Ухвала
від 20.09.2023 по справі 360/1091/23
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі

20 вересня 2023 року м. ДніпроСправа № 360/1091/23

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В, розглянувши матеріали позовної заяви Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції до Громадської організації "Міус-Донський козачий округ Всевеликого війська Донського" про заборону діяльності громадської організації шляхом примусового розпуску (ліквідації),

ВСТАНОВИВ:

20 вересня 2023 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (далі - позивач) до Громадської організації "Міус-Донський козачий округ Всевеликого війська Донського" (далі - відповідач) в якій просить суд:

- заборонити та примусово розпустити (ліквідувати) Громадську організацію «Міус-Донський козачий округ Всевеликого війська Донського» (94520, Луганська обл., місто Хрустальний, вулиця Ялтинська, будинок 6 «Б», квартира 24, код ЄДРПОУ 38696123).

Дослідивши матеріали позовної заяви, зміст позовних вимог, суд відмовляє у відкритті провадження у цій адміністративній справі, виходячи із такого.

Відповідно до пункту 6 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

За змістом частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Судом встановлено, що рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 09.02.2022 у справі № 360/7982/21, яке набрало законної сили, позов Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) (код ЄДРПОУ 43315445, 61002, Харківська обл., місто Харків, вулиця Ярослава Мудрого, будинок 16) до Громадської організації "Міус-Донський козачий округ Всевеликого війська Донського" (код ЄДРПОУ 38696123, 94520, Луганська обл., місто Хрустальний, вулиця Ялтинська, будинок 6 "Б", квартира 24) про заборону діяльності громадської організації шляхом примусового розпуску (ліквідації) задоволено частково; заборонено та примусово розпущено (ліквідовано) Громадську організацію ""Міус-Донський козачий округ Всевеликого війська Донського"; у задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Вказане рішення в апеляційному порядку не оскаржувалось та 12.03.2022 рішення суду у справі № 360/7982/21, яким задоволено позов, набрало законної сили.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо у спорі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав є такі, що набрали законної сили, рішення або постанова суду, ухвала про закриття провадження в адміністративній справі.

Відповідачем у справі № 360/7982/21 та у цій справі є Громадська організація "Міус-Донський козачий округ Всевеликого війська Донського" (код ЄДРПОУ 38696123, 94520, Луганська обл., місто Хрустальний, вулиця Ялтинська, будинок 6 "Б", квартира 24), тобто, відповідач один і той же.

Позивачем у справі № 360/7982/21 було Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків) (код ЄДРПОУ 43315445, 61002, Харківська обл., місто Харків, вулиця Ярослава Мудрого, будинок 16), у справі № 360/1091/23 позивачем є Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (ЄДРПОУ 43316700).

Разом з цим суд зазначає, що пунктом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 16.08.2022 № 912 «Про реорганізацію міжрегіональних територіальних органів Міністерства юстиції» установлено реорганізувати такі міжрегіональні територіальні органи Міністерства юстиції: […] Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків) шляхом його приєднання до Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Суми) з перейменуванням у Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції […].

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Харків) (ЄДРПОУ 43315445) перебуває в стані припинення (запис 1004801270015082677) за рішенням засновників в результаті реорганізації.

Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (ЄДРПОУ 43316700) не перебуває в процесі припинення, дата реєстрації 29.10.2019, зареєстроване за адресом 40003, Сумська область, м. Суми, вул. Герасима Кондратьєва, буд. 28.

Правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва.

Під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постановах від 13.03.2019 (справа № 524/4478/17), від 20.02.2019 (справа № 826/16659/15).

В постанові від 30.12.2020 у справі №805/4361/17-а Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду зазначено, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибулого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Відповідно до статті 52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Згідно з п. 12 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074, який визначає механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією територіальних органів, орган виконавчої влади, утворений в результаті реорганізації, здійснює повноваження та виконує функції у визначених Кабінетом Міністрів України сферах компетенції з дня набрання чинності актом Кабінету Міністрів України щодо можливості забезпечення здійснення таким органом повноважень та виконання функцій органу виконавчої влади, що припиняється.

Таким чином відбулось публічне правонаступництво органу управління юстиції, а саме перехід прав та обов`язків Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) (ЄДРПОУ 43315445) до Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (ЄДРПОУ 43316700).

У справі № 360/7982/21 було заявлено вимоги:

- заборонити діяльність громадської організації «МІУС-ДОНСЬКИЙ КОЗАЧИЙ ОКРУГ ВСЕВЕЛИКОГО ВІЙСЬКА ДОНСЬКОГО» (код ЄДРПОУ 3869123) та примусово розпустити (ліквідувати);

- призначити комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановити порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється;

- зобов`язати комісію з припинення юридичної особи (ліквідаційну комісію) провести припинення (ліквідацію) у порядку та строки, визначені Цивільним кодексом України.

Позовні вимоги обґрунтовувались тим, що Головне управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях листом № 78/3/5/11785 від 12.10.2021 звернулось до Міністерства юстиції України з проханням ініціювати процедуру заборони діяльності громадської організації «МІУС-ДОНСЬКИЙ КОЗАЧИЙ ОКРУГ ВСЕВЕЛИКОГО ВІЙСЬКА ДОНСЬКОГО».

Станом на грудень 2021 року у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зареєстрована громадська організація «МІУС-ДОНСЬКИЙ КОЗАЧИЙ ОКРУГ ВСЕВЕЛИКОГО ВІЙСЬКА ДОНСЬКОГО» (далі ГО МДКО ВВД) (код ЄДРПОУ 3869123). Місце знаходження ГО МДКО ВВД: Україна, 945200, Луганська область, м. Хрустальний, вулиця Ялтинська, будинок 6, квартира 24.

За даними Єдиного державного реєстру керівником ГО МДКО ВВД визначено ОСОБА_1 . Місце знаходження реєстраційної справи Краснолуцьке міське управління юстиції. Дата запису в Єдиному державному реєстрі зазначеної організації 14.05.2013, номер запису 13801020000001814.

З матеріалів, які надійшли від Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях, вбачається, що ГО МДКО ВВД здійснює свою діяльність із порушенням чинного законодавства України, а сама діяльність організації не відповідає заявленій меті.

Наявні у Служби безпеки України дані свідчать, що спецслужбами, урядовими та недержавними структурами Російської Федерації, окрім відкритої прямої агресії на Сході України, використовуються інструменти так званої м`якої сили у вигляді наявного потенціалу проросійської спрямованості. За даними Служби безпеки України встановлено, що з використанням легалізованих громадсько-політичних об`єднань, науково-експортного, освітянського середовища, інших інформаційних майданчиків формуються механізми впливу на громадську думку з метою дестабілізації ситуації в нашій державі. Окремі ознаки вищезазначеного спостерігаються в діяльності ГО МДКО ВВД.

За даними Служби безпеки України від початку збройного конфлікту на Сході України керівник ГО МДКО ВВД ОСОБА_1 та значна частина членів ГО увійшли до складу так званої Козачої національної гвардії всевеликого війська донського (керівник громадянин РФ ОСОБА_2 ). Від початку загострення суспільно-політичної ситуації на Сході України у 2014 році члени вказаних козачих формувань брали безпосередню участь у збройному/силовому протистоянні з підрозділами Збройних Сил та правоохоронних органів України. У лютому 2015 року у м. Хрустальний (колишнє м. Красний Луч) Луганської області був сформований 18 батальйон територіальної оборони, до якого увійшли члени ГО МДКО ВВД. Члени вказаного батальйону територіальної оборони перебувають на передових позиціях в районі м. Кадіївка (колишнє м. Стаханов) Луганської області та по теперішній час беруть безпосередню участь у бойових діях проти сил ООС на боці терористичних угруповань ЛНР, ДНР.

Аналогічні підстави для звернення до суду зазначено і у позові у справі № 360/1091/23 з тією лише різницею, що обставини для заборони діяльності громадської організації викладені в листі Головного управління Служби безпеки України в Донецькій та Луганській областях від 14.07.2023 № 78/3/5/10-1625/73.

Той факт, що до тепер у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зареєстрована громадська організація «Міус-Донський козачий округ Всевеликого війська Донського» (94520, Луганська обл., місто Хрустальний, вулиця Ялтинська, будинок 6 «Б», квартира 24, код ЄДРПОУ 38696123) свідчить про невиконання уповноваженим органом з питань реєстрації рішення суду у справі № 360/7982/21 та не може бути підставою для звернення з новим аналогічним позовом.

Отже, Луганським окружним адміністративним судом вже прийнято рішення у спорі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав, яке набрало законної сили.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо у спорі між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав є такі, що набрали законної сили, рішення або постанова суду, ухвала про закриття провадження в адміністративній справі.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відмову у відкритті провадження у справі за позовом Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції.

Керуючись статями 170, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовною заявою Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції до Громадської організації "Міус-Донський козачий округ Всевеликого війська Донського" про заборону діяльності громадської організації шляхом примусового розпуску (ліквідації).

Повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

СуддяТ.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2023
Оприлюднено22.09.2023
Номер документу113599403
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо запобігання та припинення протиправної діяльності товариств, установ, інших організацій, яка посягає на конституційний лад, права і свободи громадян

Судовий реєстр по справі —360/1091/23

Ухвала від 18.10.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 20.09.2023

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні