П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 600/7228/21-а
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Григораш В.О.
Суддя-доповідач - Шидловський В.Б.
19 вересня 2023 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Шидловського В.Б.
суддів: Курка О. П. Боровицького О. А. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Смілянець А. Е.,
представника відповідача: Пінчука Б.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 07 липня 2023 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДУБ" до Державної податкової служби України про скасування рішення та зобов`язання вчинити дію,
В С Т А Н О В И В :
У грудні 2021 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ДУБ" звернулося до суду з адміністративним позовом, у якому просило:
- скасувати рішення Державної податкової служби України №3462293/44357732 від 02.12.2021 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість;
- зобов`язати Державну податкову службу України врахувати таблицю даних подану 30.11.2021 зареєстровану за №9364422949.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що 30.11.2021 товариство подало до Головного управління ДПС у Чернівецькій області таблицю даних платника податку на додану вартість, яку рішенням комісії Головного управління ДПС у Чернівецькій області від 01.12.2021 №3452894/44357732 було враховано. Водночас, рішенням Державної податкової служби України від 02.12.2021 таблицю даних платника податку на додану вартість не враховано, у зв`язку із виявленням невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам. Позивач вважає, що вказане рішення прийняте із порушенням вимог чинного законодавства та таким, що порушує права Товариства як платника податку, посилаючись на те, що подана товариством таблиця даних за своїм змістом відповідала п.12 Порядку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 та містила види економічної діяльності відповідно до КВЕД, коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на МТУ.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 07 липня 2023 року позовні вимоги задоволено повністю.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасуватиоскаржуване рішення та ухвалити нове, яким в задоволені позовних вимог відмовити в повному обсязі.
Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги апелянт посилається на порушення судомпершої інстанції, при прийнятті рішення, норм матеріального та процесуального права, також неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ДУБ" зареєстроване як юридична особа та перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Чернівецькій області, як платник податків на додану вартість (а.с. 20-22, 24).
Основним видом діяльності за КВЕД: 46.49 оптова торгівля іншими товарами господарського призначення.
30.11.2021 ТОВ "ДУБ" подано до Головного управління ДПС у Чернівецькій області таблицю даних платника податку на додану вартість.
У таблиці відображено види економічної діяльності відповідно до КВЕД, коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України (а.с. 27-28).
Рішенням про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернівецькій області від 01.12.2021 №3452894/44357732 враховано таблицю даних платника податку, зареєстровану у контролюючому органі 30.11.2021 за №9364422949 (а.с.25).
Позивачем разом з таблицею даних платника податку надано пояснення, згідно яких ТОВ "ДУБ" засноване в травні 2021 року, основною діяльністю є оптова торгівля іншими товарами господарського призначення КВЕД 73.20, торгівля здійснюється переважно предметами особистої гігієни, косметичними засобами, також підприємство надає послуги постачальникам згідно КВЕД 73.20 та 52.24 щодо придбаних у них товарів.
Статутний капітал Товариства відповідно до установчих документів становить 1000000,00 грн. ТОВ "ДУБ" є платником податку на прибуток на загальних підставах, здійснює ведення бухгалтерського обліку у відповідності до вимог Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, та інших нормативно-правових актів.
Основними постачальниками ТОВ "ДУБ" є ТОВ "Космо-Хім" (ЄДРПОУ 40205118), ТОВ "Тема" (ЄДРПОУ 22334316), ТОВ "Тема-Захід" (ЄДРПОУ 33860155), ТОВ "Інтегрітас" (ЄДРПОУ 37055591), ТОВ "Аква Шайн" (ЄДРПОУ 43588779), ТОВ "Берта-Сервіс" (ЄДРПОУ 44119819).
З постачальниками товарів укладено договори про надання послуг, згідно з умовами яких підприємство надає маркетингові послуги, послуги з передпродажної підготовки товарів постачальників та послуги розвантаження товарів та оформляє актами про надання послуг, оплата за надані послуги здійснюється шляхом зарахування зустрічних однорідних вимог в межах договорів поставки та надання послуг, також надані послуги можуть оплачуватись шляхом перерахування коштів на поточний рахунок ТОВ "Дуб" згідно виставлених рахунків, що передбачено умовами договорів про надання послуг. При досягненні певних обсягів закупівлі товарів та інших понесених витрат, спрямованих на просування та стимулювання збуту, ТОВ "Дуб" отримує мотиваційні та стимулюючі виплати (бонуси).
Реалізація товарів здійснюється відповідно до укладених договорів платникам і неплатникам ПДВ. Доставку товарів покупцям Товариство забезпечує використовуючи власний вантажний автомобіль Mercedes-Benz Atego, тягач Volvo FH 460 із напівпричіпом Koegel SN24, а також спеціалізований вантажний фургон Mercedes-Benz Atego 1330, який експлуатується згідно договору оренди (найму) транспортного засобу від 08.10.2021. Для використання у господарських цілях також придбано легковий седан Renault Logan, також у власності товариства є офісне та складське обладнання вартістю 253907,55 грн.
Товариство орендує складські приміщення у наступних контрагентів: ТОВ "Ярополк" на підставі Договору суборенди від 22.06.2021; ТВМП "Явір" на підставі договору оренди частини нежитлового приміщення від 18.05.2021; офісне приміщення експлуатується на підставі договору оренди приміщення №82 від 18.05.2021, укладеного з ТОВ "Букоімпекс ЛТД".
Трудовий колектив станом на 31.10.2021 налічує 64 працівника (а.с. 32-33).
У подальшому комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 02.12.2021 №3462293/44357732.
Підставою для прийняття такого рішення вказано: виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам (а.с. 26).
Не погодившись із рішенням про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 02.12.2021 №3462293/44357732, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи юридичну оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, колегія суддів зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі ПК України).
Згідно із пп.16.1.2, 16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Розділ V ПК України (статті 180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України (далі - Порядок №1165).
Згідно п.2 Порядку №1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Пунктами 12-20, 23 Порядку №1165 встановлено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу ( додоток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:
така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статі 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);
зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P
Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), яку враховано, зокрема, в автоматичному режимі, що надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, якщо:
стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1;
до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.
У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД /ДКПП умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.
Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Абз.2 п.25 Порядку №1165 передбачено, що Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
З системного аналізу наведених вище правових норм суд приходить до висновку, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування.
Як вбачається з матеріалів справи, 30.11.2021 ТОВ "ДУБ" подано до Головного управління ДПС у Чернівецькій області таблицю даних платника податку на додану вартість.
З поданої таблиці даних платника ПДВ вбачається, що в ній відображено види економічної діяльності відповідно до КВЕД, коди товарів згідно з УКТЗЕД, що відповідає вимогам пункту 13 Порядку № 1165.
Крім того, як встановлено судом, разом з таблицею даних платника податку позивач подав контролюючому органу пояснення, в яких описав про здійснення його господарської діяльності.
Водночас, комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 02.12.2021 №3462293/44357732.
Підставою для прийняття оскаржуваного позивачем рішення вказано: виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.
Колегія суддів зазначає, що перед прийняттям оскарженого рішення комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернівецькій області прийняла рішення від 01.12.2021 №3452894/44357732 про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстровану у контролюючому органі 30.11.2021 за №9364422949.
Відповідно до п.19 Порядку №1165 у разі, коли до контролюючого органу надійшла податкова інформація, що свідчить про надання платником податку недостовірної інформації, в таблиці даних платника податку, яка врахована, зокрема в автоматичному режимі, комісії контролюючих органів мають право прийняти рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу (додаток 7).
Разом із тим, відповідач не надав доказів надходження до нього після прийняття Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Чернівецькій області рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 01.12.2021 №3452894/44357732 інформації, що свідчить про надання позивачем недостовірної інформації в таблиці даних платника податку на додану вартість, яка врахована.
Тобто доказів виникнення підстав для повторного розгляду питання врахування чи неврахування таблиці даних платника податку від 30.11.2021 за №9364422949 у відповідності до пункту 19 Порядку №1165 відповідач не надав.
Суд вважає, що такі непослідовні дії відповідача щодо однієї і тієї ж таблиці даних платника податку суперечать правомірним очікуванням особи, про що неодноразового наголошував Європейський суд з прав людини.
Варто зазначити, що оскаржуване рішення відповідача є актом індивідуальної дії. Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.
Конституційний Суд України в рішенні від 8 червня 2016 року № З-рп/2016 зазначив, що принцип юридичної визначеності не виключає визнання за органом державної влади певних дискреційних повноважень у прийнятті рішень, однак у такому випадку має існувати механізм запобігання зловживанню ними. В даному конкретному випадку, наведений механізм полягає в обов`язку податкового органу визначити, чому подана платником податку інформація не прийнята, яка конкретно інформація, зазначена позивачем в таблиці даних платника податку є, на думку відповідача, недостовірною.
Проте зазначення відповідачем у оскаржуваному позивачем рішенні такої підстави, як виявлення невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності у платника податку основним засобам не дає можливості встановити суті порушення та можливості його виправити позивачем, що свідчить про те, що вказане рішення не конкретизовано.
Крім того, судом не виявлено порушення позивачем п.13 Порядку.
Окрім цього, відповідач не надав жодних доказів на підтвердження підстави прийняття оскарженого рішення, яке, до того ж, не містить чіткого обґрунтування, відносно яких саме видів діяльності та щодо яких саме основних засобів контролюючим органом встановлена невідповідність у поданій платником таблиці даних платника податку на додану вартість.
В ході судового розгляду справи судом зі змісту відзиву на позовну заяву встановлено, що в якості підстави для прийняття оскаржуваного позивачем рішення відповідач посилався на наявність у контролюючого органу інформації, що свідчить про здійснення ТОВ "ДУБ" ризикових операцій.
При цьому, суд наголошує на тому, що наявність у контролюючого органу податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій, а саме: один із основних постачальників ТОВ "Дуб" включений контролюючими органами до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, зокрема ДП "Експорт Євро Кар Україна", на думку суду, не дає можливість оцінити суду наявну у відповідача інформацію без її деталізації, стосовно вказаної інформації.
До того ж, варто зазначити, що сама по собі податкова інформація, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій не є безумовною підставою для неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, поданої позивачем і врахованої податковим органом, оскільки вона має бути підтверджена відповідними доказами.
Однак, як встановлено судом, спірне у даній справі рішення не має жодної конкретизації, що свідчить про його необґрунтованість та невідповідність приписам Порядку №1165, яким передбачено, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування.
Проте, вказане рішення не містить будь-яких доводів щодо того, в чому полягає невідповідність визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.
Відповідачем не наведено жодної обставини невідповідності визначених платником податку в таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам, рівно як і не додано жодного документального доказу на підтвердження виявленої невідповідності.
Суд, зазначає, що положеннями ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, відповідачем не надано до суду жодних належних та достовірних доказів на підтвердження правомірності винесення оскаржуваного рішення, а також доказів наявності у контролюючого органу інформації, що свідчить про здійснення платником ризикових операцій.
Водночас, суд зазначає, що ризиковість операції має ґрунтуватись на визначенні абз.7 п.2 Порядку №1165 ризику порушення норм податкового законодавства, що полягає в імовірності порушення норм пп.а,б п.185.1 ст.185, пп.а,б п.187.1 ст.187, абз.1 п.п.201.1, 201.7, 201.10 ст.201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання свого податкового обов`язку.
Зважаючи на вказане, посилання відповідача на здійснення позивачем ризикових операцій, а саме співпраця із постачальником ДП "Експорт Євро Кар Україна", який включений до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості, не можуть бути підставою для неврахування таблиці даних та віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості.
Суд зазначає, що надані позивачем документи свідчать про наявність у останнього фактичної можливості здійснювати заявлені операції та виконувати податкові обов`язки. При цьому, суд наголошує, що під час розгляду справи протилежного відповідачем суду не доведено.
З урахуванням зазначених обставин, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що оскаржуване рішення не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Враховуючи викладене, рішення про неврахування таблиці даних платника податків Державної податкової служби України №3462293/44357732 від 02.12.2021 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Стосовно позовної вимоги, в якій позивач просить зобов`язати Державну податкову службу України врахувати таблицю даних подану 30.11.2021 зареєстровану за №9364422949.
Приписами пункту 22 Порядку №1165 визначено, що таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.
Зважаючи на наведену законодавчу норму та задоволення позовних вимог про визнання протиправними та скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податків Державної податкової служби України №3462293/44357732 від 02.12.2021, то відповідача слід зобов`язати врахувати подану позивачем таблицю даних.
Відповідно ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Отже, ст.2 КАС України та ч.4 ст.242 КАС України вказують, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно п.41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Доводи викладені в апеляційній скарзі висновків суду першої інстанції не спростовують.
За змістом частини першої статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Державної податкової служби України залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 07 липня 2023 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 20 вересня 2023 року.
Головуючий Шидловський В.Б. Судді Курко О. П. Боровицький О. А.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2023 |
Оприлюднено | 22.09.2023 |
Номер документу | 113603924 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Шидловський В.Б.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні