Справа №173/2824/23
Провадження №1-кс/173/549/2023
У Х В А Л А
іменем України
15 вересня 2023 р. Верхньодніпровський районний суд Дніпропетровської області
Слідча суддя Верхньодніпровського районного суду Дніпропетровської області - ОСОБА_1
при секретарі ОСОБА_2
Розглянувши увідкритому судовому засіданні в місті Верхньодніпровську клопотанняслідчого СВ ВП№ 3 Кам`янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів, за матеріалами досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021040000000711 від 24.12.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України,-
В С Т А Н О В И Л А:
13.09.2023 року до суду надійшло клопотання слідчого СВ ВП № 3 Кам`янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів, за матеріалами досудового розслідування внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42021040000000711 від 24.12.2021 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, а саме до документів, які зберігаються у ІНФОРМАЦІЯ_1 ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , та можливість вилучити завірені належним чином їх копії,а саме: договір №10-ю від 23.03.2020 та договір №74-ю, що були укладені між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ІНФОРМАЦІЯ_3 з додатками, актами виконаних робіт та додатковими угодами, договір №47 від 30.06.2020, щоб був укладений між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ІНФОРМАЦІЯ_3 з додатками, актами виконаних робіт та додатковими угодами.
В обґрунтування поданого клопотання слідчий посилається на наступне: в провадженні СВ ВП №3 перебувають матеріали кримінального провадження №42021040000000711 від 24.12.2021, за ознаками ч.3 ст.191 КК України.
До Дніпропетровської обласної прокуратури з УСР в Дніпропетровській області надійшло повідомлення про те, що службові особи органу місцевого самоврядування одного з районів області, за попередньою змовою з посадовими особами приватних товариств, шляхом зловживання своїм службовим становищем, здійснюють привласнення грошових коштів територіальної громади при виконанні договорів щодо інвентаризації земель, що призводить до збитків.
Так, Управлінням стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області зібрано матеріали відносно посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_5 в особі міського голови ОСОБА_4 , начальника ІНФОРМАЦІЯ_6 в особі ОСОБА_5 , директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ОСОБА_6 , та директора ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ОСОБА_7 , які діючи умисно, за попередньою змовою зорганізувались у стійке злочинне угрупування з метою привласнення коштів місцевого бюджету при виконанні робіт з інвентаризації земель.
Оперативним шляхом встановлено, що міський голова Верхньодніпровської міської ради ОСОБА_4 здійснює незаконний вплив на посадових осіб місцевого самоврядування Верхньодніпровського району Дніпропетровської області з метою лобіювання інтересів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » під час проведення публічних закупівель. Фактичним власником ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » є ОСОБА_8 .
Зокрема, встановлено, що 08.07.2020 між ІНФОРМАЦІЯ_7 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » укладено договір за предметом закупівлі «Комплексні інженерні послуги (комплекс землевпорядних робіт)» на загальну суму 3 978 000 грн. Аналізом специфікації до договору встановлено, що фактична вартість виконаних робіт завищена у 1,5 - 2 рази, а також, що співробітниками ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » використовувався у документах - цінових пропозиціях та розрахунках вартості виконання послуг (кошторису), розмір оплати та коефіціенти відповідно до Наказу ІНФОРМАЦІЯ_8 по земельних ресурсах No97/298/124 від 15.06.2001 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.01.2002 за Л19/6307) «Про затвердження Розмірів оплати земельно-кадастрових робіт та послуг».
Проте, відповідно Наказу ІНФОРМАЦІЯ_9 від 05.04.2016 N83/411/625, вищезазначений нормативно-правовий акт втратив чинність з 20.05.2016, а також Збірник цін на вишукувальні роботи про капітальному будівництві від 1990. Тобто при обгрунтуванні вартості наданих послуг, посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » посилалися на нормативно-правові акти, які не є чинними, а представники ІНФОРМАЦІЯ_10 фактично погодилися з нічим не обгрунтованою вартістю послуг, що надаються вказаним підприємством. Також в локальному кошторисі зазначений коефіцієнт інфляції у розмірі 8,299, при гранично допустимому на той час - 1,07. Так, між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ІНФОРМАЦІЯ_11 укладено договір на загальну суму більше 10 000 000 грн. В своїй тендерній пропозиції TOB « ІНФОРМАЦІЯ_2 » використовує вищевказані коефіцієнти.
Також аналізом технічного завдання встановлено наступне: 1) У п. 1 обсягу технічного завдання передбачається проведення інвентаризації земельних ділянок у м. Верхньодніпровську у розмірі 988 Га, проте відповідно до рішення ІНФОРМАЦІЯ_5 від 28.01.2021 N90-4/IX та додатків до нього, зазначено, що інвентаризації підлягає 977 Га. Відповідно до п.8 Постанови КМУ No 476 від 05.06.2019 - підставою для проведення інвентаризації земель є рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим чи органу місцевого самоврядування.
За оперативною інформацією, посадовими особами умисно було вказано більшу площу, з метою привласнення коштів місцевого бюджету, шляхом «здвоєння» виконуваних робіт.
2) У п. 2 обсягу технічного завдання передбачається проведення інвентаризації окремих земельних ділянок промисловості та залізничного транспорту у кількості 960 Га. Відповідно до рішення ІНФОРМАЦІЯ_5 від 28.01.2021 N090-4/IX та додатків до нього, зазначено, що землі промисловості перебувають у власності АТ « ІНФОРМАЦІЯ_12 ». Відповідно до пункту «ж» частини першої статті 19 Земельного Кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Згідно ст.6 Закону України «Про залізничний транспорт», ч.1 ст. 23 Закону України «Про транспорт» передбачено, що до земель залізничного транспорту належать землі, надані в користування підприємствам і організаціям залізничного транспорту відповідно до чинного законодавства України. Відповідно до ст. 68 Земельного Кодексу України, ст. 11 Закону України «Про транспорт», ст. 6 Закону України «Про залізничний транспорт», до земель залізничного транспорту належать землі смуг відведення залізниць під залізничним полотном та його облаштуванням, станціями з усіма будівлями і спорудами енергетичного, локомотивного, вагонного, колійного, вантажного і пасажирського господарства, сигналізації та зв`язку, водопостачання, каналізації: під захисними та укріплювальними насадженнями, службовими, культурно-побутовими будівлями та іншими спорудами, необхідними для забезпечення роботи залізничного транспорту: такі землі призначені для виконання покладених на підприємства організації залізничного транспорту завдань щодо експлуатації, ремонту, вдосконалення, забезпечення безпеки руху і розвитку об`єктів залізничного транспорту. Відповідно до п. б) 4.4 ст.84 Земельного кодексу України, до земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність належать, зокрема, землі під державними залізницями.
У вищезазначених нормах законодавства закріплено, що землі залізничного транспорту можуть перебувати лише у державній власності. Відповідно до п.8 Постанови КМУ N° 476 від 05.06.2019 - проведення державної інвентаризації земель забезпечує ІНФОРМАЦІЯ_13 або його територіальний орган шляхом прийняття наказу про проведення державної інвентаризації земель.
ІНФОРМАЦІЯ_14 як орган місцевого самоврядування не має повноважень проводити інвентаризацію земель державної власності.
3) У п. 2 обсягу технічного завдання передбачається проведення інвентаризації з формуванням окремих земельних ділянок за межами населених пунктів у кількості до 30 земельних ділянок та площею до 200 Га, проте відповідно до підпункту «Г» п. 4 Прикінцевих та перехідних положень ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», зазначено, що у державній власності залишаються землі за межами населених пунктів, окрім земельних ділянок на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади; які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій.
Тобто ІНФОРМАЦІЯ_11 протиправно включено даний вид робіт до технічного завдання.
4) У п. 5 обсягу технічного завдання передбачається проведення нормативної грошової оцінки земель залізничного транспорту, проте органами місцевого самоврядування заборонено проводити оцінку земель державної власності.
5) посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » застосовано ДСТУ Б Д 1.1. - 7 2013, а саме таблицю 3, яка визначає показники вартості проектних робіт за категоріями складності: тунелів, метрополітену, колекторів, ІНФОРМАЦІЯ_15 , ІНФОРМАЦІЯ_16 , ГАЕС, АЕС, тобто був застосований коефіцієнт 11,82, який є найвищим у вищезгаданому ДСТУ Б Д 1.1. - 7 2013.
Також між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ІНФОРМАЦІЯ_7 укладено договір No2/07 від 08.07.2020 щодо проведення комплексу землевпорядних робіт на загальну суму 3 978 000грн.
Так, встановлено, що у технічному завданні передбачено надання послуг з інвентаризації земель промисловості, транспорту в межах сільської ради у загальній кількості 336,8 Га.
Попереднім оглядом Публічної кадастрової карти за посиланням
ІНФОРМАЦІЯ_17 встановлено, що земельні ділянки, які перебувають y постійному користуванні AT « ІНФОРМАЦІЯ_12 » тa « ІНФОРМАЦІЯ_18 » АТ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » вже мають кадастрові номери (1221010300:02:100:0001, 1221086600:01:101:0001, 1221010300:01:100:0001) та не потребують інвентаризації, також встановлено, що на вказаних земельних ділянках землевпорядні роботи виконувались підприємством ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 ».
З метою встановлення всіх обставин скоєння кримінального правопорушення, а також встановлення осіб, причетних до скоєння вказаного кримінального правопорушення, проведення судово-економічної експертизи та встановлення завданого матеріального збитку, виникла необхідність в долучені до матеріалів кримінального правопорушення документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_21 , які мають значення для кримінального провадження.
У судовезасідання слідчийСВ відділенняполіції №3Кам`янського РУПГУ НПв Дніпропетровськійобласті ОСОБА_3 , не з`явилася, подавши клопотання про розгляд справи у її відсутність.
ПредставникВільногірськоїміської ради у судове засідання не з`явився.
Відповідно до п. 4 ст.162 КПК України, неприбуття за судовимвикликом особи, у володінняякоїзнаходятьсяречі та документи не є перешкодою для розгляду клопотання.
Слідча суддя, розглянувши клопотання, дослідивши додані до клопотання документи приходить до наступних висновків.
Встановлено, що 24.12.2021 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесені відомості про вчинення кримінального правопорушення за № 42021040000000711за ч. 3 ст. 191КК України.
Відповідно до ст. 132 КПК України визначено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються на підставі ухвали слідчого судді або суду, за винятком випадків, передбачених цим кодексом.
Згідно ч. 1, 2 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей та документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володіння якої знаходяться такі речі та документи, можливості ознайомитись з ними, зробити їхні копії та у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей та документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Ст.160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутись до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів, за винятком зазначених у ст. 161 цього кодексу. Слідчий має право звернутись із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК Українислідчийсуддя, суд постановляєухвалу про наданнятимчасового доступу до речей та документів, якщо сторона кримінальногопровадження у своємуклопотаннідоведенаявністьдостатніхпідставвважати, щоціречіабо документи:1) перебуваютьабоможутьперебувати у володіннівідповідноїфізичноїабоюридичної особи; 2) самі по собіабо в сукупності з іншими речами і документами кримінальногопровадження, у зв`язку з якимиподається клопотання, маютьсуттєвезначення для встановленняважливихобставин у кримінальномупровадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, якімістятьохоронювану законом таємницю.
Дослідивши матеріали додані до клопотання,слідча суддя вважає, що вказані в клопотанні документи зберігаються у ІНФОРМАЦІЯ_1 .
Документи, доступ до яких просить надати слідчий, на думку слідчої судді, дасть можливість виявити обставини вчинення даного кримінального правопорушення та причетних до його вчинення осіб, а також як самі по собі так і в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з якими подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Тому клопотання в частині тимчасового доступу до документів на думку слідчої судді підлягає задоволенню.
Так як слідчий ставить вимоги про вилучення копійзазначених в клопотанні документів, слідча суддя вважає за можливе задовольнити клопотання і в даній частині.
Виходячи зтого,що слідчасуддя приходитьдо висновкупро наданнядозволу на вилученнякопій документів, в зв`язку з чим підприємець чи юридична особа не позбавляються права здійснювати свою діяльність в результаті отримання зазначених в клопотанні документів, ухвала оскарженню не підлягає.
Керуючись ст. ст. 132, 159, 160-166 КПК України,
У Х В А Л И Л А:
Клопотання слідчого СВ ВП№ 3 Кам`янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів задовольнитиІНФОРМАЦІЯ_22 .
Надати тимчасовий доступ до документів, а саме: договір №10-ю від 23.03.2020 та договір №74-ю, що були укладені між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ІНФОРМАЦІЯ_3 з додатками, актами виконаних робіт та додатковими угодами, договір №47 від 30.06.2020, щоб був укладений між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та ІНФОРМАЦІЯ_3 з додатками, актами виконаних робіт та додатковими угодами, які зберігаються у ІНФОРМАЦІЯ_1 ЄДРПОУ НОМЕР_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , та можливість вилучити завірені належним чином їх копії.
Здійснення тимчасового доступу доручити слідчому СВ ВП № 3 КРУП ГУНП в Дніпропетровській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_3 , слідчому СВ ВП № 3 КРУП ГУНП в Дніпропетровській області лейтенанту поліції ОСОБА_9 , слідчому СВ ВП № 3 КРУП ГУНП в Дніпропетровській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_10 , слідчому СВ ВП № 3 КРУП ГУНП в Дніпропетровській області майору поліції ОСОБА_11 , слідчому СВ ВП № 3 КРУП ГУНП в Дніпропетровській області старшому лейтенанту поліції ОСОБА_12 .
Строк дії ухвали два місяці.
Два примірники ухвали мають силу оригіналу, один з яких знаходиться в матеріалах справи № 173/2824/23 (провадження 1-кс/173/549/2023), другий видається слідчому СВ ВП № 3 Кам`янського РУП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 для пред`явленняВільногірській міській раді.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотаннямстороникримінальногопровадження, якійнадано право на доступ до речей і документів на підставіухвали, має право постановитиухвалу про дозвіл на проведенняобшукузгідно з положеннямицьогоКодексу з метою відшукання та вилученнязазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти ухвали можуть бути надані під час підготовчого провадження в суді.
Слідча суддя ОСОБА_1
Суд | Верхньодніпровський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2023 |
Оприлюднено | 30.04.2024 |
Номер документу | 113536651 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Верхньодніпровський районний суд Дніпропетровської області
Петрюк Т. М.
Кримінальне
Верхньодніпровський районний суд Дніпропетровської області
Петрюк Т. М.
Кримінальне
Верхньодніпровський районний суд Дніпропетровської області
Петрюк Т. М.
Кримінальне
Верхньодніпровський районний суд Дніпропетровської області
Петрюк Т. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні