Постанова
від 15.09.2010 по справі 2а-3929/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-3929/10/2570

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          15 вересня 2010 р.                                                                                      м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд  в складі:

головуючого-судді                                   - Д’якова В.І.,                    

при секретарі                                            - Дурицькій К.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства «Форестер» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, -

                                                  В С Т А Н О В И В :

Чернігівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Форестер»  ( далі –  ПП «Форестер»)  і просить стягнути з відповідача 8062,50 грн. адміністративно-господарських санкцій та 232,32 грн. пені, мотивуючи тим, що відповідач у 2009 році не виконав встановлених чинним законодавства вимог щодо нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.

В судове засідання представник позивача  не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутності та про зменшення розміру позовних вимог у зв’язку з частковою сплатою богу відповідачем та просила стягнути з ПП «Форестер»  5062,50 грн. адміністративно-господарських санкцій та 145,92 грн. пені

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, поштова кореспонденція повернута, з відміткою за зазначеною адресою організація вибула.

Відповідно до ч. 3 ст.4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15.05.2003 року № 755-IV передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно ч.8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов  підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що 25.02.2010 року ПП «Форестер» був поданий звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік.

Відповідно до поданого звіту, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 16 осіб. Кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в України" складає 1 особа.

Середньооблікова кількість штатних працівників, яким встановлена інвалідність 0 осіб.

Таким чином, невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів становить 1 робоче місце.

Середньорічна заробітна плата штатного працівника ПП «Форестер» становить 8062,50 грн.

Частиною 1 статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" передбачено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ч. 2, 3 зазначеної статті Закону роботодавці самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першої цієї статті, та самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 року № 42 затверджена форма звітності № 10-ПІ "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" та Інструкція щодо її заповнення. Згідно п. 3.1. Інструкції середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік визначається відповідно до п. 3.2. Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 року № 1442/11722. За таким же правилом визначається середньооблікова кількість штатних працівників за рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність.

Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості.

Відповідно до ст. 18-1 Закону України  "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" державна служба  зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інвалідів, кваліфікації та знань з урахування його бажань.

Згідно з ч. 2 ст. 218 Господарського кодексу України учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Згідно ч. 4 ст. 20 Закону України "Про зайнятість населення" підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, щомісяця подають цим центрам адміністративні дані у повному обсязі про наявність вільних робочих місць (вакансій), у тому числі призначених для працевлаштування інвалідів, та про працівників, які працюють неповний робочий день (тиждень), якщо це не передбачено трудовим договором, або не працюють у зв'язку з простоєм виробництва з не залежних від них причин, і в десятиденний строк - про всіх прийнятих працівників у порядку, встановленому законодавством. Несвоєчасна реєстрація або відмова від неї, порушення порядку подання адміністративних даних тягне за собою відповідальність, передбачену законом.

Роботодавці, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним, а підприємства на яких працює від 8 до 15 осіб - у розмірі половини середньої річної заробітної плати (частина 1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні").

Таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій ПП «Форестер» за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2009 році становить 8062,50 грн. Адміністративно-господарські санкції відповідач повинен був розрахувати і сплатити самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення норматив, однак до цього часу сума заборгованості до Державного бюджету сплачена  була лише частково.

Відповідно до п.п.3.1 п.3 Порядку нарахування пені та її сплати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15 травня 2007 р. № 223,  порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річної облікової ставки Національного банку України за кожен календарний день прострочення (наведених у постановах Правління Національного банку України), що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

За порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачу нарахована пеня в розмірі 232,32 грн.

З урахуванням часткової сплати в розмірі 3000 грн. сума заборгованості ПП «Форестер» складає 5062,50 грн. адміністративно-господарських санкцій та 145,92 грн. пені.

Відповідач не надав доказів , що спростовують  вимоги адміністративного позову.

За таких обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають  задоволенню повністю.   

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 94, 97, 158-163, 165 КАС України, Чернігівський окружний адміністративний суд, -

                                                  П О С Т А Н О В И В :

Позов Чернігівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства «Форестер» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені, - задовольнити повністю.           

Стягнути з Приватного підприємства «Форестер» (р/р 2600601763346 в Укрексімбанк, МФО 353649, код ЄДРПОУ 32818186) в дохід Державного бюджету України (Одержувач: Державний бюджет м. Чернігова, р/р 31211230700002 в ГУДК України в Чернігівській області, МФО 853592, код ЄДРПОУ 22825965) адміністративно-господарських санкцій в сумі 5062 ( п’ять тисяч шістдесят два ) грн. 50 коп.  та 145 грн. 92 коп. пені.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу,  а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення  апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя                                                                                           Д'яков В.І.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2010
Оприлюднено29.09.2010
Номер документу11350778
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3929/10/2570

Ухвала від 21.07.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Постанова від 15.09.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні