Справа № 2а-4547/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 вересня 2010 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Сорочко Є.О.,
при секретарі Сердюк Д.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Чернігівської міжрайонної державної податкової інспекції до Петрушинської сільської виборчої комісії Чернігівського району Чернігівської області про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Чернігівська міжрайонна державна податкова інспекція (далі – Чернігівська МДПІ) звернулась до суду з адміністративним позовом до Петрушинської сільської виборчої комісії Чернігівського району Чернігівської області про стягнення податкового боргу з податку на прибуток підприємств та організацій в розмірі 170 грн. Свої вимоги мотивують тим, що відповідач є неприбутковою організацією та повинен складати і подавати звіт про використання коштів за кожний податковий період. Відповідач вказані вимоги виконує не в повному обсязі, а тому Ніжинською ОДПІ податковим повідомленням-рішенням визначено суму податкового зобов’язання за штрафними санкціями у розмірі по 170 грн., яку відповідачем в добровільному порядку не сплачено.
В судове засідання представник позивача не з’явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, надіслав заяву про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлявся у встановленому порядку, причини неявки суду не повідомив.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Петрушинська сільська виборча комісія Чернігівського району Чернігівської області (ідентифікаційний код 34179960) зареєстрована Чернігівською районною державною адміністрацією Чернігівської області 10.02.2006 року та взята на податковий облік до Чернігівскої МДПІ 10.02.2006 року за № 807, що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та довідкою Чернігівської МДПІ про взяття на облік платника податків. Петрушинської сільської виборчої комісії Чернігівського району Чернігівської області є неприбутковою організацією та включена до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, станом на 12.08.2010 року місцезнаходження юридичної особи є вул. Чернігівська, 57, с. Петрушин, Чернігівська область.
Відповідно до ст. 4, п. 2.3. ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування», суб’єкти підприємницької діяльності зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов’язкових платежів), сплачувати належні суми податків і зборів (обов’язкових платежів) у встановлені законами терміни. Згідно ст. 11, вищевказаного Закону, відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів та додержання законів про оподаткування несуть платники податків відповідно до законів України.
Згідно п. 16.4. ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» податок за звітний період сплачується його платником до відповідного бюджету у строк, визначений законом для квартального податкового періоду. Платники податку у строки, визначені законом, подають до податкового органу податкову декларацію про прибуток за звітний період, розраховану наростаючим підсумком з урахуванням від'ємного значення об'єкта оподаткування минулих податкових періодів у разі його наявності відповідно до пункту 6.1 статті 6 цього Закону. При цьому за звітні квартал, півріччя та три квартали платники податку подають спрощену декларацію, а за результатами звітного року - повну.
Підпунктом 7.11.12. пункту 7.11 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» встановлено, що центральний податковий орган встановлює порядок обліку і подання податкової звітності про використання коштів неприбуткових організацій (неприбуткових організацій, визначених в абзаці "ж" підпункту 7.11.1, у частині обліку і подання податкової звітності за доходами, що підлягають оподаткуванню) та вирішує питання про виключення організацій з реєстру неприбуткових організацій і оподаткування їх доходів у разі порушення ними положень цього Закону та інших законодавчих актів про неприбуткові організації.
Відповідно абзацу «б» п.п. 4.1.4. п. 4.1. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Згідно п. 1.3. Порядку складання податкового звіту про використання коштів неприбутковими установами й організаціями, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 11 липня 1997 р. N 233, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 6 серпня 1997 р. за N 290/2094 (далі – Порядку) податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями (далі - звіт) складається за формою, що додається, і подається неприбутковою установою за кожний звітний період.
Відповідно до п. 4.1. Порядку звіт подається неприбутковою установою до податкового органу протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) періоду.
Згідно п.п. 17.1.1. п. 17.1. ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.
На підстав акту перевірки своєчасності подання податкової звітності № 94/15-017 від 25.02.2010 року Чернігівською МДПІ винесено податкове повідомлення-рішення № 0000041542/0 від 12.03.2010 року, яким відповідачу визначено суму податкового зобовязання за платежем податку на прибуток приватних підприємств, за штрафними санкціями на загальну суму 170 грн.
Вказане повідомлення-рішення направлено відповідачу рекомендованою кореспонденцією, однак поштове відправлення повернуто з відміткою про не знаходження адресата за адресою відправлення, а тому розміщена на дошці оголошень, що підтверджеється відповідним актом.
Відповідно п. п. 6.2.1. п. 6.1. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Чернігівською МДПІ відповідачу була надіслана перша податкова вимога № 1/156 від 05.06.2010 року та друга податкова вимога № 2/186 від 09.07.2010 року. Податкові вимоги надіслані відповідачу рекомендованою кореспонденцією та повернуті відправнику в зв’язку не знаходження адресата за адресою відправлення та розміщені на дошці оголошень.
Як вбачається з матеріалів справи, податкове повідомлення-рішення відповідачем в межах подальшої процедури апеляційного оскарження чи в судовому порядку не оскаржено, але борг не сплачено.
Відповідно до ч.5 пп.6.2.4 п.6.2 ст.6 названого Закону, у разі, коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
У відповідності до п.1.3 ст.1 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк.
Заступником начальника Чернігівської МДПІ було прийнято рішення № 23 від 09.08.2010 року про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.
У відповідності до пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги Чернігівської міжрайонної державної податкової інспекції до Петрушинської сільської виборчої комісії Чернігівського району Чернігівської області підлягають задоволенню, оскільки є законними та обґрунтованими, а заборгованість зі сплати податкового боргу стягненню за рахунок активів відповідача.
Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Чернігівської міжрайонної державної податкової інспекції до Петрушинської сільської виборчої комісії Чернігівського району Чернігівської області – задовольнити частково.
Стягнути за рахунок активів з Петрушинської сільської виборчої комісії Чернігівського району Чернігівської області (ідентифікаційний код 34179960) податковий борг з податку на прибуток підприємств та організацій в розмірі 170 (сто сімдесят) грн. на розрахунковий рахунок 33210861700522, код 11020201. Одержувач: місцевий бюджет Чернігівського району, код 22826386. Банк: ГУДК у Чернігівській області, МФО 853592.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Дата виготовлення та підписання постанови в повному обсязі - 17 вересня 2010 р.
Суддя: Сорочко Є.О.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2010 |
Оприлюднено | 29.09.2010 |
Номер документу | 11350780 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Сорочко Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні