ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10
E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
12 вересня 2023 року Справа № 903/471/23
Господарський суд Волинської області у складі:
головуючого судді Гарбара Ігоря Олексійовича
секретар судового засідання Гандзілевська Яна Вікторівна
за участю представників сторін:
від позивача: Шемет І.К. - витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ Кавалькада Плюс
від відповідача: Загоруйко О.С. витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Луцької міської ради
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Луцьку у приміщенні Господарського суду Волинської області справу №903/471/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Кавалькада Плюс до Луцької міської ради про зобов`язання розглянути заяву,
ВСТАНОВИВ:
08.05.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю Кавалькада Плюс подало до суду позов до Луцької міської ради, в якій просить зобов`язати Луцьку міську раду розглянути на черговій сесії заяву ТОВ Кавалькада Плюс про поділ земельної ділянки (к.н. 0710100000:11:126:0046) згідно із планом та схемою, які приєднані до заяви від 10 березня 2023 року, та встановити, що земельна ділянка №1 площею 0,0084 га формується для подальшого продажу ТОВ Кавалькада Плюс, визначивши порядок та строк припинення договору оренди із ОСОБА_1 на цю частину орендованої земельної ділянки.
Ухвалою суду від 10.05.2023 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Кавалькада Плюс до Луцької міської ради про зобов`язання розглянути заяву, залишено без руху. Позивачу не пізніше 10-ти календарних днів з дня вручення ухвали усунути недоліки позовної заяви (а.с.18-19).
Позивач ухвалу суду отримав 16.05.2023, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення №4302526588917 (а.с.21).
Отже, строк для усунення недоліків до 26.05.2023.
26.05.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю Кавалькада Плюс надіслало до суду виправлену позовну заяву (а.с.22-30).
Ухвалою суду від 30.05.2023 позовну заяву позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження. Підготовче засідання призначено на 20.06.2023 о 10:00 год (а.с.32).
14.06.2023 представник відповідача надіслав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд в задоволенні прозову відмовити (а.с.36-52).
Протокольною ухвалою від 20.06.2023 оголошено перерву в підготовчому засіданні до 11.07.2023 о 10:45 год (а.с.57-58).
26.06.2023 представник позивача подав відповідь на відзив (а.с.59-60).
Протокольною ухвалою від 11.07.2023 та від 25.07.2023 суд відклав розгляд справи в підготовчому судовому засіданні (а.с.65, 71-72).
Протокольною ухвалою від 10.08.2023 суд закрив підготовче провадження та призначив розгляд справи по суті на 12.09.2023 о 11:15 год (а.с.74-75).
Представник позивача в судовому засіданні просив суд позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні в задоволенні позову просив відмовити.
Суд вважає, що ним, в межах наданих йому повноважень, створені належні рівні умови сторонам для представлення своєї правової позиції та надання доказів і вважає за можливе розгляд справи проводити за наявними в ній матеріалами.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов до висновку, що наявні у матеріалах справи документи достатні для прийняття повного та обґрунтованого судового рішення у відповідності до ст.240 ГПК України.
Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, господарський суд прийшов до наступного висновку.
Як слідує з матеріалів справи, 19.10.205 між Територіальною громадою міста Луцька Волинської області (орендодавець) та громадянином Павленко С.В. (орендар) укладено додаткову угоду про поновлення договору оренди землі, зареєстрованого у держаному реєстрі земель від 08.04.2010 за №041007700160 (а.с.43-48).
Згідно п.1 додаткової угоди, орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку землі житлової та громадської забудови, яка знаходиться: м. Луцьк, вул. Кривий Вал, 31, кадастровий номер: 0710100000:11:126:0046.
Відповідно до п.п.2-3 додаткової угоди, в оренду передається земельна ділянка загальною площею 0,0177 га. На земельній ділянці розміщений об`єкт нерухомого майна: частина будівництва магазину-салону промислових товарів, а також інші об`єкти інфраструктури: відсутні.
Згідно п.п.34-36 додаткової угоди, дія Договору припиняється у разі:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;
- поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря;
- смерті фізичної особи-орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, до яких переходить право оренди на цю земельну ділянку від виконання укладеного Договору земельної ділянки;
- набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці;
Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом.
Дія договору припиняється шляхом його розірвання за:
- за взаємною згодою сторін;
- рішенням суду на вимогу однієї із сторін у наслідок невиконання другою стороною обов`язків, передбачених Договором, та внаслідок випадкового знищення, пошкодження орендованої земельної ділянки, яке істотно перешкоджає її використанню, а також з інших підстав, визначених законом.
Розірвання Договору в односторонньому порядку допускається.
Умовами розірвання Договору в односторонньому порядку є:
- заборгованість по орендній платі до 3 (трьох) місяців;
- не використання земельної ділянки за цільовим призначенням;
- самовільна здача земельної ділянки в суборенду;
- засміченість та забруднення земельної ділянки.
27.04.2016 Луцька міська рада прийняла рішення «Про визначення меж скверів в м.Луцку» №7/25 (а.с.49), в якому вирішила:
« 1.Затвердити межі скверів в м.Луцьку згідно з додатками.
2. Зобов`язати департамент житлово-комунального господарства Луцької міської ради спільно з комунальним підприємством «Парки та сквери м.Луцька» визначити розрахунок необхідних обсягів фінансування робіт з утримання скверів в належному стані для врахування при формуванні видатків бюджету міста.
3. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань генерального планування, будівництва, архітектури та благоустрою житлово-комунального господарства, екології, транспорту та енергозбереження (Козюра А.Г.).» (а.с.49).
09.09.2022 Товариство з обмеженою відповідальністю «Кавалькада Плюс» звернулось до Луцької міської ради із заявою щодо продажу товариству земельної ділянки площею 60 кв. м. (42,1 кв. м. під будівлею та 17,9 кв. м. необхідних для обслуговування будівлі вздовж її периметру) за адресою: м.Луцьк, вул. Кривий Вал, 31. Цільове призначення земельної ділянки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (а.с.3). До заяви долучено копії наступних документів: акту прийому-передачі нерухомого майна від 05 вересня 2016 року, інформаційної довідки із ДРРПНМ № 68018174, свідоцтва про реєстрацію юридичної особи, статуту товариства, опису від 06.09.2016 року про реєстрацію нової редакції статуту, яка подавалась на реєстрацію.
06.10.2022 Луцька міська рада розглянувши заяву від 09.09.2022 № 1/09/09/2022 щодо продажу ТзОВ "КАВАЛЬКАДА ПЛЮС земельної ділянки комунальної власності кадастровим номером 0710100000:11:126:0046 за адресою: м. Луцьк, вул. Кривий Вал, 31, яка орендується гр. ОСОБА_1 у Луцької міської ради згідно з договором оренди землі, зареєстрованим в Державному реєстрі земель 08.04.2010 за № 041007700160, поновленим додатковою угодою про поновлення договору оренди землі від 19.10.2015 (право оренди на земельну ділянку зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 02.11.2015, номер запису про інше речове право: 11913202), строком до 08 квітня 2025 року, повідомила наступне (а.с.7):
« 1. Відповідно до Закону України "Про адміністративні послуги вищезазначене питання є адміністративною послугою та надається департаментом "Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку Луцької міської ради, а тому подання заяви та документів щодо продажу, шляхом викупу, земельної ділянки комунальної власності на вул. Кривий Вал, 31 у м. Луцьку товариству необхідно здійснювати через департамент Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку Луцької міської ради (м. Луцьк, вул. Лесі Українки, 35).
2. Для внесення на розгляд Луцької міської ради заяви та документів ТзОВ "КАВАЛЬКАДА ПЛЮС про продаж товариству, шляхом викупу, земельної ділянки комунальної власності, якій знаходиться належний товариству на праві власності об`єкт нерухомого мана на вул.Кривий Вал,31 у м. Луцьку, до заяви та документів, зазначених у формулярі заяви Ф-02/ІК-216/20.3/07, що подаються заявником в департамент Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку" Луцької міської ради, повинна бути додана письмова згода (нотаріально посвідчена заява) ОСОБА_1 про дострокове припинення вищезазначеного договору оренди землі, на якій знаходиться будівля ТзОВ КАВАЛЬКАДА ПЛЮС" на вул. Кривий Вал, 31 у м. Луцьку.
3. Частина земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:11:126:0046 за адресою: м. Луцьк, вул. Кривий Вал, 31, площею 0,0177 га, на якій частково розташований об`єкт нерухомого майна, що перебуває в приватній власності товариства та яку товариство має намір викупити у приватну власність, знаходиться в межах червоних ліній вул. Кривий Вал, а на частині земельної ділянки облаштовано сквер загального користування.
Відповідно до ч. 4 ст. 83 Земельного кодексу України майдани, вулиці, бульвари, проїзди, шляхи, парки, сквери, тощо, в т.ч. в межах червоних ліній, не можуть-передаватися у приватну власність, а тому, для викупу товариством у приватну власність земельної ділянки, на якій частково розміщується об`єкт нерухомого майна, що перебуває у власності товариства, орендарю земельної ділянки або власнику об`єкта нерухомого майна, який знаходиться на земельній ділянці, необхідно здійснити поділ земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:11:126:0046 з метою формування земельної ділянки, яка може бути продана міською радою товариству у приватну власність.
Пропозиції щодо можливого варіанту поділу земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:11:126:0046 були надані департаментом містобудування, земельних ресурсів та реклами Луцької міської ради представнику товариства Ігорю Шемету ще у 2021 році при неодноразовому його зверненню з даного питання.
Враховуючи вищевикладене, внесення на почерговий розгляд комісії міської ради з питань земельних відносин та земельного кадастру і пленарного засідання Луцької міської ради питання щодо продажу ТзОВ КАВАЛЬКАДА ПЛЮС земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 0710100000:11:126:0046 за адресою: м. Луцьк, вул. Кривий Вал, 31 не є можливим до поділу земельної ділянки та подання товариством заяви та документів, передбачених у формулярі заяви Ф-02/1К-216/20.3/07.»
10.03.2023 Позивач ТОВ Кавалькада Плюс звернувся до Луцької міської ради з клопотанням щодо поділу земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000111:126:0046, площею 10,0177 га, та подальшого викупу однієї із новоутворених земельних ділянок, на якій розташована частина приміщення, належного Позивачу на праві власності (а.с.8).
З доводів представника відповідача слідує, що при розгляді зазначеного клопотання, встановлено, що земельна Ділянка з кадастровим номером 0710100000:11:126:0046, площею 0,0177 га, перебуває в оренді громадянина ОСОБА_1 , згідно договору оренди землі, зареєстрованого у Державному реєстрі земель від 08.04.2010 за №041007700160, поновленим додатковою угодою від 19.10.20015 (право оренди зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно від 02.11.2015, номер запису про інше речове право: 11913202, строк дії речового права до 08.04.2025). На цей час вказаний договір оренди землі фактично не припинено, оскільки відомості про право оренди громадянина ОСОБА_1 в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно не скасовані.
Луцькою міською радою листом від 23.03.2023 №1.1-16/1253/2023 запропоновано Позивачу ТОВ Кавалькад Плюс замінити орендаря з громадянина ОСОБА_1 на Товариство з обмеженою відповідальністю Кавалькада Плюс шляхом укладення тристоронньої угоди до договору оренди земельної ділянки кадастровим номером 0710100000:11:126:0046, площею 0,0177 га, після чого виникне правова можливість її поділу з подальшим продажем однієї новоутворених земельних ділянок, на якій буде знаходитись частина належного позивачу об`єкт нерухомого майна (а.с.9).
З матеріалів справи слідує, що припинення в Державному реєстрі речових прав відомостей про право оренди громадянина ОСОБА_1 , на земельну ділянку з кадастровим номером 0710100000:11:126:0046, площею 0,0177 га, є виключно необхідним, оскільки розгляд міською радою клопотання Позивача про поділ зазначеної земельної ділянки безпосередньо впливає на права ОСОБА_1 як орендаря земельної ділянки.
Відповідач доводить, що варіант поділу земельної ділянки з кадастровий номером 0710100000:11:126:0046, площею 0,0177 га, що запропонований Позивачем ТОВ Кавалькада Плюс, не є обов`язковим для затвердження Луцькою міською радою, а лише може бути взятим до уваги, оскільки зазначена земельна ділянка:
-знаходиться в межах червоних ліній, що згідно з пунктами 7.29-7.34 ДБН Б.2.2-1-01. Містобудування. Планування і забудова населених пунктів відноситься до території загального користування;
- межує з сквером розташованим на перехресті вулиць Лесі Українки та Кривий Вал в м. Луцьку, межі якого затверджені рішенням Луцької міської ради від 27.04.2016 № 7/25 Про визначення меж скверів м. Луцька, що також є територією загального користування.
Разом з цим, в матеріалах справи відсутня заява та документи, які передбачені у формулярі заяви Ф-02/1К-216/20.3/07 для внесення на почерговий розгляд комісії міської ради з питань земельних відносин та земельного кадастру і пленарного засідання Луцької міської ради питання щодо продажу ТзОВ КАВАЛЬКАДА ПЛЮС земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 0710100000:11:126:0046 за адресою: м. Луцьк, вул. Кривий Вал, 31.
З врахуванням вищевикладеного, оскільки міською радою розглянуто заяви позивача від 09.09.2022 та від 10.03.2023, а відповідачем не усунуто зауваження на які наголошувала Луцька міська рада, тому в суду відсутні підстави для зобов`язання Луцької міської ради розглянути на черговій сесії заяви ТОВ Кавалькада Плюс про поділ земельної ділянки та встановлення подальшого продажу, визначивши порядок та строк припинення договору оренди із ОСОБА_1 на цю частину орендованої земельної ділянки.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту а частини першої статті 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад.
Пунктом 34 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин належить до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад.
Як вбачається з матеріалів справи, заяву позивача про надання дозволу на поділ земельної ділянки було розглянуто Луцькою міською радою та запропоновано ТОВ Кавалькада Плюс замінити орендаря з громадянина ОСОБА_1 на ТОВ Кавалькада Плюс шляхом укладення тристоронньої угоди до договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:11:126:0046, площею 0,0177 га, після чого виникне правова можливість її поділу з подальшим продажем однієї із новоутворених земельних ділянок, на якій буде знаходитись частина належного Позивачу об`єкт нерухомого майна, оскільки припинення в Державному реєстрі речових прав відомостей про право оренди громадянина ОСОБА_1 , на земельну ділянку з кадастровим номером 0710100000:11:126:0046, площею 0,0177 га, є виключно необхідним, оскільки розгляд міською радою клопотання Позивача про поділ зазначеної земельної ділянки безпосередньо впливає на права ОСОБА_1 як орендаря земельної ділянки.
Однак позивачем не укладена тристороння угода, що також підтверджується матеріалами справи.
Частиною першою статті 1 Закону України Про оренду землі визначено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для Проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України Про оренду землі, відносини, пов`язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі. Аналогічні приписи встановлені статтею 93 Земельного кодексу України.
Статтею 13 Закону України Про оренду землі передбачено, що договір оренди землі це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно з абзацом першим статті 15 Закону України Про оренду землі, істотними умовами договору оренди землі є:
- об`єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки);
- дата укладення та строк дії договору оренди;
- орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.
Статтею 31 Закону України Про оренду землі" встановлено, що договір оренди землі припиняється в разі:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом;
- поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря;
- смерті фізичної особи-орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 цього Закону, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки;
- ліквідації юридичної особи-орендаря;
- припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійного договору (щодо договорів оренди землі, укладених у рамках такого партнерства/концесії).
- припинення (розірвання) спеціального інвестиційного договору, укладеного відповідно до Закону України "Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями».
Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом або розірваний за згодою сторін. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.
Відповідно до частини першої статті 32 Закону України Про оренду землі, на вимогу однієї із сторін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невиконання сторонами обов`язків, передбачених статтями 24 і 25 цього Закону та умовами договору, в разі випадкового знищення чи пошкодження об`єкта оренди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором використанню земельної ділянки, а також на підставах, визначених Земельним кодексом та іншими законами України.
Разом з цим, підстави припинення чи розірвання договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:11:126:0046, площею 0,0177 га, визначені у пунктах 34-36 додаткової угоди від 19.10.2015 про поновлення договору оренди землі, укладеною між Луцькою міською радою та громадянином ОСОБА_1 , зареєстрованою в. Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно від 02.11.2015 (номер запису про речове право: 11913202).
Таким чином, суд приходить до висновку, що вищенаведені норми законодавства надають повну правову визначеність щодо порядку, строків та підстав припинення або розірвання чинних договорів оренди землі, а тому позовна вимога щодо встановлення судом окремого порядку припинення договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 0710100000:11:126:0046, площею 0,0177 га, укладеного між Луцькою міською радою та громадянином ОСОБА_1 , є безпідставною та такою, що не передбачена жодним чинним нормативно-правовим актом, а тому не підлягає до задоволення.
На підставі викладеного, у задоволенні позову слід відмовити з покладенням на позивача судових витрат.
Відповідно до частин 3, 4 ст. 13 ГПК кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом; кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Відповідно до ч. 1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Згідно зі ст.76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до ст.77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.
Згідно зі ст.78 ГПК України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.
Статтею 86 ГПК України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів). Частинами 1, 2, 3 ст. 13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005р.).
У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Надточий проти України" від 15.05.2008 зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.
Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.
Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об`єктивного з`ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.
Відповідно до частини 1 статті 14 ГПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Європейський суд з прав людини неодноразово наголошував, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення. Проте, якщо подання сторони є вирішальним для результату проваджень, воно вимагає конкретної та прямої відповіді ("Руїс Торіха проти Іспанії").
Завданням національних судів є забезпечення належного вивчення документів, аргументів і доказів, представлених сторонами ("Ван де Гурк проти Нідерландів)".
Ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті ("Гірвісаарі проти Фінляндії").
Згідно ж із статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Отже, вказані рішення Європейського суду з прав людини суд застосовує у даній справі як джерело права.
За таких обставин, інші доводи та заперечення сторін судом розглянуті та відхилені як такі, що на результат вирішення спору впливу не мають.
Керуючись ст.ст. 129, 232, 236-242 ГПК України, суд,-
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Кавалькада Плюс до Луцької міської ради про зобов`язання розглянути заяву, відмовити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Північно-західного апеляційного господарського суду відповідно до ст. 255-256, п. 17.5 Перехідних положень ГПК України.
Повний текст рішення складено 20.09.2023.
СуддяІ. О. Гарбар
Суд | Господарський суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2023 |
Оприлюднено | 22.09.2023 |
Номер документу | 113587300 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про усунення порушення прав власника |
Господарське
Господарський суд Волинської області
Гарбар Ігор Олексійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні