ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
19 вересня 2023 року м. Чернігів Справа № 620/13837/23
Суддя Чернігівського окружного адміністративного суду Тихоненко О.М., перевіривши матеріали позову заступника керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави в особі: Прилуцької районної державної адміністрації (Прилуцька районна військова адміністрація), Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Відділу культури Варвинської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
Заступник керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави в особі: Прилуцької районної державної адміністрації (Прилуцька районна військова адміністрація), Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області звернувся до суду з адміністративним позовом до Відділу культури Варвинської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області та просить визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо не приведення протирадіаційного укриття №92471, яке розташоване по вул. Майдан Центральний, 6, с. Журавка, Прилуцький район, Чернігівська область в належний для експлуатації стан та зобов`язати відповідача вжити заходів щодо приведення протирадіаційного укриття №92471, яке розташоване по вул. Майдан Центральний, 6, с. Журавка, Прилуцький район, Чернігівська область у придатний стан для використання за цільовим призначенням.
Згідно із частиною першою статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до частини четвертої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України суб`єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).
Згідно із частиною третьою статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).
Згідно із частиною четвертою статті 53 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.
15 липня 2015 року набрав чинності Закон України від 14 жовтня 2014 року №1697-VII "Про прокуратуру" (далі - Закон №1697).
Згідно із пунктом 1 частини першої статті 13 Закону №1697 керівник окружної прокуратури представляє окружну прокуратуру у зносинах з органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, особами, підприємствами, установами та організаціями.
Частиною третьою статті 13 Закону №1697 передбачено, що у разі відсутності керівника окружної прокуратури його повноваження здійснює перший заступник керівника окружної прокуратури, а в разі його відсутності - один із заступників керівника окружної прокуратури.
Згідно із частинами першою та четвертою статті 23 Закону №1697 представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор здійснює представництво інтересів громадянина або держави в суді виключно після підтвердження судом підстав для представництва.
Відповідно до частин першої та сьомої статті 56 Кодексу адміністративного судочинства України, сторона, а також третя особа в адміністративній справі можуть брати участь в адміністративному процесі особисто і (або) через представника. Законним представником органу, підприємства, установи, організації в суді є його керівник чи інша особа, уповноважена законом, положенням, статутом.
Відповідно до матеріалів переданого на розгляд судді адміністративного позову, зазначений позов підписано заступником керівника Прилуцької окружної прокуратури Андрієм Бондарем.
Разом з тим, до суду не надано жодного доказу на підтвердження того, що зазначена особа ( ОСОБА_1 ) займає вищезазначену посаду (заступника керівника окружної прокуратури) та має право підписувати позови до суду.
Так, системний аналіз наведених норм Закону України Про прокуратур та положення Кодексу адміністративного судочинства України дає підстави для висновку, що заступник керівника окружної прокуратури був уповноважений підписувати позовну заяву Прилуцької окружної прокуратури лише у разі відсутності на дату її підписання і подання прокурора та першого заступника прокурора Прилуцької окружної прокуратури. Проте, доказів відсутності керівника та першого заступника керівника прокуратури станом на день підписання позовної заяви та її подання до суду, позовна заява не містить.
Вказана правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 27.05.2020 у справі № 819/478/17.
Таким чином, відсутні підстави для прийняття вказаної позовної заяви, оскільки її підписано особою, право якої на вчинення таких дій не підтверджено у встановленому законом порядку, а тому відповідно до пункту 3 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, позовна заява повертається позивачеві, якщо, позов подано особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписано або підписано особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не вказано.
За наведених обставин, враховуючи факт підписання позовної заяви особою, яка не має права її підписувати, суд прийшов до висновку, що даний позов необхідно повернути заявнику.
При цьому, суд роз`яснює, що відповідно до частини восьмої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.
На підставі викладеного та керуючись статтями 169, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
У Х В А Л И В:
Позовну заяву заступника керівника Прилуцької окружної прокуратури в інтересах держави в особі: Прилуцької районної державної адміністрації (Прилуцька районна військова адміністрація), Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернігівській області до Відділу культури Варвинської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії повернути позивачу.
Копію ухвали про повернення позовної заяви невідкладно надіслати особі, яка її подала, разом із позовною заявою й усіма доданими до неї матеріалами.
Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту.
Повний текст ухвали складено 19.09.2023
Суддя О.М. Тихоненко
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2023 |
Оприлюднено | 22.09.2023 |
Номер документу | 113602096 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Тихоненко О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні