Роздільнянський районний суд Одеської області
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Справа № 511/1786/23
Номер провадження: 3/511/950/23
"13" вересня 2023 р. Роздільнянський районний суд Одеської області в складі:
головуючого судді-Гринчак С. І.,
секретаря судового засідання Замковенко О.,
за участю:
прокурора Шивцова О.М.,
особи, що притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 ,
представника особи, що притягається до адміністративної відповідальності адвоката Стадника О.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Роздільна Одеської області матеріали адміністративної справи, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань в Одеської області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Гаївка Роздільнянського району Одеської області, паспорт НОМЕР_1 від 30.06.2016 року виданий Роздільнянським РС ГУ ДМС України в Одеській області, який займає посаду начальника фінансового відділу Степанівської сільської ради Роздільнянського району Одеської області, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,
за вчинення правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-4 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Розпорядженням голови Степанівської сільської ради Одеської області №26/21 від 25.02.2021 ОСОБА_1 призначено на посаду начальника фінансового відділу Степанівської сільської ради Одеської області з 01.03.2021 та присвоєно 13 ранг особи місцевого самоврядування.
Згідно п.п. «в» п.1 ч.1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», посада начальника фінансового відділу Степанівської сільської ради Одеської області ОСОБА_1 віднесена до суб`єктів на яких поширюється дія цього Закону, як на посадову особу місцевого самоврядування, який він зобов`язаний виконувати.
Так, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді начальника фінансового відділу Степанівської сільської ради Одеської області, будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції» порушив встановленні п.2 ч.1 ст.25 Закону України «Про запобігання корупції» обмеження щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації що має на меті одержання прибутку, а саме в періодчасу з 01.03.2021по 28.09.2022 року входив до складу засновників та бенефіціарів: фермерського господарства «Агрофатторія» (ЄДРПОУ 41592139); товариства з обмеженою відповідальністю «Промінь 12» ( ЄДРПОУ 38803018); товариства з обмеженою відповідальністю «Адвентрі» (ЄДРПОУ 41691268), чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за що передбачена ч.2 ст.172-4 КУпАП.
В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні вказаного адміністративного правопорушення не визнав та пояснив, що дійсно входить до складу правління ФГ та ТОВ, однак не придав цьому значення, оскільки не був обізнаним із вимогами чинного законодавства. Крім того зазначив, що його участь в цих підприємствах є формальною, ніякого прибутку він не отримує та не отримував.
Представник особи що притягається до адміністративної відповідальності адвокат Стадник О.І., якій діяв на підставі договору №0905/23-а від 06.09.2023 року та ордеру серії ВН №1281506, зазначив, що ОСОБА_1 є формально призначеним суб`єктом в цих товариствах і ніякого прибутку не отримував, а тому не може бути притягнутий до адміністративної відповідальності за ст.172-4 КУпАП. Крім того, просив суд звернути увагу на строки, зазначені в даних протоколах.
Прокурор в судовому засіданні зазначив про наявність в діях ОСОБА_1 ознак правопорушення, пов`язаних з корупцією, передбачених ч.2 ст.172-4 КУпАП. Просив призначити адміністративне стягнення за вчинене правопорушення.
Заслухавши поясненняособи щопритягається доадміністративної відповідальності ОСОБА_1 та його представника, думку прокурора, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.
Закон України «Про запобігання корупції» визначає правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень.
Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.
Згідно із ч.2 ст.12 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» на посадових осіб місцевого самоврядування поширюються вимоги та обмеження, встановлені Законом України «Про запобігання корупції».
Відповідно до п. п. «в» п.1 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції» посадові особи місцевого самоврядування є суб`єктами, на яких поширюється дія цього закону.
Розпорядженням голови Степанівської сільської ради Одеської області №26/21 від 25.02.2021 ОСОБА_1 призначено на посаду начальника фінансового відділу Степанівської сільської ради Одеської області з 01.03.2021 та присвоєно 13 ранг особи місцевого самоврядування.
Згідно ст.25 Закону України «Про запобігання корупції» особам зазначеним у пункту 1 частини першої статті 3 цього закону забороняється:
1) займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України;
2) входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України, крім випадку, передбаченого абзацом першим частини другої цієї статті.
Відповідно до частини 2 статті 25 Закону України «Про запобігання корупції» особа, призначена (обрана) на посаду, зазначену в пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, якщо особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.
За положеннями пункту 1 статті 36 вказаного Закону особи, зазначені в частині першої ст.3 цього Закону, зобов`язані протягом 30 днів після призначення (обрання) на посаду передати в управління іншій особі належні їм підприємства та корпоративні права у порядку, встановленому законом.
Згідно інформації наданої Головним управлінням Державної податкової служби в Одеській області, засновниками та бенефіціарами фермерського господарства «Агрофатторія» - є ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_1 .
Відповідно до відомостей Головного управління Державної податкової служби в Одеській області ФГ «Агрофатторія» веде господарську діяльність та отримує прибуток.
Згідно Статуту ФГ «Агрофатторія» встановлено, що члени фермерського господарства мають право: брати участь в управлінні діяльністю фермерського господарства у порядку, встановленому законодавством України та Статутом; отримувати інформацію про діяльність фермерського господарства, в т.ч. про його доходи та витрати, знайомитись з його статутом, документами бухгалтерської звітності та іншими документами, у порядку встановленому статутом; брати участь у розподілі прибутку, отриманого фермерським господарством; вийти зі складу членів фермерського господарства, незалежно від згоди інших його членів у порядку, встановленому законодавством України та цим статутом, тощо.
Розділом 6 Статуту ФГ «Агрофатторія» встановлено, що вищим органом управління фермерського господарства є загальні збори його учасників.
Таким чином, ОСОБА_1 будучи одним із засновників та учасників ФГ «Агрофатторія» входить до вищого органу управління фермерським господарством та має повноваження згідно Статуту.
Згідно інформації наданої Головним управлінням Державної податкової служби в Одеській області, засновниками та бенефіціарами ТОВ «Промінь 12» - є ТОВ «УКА» та ОСОБА_1 .
Відповідно до відомостей Головного управління Державної податкової служби в Одеській області ТОВ «Промінь 12» веде господарську діяльність та отримує прибуток.
Згідно інформації наданої Головним управлінням Державної податкової служби в Одеській області, єдиним засновником та бенефіціаром ТОВ «Адвентрі» - є ОСОБА_1 , який входить до вищого органу управління товариства та має повноваження згідно Статуту.
Відповідно до ст.29 ЗУ «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», встановлено, що вищим органом управління товариства є загальні збори його учасників
Таким чином, ОСОБА_1 будучи єдиним засновником та бенефіціаром ТОВ «Промінь 12» та ТОВ «Адвентрі» входить до вищого органу управління товариства та має повноваження згідно Статуту.
Отже, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді начальника фінансового відділу Степанівської сільської ради Одеської області, порушив встановлені п.2 ч.1 ст.25, ч.1 ст.36 Закону України «Про запобігання корупції» обмеження щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації що має на меті одержання прибутку, а саме в період часу з 01.03.2021 по 28.09.2022 року входив до складу засновників та бенефіціарів: фермерського господарства «Агрофатторія» (ЄДРПОУ 41592139); товариства з обмеженою відповідальністю «Промінь 12» ( ЄДРПОУ 38803018); товариства з обмеженою відповідальністю «Адвентрі» (ЄДРПОУ 41691268).
Відповідно дост.280 КУпАП обставинами, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення є: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Положеннями ст. ст.245, 251, 252, 280 КУпАП визначено, що суддя зобов`язаний повно, всебічно та об`єктивно з`ясувати всі обставини справи, встановити чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна особа у його вчиненні, дослідити наявні у справі докази, дати їм належну правову оцінку і в залежності від встановленого, прийняти мотивоване законне рішення.
Адміністративна відповідальність за ч.2 ст.172-4 КУпАП настає у разі порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації).
Вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення передбаченого ч.2 ст.172-4 КУпАП, підтверджується дослідженими в ході судового розгляду письмовими доказами, а саме:
-протоколами №1448/2023, №1449/2023, №1450/2023 від 27 червня 2023 року;
-письмовими поясненнями ОСОБА_1 ;
-розпорядженням Степанівського сільського голови «Про призначення ОСОБА_1 на посаду начальника фінансового відділу» від 25.02.2021 року №26/21-КР;
-посадовою інструкцією начальника фінансового відділу Степанівської сільської ради;
-положенням про фінансовий відділ Степанівської сільської ради;
-розпорядженням про звільнення ОСОБА_1 ;
-статутами ФГ та ТОВ;
-та іншими документами.
Оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд вважає що вина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.2ст.172-4 КУпАП, доведена повністю.
Згідно із ст.23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 33 КУпАП, при накладенні стягнення за правопорушення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Обставини, які відповідно до ст. 34 КУпАП пом`якшують відповідальність ОСОБА_1 за вчинене адміністративне правопорушення, судом не встановлено.
Обставин, які відповідно до ст. 35 КУпАП обтяжують відповідальність ОСОБА_1 за вчинене адміністративне правопорушення, судом не встановлено.
Враховуючи те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, з метою дотримання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами, суд дійшов до висновку, що необхідним та достатнім є вид адміністративного стягнення у виді накладення штрафу у мінімальному розмірі, що перебачено санкцією ч. 2 ст. 172-4 КУпАП.
Підстав, що виключають адміністративну відповідальність, у справі не встановлено. Терміни притягнення до адміністративної відповідальності не збігли.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП та згідно п. 5 ч. 2ст. 4 Закону України «Про судовий збір», у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення підлягає сплаті судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 536,80 грн, який слід стягнути з ОСОБА_1 на користь держави.
На підставі викладеного та керуючись ст.ч.2 ст.172-4, ст.33, 34, 35, 245, 280, 283, 284 КУпАП, ст.25 ЗУ «Про запобігання корупції», суд,
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_1 винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-4КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 300 (трьохсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 грн.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Гаївка Роздільнянського району Одеської області, паспорт НОМЕР_1 від 30.06.2016 року виданий Роздільнянським РС ГУ ДМС України в Одеській області, який займає посаду начальника фінансового відділу Степанівської сільської ради Роздільнянського району Одеської області, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , судовий збір у розмірі 536,80 грн. на користь держави.
Реквізити для зарахування до державного бюджету:
отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106
код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783,
банк отримувача: Казначейство України (ЕАП)
рахунок отримувача: UА908999980313111256000026001
код класифікації доходів бюджету: 22030106.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду протягом десяти днів з дня винесення постанови
Повний текст Постанови виготовлений та підписаний суддею 18 вересня 2023 року.
Суддя: С. І. Гринчак
Суд | Роздільнянський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2023 |
Оприлюднено | 19.09.2023 |
Номер документу | 113505411 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності |
Адмінправопорушення
Роздільнянський районний суд Одеської області
Гринчак С. І.
Адмінправопорушення
Роздільнянський районний суд Одеської області
Гринчак С. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні