Рішення
від 18.09.2023 по справі 140/6444/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2023 року ЛуцькСправа № 140/6444/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Волдінера Ф. А.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Верба-ВВ» до Головного управління ДПС України у Волинській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Верба-ВВ» (далі ТОВ «Верба-ВВ», позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Волинській області (далі ГУ ДПС у Волинській області, відповідач), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення №0028450706 від 08.03.2023 на суму завищення від`ємного значення, що зараховується до податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 367 476 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач безпідставно виніс оскаржувані податкові повідомлення-рішення №0028450706 від 08.03.2023, оскільки виявлені в акті перевірки порушення не відповідають фактичним обставинам справи та суперечать нормам чинного законодавства.

З врахуванням викладеного позивач просить задовольнити позов повністю.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 17.04.2023 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).

У відзиві на позовну заяву представник відповідача позовних вимог не визнала та просила відмовити в їх задоволенні з мотивів, викладених у акті перевірки, та правомірно прийнятих на його підставі оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

У письмових поясненнях представник позивача зазначає, що факт реєстрації в ЄРПН податкових накладних постачальниками під час реалізації в адресу позивача деревини спростовує наявність будь-яких помилок під час їх заповнення та порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 ПК України.

Сторони скористались своїм правом на подання до суду заяв по суті справи, в яких письмово виклали свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення та міркування щодо предмета спору, а тому суд вважає можливим розглянути справу за наявними у справі матеріалами.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом встановлено, що у період з 30.01.2023 по 03.02.2023 посадовими особами ГУ ДПС у Волинській області проведено позапланову документальну виїзну перевірку ТОВ «ВЕРБА-ВВ» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за листопад 2022 року від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.

За результатами вказаної перевірки складено акт від 10.02.2023 №1740/07-06/39231747, яким встановлено порушення ТОВ «ВЕРБА-ВВ»:

- п. 44.1 ст. 44, п. 198.6 ст. 198, абз. «б», «в» п. 200.4 ст. 200, п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 ПК України, оскільки ним завищено суму від`ємного значення, що включається до складу наступного податкового звітного періоду по декларації за листопад 2022 року (рядок 21) в сумі 367476 грн.

08.03.2023 на підставі висновків акта перевірки ГУ ДПС у Волинській області прийнято податкове повідомлення-рішення: №00028450706 про зменшення від`ємного значення суми ПДВ в розмірі 367 476 грн.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до підпункту 20.1.2 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки (пункт 75.1 статті 75 ПК України ).

Відповідно до підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

За приписами підпункту 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, платником подано декларацію, в якій заявлено до відшкодування з бюджету податок на додану вартість, за наявності підстав для перевірки, визначених у розділі V цього Кодексу, та/або з від`ємним значенням з податку на додану вартість, яке становить більше 100 тис. гривень.

Позивач не заперечує наявність підстав для проведення перевірки.

У той же час, вирішуючи питання щодо правомірності прийнятого відповідачем за результатами проведеної перевірки податкового повідомлення-рішення від 08.03.2023 №0028450706, суд враховує наступне.

Згідно з підпунктами 14.1.18, 14.1.178, 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 ПК України бюджетне відшкодування - відшкодування від`ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника; податок на додану вартість - непрямий податок, який нараховується та сплачується відповідно до норм розділу V цього Кодексу; податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V Кодексу.

Відповідно до підпунктів «а» та «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/ орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

За правилами пункту 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Пунктом 198.2 статті 198 ПК України визначено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг. Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду (пункт 198.3 статті 198 ПК України).

Пунктом 198.5 статті 198 ПК України передбачено, що платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 200.1 статті 200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.4 статті 200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету; в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

За приписами пунктів 201.1, 201.10 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Право на нарахування податкового кредиту при придбанні товару (послуг) виникає у платника податків, якщо таке придбання здійснюється з метою використання їх в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку, при цьому до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів/послуг, а підставою для нарахування податкового кредиту є видана зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна із заповненням всіх обов`язкових реквізитів.

Крім того, пунктом 44.1 статті 44 ПК України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Відповідно до пункту 44.2 статті 44 ПК України для обрахунку об`єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування. Платники податку, які відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» застосовують міжнародні стандарти фінансової звітності, ведуть облік доходів і витрат та визначають об`єкт оподаткування з податку на прибуток за такими стандартами з урахуванням положень цього Кодексу. Такі платники податку при застосуванні положень цього Кодексу, в яких міститься посилання на положення (стандарти) бухгалтерського обліку, застосовують відповідні міжнародні стандарти фінансової звітності.

Пунктом 85.4 статті 85 ПК України передбачено, що при проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об`єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).

Згідно з частинами першою - третьою статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16 липня 1999 року №996-XIV (далі - Закон №996-XIV) підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Необхідність підтвердження господарських операцій первинними документами визначена підпунктом 1.2 пункту 1, підпунктом 2.1 пункту 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88 з наступними змінами та доповненнями (далі - Положення №88), згідно з якими первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації на їх проведення.

Відповідно до пункту 2.4 Положення №88 первинні документи (на паперових і машинолічильних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов`язкові реквізити: назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата і місце складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам (підпункти 2.15, 2.16 пункту 2 Положення №88).

При цьому, податковим законодавством не встановлено конкретного переліку первинних документів, які повинні складатися за наслідками тієї чи іншої господарської операції. Таким чином, будь-які документи (у тому числі, договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством. Тобто для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Для податкового обліку значення має саме факт поставки тим постачальником, який вказаний в первинних документах, наданих платником податків на підтвердження задекларованих сум податкового кредиту (податкових зобов`язань).

Така правова позиція викладена у постановах Верховного Суду України від 27 жовтня 2015 року №21-1555а15 та від 22 вересня 2015 року №21-1526а15 та узгоджуються з правовим висновком у постанові Верховного Суду від 20 лютого 2018 року у справі №814/328/15.

Аналіз наведених правових норм дає підстави дійти висновку, що для отримання права сформувати податковий кредит із сум податку на додану вартість платник податку на додану вартість повинен мати податкові накладні, видані на реально отриманий товар (роботи, послуги), призначений для використання у власній господарській діяльності. При цьому, право на бюджетне відшкодування частини від`ємного значення виникає лише у разі фактичної сплати податку на додану вартість в ціні придбаного товару (робіт, послуг) отримувачем товарів/послуг у попередніх податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг.

При вирішенні спорів щодо правомірності формування платниками податків своїх даних податкового обліку, зокрема якщо предметом спору є достовірність первинних документів та підтвердження інших обставин реальності відображених у податковому обліку господарських операцій, необхідно враховувати, що обов`язок доведення відповідних обставин у спорах між особою та суб`єктом владних повноважень покладається на суб`єкта владних повноважень, якщо він заперечує проти позову. У разі надання контролюючим органом доказів, які в сукупності з іншими доказами у справі свідчать, що документи, на підставі яких платник податків задекларував податковий кредит та сформував витрати, містять інформацію, що не відповідає дійсності, платник податків має спростовувати ці доводи.

У свою чергу, обов`язок підтвердити правомірність та обґрунтованість сформованих витрат та податкового кредиту первинними документами покладається на платника-покупця товарів (робіт, послуг), оскільки саме він виступає суб`єктом, який використовує при обчисленні кінцевої суми податку, що підлягає сплаті до бюджету, суму податкового кредиту з ПДВ, визначену постачальником, та зменшує оподатковуваний дохід на вартість товарів (робіт, послуг), визначену продавцем.

Так, в ході проведеної перевірки було встановлено завищення ТОВ «ВЕРБА-ВВ» податкового кредиту з ПДВ за листопад 2022 року в сумі 367 476 грн. Такі висновки контролюючим органом зроблено у зв`язку з врахуванням та доповненням ТОВ «ВЕРБА-ВВ» сум податку до складу податкового кредиту, не підтверджених зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними/розрахунками коригування.

Перевіркою показників, відображених в даних рядках Декларацій встановлено, що на формування цих показників вплинуло здійснення операцій з придбання круглих лісоматеріалів, пиломатеріалів обрізних, запасних частин, пмм, інше.

В ході перевірки встановлено:

А) В Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано податкові накладні з придбання ТОВ «ВЕРБА-ВВ» товарно-матеріальних цінностей за кодом УКТ ЗЕД 4403, а саме від:

- ДП «Городоцький лісгосп» (код ЄДРПОУ 00991522) номенклатурою деревина дров`яна ПВ сосна, вільха, береза в загальній кількості 480,5637 м.куб на суму 537825,46 грн, ПДВ 107565,09 грн;

- ДП «Володимир-Волинське ЛМГ» (код ЄДРПОУ 00991516) номенклатурою деревина дров`яна ПВ сосна в кількості 183,854 м.куб на суму 199174,57 грн, ПДВ 39834,91 грн;

- ДП «Ковельське ЛГ» (код ЄДРПОУ 00991539) номенклатурою деревина дров`яна ПВ ялина, сосна в кількості 460,512 м. куб на суму 498886,33 грн, ПДВ 99777,27 грн;

- ДП «Маневицьке ЛГ» (код ЄДРПОУ 00991545) номенклатурою деревина дров`яна ПВ вільха в кількості 47.884 м.куб на суму 47884,10 грн, ПДВ 9576,82 грн;

- ДП «Камінь-Каширське ЛГ» (код ЄДРПОУ 00991568) номенклатурою деревина дров`яна ПВ береза, вільха в кількості 148,897 м.куб на суму 148897,00 грн, в т.ч. ПДВ 29779,40 грн;

- ДП «Любомльське ЛГ» (код ЄДРПОУ 00991580) номенклатурою деревина дров`яна ПВ граб в кількості 21,25984 м.куб на суму 35433,14 грн, ПДВ 7086,63 грн;

- ДП «Любешівське ЛГ» (код ЄДРПОУ 14289429) номенклатурою деревина дров`яна ПВ береза в кількості 369,279 м.куб на суму 369279,00 грн, ПДВ 73855,80 грн.

У податкових накладних, виписаних наведеними постачальниками, вказана номенклатура товарів, що відповідає коду УКТЗЕД 4403 «Деревина паливна у вигляді колод, полін, хмизу, гілок, сучків тощо». Згідно Додаткових пояснень до товарних категорій до УКТ ЗЕД, до колод і полін, які вважаються паливною деревиною, не встановлено жодних обмежень розміру. Саме стан деревини і вигляд, в якому її представляють, відрізняють її від деревини, що підпадає під товарну позицію 4403.

Відповідно, перевіркою встановлено розбіжності застосування коду УКТЗЕД, які унеможливлюють ідентифікацію товару, придбаного ТОВ «ВЕРБА-ВВ» у постачальників ДП «Любомльське ЛГ», ДП «Володимир-Волинське ЛМГ», ДП «Городоцький лісгосп», ДП «Ковельське ЛГ», ДП «Маневицьке ЛГ», ДП «Камінь-Каширське ЛГ», ДП «Любешівське ЛГ», відповідно до зареєстрованих податкових накладних.

З даного приводу суд вважає, що податкові накладні складалися Державними підприємствами, а не позивачем, а тому ТОВ «ВЕРБА-ВВ» не могло здійснити виправлення у податкових накладних. Отримані позивачем податкові накладні, складені вищезгаданими постачальниками відповідно до вимог діючого законодавства та зареєстровані в ЄРПН.

Суд зазначає, що 04.10.2022 між ТОВ «ВЕРБА-ВВ» (покупець) та ДП «Городоцький лісгосп» (продавець) укладено договір купівлі-продажу необробленої деревини №1476/0410022/39231747/2, згідно якого за результатами проведення аукціону із продажу необробленої деревини заготівлі 4 кварталу 2022 року, який відбувся 04.10.2022, Продавець зобов`язується передати, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар на умовах та способом, вказаними в цьому Договорі. На підставі регламенту Біржі Продавець продає, а Покупець купує товар для власної переробки.

На виконання умов договору, ДП «Городоцький лісгосп» було передано ТОВ «ВЕРБА-ВВ»: деревину дров`яну ПВ сосна на загальну суму 715 000,00 грн, що підтверджується ТТН, деревину дров`яну ПВ Береза на загальну суму 94 500,00 грн, що підтверджується ТТН, деревину дров`яну ПВ Вільха (ріса) на загальну суму 180 000,00 грн, що підтверджується ТТН.

У свою чергу, ТОВ «ВЕРБА-ВВ» здійснило ДП «Городоцький лісгосп» оплату за придбану лісопродукцію, що підтверджується платіжним дорученням від 01.11.2022 №5311 у сумі 100000,00 грн, платіжним дорученням від 14.11.2022 №5654 у сумі 20883,36 грн, платіжним дорученням від 21.11.2022 №5785 у сумі 124600,17 грн, платіжним дорученням від 23.11.2022 №5810 у сумі 100000,00 грн, платіжним дорученням від 24.11.2022 №5849 у сумі 13113,33 грн, платіжним дорученням від 28.11.2022 №5918 у сумі 134725,85 грн, платіжним дорученням від 29.11.2022 №5937 у сумі 160498,97 грн, платіжним дорученням від 30.11.2022 №5992 у сумі 21 461,50 грн, платіжним дорученням від 30.11.2022 №5968 у сумі 75265,01 грн.

За даним фактом, продавець ДП «Городоцький лісгосп» виписав та зареєстрував в ЄРПН податкові накладні: від 01.11.2022 №16 на загальну суму 100000,00 грн; від 09.11.2022 №133 на загальну суму 30883,36 грн; від 14.11.2022 №117 на загальну суму 32078,34 грн, від 16.11.2022 №153 на загальну суму 8584,32 грн, від 16.11.2022 №151 на загальну суму 29397,60 грн, від 16.11.2022 №151 на загальну суму 29397,60 грн, від 16.11.2022 №152 на загальну суму 47211,58 грн, від 17.11.2022 №164 на загальну суму 55368,32 грн, від 21.11.2022 №190 на загальну суму 21448,63 грн, від 21.11.2022 №191 на загальну суму 35777,27 грн, від 22.11.2022 №207 на загальну суму 58831,80 грн, від 23.11.2022 №215 на загальну суму 20756,51 грн, від 23.11.2022 №218 на загальну суму 35189,53 грн, від 25.11.2022 №233 на загальну суму 14643,24 грн, від 25.11.2022 №234 на загальну суму 38357,00 грн, від 26.11.2022 №240 на загальну суму 5443,20 грн, від 26.11.2022 №238 на загальну суму 21385,98 грн, від 28.11.2022 №256 на загальну суму 21461,50 грн, від 28.11.2022 №255 на загальну суму 35775,84 грн, від 29.11.2022 №265 на загальну суму 32796,54 грн.

При цьому код товару УКТЗЕД у вказаних податкових накладних зазначено 4403.

04.10.2022 між ТОВ «ВЕРБА-ВВ» (Покупець) та ДП «Ковельське ЛГ» (продавець) укладено договір купівлі-продажу круглих лісоматеріалів №83/83УЕБ, згідно якого за результатами проведення аукціону із продажу ресурсів необробленої деревини заготівлі 4 кварталу 2022 року, який відбувся 04.10.2022, Продавець зобов`язується передати, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар на умовах та способом, вказаними в цьому Договорі. На підставі Регламенту біржі Продавець продає, а Покупець купує товар для власної переробки.

На виконання умов договору, ДП «Ковельське ЛГ» було передано ТОВ «ВЕРБА-ВВ»: деревину дров`яну ПВ Сосна на загальну суму 1 300 000,00 грн, що підтверджується ТТН. У свою чергу, ТОВ «ВЕРБА-ВВ» здійснило ДП «Ковельське ЛГ» оплату за придбану лісопродукцію, що підтверджується платіжним дорученням від 04.11.2022 №5425 у сумі 43584,78 грн, платіжним дорученням від 07.11.2022 №5478 у сумі 44363,64 грн, платіжним дорученням від 08.11.2022 №5504 у сумі 50926,06 грн, платіжним дорученням від 09.11.2022 №5545 у сумі 49919,84 грн, платіжним дорученням від 11.11.2022 №5591 у сумі 50718,02 грн, платіжним дорученням від 14.11.2022 №5656 у сумі 52401,55 грн, платіжним дорученням від 16.11.2022 №5685 у сумі 49967,95 грн, платіжним дорученням від 17.11.2022 №5727 у сумі 50318,94 грн, платіжним дорученням від 21.11.2022 №5786 у сумі 51118,44 грн, платіжним дорученням від 23.11.2022 №5812 у сумі 53008,64 грн, платіжним дорученням від 24.11.2022 №5848 у сумі 102335,68 грн.

За даним фактом, продавець ДП «Ковельське ЛГ» виписав та зареєстрував в ЄРПН податкові накладні від 03.11.2022 №17 на загальну суму 43584,79 грн, від 04.11.2022 №31 на загальну суму 44363,66 грн, від 07.11.2022 №51 на загальну суму 50926,06 грн, від 08.11.2022 №59 на загальну суму 49919,84 грн, від 09.11.2022 №84 на загальну суму 50718,04 грн, від 11.11.2022 №117 на загальну суму 52401,55 грн, від 14.11.2022 №135 на загальну суму 49967,95 грн, від 16.11.2022 №191 на загальну суму 50318,94 грн, від 17.11.2022 №208 на загальну суму 51118,44 грн, від 21.11.2022 №237 на загальну суму 53008,64 грн, від 22.11.2022 №242 на загальну суму 50318,94 грн, від 23.11.2022 №256 на загальну суму 52016,74 грн. При цьому код товару УКТЗЕД у вказаних податкових накладних зазначено 4403.

04.10.2022 між ТОВ «ВЕРБА-ВВ» (Покупець) та ДП «Маневицьке ЛГ» (Продавець) укладено договір купівлі-продажу необробленої деревини №78/041022, згідно якого за результатами проведення аукціону із продажу необробленої деревини заготівлі 4 кварталу 2022 року, який відбувся 04.10.2022, Продавець зобов`язується передати, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар на умовах та способом, вказаними в цьому Договорі. На підставі Регламенту Біржі Продавець продає, а Покупець купує товар для власної переробки.

На виконання умов договору, ДП «Маневицьке ЛГ» було передано ТОВ «ВЕРБА-ВВ»: деревину дров`яну ПВ Вільха на загальну суму 60 000,00 грн, що підтверджується ТТН. У свою чергу, ТОВ «ВЕРБА-ВВ» здійснило ДП «Маневицьке ЛГ» оплату за придбану лісопродукцію, що підтверджується платіжним дорученням від 01.11.2022 №5309 на суму 30000,00 грн, платіжним дорученням від 21.11.2022 №5763 на суму 27460,80 грн.

За даними фактами, продавець ДП «Маневицьке ЛГ» виписав та зареєстрував в ЄРПН податкові накладні: від 01.11.2022 №28 на загальну суму 30000,00 грн від 17.11.2022 №431 на загальну суму 27460,92 грн. При цьому код товару УКТЗЕД у вказаних податкових накладних зазначено 4403.

04.10.2022 між ТОВ «ВЕРБА-ВВ» (Покупець) та ДП «Володимир-Волинське ЛМГ» (Продавець) укладено договір купівлі-продажу необробленої деревини №1476/04102022/39231747/1, згідно якого за результатами проведення аукціону із продажу необробленої деревини заготівлі 4 кварталу 2022 року, який відбувся 04.10.2022, Продавець зобов`язується передати, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар на умовах та способом, вказаними в цьому Договорі. На підставі Регламенту Біржі Продавець продає, а Покупець купує товар для власної переробки.

На виконання умов договору, ДП «Володимир-Волинське ЛМГ» було передано ТОВ «ВЕРБА-ВВ»: деревину дров`яну ПВ Сосна на загальну суму 650 000,00 грн, що підтверджується ТТН. У свою чергу, ТОВ «ВЕРБА-ВВ» здійснило ДП «Володимир-Волинське ЛМГ» оплату за придбану лісопродукцію, що підтверджується платіжним дорученням від 15.11.2022 №5670 на суму 47258,76 грн, платіжним дорученням від 16.11.2022 №5704 на суму 52382,36 грн, платіжним дорученням від 24.11.2022 №5858 на суму 45910,34 грн, платіжним дорученням від 30.11.2022 №5993 на суму 51823,04 грн, платіжною інструкцією від 02.12.2022 №6038 на суму 41634,98 грн.

За даними фактами, продавець ДП «Володимир-Волинське ЛМГ» виписав та зареєстрував в ЄРПН податкові накладні: від 10.11.2022 №165 на загальну суму 47258,76 грн, від 15.11.2022 №247 на загальну суму 52382,04 грн, від 18.11.2022 №350 на загальну суму 45910,66 грн, від 29.11.2022 №529 на загальну суму 51823,06 грн, від 30.11.2022 №558 на загальну суму 14376,66 грн, від 30.11.2022 №557 на загальну суму 27258,31 грн. При цьому код товару УКТЗЕД у вказаних податкових накладних зазначено 4403.

04.10.2022 між ТОВ «ВЕРБА-ВВ» (Покупець) та ДП «Камінь-Каширське ЛГ» (Продавець) укладено договір купівлі-продажу необробленої деревини №17, згідно якого за результатами проведення аукціону із продажу необробленої деревини заготівлі 4 кварталу 2022 року, який відбувся 04.10.2022, Продавець зобов`язується передати, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар на умовах та способом, вказаними в цьому Договорі. На підставі Регламенту Біржі Продавець продає, а Покупець купує товар для власної переробки.

На виконання умов договору, ДП «Камінь-Каширське ЛГ» було передано ТОВ «ВЕРБА-ВВ»: деревину дров`яну ПВ Береза на загальну суму 297 600,00 грн, що підтверджується ТТН, деревину дров`яну ПВ Вільха на загальну суму 300 000,00 грн, що підтверджується ТТН. У свою чергу, ТОВ «ВЕРБА-ВВ» здійснило ДП «Камінь-Каширське ЛГ» оплату за придбану лісопродукцію, що підтверджується платіжним дорученням від 01.11.2022 №5308 на суму 120000,00 грн, платіжним дорученням від 24.11.2022 №5851 на суму 40917,60 грн, платіжним дорученням від 28.11.2022 №5917 на суму 17758,80 грн.

За даними фактами, продавець ДП «Камінь-Каширське ЛГ» виписав та зареєстрував в ЄРПН податкові накладні: від 01.11.2022 №10 на загальну суму 120000,00 грн, від 23.11.2022 №319 на загальну суму 15668,40 грн, від 24.11.2022 №320 на загальну суму 25249,20 грн, від 25.11.2022 №321 на загальну суму 17758,80 грн. При цьому код товару УКТЗЕД у вказаних податкових накладних зазначено 4403.

17.11.2022 між ТОВ «ВЕРБА-ВВ» (Покупець) та ДП «Любомльське ЛГ» (Продавець) укладено договір купівлі-продажу необробленої деревини №1714/171122/39231747/5, згідно якого за результатами проведення аукціону із продажу необробленої деревини заготівлі 4 кварталу 2022 року, який відбувся 17.11.2022, Продавець зобов`язується передати, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар на умовах та способом, вказаними в цьому Договорі. На підставі Регламенту Біржі Продавець продає, а Покупець купує товар для власної переробки.

На виконання умов договору, ДП «Любомльське ЛГ» було передано ТОВ «ВЕРБА-ВВ»: деревину дров`яну ПВ Граб на загальну суму 300 000,00 грн, що підтверджується ТТН. У свою чергу, ТОВ «ВЕРБА-ВВ» здійснило ДП «Любомльське ЛГ» оплату за придбану лісопродукцію, що підтверджується платіжним дорученням від 18.11.2022 №5745 на суму 150000,00 грн.

За даними фактами, продавець ДП «Камінь-Каширське ЛГ» виписав та зареєстрував в ЄРПН податкову накладну від 18.11.2022 №367 на загальну суму 150000,00 грн. При цьому код товару УКТЗЕД у вказаних податкових накладних зазначено 4403.

04.10.2022 між ТОВ «ВЕРБА-ВВ» (Покупець) та ДП «Любешівське ЛГ» (Продавець) укладено договір купівлі-продажу необробленої деревини №1476/68, згідно якого за результатами проведення аукціону із продажу необробленої деревини заготівлі 4 кварталу 2022 року, який відбувся 04.10.2022, Продавець зобов`язується передати, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар на умовах та способом, вказаними в цьому Договорі. На підставі Регламенту Біржі Продавець продає, а Покупець купує товар для власної переробки.

На виконання умов договору, ДП «Любешівське ЛГ» було передано ТОВ «ВЕРБА-ВВ»: деревину дров`яну ПВ Береза на загальну суму 772 800,00 грн, що підтверджується ТТН. У свою чергу, ТОВ «ВЕРБА-ВВ» здійснило ДП «Камінь-Каширське ЛГ» оплату за придбану лісопродукцію, що підтверджується платіжним дорученням від 01.11.2022 №5310 на суму 120 000,00 грн, платіжним дорученням від 29.11.2022 №5938 на суму 23 134,80 грн.

За даними фактами, продавець ДП «Любешівське ЛГ» виписав та зареєстрував в ЄРПН податкові накладні: від 01.11.2022 №4 на загальну суму 120 000,00 грн, від 10.11.2022 №3 на загальну суму 10375,14 грн, від 10.11.2022 №5 на загальну суму 139624,86 грн, від 22.11.2022 №250 на загальну суму 23134,74 грн, від 28.11.2022 №249 на загальну суму 37770,00 грн, від 30.11.2022 №251 на загальну суму 112230,06 грн. При цьому код товару УКТЗЕД у вказаних податкових накладних зазначено 4403.

На думку суду, подані позивачем для перевірки та до суду зазначені вище первинні документи підтверджують реальність господарських операцій між ТОВ ТОВ «ВЕРБА-ВВ» та ДП «Любомльське ЛГ», ДП «Любешівське ЛГ», ДП «Городоцький лісгосп», ДП «Маневицьке ЛГ», ДП «Камінь-Каширське ЛГ», ДП «Володимир-Волинське ЛМГ», ДП «Ковельське ЛГ» щодо поставки товару. Вказані первинні документи відповідають загальним вимогам, визначеним статтею 9 Закону №996-XIV, та відсутні підстави ставити під сумнів їх справжність та достовірність відображених у них даних.

Щодо тверджень відповідача про невірне визначення продавцем у податкових накладних коду УКТЗЕД 4403, замість, на думку контролюючого органу, коду УКТЗЕД 4401, суд зауважує, що помилки в зазначенні коду УКТЗЕД в податковій накладній не можуть бути підставою для визнання господарської операції такою, що не відбулась, за умови, якщо така господарська операція підтверджується первинними документами бухгалтерського обліку.

Абзацом 2 пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відноситься до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження (абзац 3 пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Згідно з абзацом 9 пункту 201.10 статті 201 ПК України якщо надіслані податкові накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених відповідно пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту (абзац дев`ятнадцятий пункту 201.10 статті 201 ПК України).

Суд зазначає, що відповідачем не заперечується факт реєстрації у ЄРПН, поданих контрагентами позивача податкових накладних за якими контролюючий орган не визнає право ТОВ «ВЕРБА-ВВ» на формування податкового кредиту.

При цьому, згідно податкових накладних можливо правильно встановити покупця та продавця товару, опис (номенклатуру) товарів, дані щодо кількості та вартості товару, дату операції.

Разом з тим, контролюючий орган не повідомляв позивача про виявлення розбіжностей між реєстром отриманих податкових накладних покупця з даними його контрагента, а реальність здійснення господарських операцій за спірними податковими накладними відповідачем не оспорюється.

Таким чином, факт реєстрації податкових накладних, складених ДП «Любомльське ЛГ», ДП «Любешівське ЛГ», ДП «Городоцький лісгосп», ДП «Маневицьке ЛГ», ДП «Камінь-Каширське ЛГ», ДП «Володимир-Волинське ЛМГ», ДП «Ковельське ЛГ» під час реалізації в адресу позивача деревини дров`яної в ЄРПН, спростовує наявність помилок під час їх заповнення та порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 ПК України.

Надаючи оцінку прийнятності податкової накладної, у якій відсутній код УКТ ЗЕД, як підставу для віднесення сум податку на додану вартість до складу податкового кредиту, Верховний Суд у постановах від 04.09.2020 у справі №810/657/17, від 27.02.2020 у справі №825/785/16, від 25.02.2020 у справі №818/1643/16, від 09.04.2019 у справі №815/2640/15 та від 04.09.2018 у справі №3818/1172/17, від 18.02.2021 у справі №816/1006/17, від 16.03.2021 у справі №520/3888/19 зазначив, що самого по собі неправильного зазначення коду УКТ ЗЕД або його відсутності недостатньо для висновку про безтоварність господарської операції.

Формальні недоліки в оформленні податкової накладної не є безумовною підставою для позбавлення платника податків права на формування податкового кредиту, якщо з інших даних випливає, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податків у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце (відбулися).

В постанові від 20.06.2018 у справі №819/1383/17 Верховний Суд дійшов висновку, що факт реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, відсутність квитанцій про їх неприйняття є свідченням наявності у платника податків підстав для формування сум податкового кредиту за такими податковими накладними. Відсутність у таких податкових накладних такого реквізиту, як код УКТ ЗЕД за обставин реєстрації таких податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних є наслідком неналежного виконання контролюючим органом при такій реєстрації своїх обов`язків, а тому подальше виключення сум податкового кредиту за такими податковими накладними, як і застосування до цього платника податків штрафних санкцій є неправомірним, так як за змістом вказаних норм обов`язок перевірки податкових накладних на відповідність пункту 201.10 статті 201 ПК України при їх реєстрації покладений на контролюючий орган.

Крім того, виходячи з принципу індивідуального застосування відповідальності за порушення правил оподаткування, негативні наслідки можуть бути застосовані саме до того платника податків, який їх припустився, а не до іншої особи. Платник не несе відповідальності за дії всіх підприємств та організацій, що беруть участь у багатостадійному процесі сплати податків до бюджету. Податкові органи не вправі тлумачити поняття добросовісності платника як таке, що породжує у останнього додаткові обов`язки, не передбачені чинним законодавством. Отже, позивач не повинен зазнавати негативних наслідків від імовірних порушень, допущених його контрагентом та контрагентами останнього.

Відтак позивач як покупець не може нести відповідальність за правильність заповнення податкових накладних його контрагентом у вигляді позбавлення права на податковий кредит за такими податковими накладними.

Більше того, суд погоджується з твердженнями позивача, що придбаний товар «Деревина дров`яна ПВ Сосна» має класифікуватися саме за кодом УКЗЕД 4403, а не 4401, як вважає контролюючий орган, оскільки код УКТЗЕД 4401 застосовується до товарів «Деревина паливна у вигляді колод, полін, хмизу, гілок, сучків або в аналогічних формах; деревна тріска або стружка; тирса та відходи деревини, агломеровані або неагломеровані, у вигляді колод, полін, брикетів, гранул або в аналогічних формах: деревина паливна у вигляді колод, полін, хмизу, гілок, сучків або в аналогічних формах, разом з тим, код УКТЗЕД 4403 застосовується до товарів «Лісоматеріали необроблені, з видаленою або невидаленою корою або заболонню, або начорно брусовані або небрусовані: оброблені фарбою, протруювачами, креозотом або іншими консервантами».

Суд звертає увагу, що деревина паливна це група лісових матеріалів, які використовуються як паливо у процесі приготування їжі, опалення або виробництва енергії. У свою чергу, деревина дров`яна промислового використання лісоматеріали хвойних та листяних порід деревини у вигляді колод, очищених від сучків, як правило з корою, призначені для промислового використання у виробництві теплової та електроенергії, трісок, стружок, піролізу, гідролізу тощо.

Відповідачем не надано належних письмових доказів, що кодом УКТЗЕД має бути саме 4401, а не 4403. Відтак, постачальником код УКТЗЕД був зазначений правильно.

Судом встановлено, що відповідач визнає факт господарської операції й правомірність реєстрації продавцем податкової накладної (оскільки така не заблокована, а також включена продавцем до складу податкових зобов`язань).

З урахуванням вищевказаного, позивачем не завищено суму податкового кредиту за жовтень 2022 року по господарських взаємовідносинах з вищенаведеними постачальниками, що в свою чергу не призвело до завищення від`ємного значення, що зараховується до податкового кредиту на суму 367 476 грн.

Висновки контролюючого органу щодо завищення суми від`ємного значення ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового звітного періоду на суму у розмірі 367476 грн за листопад 2022 року, суд вважає безпідставними у зв`язку з відсутністю порушень зазначених контролюючим органом в п. 3.2. Акту.

За наведених вище підстав позов підлягає до задоволення повністю шляхом прийняття рішення про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ГУ ДПС у Волинській області від 08.03.2023 №0028450706 на суму завищення від`ємного значення з ПДВ, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду у розмірі 367 476 грн.

При цьому, суд враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи), сформовану в пункті 58 рішення у справі Серявін та інші проти України (№4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Відповідно до статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судовий збір в розмірі 5512,15 грн, сплачений згідно з платіжною інструкцією від 11.04.2023 №2568.

Керуючись статтями 139, 243-245, 246, 255, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Волинській області від 08 березня 2023 року №0028450706.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Верба-ВВ» судовий збір в розмірі 5 512 (п?ять тисяч п`ятсот дванадцять) гривень 15 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Верба-ВВ» (45000, Волинська область, місто Коваль, вулиця Незалежності, 17, ідентифікаційний код юридичної особи 39231747).

Відповідач: Головне управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу юридичної особи 44106679).

Суддя Ф.А. Волдінер

Дата ухвалення рішення18.09.2023
Оприлюднено22.09.2023
Номер документу113594110
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —140/6444/23

Постанова від 17.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 23.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Іщук Лариса Петрівна

Рішення від 18.09.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Волдінер Фелікс Арнольдович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні