Справа № 560/16619/23
РІШЕННЯ
іменем України
18 вересня 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Салюка П.І.
розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Хмельницькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "СТОУН-ТАУН" про зупинення видаткових операцій,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Хмельницькій області звернулось до суду із заявою, в якій просить зупинити видаткові операції на рахунках товариства з обмеженою відповідальністю "СТОУН-ТАУН", (вул. Старокостянтинівське шосе, буд. 26, Хмельницький, Хмельницька область, 29000, код ЄДРПОУ 31716411), що знаходяться в банках та інших фінансових установах.
В обґрунтування позовних вимог заявник вказує, що з метою проведення перевірки стану збереження майна Товариства, яке перебуває в податковій заставі податковим керуючим 12.09.2023 здійснено вихід за місцем знаходження майна, після повідомлення боржника від 05.09.2023 про перевірку. Однак, при виході на юридичну адресу Товариства встановлено фактичну відсутність посадових осіб боржника. Тому о 16 год 47 хв складено акт перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим від 12.09.2023, що відповідно до вимог ПК України є підставою зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, шляхом звернення до суду із відповідною заявою.
Ухвалою від 14.09.2023 відкрито провадження у справі та призначено судове засідання на 18.09.2023.
Сторони в судове засідання не з`явилися.
Представник заявника звернувся до суду із письмовим клопотанням про розгляд справи без його участі.
Враховуючи приписи частини третьої статті 194, частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розгляд справи здійснити у письмовому провадженні.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов наступних висновків.
Суд встановив, що за ТОВ "СТОУН-ТАУН" станом на 12.09.2023 обліковується податковий борг по орендній платі з юридичних осіб згідно податкової декларації з плати за землю на 2022 рік від 17.02.2022 та податкової декларації з плати за землю на 2023 рік від 19.02.2023 у сумі 269 600,82 грн.
Актом опису майна від 13.12.2022 №968/25 описане майно відповідача, а саме приміщення котельні загальною площею 549,4 кв.м. за адресою: м. Хмельницький, вул. Трудова, буд. 5/1.
Листом №1079/6/22-01-13-03-06 від 05.09.2023 відповідача повідомлено, що з метою проведення перевірки стану збереження майна, що перебуває у податковій заставі, просимо підготовити наступні документи: технічна документація (обов`язкове надання копій у додатки до акту перевірки), довідка бухгалтерського обліку про залишкову вартість описаного майна на дату перевірки або на дату останнього фінансового звіту за формою 1 (Баланс), оборотна відомість основних засобів, з метою перевірки наявності/відчуження заставного майна, а, також, бухгалтерська довідка про залишкову вартість описаного майна на дату перевірки.
Повідомленням про проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі від 05.09.2023 встановлено дату проведення перевірки - 12.09.2023.
При виході на юридичну адресу товариства (м. Хмельницький, Старокостянтинівське шосе, 26) та за місцезнаходженням майна - (м. Хмельницький, вул. Трудова, буд. 5/1), з метою перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі, встановлено фактичну відсутність посадових осіб боржника ТОВ "СТОУН-ТАУН".
Посадовими особами заявника 12.09.2023 о 16 год. 47 хв. складений акт про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим від 12.09.2023 та акт про проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі від 12.09.2023 №15/25.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд враховує наступне.
Згідно п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи; не перешкоджати законній діяльності посадової особи контролюючого органу під час виконання нею службових обов`язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи; повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи та зміну місця проживання фізичної особи - підприємця.
Відповідно до п. 45.2 ст. 45 ПК України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Стаття 42 ПК України передбачає умови, за дотримання яких кореспонденція від контролюючого органу до платника податків вважається належним чином надісланою, якщо кореспонденцію надіслано за належною адресою платника податків, якою є його місцезнаходження та податкова адреса; якщо поштове відправлення оформлено шляхом надіслання рекомендованого листа з повідомленням про вручення.
Отже, платник податків зобов`язаний забезпечити отримання ним кореспонденції за адресою, яка визначена податковою адресою, та за якою контролюючий орган надсилає адресовану платнику податків кореспонденцію.
Таким чином, заявником правомірно були скеровані рішення про опис майна у податкову заставу, відповідний лист та податкова вимога, повідомлення про проведення перевірки стану збереження майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі на податкову адресу відповідача з урахуванням вимог ст. 42, п. 58.3 ст. 58 ПК України.
Згідно п. 91.3 ст. 91 ПК України, податковий керуючий описує майно платника податків, що має податковий борг, в податкову заставу, здійснює перевірку стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі, проводить опис майна, на яке поширюється право податкової застави, для його продажу у випадках, передбачених цим Кодексом, одержує від боржника інформацію про операції із заставленим майном, а в разі його відчуження без згоди контролюючого органу (за умови, коли наявність такої згоди має бути обов`язковою згідно з вимогами цього Кодексу) вимагає пояснення від платника податків або його службових (посадових) осіб, здійснює підготовку документів для звернення до суду з поданням про встановлення тимчасового обмеження у праві виїзду керівника юридичної особи або постійного представництва нерезидента-боржника за межі України. У разі продажу в рахунок погашення податкового боргу майна платника податків, на яке поширюється право податкової застави, податковий керуючий має право отримувати від такого платника податків документи, що засвідчують право власності на зазначене майно. У разі відмови платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, податковий керуючий має право залучати до опису майна платника податків не менш як двох понятих.
Відповідно до п. 91.4 ст. 94 ПК України, у разі якщо платник податків, що має податковий борг, перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, такий податковий керуючий складає акт про перешкоджання платником податків виконанню таких повноважень у порядку та за формою, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом.
Податковим кодексом України вживаються два поняття, які позначають арешт коштів на рахунках платника податків - власне арешт коштів, а також зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків.
Аналіз норм Податкового кодексу України, а також чинного законодавства, що регулює банківську діяльність і порядок здійснення безготівкових розрахунків, дає підстави для висновку про тотожність зазначених понять для цілей регулювання податкових правовідносин.
Так, відповідно до частини другої статті 59 Закону України від 7 грудня 2000 року №2121-III "Про банки і банківську діяльність" зупинення власних видаткових операцій банку за його рахунками, а також видаткових операцій за рахунками юридичних або фізичних осіб здійснюється лише в разі накладення арешту відповідно до частини першої цієї статті, крім випадків, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму". Зупинення видаткових операцій здійснюється в межах суми, на яку накладено арешт, крім випадків, коли арешт накладено без встановлення такої суми.
Отже, накладення арешту на кошти на рахунках платника податків є необхідною передумовою для зупинення видаткових операцій на таких рахунках в усіх випадках, крім тих, які випливають з норм Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму".
Таким чином, з урахуванням змісту статті 59 Закону України від 7 грудня 2000 року №2121-III "Про банки і банківську діяльність" зупинити видаткові операції з підстав, передбачених Податковим кодексом України, можна не інакше, як шляхом накладення арешту на кошти, що знаходяться на рахунках платника податків.
За таких обставин повноваження податкових органів щодо звернення до суду з вимогами як про накладення арешту на кошти платника податків, так і про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків варто розуміти як право на звернення з вимогою про накладення арешту на кошти платника податків, що перебувають на його рахунках у банку.
При цьому в усіх випадках рішення про зупинення видаткових операцій платника податків шляхом накладення арешту на кошти платника податків вирішується у відповідній сумі, або про накладення арешту на кошти платника податків у відповідній сумі. Зазначені варіанти змісту резолютивної частини судового рішення є еквівалентними за своїми правовими наслідками. Ці наслідки полягають у виникненні арешту коштів і зупиненні через цю обставину видаткових операцій.
Отже, платником податків не сплачено суму податкового боргу та не вжито заходів з погашення такого боргу, не надано документів, тому є підстави для зупинення видаткових операцій.
Таким чином, суд дійшов висновку про обґрунтованість поданої заяви та необхідність її задоволення. Належним способом задоволення вимог поданої заяви, з урахуванням приписів законодавства, суд вважає зупинення видаткових операцій на рахунках ТОВ "СТОУН-ТАУН" шляхом накладення арешту на кошти у сумі 269600,82 грн., що знаходяться в банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника.
Відповідно до ч. 8 ст. 283 КАС України рішення суду у справах, визначених пунктами 1-4, 7 частини першої цієї статті, підлягає негайному виконанню.
Згідно з ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Отже, сплачений позивачем при зверненні до суду судовий збір з відповідача не стягується.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 242-246, 250, 255, 268-272, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Заяву Головного управління ДПС у Хмельницькій області - задоволити.
Зупинити видаткові операції на рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю "СТОУН-ТАУН", шляхом накладення арешту на кошти у сумі 269600,82 грн., що знаходяться в банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника.
Рішення суду підлягає негайному виконанню.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 44070171) Відповідач:Товариство з обмеженою відповідальністю "СТОУН-ТАУН" (вул. Старокостянтинівське шосе, буд. 26, Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 31716411)
Головуючий суддя П.І. Салюк
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.09.2023 |
Оприлюднено | 20.09.2023 |
Номер документу | 113532392 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Салюк П.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні