Рішення
від 18.09.2023 по справі 440/10623/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/10623/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Удовіченка С.О., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без участі сторін справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРАЗІЯ" до Державної податкової служби України про визнанняпротиправними рішення та зобов`язання вчинити дії.

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРАЗІЯ" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС України у Полтавській області в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Полтавській обл. № 8613578/22524560 від 14.02.2023, № 8559658/22524560 від 04.04.2023 та № 8692512/22524560 від 25.04.2023 про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України за / результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 03.05.2023 № 40009/22524560/2, від 25.04.2023 № 37515/22524560/2 та від 16.05.2023 № 43189/22524560/2.

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1107 від 14.02.2023, № 1534 від 28.02.2023 та № 2062 від 11.04.2023, які подані ТОВ «ЄВРАЗІЯ», датою їх направлення на реєстрацію.

Позовні вимоги обґрунтовані посиланням на невідповідність спірних рішень вимогам чинному законодавству. За твердженням позивача, на вимогу податкового органу, після зупинення реєстрації податкових накладних були надані усі наявні документи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій. Проте, відповідні документи не були взяті відповідачем до уваги, з урахуванням чого прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних у ЄРПН.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 01 серпня 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі, вирішено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

17 серпня 2023 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшли заперечення представника ГУ ДПС у Полтавській області та ДПС України проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження (т.2 а.с. 1-2).

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 17 серпня 2023 року заперечення представника ГУ ДПС у Полтавській області та ДПС України проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження залишено без задоволення.

29 серпня 2023 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшов відзив представника Головного управління ДПС у Полтавській області на позов. У відзиві представник відповідачів проти задоволення позовних вимог заперечував, вказуючи на правомірність оскаржуваних рішень. Зазначив, що згідно витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних встановлено, що подані первинні документи оформлені з порушеннями (т.2 а.с. 4-12).

01 вересня 2023 року до Полтавського окружного адміністративного суду надійшла відповідь ТОВ "Євразія" на відзив. У відповіді на відзив позивач наполягав на правомірності своїх вимог, стверджуючи, що господарські операції підтверджуються первинними документами. Крім того, після зупинення реєстрації податкових накладних позивачем подано усі необхідні та достатні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних (т.2 а.с. 57-60).

Згідно з частиною п`ятою статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Зважаючи на достатність наданих сторонами доказів та повідомлених обставин, суд розглянув справу у порядку письмового провадження.

При цьому суд звертає увагу на те, що зазначення представником відповідачів у прохальній частині відзиву про розгляд справи за його участю не є клопотанням про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін, оскільки відповідне клопотання не відповідає вимогам статті 167, частин п`ятої, сьомої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судом встановлено, що ТОВ "Євразія" (код ЄДРПОУ 22524560) зареєстровано як юридична особа 02 жовтня 201 року, номер запису 1005681070036000075 (т.1 а.с. 21).

20 жовтня 2022 року між ТОВ "Євразія" (постачальник) та ТОВ "Кремагроцентр" (покупець) укладено договір поставки (т.1 а.с. 30-31).

За умовами договору постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, передбачених даним договором, поставити покупцю продукцію (в подальшому - Товар), окремими партіями, за цінами, в асортименті (номенклатурі) та кількості, які зазначені в рахунках-фактурах та в видаткових накладних, а покупець зобов`язаний прийняти та оплатити поставлений товар в порядку та строки, передбачені даним Договором. Найменування, кількість, асортимент, умови поставки, умови оплати та ціна на товар вказуються в належним чином оформлених рахунках-фактурах та видаткових накладних, які є невід`ємною частиною Договору.

13 лютого 2023 року ТОВ "Євразія" виписано рахунок-фактуру № СФ-00000024 на загальну суму 133221,60 грн, в тому числі ПДВ 22203,60 грн (т.1 а.с. 33).

14 лютого 2023 року ТОВ "Кремагроцентр" оплачено на користь ТОВ "Євразія" 133221,60 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 5680 (т.1 а.с. 35).

24 лютого 2023 року ТОВ "Євразія" виписано ТОВ "Кремагроцентр" видаткову накладну № РН-0000072 на загальну суму 133221,60 грн, в тому числі ПДВ 22203,60 грн (т.1 а.с. 33).

Згідно товарно-транспортної накладної № 0000000006 від 24 лютого 2023 року поставка придбаного товару здійснювалась ТОВ "Кремагроцентр" (т.1 а.с. 34).

За фактом першої події, оплати за товар, ТОВ "Євразія" складено та направлено на реєстрацію податкову накладну 1107 від 14 лютого 2023 року (т.1 а.с. 23).

24 лютого 2023 року ТОВ "Євразія" отримано квитанцію, якою повідомлено, що документ прийнято, реєстрацію зупинено. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 14 лютого 2023 року № 1107 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено показник "D"=4.6764%, "P"=65761.63. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с. 24).

31 березня 2023 року ТОВ "Євразія" направлено до ГУ ДПС у Полтавській області повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 1 (т.1 а.с. 25).

04 квітня 2023 року на засіданні Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформленого протоколом № 68, встановлено, що за результатами опрацювання первинних документів поданих ТОВ "Євразія", зокрема до податкової накладної від 14 лютого 2023 року № 1107, складеної з контрагентом ТОВ "Кремагроцентр" на реалізацію продуктів харчування (консервована продукція), встановлено, що платником не надано документів на придбання товару (видаткових накладних, документів на транспортування товару, розрахункових документів). Запропоновано направити ТОВ "Євразія" повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.2 а.с. 19).

04 квітня 2023 року ГУ ДПС у Полтавській області складено повідомлення № 8556904/22524560 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якому запропоновано надати первинні документи на постачання товару (т.2 а.с. 50 зворотній бік - 51).

12 квітня 2023 року Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 8613578/22524560, яким ТОВ "Євразія" відмовлено в реєстрації податкової накладної № 1107 від 14 лютого 2023 року з підстав: ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній (т.1 а.с. 26).

26 квітня 2023 року ТОВ "Євразія" подано скаргу на рішення № 8613578/22524560 про відмову в реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та додаткові документи із поясненнями (т.1 а.с. 27-28).

За результатами розгляду вищевказаної скарги ДПС України 03 травня 2023 року прийнято рішення № 40009/22524560/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін у зв`язку з ненаданням платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (т.1 а.с. 29).

01 січня 2023 року між ТОВ "Євразія" (замовник) та ТОВ "Енергетична альтернатива - 7" (переробник) укладено договір переробки давальницької сировини (т.1 а.с. 185-186).

За умовами договору замовник доручає, а переробник зобов`язується виконати, згідно з умовами договору, сепарацію і стабілізацію вуглеводневої сировини в продукцію, а замовник зобов`язується прийняти продукцію та оплатити переробнику за виконані послуги по переробці сировини.

У період із 02 лютого 2023 року по 26 лютого 2023 року ТОВ "Євразія" відпущено ТОВ "Енергетична альтернатива - 7" газовий конденсат (давальницька сировина), що підтверджується відповідними видатковими накладними (т.1 а.с. 188-212).

28 лютого 2023 року ТОВ "Енергетична альтернатива - 7" виписано рахунок-фактуру № СФ-0000024 - переробка давальницької сировини, на загальну суму 577022,40 грн, в тому числі ПДВ - 96170,40 грн (т.1 а.с. 213).

Оплату згідно рахунку-фактури № СФ-0000024 від 30 березня 2023 року проведено 30 березня 2023 року, що підтверджується платіжною інструкцією № 2407 (т.1 а.с. 214).

28 лютого 2023 року між ТОВ "Євразія" та ТОВ "Енергетична альтернатива - 7" підписано акт № ОУ-0000024 здачі-прийняття робіт (надання послуг) з переробки давальницької сировини (т.1 а.с. 215).

28 лютого 2023 року ТОВ "Євразія" виписано рахунок-фактуру № СФ-00000057 на залишок кубовий, кількістю 20 тон, на загальну суму з ПДВ 300000 грн, ПДВ - 50000 грн (т.1 а.с. 219).

28 лютого 2023 року ТОВ "Євразія" виписано ТОВ "Енергетична альтернатива - 7" видаткову накладну № РН-0000096 на залишок кубовий, кількістю 20 тон, на загальну суму з ПДВ 300000 грн, ПДВ - 50000 грн (т.1 а.с. 218).

Оплату згідно рахунку-фактури № СФ-00000057 від 28 лютого 2023 року здійснено 31 березня 2023 року, що підтверджується платіжною інструкцією № 103 (т.1 а.с. 220).

Відповідно товарно-транспортної накладної на відпуск нафтопродуктів (нафти) № 000440 від 28 лютого 2023 року поставка товару - залишок кубовий, кількістю 20 тон, здійснювалась на замовлення ТОВ "Євразія" (т.1 а.с. 217).

За фактом першої події, оплати поставки товару, ТОВ "Євразія" складено та направлено на реєстрацію податкову накладну 1534 від 28 лютого 2023 року (т.1 а.с. 45).

13 березня 2023 року ТОВ "Євразія" отримано квитанцію, якою повідомлено, що документ прийнято, реєстрацію зупинено. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 14 лютого 2023 року № 1107 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено показник "D"=4.6764%, "P"=65761.63. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с. 46).

30 березня 2023 року ТОВ "Євразія" направлено до ГУ ДПС у Полтавській області повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 1 (т.1 а.с. 47).

04 квітня 2023 року на засіданні Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформленого протоколом № 68, встановлено, що за результатами опрацювання первинних документів поданих ТОВ "Євразія", зокрема до податкової накладної від 28 лютого 2023 року № 1534, складеної з контрагентом ТОВ "Енергетична альтернатива - 7" на реалізацію залишка кубового в кількості 20 тон. До повідомлення платником надано видаткову накладну від 28 лютого 2023 року № РН-0000096, яка не містить обов`язкових реквізитів, що передбачено Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996-XIV від 16 липня 1999 року та Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24 травня 1995 року, а саме: не розшифрований підпис отримувача (т.2 а.с. 17).

04 квітня 2023 року Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 8559658/22524560, яким ТОВ "Євразія" відмовлено в реєстрації податкової накладної № 1534 від 28 лютого 2023 року з підстав: до повідомлення платником надано видаткову накладну від 28 лютого 2023 року № РН-0000096, яка не містить обов`язкових реквізитів, що передбачено Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996-XIV від 16 липня 1999 року та Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24 травня 1995 року, а саме: не розшифрований підпис отримувача (т.1 а.с. 48).

26 квітня 2023 року ТОВ "Євразія" подано скаргу на рішення № 8613578/22524560 про відмову в реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та додаткові документи із поясненнями (т.1 а.с. 49-51).

За результатами розгляду вищевказаної скарги ДПС України 25 квітня 2023 року прийнято рішення № 37515/22524560/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін у зв`язку з ненаданням платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (т.1 а.с. 52).

15 березня 2023 року між ТОВ "Євразія" (постачальник) та ТОВ "Ісполін Плюс" (покупець) укладено договір поставки № 09/2023 (т.1 а.с. 229-230).

За умовами договору постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, передбачених даним договором, поставити покупцю продукцію (в подальшому - Товар), окремими партіями, за цінами, в асортименті (номенклатурі) та кількості, які зазначені в рахунках-фактурах та в видаткових накладних, а покупець зобов`язаний прийняти та оплатити поставлений товар в порядку та строки, передбачені даним Договором. Найменування, кількість, асортимент, умови поставки, умови оплати та ціна на товар вказуються в належним чином оформлених рахунках-фактурах та видаткових накладних, які є невід`ємною частиною Договору.

15 березня 2023 року ТОВ "Євразія" виписано рахунок-фактуру № СФ-00000075 на товар - ікра кабачків, кількістю 3053 банок, на загальну суму 104412,60 грн, в тому числі ПДВ - 17402,10 грн (т.1 а.с. 232).

Оплату згідно рахунку-фактури № СФ-00000075 від 15 березня 2023 року проведено 21 березня 2023 року, що підтверджується платіжною інструкцією № 808 (т.1 а.с. 234).

23 березня 2023 року ТОВ "Євразія" виписано ТОВ "Ісполін Плюс" видаткову накладну № РН-0000121 на товар - ікра кабачків, кількістю 3053 банок, на загальну суму 104412,60 грн, в тому числі ПДВ - 17402,10 грн (т.1 а.с. 231).

Згідно товарно-транспортної накладної №0000000010 від 23 березня 2023 року поставка придбаного товару здійснювалась на замовлення ТОВ "Ісполін Плюс" (т.1 а.с. 34).

За фактом першої події, оплати за товар, ТОВ "Євразія" складено та направлено на реєстрацію податкову накладну 2062 від 21 березня 2023 року (т.1 а.с. 222).

11 квітня 2023 року ТОВ "Євразія" отримано квитанцію, якою повідомлено, що документ прийнято, реєстрацію зупинено. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 21 березня 2023 року № 2062 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Додатково повідомлено показник "D"=4.0605%, "P"=404355.74. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.1 а.с. 24).

13 квітня 2023 року ТОВ "Євразія" направлено до ГУ ДПС у Полтавській області повідомлення про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 1 (т.1 а.с. 224).

17 квітня 2023 року на засіданні Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, оформленого протоколом № 76, встановлено, що за результатами опрацювання первинних документів поданих ТОВ "Євразія", зокрема до податкової накладної від 21 березня 2023 року № 2062, складеної з контрагентом ТОВ "Ісполін Плюс" на реалізацію ікри з кабачків, встановлено, що платником не надано документів на придбання товару (видаткових накладних, документів на транспортування товару, розрахункових документів). Запропоновано направити ТОВ "Євразія" повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (т.2 а.с. 21).

17 квітня 2023 року ГУ ДПС у Полтавській області складено повідомлення № 8639610/22524560 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якому запропоновано надати первинні документи на постачання товару (т.2 а.с. 27-28).

25 квітня 2023 року Комісією Головного управління ДПС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 8692512/22524560, яким ТОВ "Євразія" відмовлено в реєстрації податкової накладної № 2062 від 21 березня 2023 року з підстав: ненадання / часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній (т.1 а.с. 225).

09 травня 2023 року ТОВ "Євразія" подано скаргу на рішення № 8692512/22524560 про відмову в реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та додаткові документи із поясненнями (т.1 а.с. 226-227).

За результатами розгляду вищевказаної скарги ДПС України 16 травня 2023 року прийнято рішення № 43189/22524560/2, яким залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін у зв`язку з ненаданням платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (т.1 а.с. 228).

Не погоджуючись із рішеннями № 8613578/22524560 від 14 лютого 2023 року, № 8559658/22524560 від 04 квітня 2023 року та № 8692512/22524560 від 25 квітня 2023 року та рішення за результатами розгляду скарг, позивач оскаржив їх до суду.

Надаючи правову оцінку спірному рішенню суб`єкта владних повноважень та відповідним доводам сторін, суд виходить з такого.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29 грудня 2010 року (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно із пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами: відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Наведені норми дають підстави для висновку, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Положеннями пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

При цьому, зазначені норми податкового законодавства кореспондуються і з постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затвердженні порядки з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пунктом 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пунктів 7, 8 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно із пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.

Як випливає із матеріалів справи підставою для зупинення реєстрації податкових накладних від 14 лютого 2023 року № 1107, від 28 лютого 2023 року № 1534 та від 11 квітня 2023 року № 2062 в ЄРПН стало те, що платник податку, яким подано для реєстрації РН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520 (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 вказаного порядку встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3).

У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 7).

Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9).

Згідно з пунктом 11 Порядку № 520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до пункту 12 вказаного Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

При юридичній оцінці рішень про відмову в реєстрації податкової накладної суд враховує, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не було зазначено перелік документів, необхідних для її реєстрації. З врахуванням цієї обставини невідповідність вимог контролюючого органу в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної щодо надання документів правовій визначеності виключала для контролюючого органу можливість прийняття негативного для позивача рішення з підстав невиконання ним вимог.

Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів. Хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначено Порядком № 520, конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Загальними вимогами, яким повинен відповідати акт індивідуальної дії, як акт правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість. В разі незазначення в індивідуальному акті підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття такий акт не може вважатися правомірним.

З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу щодо надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідає критерію обґрунтованості.

Правова позиція такого ж змісту щодо застосування вище наведених норм матеріального права вже була висловлена Верховним Судом, зокрема у постановах від 16 квітня 2019 касаційне провадження №К/9901/4895/19 (справа №826/10649/17), від 28 жовтня 2019 року касаційне провадження №К/9901/23858/19 (справа №640/983/19).

З наявних матеріалів справи вбачається, що первинні документи, оформлені позивачем в рамках господарських операцій, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної, складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними документами, які засвідчують факт реального виконання позивачем та його контрагентом господарських зобов`язань.

При цьому суд наголошує, що під час вирішення даної категорії спорів не підлягають дослідженню та аналізу обставини здійснення господарської операції, її реальність тощо, адже спір стосується виключно дотримання процедури реєстрації ПН в ЄРПН.

Згідно витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04 квітня 2023 року № 68 та від 17 квітня 2023 року № 76, за результатами поданих додаткових пояснень та копій документів до податкової накладної № 1107 від 14 лютого 2023 року, складеної з контрагентом ТОВ "Кремагроцентр" на реалізацію продуктів харчування та податкової накладної № 2062 від 21 березня 2023 року, складеної з контрагентом ТОВ "Ісполін Плюс" на реалізацію ікри з кабачків, встановлено, що платником не надано документів на придбання товару (видаткових накладних, документів на транспортування товару, розрахункових документів).

У свою чергу, як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи поставлена продукція, придбана у ФОП ОСОБА_1 , згідно договору поставки № 61/2021 від 22 грудня 2021 року, видаткових накладних від 10 лютого 2023 року № 5, від 15 лютого 2023 року № 6 та від 10 березня 2023 року №7, товарно-транспортних накладних від 10 лютого 2023 року № 550510022023, від 15 лютого 2023 року № 550615022023 та від 10 березня 2023 року № 550710032023 (т.1 а.с. 36-42, 237-238).

Згідно витягу з протоколу засідання Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04 квітня 2023 року № 68 встановлено, що за результатами опрацювання первинних документів поданих ТОВ "Євразія", зокрема до податкової накладної від 28 лютого 2023 року № 1534, складеної з контрагентом ТОВ "Енергетична альтернатива - 7" на реалізацію залишка кубового в кількості 20 тон. До повідомлення платником надано видаткову накладну від 28 лютого 2023 року № РН-0000096, яка не містить обов`язкових реквізитів, що передбачено Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996-XIV від 16 липня 1999 року та Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24 травня 1995 року, а саме: не розшифрований підпис отримувача.

Відповідно до частини другої статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" № 996-XIV від 16 липня 1999 року первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Як слідує з видаткової накладної № РН 0000096 від 28 лютого 2023 року в графі отримав (ла) стоїть підпис, який завірений печаткою ТОВ "Енергетична альтернатива - 7".

Крім того, 01 лютого 2023 року ТОВ "Енергетична альтернатива - 7" виписано уповноваженій особі довіреність № 16 на отримання від ТОВ "Євразія" товару зі строком дії до 28 лютого 2023 року (т.2 а.с. 45 зворотній бік).

Суд зауважує, що будь-які рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що рішення Комісії ГУ ДПС у Полтавській області № 8613578/22524560 від 14 лютого 2023 року, № 8559658/22524560 від 04 квітня 2023 року та № 8692512/22524560 від 25 квітня 2023 року про відмову у реєстрації податкових накладних від 14 лютого 2023 року № 1107, від 28 лютого 2023 року № 1534 та від 11 квітня 2023 року № 2062, не є законними та обґрунтованими.

Відповідно до частини другої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Констатуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне визнати протиправним та скасувати рішення Комісії ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 8613578/22524560 від 14 лютого 2023 року, № 8559658/22524560 від 04 квітня 2023 року та № 8692512/22524560 від 25 квітня 2023 року про відмову у реєстрації податкових накладних від 14 лютого 2023 року № 1107, від 28 лютого 2023 року № 1534 та від 11 квітня 2023 року № 2062 складених та поданих на реєстрацію в ЄРПН ТОВ "Євразія".

Відповідно до пункту 19 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).

- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

За таких обставин та враховуючи той факт, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 8613578/22524560 від 14 лютого 2023 року, № 8559658/22524560 від 04 квітня 2023 року та № 8692512/22524560 від 25 квітня 2023 року про відмову у реєстрації податкових накладних від 14 лютого 2023 року № 1107, від 28 лютого 2023 року № 1534 та від 11 квітня 2023 року № 2062 визнано судом протиправними та скасовано, з урахуванням положень пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, а також абзацу 9 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог щодо зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 14 лютого 2023 року № 1107, від 28 лютого 2023 року № 1534 та від 11 квітня 2023 року № 2062, датою їх подання.

Частинами першою та другою статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" передбачено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Так, Європейський суд з прав людини у пункті 50 рішення від 13 січня 2011 року (остаточне) по справі "Чуйкіна проти України" (case of Chuykina v. Ukraine) (Заява № 28924/04) зазначив, що суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 2836, Series A № 18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункті 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для п. 1 ст. 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява № 58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява № 48778/99, п. 25, ECHR 2002-II).

В даному випадку, зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, та є належним способом захисту порушеного права.

Щодо позовної вимоги визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 03 травня 2023 року № 40009/22524560/2, від 25 квітня 2023 року № 37515/22524560/2 та від 16 травня 2023 року № 43189/22524560/2, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Отже, до адміністративного суду вправі звернутися кожна особа, яка вважає, що її право чи охоронюваний законом інтерес порушено чи оспорюється, водночас, відповідно до зазначених норм, право особи на звернення до адміністративного суду обумовлено суб`єктивним уявленням особи про те, що її право чи законний інтерес потребує захисту, однак, обов`язковою умовою здійснення такого захисту судом є наявність відповідного порушення права або законного інтересу на момент звернення до суду.

При цьому, неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану її суб`єктивних прав та обов`язків, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов`язку.

Тобто, рішення суб`єкта владних повноважень є такими, що порушують права і свободи особи в тому разі, якщо, по-перше, такі рішення прийняті владним суб`єктом поза межами визначеної законом компетенції, а, по-друге, оспорюванні рішення є юридично значимими, тобто такими, що мають безпосередній вплив на суб`єктивні права та обов`язки особи шляхом позбавлення можливості реалізувати належне цій особі право або шляхом покладення на цю особу будь-якого обов`язку.

Суд враховує, що запроваджені Податковим кодексом України способи оскарження рішень податкових органів - адміністративний та судовий - повною мірою дають можливість платнику податків захистити порушене право, при цьому за механізмом їх реалізації вони не є тотожними, доводи позивача, викладені у скарзі оцінюються судом під час розгляду справи, а не шляхом оцінки рішення прийнятого вищестоящими податковими органами за результатами адміністративного оскарження. Само по собі рішення, прийняте за результатами вирішення податкового спору у порядку досудового врегулювання, не створює, не змінює та не припиняє будь-яких прав та обов`язків.

Таким чином, правових підстав для задоволення позовних вимог ТОВ "Євразія" до Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень комісії ДПС від 03 травня 2023 року № 40009/22524560/2, від 25 квітня 2023 року № 37515/22524560/2 та від 16 травня 2023 року № 43189/22524560/2 немає, оскільки дані рішення не є таким, що прийняте у зв`язку з реалізацією управлінських повноважень, а є актом вирішення спору в досудовому порядку, не створює юридичного наслідку для позивача, а визнання цього рішення протиправним та його скасування не призведе до відновлення порушеного права.

Вказана правова позиція викладена Верховним судом у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постанові від 07 лютого 2020 року у справі №826/11086/18.

При цьому, суд звертає увагу, що належним способом захисту у даному випадку є саме скасування рішень комісії, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області № 8613578/22524560 від 14 лютого 2023 року, № 8559658/22524560 від 04 квітня 2023 року та № 8692512/22524560 від 25 квітня 2023 року та, як наслідок, вжиття дій щодо реєстрації зазначеної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Оцінюючи вищевикладене, враховуючи, що в ході розгляду справи суд дійшов висновку про протиправність рішень комісії, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області № 8613578/22524560 від 14 лютого 2023 року, № 8559658/22524560 від 04 квітня 2023 року та № 8692512/22524560 від 25 квітня 2023 року, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області понесені позивачем витрати на сплату судового збору у повному обсязі.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Євразія" (код ЄДРПОУ 22524560, вул. Полтавський шлях, 210А, смт. Котельва, Полтавська область) до Головного управління ДПС у Полтавській області (код ЄДРПОУ ВП 44057192, вул. Європейська, 4, м. Полтава, 36014), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити дії - задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Полтавській обл. № 8613578/22524560 від 14 лютого 2023 року, № 8559658/22524560 від 04 квітня 2023 року та № 8692512/22524560 від 25 квітня 2023 року про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1107 від 14 лютого 2023 року, № 1534 від 28 лютого 2023 року та № 2062 від 11 квітня 2023 року, які подані ТОВ "Євразія", датою їх направлення на реєстрацію.

В решті позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Євразія" витрати по сплаті судового збору у сумі 8052 грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України, а також з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.О. Удовіченко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2023
Оприлюднено20.09.2023
Номер документу113530987
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —440/10623/23

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 19.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Русанова В.Б.

Рішення від 18.09.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 17.08.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

Ухвала від 01.08.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.О. Удовіченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні