Очищення внутрішньогосподарської меліоративної мережі «Доч-Гали»» на перевезення незаконного видобутого торфу, вів його облік.

Виконавець ОСОБА_5 , діючи як виконавець в складі організованої групи, неухильно дотримувався вказівок, наданих співорганізаторами згідно з попередньо розробленим планом злочинних дій, переслідуючи спільну злочинну мету, маючи навички керування спеціальною технікою на території торф`яного родовища «Доч Гали», що знаходиться на території Шаповалівського старостинського округу Борзнянської територіальної громади, під виглядом очищення русел каналів від наносів здійснював безпосередній незаконний видобуток корисних копалин загальнодержавного значення торфу за допомогою екскаватора марки «JCB JS160L», н.з. НОМЕР_3 , проводив навантаження торфу до транспортних засобів, а також надавав супровідні документи отримані від співорганізаторів на його приховане, під виглядом ґрунтової суміші, перевезення до місця фасування.

На думку органу досудового розслідування, організована ОСОБА_6 та ОСОБА_7 група характеризувалась стійкими зв`язками, які полягали в існуванні між учасниками групи стабільних відносин при підготовці та вчиненні злочину, наявності мети його вчинення і єдиного плану злочинної діяльності із визначенням функцій кожного учасника групи, спрямованих на його досягнення, дотриманні заходів і засобів конспірації, розподілі між учасниками групи грошових коштів, отриманих від злочинної діяльності.

Під час вчинення злочину, на думку органу досудового розслідування, ОСОБА_9 та ОСОБА_5 діяли за дорученнями і вказівками ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , у межах відведених їм ролей, у визначений співорганізаторами час і місці. З метою реалізації спільного злочинного умислу щодо незаконного збагачення шляхом незаконного видобутку корисних копалин загальнодержавного значення торфу, здійснювали заходи конспірації, під час підготовки і вчинення злочину підтримували зв`язок з співорганізаторами та між собою, як через засоби телефонного зв`язку за допомогою мобільних телефонів, рацій, так і під час особистих зустрічей; отримували свою частку грошових коштів за вчинення злочинів.

Дисциплінованість учасників організованої групи підтримувалася за рахунок свідомого і невідкладного виконання вказівок і доручень співорганізаторів ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , як керівників.

Так, на думку органу досудового розслідування, діючи у складі організованої групи, на виконання вказівок ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , ОСОБА_9 та ОСОБА_5 , із залученням інших осіб, які не були обізнані про діяльність організованої групи, під приводом проведення робіт з очищення русел каналів внутрішньогосподарської осушувальної меліоративної системи «Доч Гали», у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше вересня 2022 року, з метою незаконного видобутку корисних копалин загальнодержавного значення торфу перемістили до родовища «Доч Гали» великогабаритну техніку екскаватор марки «JCB JS160L», н.з. НОМЕР_3 , та трактор гусеничний «Morooka MST 600», н.з. НОМЕР_4 , яка була зареєстрована за ТОВ «Поліський комбінат хлібопродуктів.

З метою під`їзду до торф`яного родовища вантажного автотранспорту за допомогою трактора гусеничного «Morooka MST 600», н.з. НОМЕР_4 , здійснено облаштування відповідної під`їзної дороги.

У подальшому, на думку органу досудового розслідування, учасники організованої групи: співорганізатори ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , виконавці ОСОБА_9 та ОСОБА_5 , на виконання раніше узгодженого плану, у період часу з 01.10.2022 по 03.10.2022, з 14.10.2022 по 16.10.2022, з 11.11.2022 по 15.11.2022, з 02.12.2022 по 06.12.2022, з 16.12.2022 по 20.12.2022, з 09.01.2023 по 13.01.2023, з 06.02.2023 по 10.02.2023, з 11.03.2023 по 14.03.2023 та з 18.03.2023 по 23.03.2023 під виглядом проведення робіт з очищення внутрішньогосподарської меліоративної мережі «Доч Гали» здійснювали систематичний незаконний видобуток торфу на території родовище горючих твердих копалин торфу «Доч Гали».

Так, на думку органу досудового розслідування, ОСОБА_5 , відповідно до його ролі виконавця, діючи у складі організованої групи, перебуваючи на місці розташування торф`яного родовища, керуючи екскаватором марки «JCB JS160L», н.з. НОМЕР_3 , шляхом викопування заглиблень в землі поруч із руслом меліоративного каналу, де залягав торф, здійснював його незаконний видобуток, навантажував його на вантажні автомобілі, які перевозили торф до ТОВ «Поліський комбінат хлібопродуктів» під виглядом ґрунтової суміші, та надавав їм товарно транспортні накладні, отримані від ОСОБА_9 .

У подальшому, з метою укриття факту незаконного видобування торфу, ОСОБА_5 , на думку органу досудового розслідування, за допомогою екскаватора із каналу набирав мулову суміш та засипав заглиблення, утворенні внаслідок видобування торфу.

У свою чергу, на думку органу досудового розслідування, ОСОБА_9 , відповідно до його ролі виконавця, діючи у складі організованої групи, контролював незаконне видобування торфу та його перевезення на територію ТОВ «Поліський комбінат хлібопродуктів», організовував зважування вантажних автомобілів та здійснював облік незаконно видобутого торфу, про що інформував співорганізоторів ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , надавав товарно-транспортні документи водіям, які не були обізнані про діяльність організованої групи.

На думку органу досудового розслідування, ОСОБА_6 спільно з ОСОБА_7 контролював діяльність членів організованої злочинної групи, залучав транспортні засоби до перевезення незаконно видобутого торфу з родовища до ТОВ «Поліський комбінат хлібопродуктів», з метою безперешкодної діяльності групи забезпечував постачання паливно-мастильних матеріалів для вантажних автомобілів, екскаватора марки «JCB JS160L», н.з. НОМЕР_3 , трактора гусеничного «Morooka MST 600», н.з. НОМЕР_4 , а також у разі несправності важкої техніки доставляв запасні частини до неї та організовував її ремонт.

На думку органу досудового розслідування, ОСОБА_7 спільно з ОСОБА_6 контролювала діяльність членів злочинної групи, забезпечила використання у злочинній діяльності підконтрольного ТОВ «Поліський комбінат хлібопродуктів» та належної товариству матеріально-технічної бази, фінансування витрат, які виникали під час незаконного видобування торфу, його переробку, фасування та подальшу реалізацію підприємствам реального сектору економіки: ТОВ «ГЕЛЕКА-М», ТОВ «ФОРТЕКС», ТОВ «Екотехнологія», ПП «Боровик», ФГ «ГРИКО», ТОВ «СОТЕКО», ТОВ «ДІНБО», ТОВ «НАВІКА», ФГ «БЛАНШ», ТОВ «МАШБУМ», ТОВ «ЕКО МАШРУМС», ТОВ «ГРИБИ-УКРАЇНИ», ТОВ «ФАНДЖІ ФАРМ», ТОВ «ВАСИЛІВСЬКИЙ АГРО-ПРОДУКТ», ФОП « ОСОБА_10 ».

Загалом у період з 01 жовтня 2022 року по 23 березня 2023 року учасниками організованої групи внаслідок незаконного видобування корисної копалини загальнодержавного значення - торфу за місцем розташування торф`яного родовища «Доч Гали» спричинено екологічний збиток (шкода, завдана довкіллю) державі у сумі 2 109 927 грн. 82 коп. (два мільйони сто дев`ять тисяч дев`ятсот двадцять сім гривень 82 копійки).

05.05.2023 ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , було повідомлено про підозру у незаконному видобуванні корисних копалин загальнодержавного значення, вчиненому організованою групою, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 240 КК України.

12.09.2023 Чернігівською обласною прокуратурою в інтересах Борзнянської міської ради (код ЄДРПОУ 04061725) та Державної екологічної інспекції у Чернігівській області (код ЄДРПОУ 38053846) було заявлено цивільний позов в якому остання просить стягнути у солідарному порядку з ОСОБА_7 (ІНОКПП НОМЕР_5 ), ОСОБА_6 (ІНОКПП НОМЕР_6 ), ОСОБА_9 (ІНОКПП ( НОМЕР_7 ) та ОСОБА_5 (ІНОКПП НОМЕР_8 ) на користь держави в особі Борзнянської міської ради збитки, заподіяні вчиненням кримінального правопорушення у сумі 2109927,82 грн.

Відповідно до реєстраційної картки транспортного засобу, у власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , перебуває вантажний самоскид марки «КАМАЗ» модель «5511», жовтого кольору, 1984 року випуску, кузов № НОМЕР_1 , н.з. НОМЕР_2 .

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Згідно ч. 6 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

За таких обставин, слідчий суддя вважає, що викладені в клопотанні доводи про необхідність накладення арешту на вказане в клопотанні майно, яке належить ОСОБА_5 , з позбавленням права його відчуження та розпорядження, не спричинить негативних наслідків для останнього та усуне можливість передачі спірного майна третім особам.

На підставі викладеного і керуючись ст.ст.170-174 КПК України,

УХВАЛИВ:

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт на вантажний самоскид марки «КАМАЗ», модель «5511», жовтого кольору, 1984 року випуску, кузов № НОМЕР_1 , н.з. НОМЕР_2 , який на праві приватної власності належить ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з позбавленням права відчуження та розпорядження вказаним майном.

Ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

Ухвала може бути оскаржена протягом 5 днів безпосередньо до Чернігівського апеляційного суду.

Особи, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право подати до Новозаводського районного суду м. Чернігова клопотання про скасування арешту майна.

Слідчий cуддя ОСОБА_1

СудНовозаводський районний суд м.Чернігова
Дата ухвалення рішення13.09.2023
Оприлюднено01.05.2024
Номер документу113492586
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —751/7827/23

Ухвала від 13.09.2023

Кримінальне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Деркач О. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні