Ухвала
від 19.09.2023 по справі 626/2321/23
КРАСНОГРАДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 626/2321/23

Провадження № 1-кс/626/1218/2023

У Х В А Л А

про надання дозволу на проведення огляду

19 вересня 2023 року м. Красноград

Слідчий суддя Красноградського районного суду Харківської області ОСОБА_1 , за участю дізнавача ОСОБА_2 , при секретарі ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання дізнавача СД Красноградського РВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_2 , яке погоджене з прокурором Красноградської окружної прокуратури на проведення огляду у в рамках кримінального провадження №42023222100000048 від 13.06.2023 за ч.1 ст.272 КК України, -

В С Т А Н О В И В:

19.09.2023р. до суду надійшло клопотання дізнавача про отримання дозволу на проведення огляду території земельної ділянки з надвірними господарськимибудівлями заадресою: АДРЕСА_1 ,де АЗСТОВ «ТРАНСОІЛ МАРКЕТ»(кодЄДРПОУ 44916424) здійснює свою підприємницьку діяльність.

На обґрунтування клопотання дізнавач зазначає, що Сектором дізнання Красноградського районного відділу поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області проводиться досудове розслідування по кримінальному провадженню, відомості про кримінальне правопорушення - проступок у якому внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42023222100000048 від 13.06.2023, за ознаками кримінального правопорушення - проступку, передбаченого ч.1 ст.272 КК України.

Наразі діючим законодавством України, передбачено вимоги до будівництва та норми експлуатації об`єктів на яких виконуються роботи з підвищеною небезпекою та отримання відповідного переліку дозвільних документів при виконанні робіт з підвищеною небезпекою.

Так, стаття 21 Закону України «Про охорону праці» зобов`язує роботодавців отримати дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, видає дозволи на безоплатній основі на підставі висновку експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, проведеної експертно-технічними центрами, які належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або незалежними експертними організаціями, які забезпечують науково-технічну підтримку державного нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці. На застосування машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки виробник або постачальник устаткування підвищеної небезпеки отримує дозвіл до прийняття зобов`язань на постачання. Одержання дозволу не вимагається у разі експлуатації (застосування) устаткування підвищеної небезпеки, яке прийнято в експлуатацію з видачею відповідного сертифіката або щодо якого зареєстровано декларацію про готовність до експлуатації, а також у разі реєстрації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Крім цього, отримання цих документів вимагає п. 3.1. розділу III «Правил безпеки систем газопостачання» (НПАОП 0.00-1.76-15), затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15.05.2015 №285, які поширюються, зокрема, на газонаповнювальні станції і газонаповнювальні пункти зрідженого вуглеводневого газу, проміжні склади балонів, стаціонарні автомобільні газозаправні станції і пункти, резервуарні установки, групові газобалонні установки та індивідуальні газобалонні установки, випарні та змішувальні установки.

Відповідно до п. 10 (Група А) Додатку 2 Переліку видів робіт підвищеної небезпеки. Види робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі дозволу, затверджених постановою КМУ від 26.10.2011 №1107 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (далі-Порядок), заповнення, злив і ремонт балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх зберігання відноситься до переліку видів робіт підвищеної небезпеки. Пунктом 1 Порядку встановлено, що дозволи на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки видається Держпраці та її територіальними органами. У абзаці другому пункту 20 Порядку зазначено, що Держпраці та її територіальні органи вносять до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості про дозволи (зареєстровані декларації) в установленому порядку.

Разом з цим, згідно пункту 21 Переліку видів діяльності та об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, затвердженого постановою КМУ від 28.08.2013 №808, автозаправні станції та комплекси, а також автогазонаповнювальні компресорні станції, автомобільні газозаправні станції зрідженого газу відносяться до об`єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку.

Відповідно до постанови КМУ від 5 червня 2013 р. № 440 «Про затвердження Порядку подання і реєстрації декларації відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки», декларації відповідності матеріально-технічної бази пожежної безпеки оформлюються суб`єктами господарювання підприємницька діяльність яких пов`язана з експлуатацією та використанням об`єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин). Декларація заповнюється суб`єктом господарювання і подається ним або надсилається рекомендованим листом за місцем розташування об`єкта (об`єктів) нерухомості до адміністратора центру надання адміністративних послуг або ДСНС (дозвільного органу), або через Єдиний державний портал адміністративних послуг, зокрема через інтегровану з ним інформаційну систему ДСНС.

Під час досудового розслідування встановлено, що 13.06.2023 до Красноградської окружної прокуратури Харківської області надійшло повідомлення в порядку ст.214 КПК України від Лозівського МРВ Управління СБ України в Харківській області про те, що на території Красноградського району, Харківської області розташовується та функціонує АЗС без передбачених чинним законодавством дозволів на виконання робіт з підвищеною небезпекою та експлуатуванням устаткування підвищеної небезпеки, чим створює загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків.

26.08.2023 року було допитано мешканця Красноградського району свідка ОСОБА_4 , котрий пояснив, що в смт. Сахновщина, Красноградського району, Харківської області є АЗС, котра має назву «Trans Oil». На вказаній АЗС останній заправляється бензином, адже на його думку він там кращої якості чим на АЗС «Золотий Стандарт». АЗС «Trans Oil» знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, смт. Сахновщина, вул. Шевченка, 47.

Також свідок додав, що приблизно тиждень тому, він заправлявся на АЗС «Trans Oil» та після того як останній оплатив бензин, йому не було надано ні якого чека про оплату, на його питання чи будуть давати йому чек про оплату бензину, останньому відповіли «ні, у нас їх не має». Після свідок поїхав у своїх справах.

Також свідок прохав долучити до протоколу допиту, скрін-шот з соціальної мережі «Фейсбук», котрий свідчить про те, що АЗС «Trans Oil» функціонує на постійній основі та зазиває до себе людей.

Було надано запит до Головного управління ДСНС України у Харківській області, щодо інформації про АЗС, котра розташовується за адресою: Харківська область, Красноградський район, смт. Сахновщина, вул. Шевченко, 47, з таких питань:

-чи видавалась зазначеній АЗС декларація відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки? Надати належним чином завірені копії підтверджуючих документів;

-чи отримувала зазначена АЗС позитивні висновки експертизи протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення? Надати належним чином завірені копії підтверджуючих документів.

Головним управлінням ДСНС України у Харківській області було надано відповідь, що ТОВ «ТРАНС ОІЛ МАРКЕТ» (код ЄДРПОУ 44916424), яке розташованеза адресою:Харківська область,Красноградський район,смт.Сахновщина,вул.Шевченко,47 з питань реєстрації декларацій відомості матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки до Головного управління не зверталось.

30.08.2023на підставіухвали слідчогосудді булопроведено обшукна територіїАЗС ТОВ«ТРАНС ОІЛМАРКЕТ» за адресою: Харківська область, Красноградський район, смт. Сахновщина, вул. Шевченко, 47, в ході якого виявлено технологічне обладнання, яке складається з чотирьох резервуарів горизонтального сталевого циліндричного типу РГС-25 та резервуару горизонтального сталевого циліндричного № 6, які на момент обшуку знаходилися у робочому стані.

Разом зтим,задля наданняналежної оцінкивідповідності АЗСТОВ «ТРАНСОІЛ МАРКЕТ» правилам і нормам протипожежного захисту є необхідність у проведенні додаткового огляду території АЗС із залученням в якості спеціалістів працівників Державної служби України з надзвичайних ситуацій.

Відповідно до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна нерухомість, відомості щодо об`єкта котрий знаходиться за адресою: Харківська область, Красноградський район, смт.Сахновщина, вул. Шевченко, 47, відсутні.

З огляду на викладене, під час дізнання виникла необхідність у підтвердженні чи спростуванні факту порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою, а саме функціонування автогазозаправної станціїта приміщень(відяких здійснюєтьсяпідключення,управління станцієютощо),які розташовуютьсяна територіїАЗС АЗСТОВ «ТРАНСОІЛ МАРКЕТ» за адресою: Харківська область, Красноградський район, смт. Сахновщина, вул. Шевченко, 47.

Слідчий суддя розглянувши вказане клопотання, дослідивши надані до нього матеріали, якими дізнавач обґрунтовує доводи клопотання, заслухавши думку прокурора, який підтримав клопотання, вважаю, що клопотання слідчого про дозвіл на огляд, підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.91 93 КПК України одними із обставин, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні є подія кримінального правопорушення, винуватість особи у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мотив та вид і розмір шкоди завданої кримінальної правопорушення. Обов`язок доказування вищевказаних обставин покладається на слідчого, прокурора та в установлених випадках на потерпілого. Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів зокрема шляхом проведення слідчих дій.

Згідно зі ст.234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення або майна, яке було здобуту у результаті його вчинення.

Відповідно до ст. ст. 2, 9 Кримінального процесуального кодексу України (надалі КПК України) завданням кримінального провадження зокрема є повне досудове розслідування, при проведенні якого слідчий зобов`язаний всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження (подію кримінального правопорушення, його мотиви та мету, а також встановити осіб, причетних до його скоєння).

Істотне значення для проведення подальшого досудового слідства є виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення та встановлення осіб причетних до скоєння кримінального правопорушення, що вбачається із матеріалів цього кримінального провадження.

Відповідно до ч.2 ст. 237 КПК України огляд житла чи іншого володіння особи здійснюється згідно з правилами, передбаченими для обшуку житла чи іншого володіння особи. Проте згідно ст.233КПК Україниобшук житлачи іншоговолодіння особиздійснюється напідставі ухвалислідчого судді. У відповідності з ч.1 ст.233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установлених частиною третьою статті 233 КПК України.

Таким чином, з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знарядь кримінального правопорушення, слідчий суддя вважає, що клопотання є обгрунтованим та надає дозвіл на огляд вищезазначеної тнриторції.

Відповідно до положень ч.4 ст.107 КПК України судове засідання проводилось з застосуванням технічних засобів фіксування кримінального провадження.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 234, 235, 309 КПК України, слідчий суддя -

У Х В А Л И В:

Клопотання дізнавачаСД КрасноградськогоРВП ГУНПв Харківськійобласті ОСОБА_2 на проведенняогляду врамках кримінальногопровадження №42023222100000048від 13.06.2023за ч.1ст.272КК України задовольнити.

Надати дізнавачу СД Красноградського РВП ГУНП в Харківській області ОСОБА_2 та органу досудового розслідування, а саме групі дізнавачів/слідчих та прокурорів, якими здійснюється досудове розслідування у даному кримінальному провадженні (відповідно до витягу з ЄРДР) дозвіл напроведення оглядуземельної ділянки з надвірними господарськими будівлями за адресою: АДРЕСА_1 , де АЗС ТОВ «ТРАНС ОІЛ МАРКЕТ» (код ЄДРПОУ 44916424) здійснює свою підприємницьку діяльність.

Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.

Виготовити дві копії ухали, які чітко позначити як копії.

Ухвала слідчого судді про надання дозволу на проведення обшуку оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя

Красноградського районного суду ОСОБА_1

СудКрасноградський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення19.09.2023
Оприлюднено22.09.2023
Номер документу113615742
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про огляд житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —626/2321/23

Ухвала від 19.09.2023

Кримінальне

Красноградський районний суд Харківської області

Дудченко В. О.

Ухвала від 28.08.2023

Кримінальне

Красноградський районний суд Харківської області

Рибальченко І. Г.

Ухвала від 10.08.2023

Кримінальне

Красноградський районний суд Харківської області

Рибальченко І. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні