ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 вересня 2023 року Справа № 160/13148/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Турлакової Н.В.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «МП-ЦЕНТР» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «МП-ЦЕНТР» звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 0011910708 від 19 січня 2023 року, форма «С» на суму штрафних санкцій 44455,50 грн;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 0011900708 від 19 січня 2023 року, форма «С» на суму штрафних санкцій 2040 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що між ТОВ «МП-ЦЕНТР» та ТОВ «Перша Українська Сервісна Компанія» укладений договір технічного обслуговування та ремонту обладнання № 95/3369 від 01 лютого 2020 року, за умовами додатку 4 до договору, ТОВ «Перша Українська Сервісна Компанія» здійснює супроводження акаунту РРО. Відповідно до п. 1.10 договору № 95/3369 від 01 лютого 2020 року, супроводження акаунту РРО додаткові роботи, які полягають у здійсненні контролю за виконанням інформаційним еквайєром функції щодо передачі реєстраторами розрахункових операцій замовника контрольно-звітної інформації в електронній формі до органів ДПС дротовими або бездротовими каналми зв`язку. Відповідальність за передачу контрольно-звітної інформації до органів ДПС несе інформаційний еквайєр. Згідно з листом ТОВ «Перша Українська Сервісна Компанія» від 05.04.2023 року, дані РРО, у тому числі коди УКТ ЗЕД, заводський номер СП802004806, були передані на еквайєр. Дані на еквайєр передаються згідно технології, розробленої Національним банком України «Технологія зберігання і збору даних РРО для ДПС. Протокол передачі інформації». ППР № 0011910708 від 19 січня 2023 року прийнято внаслідок правопорушення, яке полягає в «проведенні розрахункових операцій без застосування реєстратора розрахункових операцій та без видачі розрахункового документу, проведення розрахункових операцій через РРО без використання режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) без зазначення коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів». Такі висновки контролюючого органу, на переконання позивача, спростовуються фіскальними чеками від 07.07.2022 та 08.07.2022 (період правопорушення зазначений відповідачем), створеними у паперовій формі реєстратором розрахункових операцій (РРО заводський номер СП802004806), в яких зазначений код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів. При цьому, фіскальний чек є первинним документом, який містить відомості про господарську операцію. Щодо ненадання платником податків посадовим (службовим) особам ДПС у повному обсязі всіх документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки, то позивач зазначає, що посадові особи ДПС не вручали запит на отримання документів. Більш того, всі документи та інформація, що належить або пов`язані з предметом перевірки, знаходилась у відповідача як контролюючого органу. Таким чином, у відповідача не було законних підстав для винесення оскаржуваних податкових повідомлено-рішень.
Від відповідача до суду надійшли заперечення на позов, в яких зазначено, що в ході проведення фактичної перевірки встановлено проведення розрахункових операцій за період липень та грудень 2022 року з видачею касових чеків за даними ТОВ «МП-ЦЕНТР» на суму 26237,0 грн без застосування зареєстрованого, опломбованого у встановленому порядку та переведеного у фіскальний режим роботи реєстратора розрахункових операцій або через зареєстрований фіскальним сервером контролюючого органу програмного реєстратора розрахункових операцій та без надання особі, яка отримує товар, розрахункового документу встановленої форми за змісту. Підтверджуючі документи щодо спростування даного порушення позивачем не надавались (витяг з баз даних СОД РРО, де в чеках не зазначено код УКТЗЕД додається). Оскільки позивачем були надані фіскальні чеки разом із позовною заявою, тому суд не може врахувати такі докази при розгляді даного спору, оскільки вони не були надані до закінчення перевірки, або протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки. Письмовий запит в ході проведення фактичної перевірки був 01.12.2022 року отриманий продавцем продовольчих товарів ОСОБА_1 під особистий підпис (виконання якого визначено в термін до 10 год. 00 хів. 02 грудня 2022 року) Посадовими особами ГУ ДПС у Кіровоградській області, які проводили фактичну перевірку, 05.12.2022 року було складено акт, який засвідчує факт надання не в повному обсязі платником податків документів для перевірки. Отже, контролюючим органом правомірно було прийнято податкові повідомлення-рішення, які оскаржуються позивачем. За вказаних підстав просить у задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Від позивача до суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач наполягає на задоволенні позовних вимог, обґрунтовуючи свої доводи аргументами, аналогічними тим, що викладені у позовній заяві.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 19 червня 2023 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «МП-ЦЕНТР» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень залишено без руху та надано строку для усунення недоліків позовної заяви.
27.06.2023 року Товариство з обмеженою відповідальністю «МП-ЦЕНТР» усунуло недоліки позовної заяви шляхом надання до суду платіжної інструкції № 27 від 26 червня 2023 року про сплату судового збору у розмірі 2684,00 грн.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30 червня 2023 року провадження в зазначеній адміністративній справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, згідно ч. 2ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч. 1 ст. 257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, суд доходить наступних висновків.
Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю «МП-ЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 43422255), зареєстровано в 20.12.2019 року, про що здійснено запис № 12031020000030390. Види господарської діяльності: 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами (Основний). Інші: 77.33 Надання в оренду офісних машин і устатковання, у тому числі комп`ютерів; 78.30 Інша діяльність із забезпечення трудовими ресурсами; 82.20 Діяльність телефонних центрів; 47.22 Роздрібна торгівля м`ясом і м`ясними продуктами в спеціалізованих магазинах; 47.23 Роздрібна торгівля рибою, ракоподібними та молюсками в спеціалізованих магазинах; 47.24 Роздрібна торгівля хлібобулочними виробами, борошняними та цукровими кондитерськими виробами в спеціалізованих магазинах; 47.25 Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; 47.26 Роздрібна торгівля тютюновими виробами в спеціалізованих магазинах; 47.29 Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.
Судом встановлено, у період з 01.12.2022р. по 05.12.2022р. працівниками ГУ ДПС у Кіровоградській області була проведена фактична перевірка ТОВ «МП-ЦЕНТР» магазину за адресою: м. Кропивницький, вул. Преображенська, буд.4, кім.№4, № 4-А, на підставі пп.75.1.3 п. 75.1 ст. 75, пп.80.2.2 п.80.2 ст.80, пп.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, згідно наказу «Про проведення фактичної перевірки магазину за адресою: м. Кропивницький, вул. Преображенська, кім №4, № 4-А» №1405-п від 01.12.2022р. і направлень на проведення фактичної перевірки №2401, №2402 від 01.12.2022р.
Під час проведення перевірки, 01.12.2022р. працівниками податкового органу директору ТОВ «МП-ЦЕНТР» було сформовано Запит про надання документів, з проханням надати в термін до 10.00год. 02.12.2022р. копії первинних документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки, а саме: - реєстраційне посвідчення на РРО; - довідку про опломбування РРО; - Документи щодо трудових відносин з найманими працівниками; - первинні документи на ТМЦ, що підтверджують походження товару, який знаходяться в реалізації господарської одиниці (накладні, ТТН, сертифіката якості та відповідності та інші); - книги обліку розрахункових операцій; - розрахункові книжки; -ліцензії; - документи на право власності чи оренди господарської одиниці.
Примірник вказаного Запиту про надання документів від 01.12.2022р., отримано продавцем позивача ОСОБА_1 01.12.2022р.
01.12.2022р. працівниками податкового органу директору ТОВ «МП-ЦЕНТР» було сформовано Запит про надання документів, з проханням надати в термін до 10.00год. 02.12.2022р. копії первинних документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки, а саме: - реєстраційне посвідчення на РРО; - довідку про опломбування РРО; - Документи щодо трудових відносин з найманими працівниками; - первинні документи на ТМЦ, що підтверджують походження товару, який знаходяться в реалізації господарської одиниці (накладні, ТТН, сертифіката якості та відповідності та інші); - книги обліку розрахункових операцій; - розрахункові книжки; -ліцензії; - документи на право власності чи оренди господарської одиниці.
Примірник вказаного Запиту про надання документів від 01.12.2022р., отримано продавцем позивача ОСОБА_1 01.12.2022р.
Крім того, 02.12.2022р. працівниками податкового органу на адресу ТОВ «МП-ЦЕНТР» було сформовано Запит про надання документів, з проханням надати в термін до 10.00год. 05.12.2022р. копії первинних документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки, а саме: - контрольні стрічки до РРО ф.№3000813984 від 07.07.2022р. та 08.07.2022р.
Примірник вказаного Запиту про надання документів від 02.12.2022р., отримано продавцем позивача ОСОБА_2 02.12.2022р.
05.12.2022р. працівниками податкового органу складено Акт, який засвідчує факт надання не в повному обсязі платником податків документів для перевірки, в якому зазначено, що в ході перевірки ТОВ «МП-Центр» на запити «Про надання документів» підприємством не надано документи у повному обсязі (які зазначені у запитах), за адресою: м. Кропивницький, вул. Преображенська, буд.4, кім.№4, № 4-А.
За результатом проведеної фактичної перевірки ТОВ «МП-ЦЕНТР» за адресою: Кіровоградська обл., м. Кропивницький, вул. Преображенська, буд. 4, кімнати 4, 4а, Головним управлінням ДПС у Кіровоградській області складено акт фактичної перевірки щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, обігу підакцизних товарів, та наявності ліцензій, патентів, свідоцтв № 4195/11/11/РРО/43422255 від 06.12.2022 року, в якому зафіксовано наступні порушення:
«…не використання у фіскальних чеках при здійсненні розрахункових операцій з продажу підакцизних товарів товарної підкатегорії згідно кодів УКТ ЗЕД. Так, наприклад, 07.07.2022, згідно ф/чека 32846 на суму 39,70 грн реалізовано 0,968 кг «Напій зброджений газований «Фрагола» 5% на суму 35,82 грн. При цьому, у чеку не зазначається товарна підкатегорія згідно кодів УКТ ЗЕД. Згідно ф/чека №33002 від 08.07.2022 року на суму 21,80 грн реалізовано 0,492 кг «Напій зброджений газований «Фрагола» 5 % на суму 18,20 грн. При цьому, у чеку не зазначається товарна підкатегорія згідно кодів УКТ ЗЕД;
вибірковим аналізом аналітичної системи СОД ФРД та електронних копій фіскальних чеків, які надаються до органів ДПС було встановлено, що при здійсненні розрахункових операцій з продажу підакцизних товарів (алкогольних напоїв) у фіскальних чеках не відображається обов`язковий реквізит «Код товарної підкатегорії згідно УКТ ЗЕД». Таким чином такі чеки не є відповідними розрахунковими документами. Загальна сума невідповідних розрахункових документів згідно додатку 1 складає 26237,00 грн;
в ході проведення перевірки було надано запити щодо надання документів від 01.12.2022 та 02.12.2022. В ході перевірки зазначені документи надані не у повному обсязі. В т. ч. не надано контрольні стрічки до РРО ф № 3000813984 за 07.07.2022 та 08.07.2022».
На підставі акту фактичної перевірки щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, обігу підакцизних товарів, та наявності ліцензій, патентів, свідоцтв № 4195/11/11/РРО/43422255 від 06.12.2022 року, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області 19.01.2023 року прийнято податкові повідомлення-рішення:
№ 0011910708, яким до ТОВ «МП-ЦЕНТР» застосовано штрафна санкції у розмірі 44455,50 грн за проведення розрахункових операцій без застосування реєстратора розрахункових операцій та без видачі відповідного розрахункового документу, проведення розрахункових операцій через РРО без використання режиму попереднього програмування найменування товарів (послуг) без зазначення коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів за період липень 2022, грудень 2022;
№ 0011900708, яким до ТОВ «МП-ЦЕНТР» застосовано штрафну санкцію у розмірі 2040 грн за ненадання платником податків посадовим (службовим) особам органів державної податкової служби у повному обсязі всіх документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки за грудень 2022 року.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з такого.
За змістом частини 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Згідно з п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР (далі Закон № 265/95-ВР) визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія його поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 3 Закону № 265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.
Податковий орган зазначає, що під час проведення фактичної перевірки встановлено, що ТОВ «МП-ЦЕНТР» допущено порушення, а саме відсутність у фіскальних чеках № 32846 та №33002 коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
Судом досліджено надані позивачем фіскальні чеки за період 07.07.2022 -08.07.2022 та встановлено, що фіскальний чек № 32846 від 07.07.2022 на суму 39,70 грн містить відомості про реалізацію 0,968 х 37,00 код УКТ ЗЕД 2206 00 89 00 «Напій зброджений газований «Фрагола» 5% на суму 35,82 грн, знижка -0,03, пляшка 3,90.
Також, перевірено фіскальний чек №33002 від 08.07.2022 року на суму 21,80 грн, згідно з яким реалізовано 0,492 х 30,00 код УКТ ЗЕД 2206 00 89 00 «Напій зброджений газований «Фрагола» 5 % на суму 18,20 грн, знижка -0,01, пляшка 3,60.
Таким чином, допущені ТОВ «МП-ЦЕНТР» порушення, на які посилається відповідач у акті перевірки спростовано наявними у матеріалах справи доказами.
Водночас, порушенням п. 11 ч. 1 ст. 3 Закону № 265/95-ВР вважається проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів з використанням режиму програмування без зазначення коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
Проте, з наданих суду доказів встановлено, що позивач проводив розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
Однак, до баз даних СОД РРО вказана інформація не була передана.
Порядок передачі інформації від реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій дротовими або бездротовими каналами зв`язку до органів Державної податкової служби України, затверджений наказом Міністерства фінансів України08.10.2012 № 1057 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17 жовтня 2012 р. за № 1744/22056 (далі Порядок № 1057), встановлює механізм передачі електронних копій розрахункових документів, фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО) / програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - ПРРО), фіскальних звітів ПРРО і повідомлень, що передбачені Порядком реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 липня 2016 року за № 918/29048, що необхідні для обліку роботи ПРРО фіскальним сервером контролюючого органу, дротовими або бездротовими каналами зв`язку до органів ДПС для суб`єктів господарювання, що використовують РРО/ПРРО.
Відповідно до п. 1.2 Порядку № 1057 у цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
інформаційний еквайр - юридична особа, яка уповноважена Платіжною організацією надавати суб`єктам господарювання послуги з технічної підтримки та інформаційного обслуговування передачі даних РРО до системи обліку даних РРО ДПС за технологією Національного банку України (далі - Національного банку).
Згідно з п. 9.1 Порядку № 1057 передача даних РРО до серверу обробки інформації виконується згідно з регламентом, заданим у конфігурації РРО у форматі XML-документів, визначеному у протоколі передачі інформації. Інформаційні еквайри забезпечують подальшу передачу захищених даних, що були отримані від РРО, з бази даних інформаційного еквайра до СОД РРО виходячи із вимог якнайшвидшої передачі даних до СОД РРО з урахуванням оптимізації навантажень на компоненти ЦКММ та СОД РРО. ЦКММ може встановлювати обмеження щодо обсягу передачі даних за одиницю часу від інформаційних еквайрів до СОД РРО у випадках перевищення навантажень на компоненти СОД РРО та/або при нештатних ситуаціях.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю «Перша Українська Сервісна Компанія» (виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «МП-ЦЕНТР» (замовник) укладено договір № 95/3369 від 01.02.2020 року, в п. 1.10 якого визначено, що супроводження акаунту РРО додаткові роботи, які полягають у здійсненні контролю виконання інформаційним еквайєром функцій щодо передачі реєстраторами розрахункових операцій замовника контрольно-звітної інформації в електронній формі до органів ДПС дротовими або бездротовими каналами зв`язку. Відповідальність за передачу контрольно-звітної інформації до органів ДПС несе інформаційний еквайєр.
Відповідно до п. 1.8 договору № 95/3369 від 01.02.2020 року, інформаційний еквайєр Товариство з обмеженою відповідальністю «СИСТЕМА ТРЕЙД» - учасник платіжної системи національної системи масових електронних платежів з обмеженими функціями, який надає послуги з технічної підтримки, інформаційного обслуговування згідно з технологією зберігання і збору даних РРО для органів державної податкової служби на підставі договору № 12/372 від 01.09.2016, укладеного між виконавцем та інформаційним еквайєром.
Таким чином, за умовами укладеного договору, відповідальність за передачу контрольно-звітної інформації до органів ДПС несе інформаційний еквайєр.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Перша Українська Сервісна Компанія» листом від 05.04.2023 року повідомила ТОВ «МП-ЦЕНТР» про те, що дані з РРО СП802004806 у тому числі код УКТ ЗЕД були передані на еквайр. Дані на еквайр передаються згідно технології, розробленої Національним банком України, «Технологія зберігання і збору даних РРО для ДПС. Протокол передачі інформації».
Отже, ТОВ «МП-ЦЕНТР» не може нести відповідальність за передачу даних фіскальних чеків до аналітичної системи СОД РРО.
Працівники ГУ ДПС у Кіровоградській області здійснили перевірку фіскальних чеків за відомостями аналітичної системи СОД ФРД та електронних копій фіскальних чеків і без перевірки контрольних стрічок до РРО фіскальний номер 3000813984 за 07.07.2022 та 08.07.2022, дійшли висновку про відсутність у них кодів товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД.
Отже, висновки відповідача про допущення ТОВ «МП-ЦЕНТР» порушення, а саме, проведення розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, є безпідставними та спростовані належними та допустимими доказами, наданими позивачем, а саме фіскальними чеками.
За викладених обставин, податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 0011910708 від 19 січня 2023 року, форма «С» на суму штрафних санкцій 44455,50 грн, є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до п. 85.4 ст. 85 Податкового кодексу України при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
Відповідний запит на отримання копій документів повинен бути поданий посадовою (службовою) особою контролюючого органу не пізніше ніж за п`ять робочих днів до дати закінчення перевірки.
Згідно п. 85.6 ст. 85 Податкового кодексу України у разі відмови платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати. Зазначений акт підписується посадовою (службовою) особою контролюючого органу та платником податків або його законним представником. У разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта в ньому вчиняється відповідний запис.
Таким чином, податковий орган має право на витребування від платника податків документів за умови надання платнику податків відповідного запиту не пізніше ніж за п`ять робочих днів до закінчення перевірки.
У акті перевірки та у відзиві відповідача зазначено, що в ході проведення фактичної перевірки працівниками ДПС продавцю продовольчих товарів надані запити:
- від 01.12.2022р., в якому контролюючий орган просив надати до 10:00 год 02 грудня 2022 року: 1) реєстраційне посвідчення на РРО; 2) довідку про опломбування РРО; 3) документи щодо трудових відносин з найманими працівниками; 4) первинні документи на ТМЦ, що підтверджують походження товару, який знаходиться в реалізації господарської одиниці (накладні, сертифікати якості та відповідні ліцензії); 5) книги обліку розрахункових операцій; 6) розрахункові книжки; 7) ліцензії; 8) документи на право власності чи оренди господарської одиниці;
- від 02.12.2022р., в якому просили надати контрольні стрічки до РРО № 3000839293 від 07.07.2022 року та 08.07.2022 року.
05.12.2022р. працівниками податкового органу складено Акт, який засвідчує факт надання не в повному обсязі платником податків документів для перевірки, в якому зазначено, що в ході перевірки ТОВ «МП-Центр» на запити «Про надання документів» підприємством не надано документи у повному обсязі (які зазначені у запитах), за адресою: м. Кропивницький, вул. Преображенська, буд.4, кім.№4, № 4-А.
Проте, суд оцінює критично посилання відповідача про те, що позивачем не надано вказані контрольні стрічки, оскільки останні наявні в матеріалах справи, а зазначений Акт «Про надання документів» не містить даних, які саме документи були не надані позивачем, що в свою чергу не є безумовним доказом про вчинення позивачем вказаного порушення.
Водночас, відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
За приписами ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. (ч. 1 ст. 75 Кодексу адміністративного судочинства України)
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. (ч. 1 ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України)
Відповідно до п.121.1 ст. 121 Податкового кодексу України незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 2040 гривень.
Таким чином, лише у випадках, передбачених цим Кодексом ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю тягне відповідальність, передбачену ст. 121 Податкового кодексу України.
У відзиві на позовну заяву та запереченнях відповідач посилається на те, що у запиті про надання документів від 01.12.2022р., який отриманий продавцем ОСОБА_1 , містилася вимога під пунктом №9 про надання контрольних стрічок до РРО № 3000839293 від 07.07.2022 року та 08.07.2022 року, проте вказані твердження спростовуються матеріалами справи, оскільки у вказаному запиті, копія якого наявна в матеріалах справи, така вимога контролюючого органу відсутня.
При цьому, як було судом встановлено вище, вказана вимога містилася у запиті від 02.12.2022р., проте Акт «Про надання документів» від 05.12.2022р. не містить даних, які саме документи були не надані позивачем.
Суд звертає увагу, що відповідачем не надано доказів про застосування до позивача штрафу у розмірі 1020грн. за ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю, відповідно накладення на позивача штрафу в розмірі 2040грн. за повторне вчинення порушення до якого протягом року було застосовано штраф здійснено відповідачем у супереч зазначеним нормам Податкового кодексу України, оскільки доказів повторності відповідачем не надано та матеріали справи не містять.
За викладених обставин, податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області № 0011900708 від 19 січня 2023 року, форма «С» на суму штрафних санкцій 2040 грн, є протиправним та підлягає скасуванню.
Згідно до пункту 3 частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Відповідно до частини першоїстатті 9 Кодексу адміністративного судочинства Українирозгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
В силу частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Положеннями статті 90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Суд дійшов висновку щодо наявності підстав для стягнення за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача сплачений ним суму судовий збір у розмірі 2684,00 грн.
Керуючись ст.ст.241-250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «МП-ЦЕНТР» (52005, Дніпропетровська обл., Дніпровський район, смт. Слобожанське, вул. Бабенка, буд. 2, код ЄДРПОУ ВП 43422255) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 44118658 про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення ГУ ДПС у Дніпропетровській області форма «С» № 0011910708 від 19 січня 2023 року та форма «С» № 0011900708 від 19 січня 2023 року.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ ВП 44118658) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «МП-ЦЕНТР» (52005, Дніпропетровська обл., Дніпровський район, смт. Слобожанське, вул. Бабенка, буд. 2, код ЄДРПОУ ВП 43422255) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 2684,00 грн (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 коп.).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене встроки, передбачені статтею295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.В. Турлакова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2023 |
Оприлюднено | 20.09.2023 |
Номер документу | 113527954 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні