Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 вересня 2023 року Справа№200/4497/20-а
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Чекменьова Г.А., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Дружківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17 Дружківської міської ради Донецької області про застосування заходів реагування,
В С Т А Н О В И В:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області звернулось до суду з позовом до Дружківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17 Дружківської міської ради Донецької області про застосування заходів реагування.
Позовні вимоги мотивовано тим, що у період з 03.01.2020 по 08.01.2020 на підставі наказу ДПРЧ-45 ГУ ДСНС України у Донецькій області від 11.12.2019 № 174 «Про затвердження графіку та проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) відповідно до доручення Прем`єр-міністра України», статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, з метою здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) об`єктів з масовим перебуванням людей проведено позапланову перевірку приміщень та території Дружківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17 Дружківської міської ради Донецької області, розташованої за адресами: Донецька область, м. Дружківка вул. Козацька, 86; м. Дружківка вул. Трояндова, 77 на додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту.
Актом перевірки суб`єкту господарювання приміщень та території Дружківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17 Дружківської міської ради Донецької області встановлені численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697.
З наведених підстав позивач просив застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме: Дружківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17 Дружківської міської ради Донецької області, розташованої за адресами: Донецька область, м. Дружківка вул. Козацька, 86; м. Дружківка вул. Трояндова, 77 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначених об`єктів.
Ухвалою від 12 травня 2020 року позовну заяву прийнято до розгляду, поновлено строк звернення до суду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Відповідно до ухвали від 24 червня 2020 року розгляд справи здійснюється в порядку загального позовного провадження.
Ухвалою від 21 липня 2020 року провадження у справі зупинено для надання сторонам строку для примирення до 01 жовтня 2020 року.
01 жовтня 2020 року провадження у справі поновлено.
Ухвалою від 19 жовтня 2020 року провадження у справі зупинено для надання сторонам строку для примирення до 01 червня 2021 року.
Відповідно до ухвали від 02 червня 2021 року провадження у справі поновлено.
Ухвалою від 23 червня 2021 року закрито підготовче провадження у справі.
Відповідно до ухвали від 10 серпня 2021 року провадження у справі зупинено для надання сторонам часу для примирення до 01 грудня 2021 року.
Ухвалою суду від 01 грудня 2021 року продовжено зупинення провадження у справі до 01 березня 2022 року.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженого Законом України № 2102-IX, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану", введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року. Режим воєнного стану діє до тепер.
В зв`язку з обставинами збройної агресії судове засідання у справі призначено на 27 липня 2023 року.
Ухвалою суду від 27 липня 2023 року про провадження у справі поновлено,
В зв`язку з необхідністю у витребуванні доказів розгляд справи відкладено на 25 серпня 2023 року.
Відповідачем відзив на позовну заяву не надано, проте під час розгляду справи заявлені клопотання про надання часу для примирення, оскільки наявні під час комісійного обстеження Дружківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17 Дружківської міської ради Донецької області порушення поступово усунені. Представник відповідача вважає недоцільним застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації та просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
До судового засідання від 25 серпня 2023 року учасники справи не прибули, повідомлені про час та місце розгляду справиt.
Представник позивача надав заяву про розгляд справи в письмовому провадженні.
Представник відповідача надала клопотання для надання часу для примирення до 01.12.2023.
Згідно з частиною 1 статті 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею. Згідно частини 9 цієї ж статті, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до статті 129 Конституції України суддя, здійснюючи правосуддя, є незалежним та керується верховенством права. Основними засадами судочинства є, в тому числі, розумні строки розгляду справи судом. Статтею 6 Європейської конвенції з прав людини передбачено, що кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом. За визначенням пункту 11 частини першої статті 4 КАС України розумний строк - найкоротший строк розгляду і вирішення адміністративної справи, достатній для надання своєчасного (без невиправданих зволікань) судового захисту порушених прав, свобод та інтересів у публічно-правових відносинах.
Тому, відповідно до наведених норм, справа розглянута в письмовому провадженні впродовж розумного строку, необхідного для прийняття законного та обґрунтованого судового рішення, враховуючи обставини збройної агресії проти України.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлені такі фактичні обставини.
У період з 03.01.2020 по 08.01.2020 на підставі наказу ДПРЧ-45 ГУ ДСНС України у Донецькій області від 11.12.2019 № 174 «Про затвердження графіку та проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) відповідно до доручення Прем`єр-міністра України», статті 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, з метою здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) об`єктів з масовим перебуванням людей проведено позапланову перевірку приміщень та території Дружківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17 Дружківської міської ради Донецької області, розташованої за адресами: Донецька область, м. Дружківка вул. Козацька, 86; м. Дружківка вул. Трояндова, 77 на додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту.
Актом перевірки № 5 від 08.01.2020 суб`єкту господарювання приміщень та території Дружківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17 Дружківської міської ради Донецької області встановлені численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697.
Зокрема, акт перевірки містить такі відомості про порушення.
Дружківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 17 Дружківської міської ради Донецької області за адресом: Донецька область, м. Дружківка, вул. Козацька, 86:
-не забезпечений працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків;
-не проведено ідентифікацію щодо визначення потенційної небезпеки об`єкту, не складено повідомлення про результати ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки об`єкта, що унеможливлює встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій;
-не встановлено на об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) протипожежний режим;
-не обладнані приміщення системою централізованого пожежного спостерігання відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що призведе до пізнього виявлення пожежі, в пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння. Експлуатаційна придатність СПЗ не підтримується відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
-система протипожежного захисту утримується не в постійній готовності до виконання роботи, що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
-допущено улаштування порогів перед евакуаційним виходом, розташованого в районі роздягальні молодшого блоку, та перед виходами з другого та третього поверхів старшого блоку до сходової клітини, що може призвести до перешкоджання евакуації людей, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-приміщення архіву та книгосховища, які не мають вікон, не обладнані системою протидимного захисту відповідно до ДБН 8.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що призведе до ускладнення видалення продуктів горіння під час пожежі з підвального поверху та збільшує ймовірність розповсюдження небезпечних факторів пожежі по всім поверхах, в тому числі по шляхам евакуації ускладнивши евакуацію людей з будівлі, загрожуватиме життю та/або здоров`ю людей;
-не оброблено дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, що під впливом небезпечних факторів пожежі призводить до їх руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі;
-протиральна машина, ваги, м`ясорубка, овочерізка, щит Інтернету на 1 поверсі, холодильник завідуючої господарством, комп`ютери 10-15 в кабінеті 207, комп`ютери 1-4 в кабінеті 208, комп`ютери 1-3 в кабінеті 214, комп`ютер в кабінеті № 315, витяжка № 1 та витяжка № 2 кабінету № 118 не заземлені відповідно до вимог Правил улаштування електроустановок, що призводить до аварійної експлуатації електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-відсутній журнал обліку вогнегасників, який передбачений пунктом З розділу III Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 року № 25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за № 225/31677;
-не здійснюється огляд вогнегасників, що передбачено пунктом 10 розділу III Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 року № 25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за № 225/31677, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-не оснащене переносним вуглекислотними вогнегасником приміщення, у якому розміщено оргтехніку, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-не усі електрощити, групові електрощітки оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами, що унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення;
-допущено залишення, в кабінетах № 112, № 113, № 208, № 207 № 301, № 303, № 304, № 317, які замикається і не контролюються черговим персоналом, електроприладів та мереж їх живлення під напругою;
-не розміщено пожежний кран-комплект у вбудованій або навісній шафці;
-не укомплектований пожежний кран-комплект рукавом однакового з ним діаметра та стволом, а також важелем для полегшення відкривання вентиля, що призводить до унеможливлення гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі;
-не проведено обслуговування і перевірку на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування пожежних кран-комплектів, що призводить до унеможливлення гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі;
-допущено встановлення в кабінеті хімії розетки на горючу основу, що призведе до аварійної експлуатації електровиробів, нагрівання горючого матеріалу, що може привести до займання та виникнення пожежі з подальшим впливом небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Окремо розташована столярна майстерня:
-не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання, що унеможливлює визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-з`єднання відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів в приміщеннях виконано не за допомогою опресування, зварювання, паяння, або затискачів, що призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-допущено підвішування світильників безпосередньо на струмопровідних проводах, що може призвести до порушення цілісності проводів та короткого замкнення та подальшого горіння;
-не обладнані приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН 6.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.
Філія ступенів - дитячий садок» № 4 Дружківської міської ради Донецької області за адресом: м. Дружківка вул. Трояндова, 77:
-не проведено навчання керівного складу і фахівців, діяльність яких пов`язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту на територіальних курсах підвищення кваліфікації керівних кадрів Навчально- методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Донецької області, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації;
-не забезпечений працюючий персонал засобами індивідуального захисту органів дихання згідно діючих нормативних актів, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків;
-не проведено ідентифікацію щодо визначення потенційної небезпеки об`єкту, не складено повідомлення про результати ідентифікації щодо визначення потенційної небезпеки об`єкта, що унеможливлює встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій;
-допускаються до роботи особи, які не пройшли навчання, інструктажі і перевірку знань з питань цивільного захисту, зокрема з техногенної безпеки, що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації;
-не обладнані приміщення системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
-не оброблено дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, що під впливом небезпечних факторів пожежі призводить до їх руйнування, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі;
-посадовими особами не пройдено навчання та перевірка знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 «Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях», внаслідок чого працівники не будуть знати, як діяти під час виникнення пожежі, як користуватись первинними засобами пожежогасіння, а також посадові особи не будуть в змозі проводити інструктажі на протипожежну тематику з працюючим персоналом установи;
-керівником не визначено обов`язки посадових осіб щодо забезпечення пожежної безпеки, не призначено відповідальних за пожежну безпеку окремих приміщень, інженерного устаткування, а також за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту;
-не встановлено на об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) протипожежний режим;
-на доповнення до схематичного плану евакуації не розроблена та не затверджена керівником інструкція, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей;
-відсутній журнал обліку вогнегасників, який передбачений пунктом З розділу ПІ Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 15 січня 2018 року № 25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23 лютого 2018 року за №225/31677;
-не забезпечені сходові клітки, коридори та інші шляхи евакуації евакуаційним освітленням, що, у свою чергу, не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;
-не заповнено отвір в протипожежних перешкодах, які відокремлюють електрощитову, протипожежними дверима, внаслідок чого можливі втрата цілісності та втрата теплоізолювальної спроможності даної перешкоди, що підвищує вплив небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-двері на шляху евакуації з дошкільного корпусу, відчиняються не в напрямку виходу з будівлі, що унеможливить їх використання як евакуаційного виходу при виникненні пожежі, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей. Допущено влаштування на території закладу звалища горючих відходів, що може призвести до виникнення пожежі від найменших джерел запалення, як природних, так і по необережності, з подальшим розвитком пожежі на поряд розташовані будівлі та споруди і впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей;
-опір розтікання на контурі заземлення комп`ютерного класу не відповідає вимогам Правил улаштування електроустановок.;
-холодильник 1, холодильник 2 та холодильник З, не заземлені відповідно до вимог Правил улаштування електроустановок, що призводить до аварійної експлуатації електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-не проведено перевірку знань нормативних актів з пожежної безпеки особами, які зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою (кочегари), що призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні пожежі, що в свою чергу сприяє розвитку пожежі, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення пожежі або вибуху;
-допущено знімання дверей до сходової клітини на другому поверсі, що створює загрозу розповсюдження пожежі із однієї частини будівлі в іншу, унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
-на другому поверсі перед другим евакуаційним виходом допущено влаштування перешкоди, яка перешкоджає вільній евакуації людей.
Судом встановлено, що відповідач був ознайомлений за актом перевірки та не зазначив заперечень чи зауважень щодо перевірки та її висновків акту.
На підтвердження усунення вищезазначених порушень був проведений позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, про що складено Акт від 24.08.2023, яким встановлено, що залишаються не усунутими:
по Дружківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 17 Дружківської міської ради Донецької області:
-експлуатаційна придатність СПЗ не підтримується відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту, (пункт 1.4. глави 1 розділу V ППБУ);
-система протипожежного захисту утримується не в готовності до виконання роботи, (пункт 1.1. глави 1 розділу V ППБУ);
-приміщення не обладнані системою централізованого пожежного спостерігання відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», (пункт 1.2. глави 1 розділу V ППБУ);
по філії - навчально-виховний комплекс загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дитячий садок № 4:
-приміщення закладу не обладнані системою протипожежного захисту (системою централізованого пожежного спостерігання відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту" (пункт 1.2. глави 1 розділу V ППБУ);
-приміщення вбудованої котельні на твердому паливі не обладнанні системою протипожежного захисту (автоматичною системою пожежогасіння) відповідно п.1.6 таблиці А.2 додатку А ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (пункт 1.2. глави 1 розділу V ППБУ).
Вирішуючи справу, суд враховує, що відповідно до підпункту 12 пункту 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуск) і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
За приписами пунктів 1 та 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Пунктами 1, 4 статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.
Суд зазначає, що виявлені факти недотримання відповідачем вимог пожежної безпеки, встановлені актами перевірки № 5 від 08.01.2020, створювали безпосередню загрозу виникнення пожежі, несли загрозу життю та здоров`ю людей.
Проте, на час розгляду справи згідно з повідомленням представника позивача за результатами комісійного обстеження від 24.08.2023 встановлено, що вважаються не усунутими 5 порушень вимог законодавства у сфері пожежної безпеки. Проте, вказані порушення фактично усунуті, але відсутні відповідні підтверджуючі документи (акт перевірки відповідності, договір на обслуговування системи протипожежного захисту, виведення її на пульт централізованого пожежного спостерігання), через обставин збройної агресії проти України та враховуючи розташування об`єкта перевірки на території, наближеної до лінії проведення бойових дій.
Виходячи зі змісту заявлених вимог, аналізу норм, які регулюють спірні відносини, та встановлених фактичних обставин збройної агресії та здійснення навчального 2023-2024 років в дистанційному режимі, на підставі оцінки поданих сторонами доказів суд дійшов висновку, що позовні вимоги на даний час є передчасними та станом на час вирішення справи не підлягають задоволенню.
Водночас суд враховує, що позивач не позбавлений в подальшому в порядку здійснення функціональних обов`язків проводити відповідні перевірки та звертатися до суду за наявністю передбачених законом підстав.
Через відмову у позові відсутні підстави для розподілу судових витрат.
Керуючись статтями 2, 9, 241-246, 255, 295-297 КАС України, суд
В И Р І Ш И В :
У задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Митрополитська, буд. 175, код ЄДРПОУ 38652962) до Дружківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17 Дружківської міської ради Донецької області (84207, Донецька область, м. Дружківка, вул. Козацька, 86, код ЄДРПОУ 257051674) про застосування заходів реагування відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Текст рішення виготовлений та підписаний в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя Г.А. Чекменьов
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.09.2023 |
Оприлюднено | 18.09.2023 |
Номер документу | 113493995 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чекменьов Г.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні