ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
14 вересня 2023 року м. Ужгород№ 260/7267/23 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дору Ю.Ю., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРО ЛОДЖІСТІКС" до Головного управління ДПС у Закарпатській області та Державної податкової служби України про визнання протиправними дій і зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРО ЛОДЖІСТІКС" (далі ТОВ "ЄВРО ЛОДЖІСТІКС", позивач) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Закарпатській області та Державної податкової служби України, у якому просить: визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 28.06.2023 №9081631/44795733, що винесене комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Закарпатській області; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 31.05.2023.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що ТОВ "ЄВРО ЛОДЖІСТІКС" направило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 31.05.2023 № 3. Згідно з отриманою квитанцією про прийняття податкової накладної від 15.06.2023 повідомлено, що реєстрація податкової накладної зупинена. У квитанції запропоновано що реєстрація податкової накладної від 31.05.2023 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 52.10, 52.24. 96.06, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій».
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначається наступне: «Пропонуємо надати пояснення га копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».
ТОВ "ЄВРО ЛОДЖІСТІКС" надало пояснення та документи. Проте, Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної прийняла оскаржене рішення в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 28.06.2023 №9081631/44795733 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач вважає вказане рішення протиправним, оскільки надав всі первинні документи, що в повній мірі підтверджують реальність господарських операції та достовірно підтверджують інформацію, зазначену у податкових накладних, у реєстрації яких відмовлено. Вважаючи рішення ГУ ДПС у Закарпатській області про відмову в реєстрації податкової накладної протиправним, звернувся до суду з даним позовом. Просить позов задовольнити повністю.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 23 серпня 2023 року відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.
Представник відповідача, ГУ ДПС у Закарпатській області, подав до суду відзив на позовну заяву від 05.09.2023 (вх. № 27367/23), відповідно до якого вказує, що Комісією прийнято рішення про відмову у державній реєстрації податкової накладної, оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію. Крім того, вказує, що відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних повідомлено про причину зупинення реєстрації: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПК/РК від 28.06.2023 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПК/РК відповідає вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Стверджує, що у Головного управління ДПС у Закарпатській області були законні підстави для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, а тому таке є правомірними. Просить відмовити в задоволенні позову.
Відповідно до положень ч. 5 ст. 262, ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Суд зазначає, що судове рішення у справі, постановлене у письмовому провадженні, складено у повному обсязі відповідно до ч. 4 ст. 243 КАС України, з врахуванням положень ст. 263 КАС України.
Згідно з ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
TOB «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» зареєстроване 17.10.2022 за адресою: 89460, Закарпатська область. Ужгородський район, село Соломонове, вул. Перемоги, буд. 46.
Підприємство є суб`єктом господарювання, що здійснює господарську діяльність за наступними видами економічної діяльності:
52.10 Складське господарство (основний);
49.41 Вантажний автомобільний транспорт;
52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту;
52.23 Транспортне оброблення вантажів;
52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту;
68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого
майна.
Між ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» ТОВ «ГЛОБАЛ ОУШЕН ЕНД ЛЕНД» (Замовник) укладено Договір про надання послуг від 31.03.2023 №23-0103.
Відповідно до п. 1.1 Договору про надання послуг № 23-0103 від 31.03.2023, в порядку та на умовах, визначених договором. Замовник доручає, а виконавець бере на себе зобов`язання з надання складських послуг та послуг зберігання вантажів, які надходять на адресу Замовника. Згідно з п. 1.2 цього Договору, вид/перелік послуг та їх вартість, інші умови надання послуг погоджуються Сторонами у Додатках до Договору та Заявках на надання послуг.
Додатком 1 до Договору про надання послуг № 23-0103 від 31.03.2023 «Специфікація послуг» Сторони Договору визначили вид послуг, одиниці виміру та вартість послуг без врахування ПДВ у гривні та еквіваленті у доларах СІМА, також сторони визначили коефіцієнт за роботу у неробочі (вихідні та святкові) дні у розмірі 2.
А саме у Додатку № 1 до Договору вказані наступні послуги:
Ручне вивантаження та завантаження (пральні машини, холодильники, пилососи, мікрохвильові печі, духовки);
Ручне вивантаження та завантаження (телевізори, аудіо, відео техніка);
Механічне розвантаження або завантаження (пилососи, мікрохвильові печі, телевізори, аудіо, відео техніка);
Палетування та пакування стретч-gлівкою при прийомні або відвантаженні товару;
Зберігання;
Комплектація замовлення.
У примітках Додатку 1 Сторонами визначено, що еквівалент тарифів в доларах СІП А наведений за офіційним курсом Національного байку України гривні щодо долара СІНА станом на 31.03.2023 р. (1 долар США = 36,5686 грн.). Вартість наданих послуг розраховується шляхом перерахунку вартості послуг, визначеної даним Додатком, пропорційно зміні офіційного курсу Національного банку України щодо долара СІІІА, встановленого 31.03.2023 р. (1 долар США = 36,5686 грн.) та на день складання Акту приймання-передачі наданих Послуг.
Протягом травня 2023 року ТОВ «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» надавалися на користь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ГЛОБАЛ ОУШЕН ЕНД ЛЕНД» передбачені договором послуги.
Факт надання послуг підтверджується підписаним сторонами Актом надання послуг № 6 від 31 травня 2023 року, загальна вартість наданих у травні 2023 року склала 2 194 078.10 грн, у тому числі 365 679,68 грн, ПІДВ.
Детальний розрахунок вартості наданих послуг проведено та зафіксовано Сторонами у Додатку до Акту № 6 від 31.05.2023 «Деталізація структури наданих послуг згідно Договору про надання послуг № 23-0103 від « 31» березня 2023 року за період з 01.05.2023 р. по 31.05.2023 р.»
У додатку до Акту проведено детальний розпис по кожному виду послуг; з посиланнями на одиниці виміру, тип вантажу, об`єм вантажу, тариф, коефіцієнт тарифу, вартість, тощо.
Замовник ТОВ «ГЛОБАЛ ОУШЕН ЕНД ЛЕНД», оплатив надані послуги частково:
Згідно платіжної інструкції від 20 червня 2023 року сплачено 1 000 000,00 грн .
Згідно платіжної інструкції від 27 червня 2023 року сплачено 828 078,10 грн.
У зв`язку із вищенаведеним, 31.05.2023 позивач сформував та подав на реєстрацію до Головного управління ДПС у Закарпатській області податкову накладну № 3 на загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку на додану вартість 2 194 078,10 грн, з яких загальна сума податку на додану вартість за основною ставкою становить 365 679,68 грн.
Так, згідно квитанції від 15.06.2023 року 10:35 год. документ J1490902 податкова накладна №3 від 31.05.2023, реєстраційний номер документа: 9142048369, документ збережено, реєстрація зупинена.
Причина зупинення реєстрації: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 31.05.2023 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 52.10, 52.24, 96.09, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"=3.4363%, "P"=66928.14. Разом з тим, позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Водночас зі змісту вказаної квитанції не вбачається, які саме недоліки містить податкова накладна, та які конкретно документи слід додати позивачу.
TOB «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» подані пояснення та документи для реєстрації податкової накладної № 3 від 31.05.2023, а саме:
Договір про надання послуг від 31.03.2023 № 23-0103 з додатком;
Акт наданих послуг № 6 від 31 травня 2023 року;
Додаток до Акту № 6 від 31.05.2023 «Деталізація структури наданих послуг згідно Договору про надання послуг № 23-0103 від « 31» березня 2023 року за період з 01.05.2023 р. по 31.05.2023 р.
В той же час, за наслідками розгляду наданих позивачем пояснень Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних було прийнято оскаржуване рішення про відмову в реєстрації від 28.06.2023 № 9081631/44795733 у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства, а саме «не надано документи, які слугували підставою для виписки ПН».
Не погоджуючись із вказаним рішенням та користуючись механізмом адміністративного оскарження, позивачем було подано скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних 28.06.2023 № 9081631/44795733.
В обґрунтування вимог скарги щодо скасування рішення комісії регіонального рівня та реєстрації податкової накладної позивач надав контролюючому органу пакет документів.
Рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.07.2023 року №57966/44795733/2, залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
За захистом своїх прав позивач звернувся до суду із даним позовом.
Приймаючи рішення по суті спірних правовідносин, суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої-дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.
За змістом пункту 12 цього Порядку визначається, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 17 Порядку №1246 визначено, що уразі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Відповідно до пункту 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 цього Порядку № 1165 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1)номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
2)критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення
операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
3)пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації
Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою.
Аналогічна позиція міститься в постанові Верховного Суду від 10 квітня 2020 року
по справі №819/330/18.
Критерії ризиковості платника податку на додану вартість визначені в додатку №1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Водночас, слід зазначити, шо надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної залежить, зокрема, від чіткого визначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Водночас, у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних від 29.07.2021 р. (реєстраційний номер: 9212308751), від 27.08.2021 р. (реєстраційний номер 9245923649) та від 27.08.2021 р. (реєстраційний номер 9245574350) зазначено, що реєстрацію податкових накладних зупинено та запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної.
При цьому, у квитанції не вказано конкретного переліку документів, необхідних для прийняття такого рішення.
Відповідно до п. 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.2019 р. №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Однак, аналізуючи вказані норми слід враховувати, що п. 5 Порядку № 520 передбачає не конкретний перелік документів які необхідні для прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної реєстрацію якої зупинено в Реєстрі, а лише вказує, які документи можуть подаватися при наданні пояснень по податковій накладній реєстрацію якої зупинено, водночас конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
Відтак, аргументованим є висновок, що жодним нормативно-правовим актом не визначено вичерпного переліку документів, які необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З огляду на неконкретність вимоги контролюючого органу про надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідає критерію обґрунтованості та водночас порушує принцип правової визначеності.
Такої ж позиції дотримується у своїй практиці Верховний Суд, зокрема у постановах від 16.04.2019 р. касаційне провадження № К/9901/4895/19 (справа № 826/10649/17), від 28.10.2019 р. касаційне провадження №К/9901/23858/19 (справа №640/983/19), від 21.02.2020 р. касаційне провадження №К/9901/27031/19 (справа № 640/1131/19).
У постанові Верховного Суду від 20.11.2019 у справі № 826/9457/18 (ЄДРСР 85803891) зазначено, що надаючи правову оцінку прийнятим податковим органом рішенням, суди також повинні з`ясувати, чи містять вони конкретну інформацію щодо причин та підстав для їх прийняття, із зазначенням того, яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, як того вимагає форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН визначена Порядком.
Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 21.05.2019 у справах № 620/3556/18, № 815/2791/18, від 14.05.2019 у справі № 817/1356/18, від 22.04.2019 у справі №2040/5445/18.
Суд спростовує твердження відповідача-1 з приводу того, що позивачем для підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних не було надано первинні документи, що засвідчують факт постачання послуг платником з огляду на наступне:
- ненадання зазначених контролюючим органом документів зумовлено відсутністю чіткого визначення у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних;
- на підтвердження реальності господарських операцій по податковій накладній від 31.05.2023, у реєстрації якої відмовлено, позивачем було надано контролюючому органу Договір про надання послуг від 31.03.2023 № 23-0103 з додатком Акт наданих послуг № 6 від 31 травня 2023 року
- Додаток до Акту № 6 від 31.05.2023 «Деталізація структури наданих послуг згідно Договору про надання послуг № 23-0103 від « 31» березня 2023 року за період з 01.05.2023 р. по 31.05.2023 р.
Враховуючи вищенаведене, суд вказує, що позивачем належними первинними документами було підтверджено обставини, на підставі яких було складено відповідні податкові накладні.
Водночас, відповідачем-1 у відзиві на позовну заяву жодним чином не зазначається про будь-які конкретні недоліки наданих позивачем первинних документів, які безпосередньо та силу приписів закону (ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність») вказують на факт реальності господарських операцій, щодо яких складено податкові накладні, реєстрацію яких зупинено.
Крім того, відповідач не заперечує щодо наявності трудових ресурсів та необхідної матеріально-технічної бази у TOB «ЄВРО ЛОДЖІСТІКС» задля виконання послуг позивачем стосовно податкової накладної №3 від 31.05.2023.
Всупереч вищенаведеному, відповідач, обставини, які підтверджуються реальність господарських операцій не спростовує.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення. дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до висновку Верховного Суду, викладений у постанові від 08 квітня 2021 року по справі № 2140/1820/18: «Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу».
Щодо твердження відповідача-1, що посадові особи ДПС не беруть участі в процесі прийняття податкової накладної та не вирішують питання про її реєстрацію або відмову в такій реєстрації у зв`язку тим, що розшифрування та перевірка податкової накладної, надісланої на реєстрацію до ЄРПН здійснюється в автоматизованому режимі також не може вважатися підставним, оскільки у відповідності до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - це реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться нейтральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
В свою чергу, п. 1 Положенням про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 передбачається, що Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову та необхідність визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 28.06.2023 №9081631/44795733, що винесене комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Закарпатській області; зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 31.05.2023 датою її фактичного надходження.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем не доведено правомірності рішення комісії Головного управління ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних, вимоги позову відповідають вимогам законодавства та встановленим в судовому засіданні обставинам справи, що підтверджені належними та допустимими доказами та, за наведених обставин, позов слід задовольнити в повному обсязі.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Так, позивачем для звернення до суду було сплачено судовий збір у розмірі 2684,00 грн., відповідно до квитанції №144 від 16.08.2023 р.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРО ЛОДЖІСТІКС" (89460, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Соломоново, вул. Перемоги, буд.46, код ЄДРПОУ 44795733) до Головного управління ДПС у Закарпатській області (88000, м. Ужгород, вул. Августина Волошина, 52, код ЄДРПОУ 44106694) та Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська пл., буд.8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в єдиному реєстрі податкових накладних від 28.06.2023 №9081631/44795733, що винесене комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Закарпатській області
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №3 від 31.05.2023.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРО ЛОДЖІСТІКС" (89460, Закарпатська область, Ужгородський район, с. Соломоново, вул. Перемоги, буд.46, код ЄДРПОУ 44795733) судовий збір в сумі 1342,00 грн. (одна тисяча триста сорок дві гривні 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52, м. Ужгород, Закарпатська область, 88000, код ЄДРПОУ 44106694) та судовий збір в сумі 1342,00 грн. (одна тисяча триста сорок дві гривні 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СуддяЮ.Ю.Дору
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2023 |
Оприлюднено | 18.09.2023 |
Номер документу | 113494443 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Курилець Андрій Романович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Дору Ю.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні