Рішення
від 07.09.2023 по справі 620/5269/23
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 вересня 2023 року Чернігів Справа № 620/5269/23

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Поліщук Л.О.,

при секретарі Костючок В.В.,

за участю представника позивача Ступака А.Ю., представника відповідача Коляди І.В., розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СВТ АГРО» до Головного управління ДПС у Чернігівській області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «СВТ АГРО» (далі позивач, ТОВ «СВТ АГРО») звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Чернігівській області (далі відповідач, ГУ ДПС у Чернігівській області), в якому просить:

визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернігівській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 26.01.2023 №1800;

зобов`язати Головне управління ДПС у Чернігівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «СВТ АГРО» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що вказана в оскаржуваному Рішенні інформація має загальний характер та не містить конкретних відомостей, з його змісту неможливо зрозуміти відсутність яких саме умов та матеріальних ресурсів недостатньо для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, якої саме податкової накладної/розрахунку коригування стосується дане рішення, для яких саме нереалізованих товарів недостатньо місця для зберігання. Таким чином вважає, що оскаржуване Рішення не відповідає вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжує його неоднозначне трактування. При цьому, Витяг з Протоколу засідання комісії №14, на якому ґрунтується оскаржуване Рішення, містить взаємовиключні обставини та підтвердження реальності здійснення господарських операцій позивачем.

У відзиві на позов відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки 21.09.2021 комісія ГУ ДПС у Чернігівській області прийняла Рішення №2635 про відповідність ТОВ «СВТ АГРО» критеріям ризиковості платника податків відповідно до пункту 8 Критерії ризиковості. А отже, оскаржуване Рішення прийнято правомірно, оскільки у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійсненню господарської операції, зазначеної в поданій для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

У відповіді на відзив позивач заперечує проти аргументів відповідача та зазначає, що ним ні в оскаржуваному Рішенні, ні у відзиві не зазначено яка саме податкова накладна стала підставою моніторингу позивача та відповідає критеріям ризиковості.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду від 11.05.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Ухвалою суду від 27.06.2023 клопотання Головного управління ДПС у Чернігівській області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження задоволено, призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження. Продовжено строки строк підготовчого провадження у справі № 620/5269/23 на тридцять днів.

Ухвалами суду від 14.07.2023 та від 04.09.2023 заяви представника Товариства з обмеженою відповідальністю «СВТ АГРО» про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду задоволено.

Ухвалою суду, постановленою в судовому засіданні та занесеною до Протоколу від 08.08.2023 №1786127, підготовче провадження закрито та призначено розгляд справи по суті.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечив проти позовних вимог та просив у їх задоволенні відмовити.

Заслухавши пояснення сторін та покази свідків, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

ТОВ «СВТ АГРО» є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відповідний запис. Основним видом діяльності позивача є 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (а.с. 34 том 1).

Відповідно до копії Витягу від 28.01.2022 №2225044500002 Товариство є платником податку на додану вартість (а.с. 33 том 1).

21.09.2021 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Чернігівській області (далі Комісія ГУ ДПС у Чернігівській області) прийнято Рішення №2635 про відповідність ТОВ «СВТ АГРО» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, оскільки останнє задіяне у формуванні та розповсюдженні ймовірно ризикового податкового кредиту (далі Рішення №2635, а.с. 36 том 1).

Відповідно до супровідного листа від 17.01.2023 № 1701/1 з огляду на зазначене вище Рішення №2636 позивачем було направлено до податкового органу пояснення та копії первинних документів (а.с. 37-41 том 1).

Згідно з Протоколом засідання Комісії ГУ ДПС у Чернігівській області від 26.01.2023 №14 прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, визначеним постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» від 11.12.2019 № 1165, а саме критерію: «у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, означеної в поданій для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування» по ТОВ «СВТ Агро» (а.с. 56-60 том 1).

З огляду на зазначене та з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів від 17.01.2023, Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області 26.01.2023 прийнято Рішення № 1800 про відповідність платника ПДВ - ТОВ «СВТ АГРО», критеріям ризиковості платника податку, а саме пункту 8.

Зазначено: «03 відсутність необхідних умов та/або обсягів матеріальних ресурсів для виробництва товарів, виконання робіт або надання послуг в обсягах, відображених у ПН/РК (відсутні відомості про об`єкти оподаткування, відсутнє придбання послуг оренди об`єктів оподаткування, послуг транспортування, послуг оренди місць зберігання товарно-матеріальних цінностей, послуг оренди місць зберіг паливно-мастильних матеріалів тощо), відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;

11 - накопичення залишків нереалізованих товарів за відсутності (недостатності) місць для їх зберігання (власних, орендованих складських приміщень) відповідно до поданої до контролюючих органів звітності;

12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку» (далі Рішення №1800, а.с. 42 том1).

На виконання протокольної ухвали суду від 11.07.2023 щодо надання інформації про те, яка податкова накладна або господарська операція стали підставою для проведення моніторингу платника податку податковим органом надано додаткові пояснення, в яких зазначена позиція, аналогічна до тої, яка викладена у відзиві (а.с. 48-49 том 2).

Не погоджуючись із зазначеним вище Рішенням №1800 Комісії ГУ ДПС у Чернігівській області та вважаючи його протиправним, позивач звернувся до суду з позовом.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд застосовує джерела правового регулювання у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, та зважає на наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - ПК України, в редакції, яка діяла на момент прийняття оскаржуваного Рішення).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Так, 11.12.2019 Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову № 1165, якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165, в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктами 5-7 Порядку № 1165 встановлено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Одним з критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість, що закріплені у Додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних є наявна у контролюючих органах податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування (пункт 8 Додатку 1).

Судом встановлено, що 21.09.2021 Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято Рішення №2635 про відповідність ТОВ «СВТ АГРО» критеріям ризиковості платника податку на додану вартість відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, оскільки останнє задіяне у формуванні та розповсюдженні ймовірно ризикового податкового кредиту. Більш детальної та розгорнутої інформації зміст вказаного Рішення не містить (а.с.36 том 1).

Суд зауважує, що за загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. У випадку не конкретизації податковим органом підстав його прийняття (фактичних і юридичних) платник податків перебуває у стані правової невизначеності, що позбавляє його можливості надати податковому органу необхідний в розумінні суб`єкта владних повноважень інформацію та пакет документів, внаслідок чого платник податків не може належним чином виконати свої обов`язки щодо надання інформації та копій відповідних документів, що свідчать про його невідповідність критеріям ризиковості платника податку, а для податкового органу, відповідно, створюються передумови для можливого прояву негативної дискреції - прийняття рішення віднесення платника податку до критеріїв ризиковості.

З матеріалів справи вбачається, що з огляду на Рішення №2636 позивачем було направлено до податкового органу пояснення та копії первинних документів, які, на думку позивача, вказують на його невідповідність критеріям ризиковості платника податку (а.с. 37-41 том 1). Отримавши зазначені документи, як свідчить зміст Витягу з Протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Чернігівській області від 26.01.2023 №14 (а.с. 237-239 том 1), Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято Рішення №1800 про віднесення позивача до критеріїв ризиковості платника податків.

Однак, суд зазначає, що з аналізу наведених вище норм Порядку №1165 вбачається, що законодавцем встановлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Так, вирішенню комісією регіонального рівня питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, потім моніторинг платника податку, податкової накладної/розрахунку коригування.

Крім того, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.

З огляду на викладений вище принцип, контролюючий орган має дотримуватись послідовності дій при прийнятті рішення. Отже, питання відповідності позивача Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має розглядатись комісією регіонального рівня за наслідками подання платником податків для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.

При цьому, моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.

В ході судового засідання, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зміст поданого відповідачем відзиву та Витягу з Протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Чернігівській області від 26.01.2023 №14 (а.с. 234-239 том 1, а.с. 48-49 том 2) про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість, судом встановлено, що контролюючим органом порушено процедуру прийняття Рішення №1800.

Так, зі змісту вказаних вище документів вбачається, що Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області оскаржуване Рішення №1800 прийнято не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/розрахунку коригування, а прийнято фактично у зв`язку з наявною у контролюючого органу податковою інформацією, а саме на підставі попереднього Рішення від 09.02.2022 №2635, яким позивача було визнано таким, що відповідає критеріям ризиковості платника податків, тобто не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації.

Також суд акцентує увагу, що згідно з абз. 7 пункту 6 Порядку №1165 у разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.

У формі рішення вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку необхідно також зазначити детально та конкретно, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Згідно з Рішенням №1800 інформація за якою встановлена відповідність платника податку ТОВ «СВТ АГРО», критеріям ризиковості господарські операції з постачання за період з 01.01.2022 по 31.12.2022, податковий номер контрагента 42767788. Позивачем не надано наступні документи, які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості: договір з додатками до нього, довіреність, акт керівного органу платника податку, яким оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинні документи щодо зберігання, складські документи (інвентаризаційні описи), первинні документи щодо розвантаження/навантаження продукції, розрахунковий документ, накладна, банківська виписка з особових рахунків.

Однак, дослідивши зміст Рішення №1800, суд констатує, що воно містить не детальну, а лише загальну інформацію щодо причин його прийняття. В ньому відповідачем не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції. Отже, воно не містить мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку.

Крім того, суд зазначає, що будь-яких доказів на підтвердження податкової інформації, на підставі якої прийнято оскаржуване Рішення про включення позивача до переліку ризикових платників податків, відповідачем надано не було.

З метою забезпечення реалізації свого права, передбаченого абз. 8 пункту 6 Порядку №1165, подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, що є необхідними в розумінні суб`єкта владних повноважень, 05.04.2023 представником позивача до контолюючого органу направлено адвокатський запит №05/04-23/1, в якому, з-поміж іншого, поставлено питання щодо надання інформації/копій документів: податкової накладної/розрахунку коригування після перевірки якої/якого на відповідність критеріям ризиковості здійснення господарської операції було проведено перевірку (моніторингу) ТОВ «СВТ АГРО» та присвоєнню статусу платника податків, шо відповідає критеріям ризиковості; документів, на підставі яких прийнято Рішення № 1800; перелік конкретних операцій з датою їх проведення, що визначені як ризикові згідно Рішення №1800 (а.с. 43-45 том 1).

У відповідь листом від 11.04.2023 №3692/6/25-01-18-02-08 відповідач повідомив, що 26.01.2023 Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області було проведено аналіз інформаційних ресурсів ДПС та документів доданих платником до повідомлення станом на 26.01.2023 встановлені ймовірні ризики в діяльності підприємства: відсутність реалізації зернових культур урожаю 2022 року при придбанні насіннєвого матеріалу, добрив, ПММ; відсутність реалізації Кукурудзи 3 клас (кормові потреби) при наявності за даними ЄРПН завантаження автомобільного транспорту (Кукурудза 3 клас (кормові потреби)) у липні-серпні 2022 року, оформлення комплекту складських квитанцій Кукурудза 3 клас (кормові потреби)) у січні-лютому, липні-серпні 2022 року; відсутність інформації про зберігання зернових культур урожаю 2022 року (а.с. 48-50 том 1).

Зазначене додатково підтверджує, що оскаржуване Рішення №1800 Комісією ГУ ДПС у Чернігівській області прийнято не за наслідками подання останнім податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації або конкретної господарської операції, що має передувати проведенню моніторинга.

Також суд зазначає, що аналіз змісту Витягу з Протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Чернігівській області від 26.01.2023 №14 свідчить, що приймаючи Рішення №1800, контролюючим органом зроблено відповідні висновки на підставі аналізу інформації, а не доказів, інформація (без документального підтвердження), на яку посилається відповідач, як на підставу віднесення ТОВ «СВТ АГРО» до критеріїв ризиковості платника податків, не відповідає критеріям юридичної значимості. Незважаючи на те, що судом витребовувались у податкового органу інформація з наданням підтверджуючих документів щодо підстав прийняття оскаржуваного Рішення (щодо наявності конкретної податкової накладної/розрахунку коригування або господарської операції, здійсненої позивачем), належних, допустимих та достовірних доказів в підтвердження правомірності Рішення №1800 ГУ ДПС у Чернігівській області надано не було, матеріали справи таких не містять.

Відповідно до абз. 25 пункту 6 Порядку № 1165 у разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Таким чином, суд дійшов висновку, що Рішення Комісії ГУ ДПС у Чернігівській області від 26.01.2023 №1800 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку є протиправним та підлягає скасуванню, а порушене право позивача має бути поновлено шляхом зобов`язання ГУ ДПС у Чернігівській області виключити ТОВ «СВТ АГРО» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до частин першої, другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 72-74, 77, 139, 168, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «СВТ АГРО» до Головного управління ДПС у Чернігівській області задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернігівській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 26.01.2023 № 1800.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Чернігівській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «СВТ АГРО» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «СВТ АГРО», вул.Шевченка, буд. 16, м. Борзна, Чернігівська область, 16400, РНОКПП/ЄДРПОУ: 39365359.

Відповідач: Головне управління ДПС у Чернігівській області, вул. Реміснича, буд.11, м. Чернігів, 14000, РНОКПП/ЄДРПОУ: ВП 44094124.

Повний текст судового рішення складено 14 вересня 2023 року.

Суддя Л.О. Поліщук

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.09.2023
Оприлюднено18.09.2023
Номер документу113497677
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —620/5269/23

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 23.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 06.11.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 24.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 24.10.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Рішення від 07.09.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

Рішення від 07.09.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Поліщук Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні