Рішення
від 18.09.2023 по справі 420/10885/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/10885/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.

розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративною позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» (код ЄДРПОУ 33507033, місце знаходження: 65029, м. Одеса, вул. Дюківська, буд. 14, прим. 9) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

15 травня 2023 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України в якій представник позивача просить суд:

відкрити провадження у справі та здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження;

визнати протиправними та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби в Одеській області №8509410/33507033 від 28 березня 2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної №16 від 25.07.2022 року;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» (ЄДРПОУ: 33507033) №16 від 25.07.2022 року датою її направлення для реєстрації.

стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області на його користь судові витрати у розмірі 15184 грн. (у тому числі 2684грн. судового збору та 12500грн. витрат на професійну правничу допомогу).

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями адміністративна справа № 420/10885/23 розподілена на суддю Аракелян М.М.

Ухвалою суду від 17.05.2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін згідно ст. 262 КАС України.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що рішенням комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.03.2023 року №8509410/33507033 відмовлено у реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підставою відмови у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних стало надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства, а саме: первині документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Позивач не погоджується із зазначеним рішенням та вважає його протиправним, безпідставним, необґрунтованим, необ`єктивним, що не відповідає фактичним обставинам й нормам діючого податкового законодавства України, оскільки ним було надано відповідачу усі первинні документи, які підтверджували реальність господарської операції, а в квитанціях про зупинення ПН відсутній перелік документів, які потрібно було надати для підтвердження проведеної господарської операції.

Відповідачі Головне управління ДПС в Одеській області та ДПС України позов не визнали та надали до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що оскаржуване рішення є законним й прийняте у відповідності до вимог податкового законодавства України, оскільки позивачем надано документи, які не в повному обсязі розкривають господарську операцію з купівлі-продажу товару. Додатково представник відповідача наголошував, що обов`язок доведення реальності господарської операції та підтвердження її належними документами покладається виключно на суб`єкта господарювання. До того ж, первинні документи повинні відповідати стандартам бухгалтерського обліку та вимогам Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність».

Крім того, у відзиві зазначалося, що позовні вимоги в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в ЄРПН податкові накладні є передчасними, а належним способом судового захисту є зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної.

Також представник відповідача вказував, що заявлені до відшкодування витрати на професійну правничу допомогу є необґрунтованими, не відповідають реальності таких витрат, розумності їхнього розміру, їх співмірності.

05 червня 2023 року до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, у якій зазначалося, що у зв`язку із не зазначенням податковим органом вичерпного переліку документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, позивач надав ті документи, які на його думку є доцільними та достатніми для прийняття позитивного рішення про реєстрацію податкової накладної. Також представник зазначив, що надані первинні документи контролюючим органом взагалі не досліджувалися.

Стосовно заперечень відповідача про неспівмірність витрат на професійну правничу допомогу, то представник позивача звертав увагу, що відповідачами не обґрунтована необхідність зменшення розміру відшкодування судових витрат, понесених позивачем на професійну правничу допомогу.

Інших процесуальних заяв по суті спору, які визначені статтею 159 КАС України від сторін до суду не надходило.

Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, які мають значення для вирішення спору, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, суд дійшов наступного.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що Товариство з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» (код ЄДРПОУ: 33507033) зареєстроване юридичною особою та здійснює наступні види економічної діяльності: 43.22 монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 46.73 оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 63.99 надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.; 70.22 консультування з питань комерційної діяльності й керування; 74.90 інша професійна, наукова та технічна діяльність, н.в.і.у.; 41.20. будівництво житлових і нежитлових будівель; 42.22 будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій; 25.11 виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; 25.61 оброблення металів та нанесення покриття на метали; 25.62 механічне оброблення металевих виробів; 33.11 ремонт і технічне обслуговування готових металевих виробів; 42.99 будівництво інших споруд, н.в.і.у.; 43.12 підготовчі роботи на будівельному майданчику; 43.29 інші будівельно-монтажні роботи; 43.31 штукатурні роботи; 43.32 установлення столярних виробів; 43.33 покриття підлоги й облицювання стін; 43.34 малярні роботи та скління; 43.39 інші роботи із завершення будівництва, 43.91 покрівельні роботи; 43.99 інші спеціалізовані будівельні роботи, н.в.і.у.; 46.74 оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткованням і приладдям до нього; 46.90 неспеціалізована оптова торгівля; 47.52 роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах (а.с. 61, 62).

При здійсненні господарської діяльності ТОВ «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» користується орендованим приміщенням (а.с. 64-68), має у власності два автомобіля (а.с. 77-79), за штатом у товариства працює 10 осіб (а.с. 80).

18 липня 2022 року між ТОВ «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» (за договором: постачальник) та ТОВ «Келена Сервіс» (за договором: покупець) укладено договір купівлі-продажу № 18/07, за умовами якого постачальник зобов`язується поставити і передати у власність покупцеві обладнання (товар) в асортименті, кількості, комплектації й за цінами, передбаченими додатками до цього договору, що є невід`ємною частиною даного договору.

Відповідно до п. 2.1. договору купівлі-продажу вартість обладнання (товару) визначається додатками цього договору. Розрахунки покупець здійснює в гривнях шляхом 100% попередньої оплати та перерахуванням грошових коштів на поточний розрахунковий рахунок постачальника протягом 4 (чотирьох) календарних днів з моменту виставлення постачальником рахунку.

За змістом розділу 3 «Умови поставки» договору купівлі-продажу, поставка товару провадиться на підставі заяви (замовлення) покупця. Заявка повинна бути складена в письмовій формі (допускається по факсу, електронною поштою) і містить в собі наступні показники: назва одержувача, найменування (асортимент) товару, кількість, ціна та інше.

Товар буде відвантажений покупцеві протягом 30 (тридцяти) робочих днів з моменту оплати. Доставка товару здійснюється постачальником на умовах поставки EXW «поставка зі складу продавця» (а.с. 34-36).

19 липня 2022 року сторони оформили та підписали заявку на поставку товару за відповідний переліком з 12 позицій, загальною вартістю 128 824 грн. (а.с. 37).

19 липня 2022 року ТОВ «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» виставлено рахунок №82 на оплату вартості товару на суму 128 824, 00 грн., що було оплачено ТОВ «Келена Сервіс» 25 липня 2022 року (а.с. 38, 39), що був оплачений.

Поставка товару за укладеним договором купівлі-продажу № 18/07 відбулося двома партіями 08.08.2022 року та 01.09.2022 року, що підтверджується видатковими накладними № 89 та № 97, а також ТТН № 89, 0109 (а.с. 40-44, 46, 47).

Поставлені товари за укладеним договором були придбані ТОВ «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» у ДП «ВАЙЛАНТ ГРУПА Україна» (а.с. 48-60).

25 липня 2022 року ТОВ «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» у зв`язку із проведеною господарською операцією та відповідно до вимог податкового законодавства було сформовано та направлено на реєстрацію 15.08.2022 року податкову накладну №16, реєстрацію якої було зупинено з підстав: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 25.07.2022 №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 9032; відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомляємо: показник "D"= 8.9031%, "P"=31975,29. А також, запропоновано надати письмові пояснення та додаткові документи на підтвердження реальності здійсненої операції (а.с. 13-15).

23 березня 2023 року ТОВ «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» за вих. № 2 на вимогу податкового органу було подано письмові пояснення, та додаткові документи у кількості 23 шт. (а.с. 16-19).

Комісія Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН прийняла рішення №8509410/33507033 від 28.03.2023 року, яким позивачу відмовила у реєстрації податкової накладної № 16 від 25.07.2022. Підстава відмови: надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Додаткова інформація: первині документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні.

Не погодившись із відмовою в реєстрації податкової накладної позивач подав скаргу в адміністративному порядку, яка 17 квітня 2023 року залишена без задоволення (а.с. 22-33).

Вважаючи рішення про відмову в реєстрації податкової накладної протиправним позивач звернувся до суду з даним позовом.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ч. 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Положенням пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання вказаних вище норм законодавства ТОВ «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» було складено податкову накладну № 16 та направлено її на реєстрацію до податкового органу.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами: відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Положеннями пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

При цьому, зазначені норми податкового законодавства конкретизуються у нормах постанови Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, якою затверджені Порядки з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пунктів 3,5 Порядку зупинення №1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (далі - ознаки безумовної реєстрації): 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень; значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою: D = S/T, де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування; значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою: P = Pм х 1,4, де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування; Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування. Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку; 4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно п. 8 цього Порядку платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі Порядок № 520).

Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (п. 4).

Відповідно до п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п. 7).

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (п. 9).

Згідно з п. 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до п. 12 вказаного Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути конкретно вказані (підкреслені).

Первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентом, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення та наявні в матеріалах справи щодо реєстрації податкової накладної складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань та наявність виробничих потужностей для здійснення діяльності за спірною господарською операцією.

Протилежне відповідачами не доведено та не обгрунтовано суду, які саме недоліки допущені при оформленні первинних документів при зупиненні реєстрації ПН та не зазначено у рішенні.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до висновку про його протиправність.

Така правова позиція висловлена Верховним Судом в постановах від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 (адміністративне провадження №К/9901/62472/18), від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18 (адміністративне провадження №К/9901/7590/19), від 02.07.2019 у справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19).

При юридичній оцінці рішень про відмову в реєстрації податкової накладної суд враховує, що невідповідність вимог контролюючого органу при зупиненні реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог, які не є чітко та зрозуміло сформульованими.

Відповідно до п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (Додаток 3 до постанови Кабміну України №1165) одним із критеріїв є: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Суд звертає увагу, що при зупиненні реєстрації податкової накладної контролюючим органом не було вказано конкретного переліку документів необхідних для прийняття рішення про реєстрацію ПН, а також не відображено, що обсяг постачання товару дорівнює або перевищує величину залишку, що було додатковою підставою для зупинення реєстрації податкової накладної відповідно до п.1 Критеріїв.

Відповідачем не пояснено та не доведено, що складені та подані позивачем первинні документи та надані пояснення щодо видів господарської операції та наявності можливості їх здійснення не є достатніми для реєстрації податкової накладної, а сама господарська операція відповідає п.1 Критеріїв ризиковості.

Відповідно до пунктів 12, 19 Порядку №1165 зупинення платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). У разі коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).

Згідно п.5 Порядку №1165 виключно ті податкові накладні, що згідно п.3 Порядку не підлягають безумовній реєстрації, перевіряються щодо відповідності критеріям ризиковості здійснення господарських операцій, проте відповідачами не подано доказів на підтвердження перевірки спірної податкової накладної щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації, отже не доведено, що було дотримано встановленого порядку зупинення реєстрації податкових накладних з підстав відповідності платника п.8 Критеріїв ризиковості платника податку.

З рішення про зупинення реєстрації ПН та оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації не убачаються підстави, з яких контролюючий орган не врахував пояснення та документи, надані на вимогу відповідача разом з повідомленням.

Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.

З огляду на невизначеність вимог контролюючого органу про надання документів при зупиненні реєстрації ПН та при відмові у реєстрації ПН рішення про відмову у реєстрації податкової накладної не відповідає критерію обґрунтованості та законності.

Правова позиція подібного змісту щодо застосування вище наведених норм матеріального права вже була висловлена Верховним Судом, зокрема у постановах від 16.04.2019 у справі №826/10649/17, від 28.10.2019 у справі №640/983/19.

Суд враховує, що позивачем як при надані пояснень щодо підтвердження реальності здійснення операції, реєстрація ПН якої була зупинена, а також при оскаржені рішення про відмову в адміністративному порядку контролюючому органу надавалися зокрема наступні документи: договір купівлі-продажу № 18/07, додаток № 1 до договору купівлі-продажу № 18/07, рахунок на оплату № 82, платіжну інструкцію № 2, видаткову накладну № 89, 97, ТТН № 89, 0109, виписку з ЄДР, витяг з реєстру платників ПДВ, договір оренди нежитлового приміщення, повідомлення за ф. № 20-ОПП від 29.07.2021 року, інформацію про розрахункові рахунки в АТ «Укрсиббанк» та АТ «Приватбанк», наказ № 3 від 13.01.2022 року, рішення № 12/01/22, дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, штатний розпис за 2022 рік, технічні паспорти на автомобілі, повідомлення за ф. № 20-ОПП від 24.08.2022 року, договір поставки товару № 45 від 14.12.2020 року, рахунки № 212215, 212274, платіжні доручення № 385, 386 від 25.07.2022 року, видаткові накладні № 212215, 212274.

Факт отримання цих документів відповідачами не заперечується та підтверджено матеріалами справи.

Таким чином позивачем були надані документи, які підтверджували фактичне здійснення операції, кількісні та вартісні показники цієї операції та були достатніми для реєстрації податкової накладної № 16 від 25.07.2022 року, зворотнє відповідачами не доведено, зокрема, щодо тих критеріїв ризиковості операції, які визначені п.1.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що рішення Комісії Головного управління ДПС в Одеській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 28.03.2023 року №8509410/33507033 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25.07.2022 року № 16 є протиправним та підлягає скасуванню у зв`язку з його необґрунтованістю щодо визначених законом підстав для відмови у реєстрації податкової накладної, недоведеністю відповідності здійснення господарських операцій п.1 Критеріїв ризиковості здійснення господарської операції.

Вирішуючи позовні вимоги ТОВ «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 245 КАС України, у разі задоволення позову суд може, в тому числі, прийняти рішення про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.

Приписами КАС України, передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.

Згідно з положеннями п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже повноваження з реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі покладені на Державну податкову службу України (з урахуванням організаційних змін податкових органів).

Зважаючи на вищевикладене та з огляду на висновок суду щодо протиправності Рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також те, що вказаними рішеннями податкового органу порушені права позивача як платника ПДВ, суд вважає за необхідне задовольнити позовні вимоги та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» № 16, датою її фактичного подання до реєстрації (15.08.2022 року).

Доводи відповідача, що належним способом захисту прав позивача в даному випадку є зобов`язання контролюючого органу повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної суд оцінює критично та зазначає, що з огляду на наявне правове регулювання та з метою остаточного вирішення спору між сторонами, обраний позивачем спосіб захисту порушеного права є ефективним та належним, запобігає виникненню нового спору щодо того ж самого предмету спору.

Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачами законність оскаржуваних рішень не доведена та не обґрунтована.

У п. 110 рішення Європейського суду з прав людини від 23.07.2002 року у справі «Компанія «Вестберга таксі Актіеболаг» та Вуліч проти Швеції» визначено, що адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасовувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами для призначення податкових штрафів (санкцій), має саме податкове управління.

Враховуючи викладене позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Щодо вимоги позивача про стягнення з відповідачів на його користь судових витрат, то суд враховує наступне.

Статтею 132 КАС України передбачено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Позивачем при поданні позовної заяви було сплачено судовий збір у розмірі 2 684 грн. (а.с.92), який в рівних частках покладається на обох відповідачів.

Суд дійшов висновку про стягнення з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» (код ЄДРПОУ 33507033) суми сплаченого судового збору у розмірі 1 342 грн. та з ДПС України 1 342 грн. судового збору, оскільки спір в суді виник внаслідок неправомірної відмови у реєстрації податкової накладної ГУ ДПС України в Одеської області та в подальшому залишення відповідного рішення без змін ДПС України, тобто внаслідок неправильних дій обох відповідачів.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 132 КАС України до витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати на професійну правничу допомогу.

Згідно з ч. ч. 1-2 ст. 134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Відповідно до ч. ч. 3-4 ст. 134 КАС України для цілей розподілу судових витрат: 1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою; 2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат. Для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Згідно з ч. ч. 5-7 ст. 134 КАС України розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи. У разі недотримання вимог частини п`ятої цієї статті суд може, за клопотанням іншої сторони, зменшити розмір витрат на правничу допомогу, які підлягають розподілу між сторонами. Обов`язок доведення неспівмірності витрат покладається на сторону, яка заявляє клопотання про зменшення витрат на оплату правничої допомоги адвоката, які підлягають розподілу між сторонами.

Відповідно до ч. 1 ст. 30 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту.

Згідно з ч. 2 ст. 30 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» порядок обчислення гонорару (фіксований розмір, погодинна оплата), підстави для зміни розміру гонорару, порядок його сплати, умови повернення тощо визначаються в договорі про надання правової допомоги.

Відповідно до ч. 3 ст. 30 Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» при встановленні розміру гонорару враховуються складність справи, кваліфікація і досвід адвоката, фінансовий стан клієнта та інші істотні обставини. Гонорар має бути розумним та враховувати витрачений адвокатом час.

Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до ч. 7 ст. 139 КАС України розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо). Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву. За відсутності відповідної заяви або неподання відповідних доказів протягом встановленого строку така заява залишається без розгляду.

Згідно з ч. 9 ст. 139 КАС України при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: 1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; 2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; 3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо; 4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно до закону досудове вирішення спору є обов`язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.

На підтвердження обґрунтованості понесених витрат на професійну правничу допомогу у сумі 12 500 грн. позивач надав до суду наступні документи: договір про надання правової допомоги № 75-ю від 03 квітня 2023 року, додаток № 1 до договору про надання правової допомоги № 75-ю від 03 квітня 2023 року, звіт про надану правову допомогу від 02 травня 2023 року, акт надання послуг № 52 від 10.04.2023 року, рахунок на оплату № 52 від 10.04.2023 року, платіжну інструкцію № 493 на суму 5000 грн., акт надання послуг № 66 від 03.05.2023 року, рахунок на оплату № 66 від 03.05.2023 року, платіжну інструкцію № 510 на суму 7500 грн.

За змістом пункту 2.1. договору про надання правової допомоги від 03.04.2023 року, виконавець надає правову допомогу щодо адміністративного та судового оскарження рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН № 8509410/33507033 від 28.03.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 25.07.2022 року.

Відповідно до п. 6.1. договору, вартість правової допомоги виконавця за цим договором визначається згідно додатка № 1 до договору, без ПДВ.

Оплата проводиться клієнтом за частковою передоплатою протягом 3-х днів з дня виставлення рахунку виконавцем. Остаточна оплата здійснюється протягом 3-х днів з дня надання правової допомоги на підставі виставленого рахунку. Сума, вказана в п. 6.1. даного Договору є гонораром виконавця за надання правової допомоги та поверненню не підлягає (п. 6.2, 6.3. договору).

Згідно актів наданих послуг та звіту про надану правову допомогу судом встановлено, що позивачу надано послугу зі складання проекту скарги та пояснень до скарги щодо рішення № 8509410/33507033 від 28.03.2023 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 16 від 25.07.2022 року; складення позовної заяви до Одеського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН № 8509410/33507033 від 28.03.2023 року.

На підставі вищевикладеного суд вважає, що надані стороною позивача докази підтверджують, що витрати на професійну правничу допомогу фактично були понесені. Разом із тим, суд враховує, що розподілу підлягають витрати, які пов`язані безпосередньо з розглядом справи в суді, тому відсутні підстави для відшкодування позивачу витрат, пов`язаних з адміністративним оскарження рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Поряд з цим, враховуючи складність справи, її значення для позивача, реальний обсяг наданої правничої допомоги, заперечення відповідача щодо заявленого розміру витрат на професійну правничу допомогу, суд вважає, що спів мірною для відшкодування вказаних витрат є сума в розмірі 5000грн. витрат на професійну правничу допомогу (в рівних частках з обох відповідачів).

Керуючись ст. ст. 134, 139, 241-246, 250, 255, 262, 295, 297 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» (код ЄДРПОУ 33507033, місце знаходження: 65029, м.Одеса, вул. Дюківська, буд. 14, прим. 9) до Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 44069166; адреса: вул.Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ ВП 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС в Одеській області № 8509410/33507033 від 28.03.2023 року.

Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних датою фактичного подання податкову накладну № 16 від 25.07.2022 року, яка складена Товариством з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю «Келена Сервіс» (код за ЄДРПОУ 44371275).

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» (код ЄДРПОУ 33507033, місце знаходження: 65029, м.Одеса, вул. Дюківська, буд. 14, прим. 9) суму сплаченого судового збору у розмірі 1 342 грн (одна тисяча триста сорок дві) грн. 00 коп.

Стягнути з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» (код ЄДРПОУ 33507033, місце знаходження: 65029, м. Одеса, вул. Дюківська, буд. 14, прим. 9) суму сплаченого судового збору у розмірі 1 342 грн (одна тисяча триста сорок дві) грн. 00 коп.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ ВП 44069166; адреса: вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» (код ЄДРПОУ 33507033, місцезнаходження: 65029, м.Одеса, вул. Дюківська, буд. 14, прим. 9) витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 2500грн. (дві тисячі п`ятсот)грн. 00коп.

Стягнути з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місце знаходження: 04053, м. Київ, пл. Львівська, 8) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «САНТЕХСТРОЙМОНТАЖ-В» (код ЄДРПОУ 33507033, місце знаходження: 65029, м. Одеса, вул. Дюківська, буд. 14, прим. 9) витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 2500грн. (дві тисячі п`ятсот)грн. 00коп.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. ст. 293,295 КАС України, до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя М.М. Аракелян

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2023
Оприлюднено20.09.2023
Номер документу113530834
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/10885/23

Ухвала від 05.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 16.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 16.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Рішення від 18.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 17.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні