ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" вересня 2023 р. справа № 300/5920/23
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Шумея М.В.розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Охоронна компанія Циклон" до Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), третя особа: АТ "ОРІАНА" про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронна компанія Циклон" звернулось з адміністративним позовом до Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), третя особа: АТ "ОРІАНА", в якому просить:
- скасувати постанову від 10.05.2023 року Головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління виконання рішень в Івано-Франківській та Тернопільській областях Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про зупинення вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням № 71421118 з примусового судового наказу № 909/104/23 виданого Господарським судом Івано-Франківської області 09.03.2023 року;
- зобов`язати Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) усунути порушення (поновити порушене право заявника TOB «ОК Циклон» ) відновивши виконавче провадження № 71421118 та вчинити виконавчі дії щодо його повного та фактичного виконання.
Позовні вимоги мотивовані протиправними діями Головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління виконання рішень в Івано-Франківській та Тернопільській областях Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про зупинення вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням № 71421118, а саме винесення постанови від 10.05.2023 року.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01.09.2023 року відкрито провадження в даній адміністративній справі. Даною ухвалою відповідачу встановлений п`ятиденний строк для подання відзиву і подання всіх письмових та електронних доказі.
Однак, відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву.
Суд, розглянувшисправу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, дослідивши позовну заяву та в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги, встановив наступне.
01.01.2021 року між TOB «ОК Циклон» та АТ «Оріана» було укладено Договорі № 7 по забезпеченню безпеки майна. У відповідності до предмету зазначеного Договору позивач TOB «ОК Циклон» надавав а відповідач: АТ «Оріана» приймав надані послуги по забезпеченню безпеки майна.
09.03.2023 року Господарський суд Івано-Франківської області з підстав невиконання АТ «Оріана» взятих на себе зобов`язань щодо сплати наданих позивачем послуг по забезпеченню безпеки майна, видав стягувачу ТОВ "ОК Циклон" судовий наказ по справі № 909/104/23 про стягнення з боржника АТ "Оріана" поточної заборгованості у розмірі 55 458,33 грн. за період з 01.12.2022 року по 31.12.2022, по невиконанню умов договору № 8 від 01.01.2021 року та 268,40 судового збору.
Так, 30.03.2023 року Головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській та Тернопільській областях Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Іваночком Валентином Юрійовичем за результатами розгляду заяви стягувача: ТОВ «ОK Циклон» про примусове виконання Судового наказу № 909/104/23 виданого Господарським судом Івано-Франківської області від 09.03.2023 року винесено Постанову про відкриття виконавчого провадження № 71421118.
В подальшому, як стало відомо стягувану: ТОВ «ОК Циклон», Головним державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській та Тернопільській областях Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Іваночком Валентином Юрійовичем в межах виконавчого провадження № 71421118 без належних на те приводів та підстав було винесено Постанову від 10.05.2023 року про зупинення вчинення виконавчих дій на підставі п. 12. ч. 1 ст. 34 Закону України «Про виконавче провадження», а саме з підстав включення боржника АТ «Оріана» у перелік об`єктів великої приватизації.
Вважаючи дану постанову безпідставною та незаконною позивач звернувся з відповідним адміністративним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Згідно ч.2ст.19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Спеціальним законами, які врегульовують дані спірні питання є Закон України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 року та Закон України "Про приватизацію державного і комунального майна" від 18.01.2018 року.
Згідно ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження" , виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Відповідно до ст. 2 Закону України "Про виконавче провадження", виконавче провадження здійснюється з дотриманням таких засад: 1) верховенства права; 2) обов`язковості виконання рішень; 3) законності; 4) диспозитивності; 5) справедливості, неупередженості та об`єктивності; 6) гласності та відкритості виконавчого провадження; 7) розумності строків виконавчого провадження; 8) співмірності заходів примусового виконання рішень та обсягу вимог за рішеннями; 9) забезпечення права на оскарження рішень, дій чи бездіяльності державних виконавців, приватних виконавців.
Згідно ст. 74 Закону України "Про виконавче провадження" постанова державного виконавця може бути оскаржена протягом 10 робочих днів з дня, коли особа дізналася або могла дізнатися про порушення її прав, свобод чи законних інтересів.
Такий же строк визначений і Кодексом адміністративного судочинства України для звернення учасником виконавчого провадження мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи законні інтереси (ч. 1 с. 287 КАС України).
З матеріалів справи, суду стало відомо, що позивач дізнався про порушення його прав та інтересів, шляхом наручного отримання від відповідача відповіді за результатами розгляду попередньо поданої заяви про хід виконавчого провадження.
Отже, на думку суду позивач не пропустив строки звернення до суду з адміністративним позовом на оскарження постанови державного виконавця, оскільки дізнався про її існування 23.08.2023 року.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про виконавче провадження" , підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень.
Примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених Законом України "Про виконавче провадження" випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів" (ч. 1 ст. 5 Закону №1404-УІІІ).
Частиною 1 статті 18 Закону № 1404-УІІІ встановлено, що виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Зупинення виконавчого провадження у разі включення державних підприємств або пакетів акцій (часток) господарських товариств до переліку об`єктів малої або великої приватизації, що підлягають приватизації передбачено ст. 34 Законом України "Про виконавче провадження".
Також суд зазначає, що відповідно до частини 3 статті 5 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" до об`єктів великої приватизації належать об`єкти державної або комунальної власності (єдині майнові комплекси державних підприємств та пакети акцій (часток) суб`єктів господарювання, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі), вартість активів яких згідно з даними фінансової звітності за останній звітний рік перевищує 250 мільйонів гривень.
Наказом Фонду державного майна України № 769 від 08.06.2018 прийнято рішення про приватизацію державного пакета акцій розміром 99,9988% статутного капіталу АТ "Оріана" .
Отже, підставою для зупинення виконавчих дій по примусовому виконанню виконавчого провадження ВП № 71420938 є розпорядження Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 року № 358-р "Про затвердження переліку об`єктів великої приватизації державної власності, що підлягають приватизації у 2018 році, яке знаходиться у відкритому доступі. До вказаного переліку увійшло ВАТ "Оріана" (на сьогодні AT "Оріана"). А також, аналогічне розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.01.2019 №36-р "Про затвердження переліку об`єктів великої приватизації державної власності" щодо приватизації у 2019 році.
Проте, оскільки ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 11.06.2018 року у справі якою припинено провадження про банкрутство АТ "Оріана", чітко визначено, що після припинення провадження у справі про банкрутство забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення на заставлене майно та виконання рішень у немайнових спорах; не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, зупиняється перебіг позовної давності, не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення суми тощо. Однак, зазначені дії не поширюються на задоволення вимог поточних кредиторів, на виплату заробітної плати та нарахованих на ні суми страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, на відшкодування шкоди, заподіяної здоров`ю та життю громадян, на виплату авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги за виконавчими документами немайнового характеру, що зобов`язують боржника вчинити певні дії чи утриматися від їх вчинення.
Відповідно до п. 10 Розділу V Прикінцевих та Перехідних положень Закону №2269-УІІІ випливає, що після припинення провадження у справі про банкрутство а саме 11.06.2018, дії щодо заборони стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або позасудовому порядку відповідно до законодавства, не поширюються на вимоги поточних кредиторів, визначених у справі про банкрутство боржників, якими є державні підприємства, щодо яких прийнято рішення про приватизацію.
Оскільки позивач є поточним кредитором АТ ""Оріана", а заборгованість, у розмірі 55458,33 грн. за період надання послуг позивачем з 01.12.2022 року по 31.12.2022, є поточною вимогою такого кредитора, відтак у державного виконавця були відсутні підстави до винесення постанови про зупинення вчинення виконавчих дій.
Враховуючи викладене, на підставі наданих доказів у їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, суд вважає, що позовна заява підлягає задоволенню.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити повністю.
Скасувати постанову від 10.05.2023 року Головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління виконання рішень в Івано-Франківській та Тернопільській областях Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про зупинення вчинення виконавчих дій за виконавчим провадженням № 71421118 з примусового судового наказу № 909/104/23 виданого Господарським судом Івано-Франківської області 09.03.2023 року.
Зобов`язати Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) усунути порушення (поновити порушене право заявника TOB «ОК Циклон» ) відновивши виконавче провадження № 71421118 та вчинити виконавчі дії щодо його повного та фактичного виконання.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники процесу:
позивач - ТзОВ "Охоронна компанія Циклон" (ЄРДПОУ: 43739107, вул. Підвальна, 2а, м. Калуш, Іванл-Франківська обл., 77300);
відповідач - Відділ примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції ( ЄРДПОУ: 33859160, вул. Галицька, 45, м. Івано-Франківськ, 76018);
третя особа - АТ "ОРІАНА" (ЄРДПОУ: 05743160, вул. Євшана, 9, м. Калуш, Івано-Франківська обл., 77300).
Суддя Шумей М.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2023 |
Оприлюднено | 18.09.2023 |
Номер документу | 113494666 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Шумей М.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні